Dice: Vi har redan nu kul i Battlefield 4

Robot
Dice: Vi har redan nu kul i Battlefield 4

Lars Gustavsson på Dice försöker stilla oron inför multiplayer i Battlefield 4.

#battlefield-4, #battlefield-3


Inaktiv
Dice: Vi har redan nu kul i Battlefield 4

Haha ja för dem har inga fuskande ryssar i deras games.

Medlem

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

Medlem

Ge mig möjligheten att köpa alla vapen kit. Jag pallar inte av grinda i ett spel där grindingen inte uppfyller nåt syfte.

I ett MMO så är levelingen (vafan heter alla de här orden som grinding och leveling på svenska egentligen ) en del av upplevelsen men i BF multiplayer uppfyller de, i alla fall för mig, inget syfte.

Medlem

Gameboy: Reklamfilm. Konfettibomb.

Medlem

Jag vill ha bort "regenerate health" så sjukvårdare får en funktion igen. Annars kan man bara springa och gömma sig en liten stund så har man fullt liv igen. Samma gäller fordon, reparera sig själva. Vad har man ingenjören till då?

Medlem

Jaså, de har roligt, vad skulle han annars säga? Mkt subjektivt, förväntar han sig att göra alla till lags så blir det förmodligen bara sköt av det. Det ska bli intressant att se vad de lärt sig av bf3 och om de verkligen lyssnat på sitt community den här gången.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

"Han menar att de internt redan nu har roligt i Battlefield 4 och att de som blev besvikna på Battlefield 4 förhoppningsvis ska bli nöjda."

4 Var nog lite för nära trean där.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Jag är ledsen men BF idag verkar inte vara det BF jag gillade förr. Ja det är grafiskt ett av snyggaste spelen jag sett och har ljud som andra spel bara kan drömma om men det gör det inte till ett bra spel.

Låt mig ta Bioshock som exempel, jag har inte spelat det men om det jag läst om det stämmer så verkar det fallera en hel del när det kommer till själva stridandet och detta är anledningen till att jag spelar FPS spel (såvida det inte är ett spel som Thief eller Splinter Cell) annars kan jag lika gärna se någon annan spela det. Vad är vitsen att spela ett spel om storyn är det enda som är intressant?

Samma sak med BF, om det grafiska används av ett annars mediokert spel så kommer spelet inte bli annat än just mediokert. Det finns en anledning till att spelen förr fortfarande är roliga att spela, de sålde inte på grund av sin grafik.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.


signatur
Medlem

Tycker det är lite tråkigt att det släpps till ps3 och 360.
Känns som att det kommer hålla tillbaka möjligheterna en del

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Får ni inte välja bort spel att skriva om?

Medlem
Skrivet av Corporalen:

Jag vill ha bort "regenerate health" så sjukvårdare får en funktion igen. Annars kan man bara springa och gömma sig en liten stund så har man fullt liv igen. Samma gäller fordon, reparera sig själva. Vad har man ingenjören till då?

I bf3 kallar vi det "hardcore" och det borde ha varit standard.
Låt de som vill ha regenererande hälsa spela "Can I play daddy?"-läget och gör hc till standard i kommande spel...snälla?

Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av Corporalen:

Jag vill ha bort "regenerate health" så sjukvårdare får en funktion igen. Annars kan man bara springa och gömma sig en liten stund så har man fullt liv igen. Samma gäller fordon, reparera sig själva. Vad har man ingenjören till då?

I bf3 kallar vi det "hardcore" och det borde ha varit standard.
Låt de som vill ha regenererande hälsa spela "Can I play, daddy"-läget och gör hc till standard i kommande spel...snälla?

Kommer inte ske, den stora massan innebär mer pengar än den lilla skara spelare som föredrar att spela spelet utan.

Inaktiv

Jag hade redan efter några månader tröttnat på alla fuskare i BF3.

Hoppas dom skärper till sig till fyran, och inför mer "hardcore" eller vad nu fan man vill kalla det. Det som var "standard" i BF2 är nu klassat som hardcore, fast man egentligen tagit ett steg bakåt? Det jag menar är att spelen vi lirar nu borde ju vara hardcore på riktigt istället för enklare.

Skitsamma, ge oss alla alternativ att lira som vi vill MED DEDIKERADE SERVRAR.

Jag vet att ni på DICE läser detta, så snälla låt os spela spelet som vi själva vill, men möjlighet till commander, att stänga av eller på autoregen av allt möjligt osv.

Men visst BF3 var ju ok, inget dåligt spel så men kunde varit så mycket mer. Men ger man folk allt dom vill ha på en gång så finns det ju ingen anledning att skapa ett BF4 o 5 o 6? Jo man kan förbättra det man redan har, grafikmässigt, AI o gameplay/modes etc etc. Det önskar jag mig!

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

kan inte säga det mycket bättre! förjävligt...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av Corporalen:

Jag vill ha bort "regenerate health" så sjukvårdare får en funktion igen. Annars kan man bara springa och gömma sig en liten stund så har man fullt liv igen. Samma gäller fordon, reparera sig själva. Vad har man ingenjören till då?

I bf3 kallar vi det "hardcore" och det borde ha varit standard.
Låt de som vill ha regenererande hälsa spela "Can I play daddy?"-läget och gör hc till standard i kommande spel...snälla?

Visst kan det finnas en "hardcore" mode då man inte har något sikte och minimal hud. Men jag vill ha det "normala" läget som i BF2. Det systemet duger för mig.

Medlem

Bf 3.5 kommer bli skit känns det som, lär testa det när äldst brorsan köper det (vilket han kommer göra). Grafiken tycker jag är identisk med bf3, kalla mig blind eller dum i huvudet om ni vill. Men jag använder mina ögon och ser detaljerna till skillnad från många andra, sure grafiken är inte det viktigaste, allt annat är viktigast.

Jag tror inte jag kommer bli impad.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Får ni inte välja bort spel att skriva om?

FZ, hur mycket vi än älskar dem, bedriver inte välgörenhet. De livnär sig på sitt och vårt gemensamma intresse för Datorspel. Passar det inte att läsa om BF4 är det väl bara att låta bli?

Medlem

Tillåt mig översätta nyheten så de som är mindre källkritiska till utvecklares prat förstår.

DO(I)UCHE: "Vi skrattar riktigt roligt åt hur våra spelare den här gången kommer att behöva låsa upp varenda klädesplagg för varje klass på varje lag innan vi går över till den hett efterlängtade kartupplåsningen. Jag kan inte gå in på allt för mycket om det just nu dock. För vapenupplåsning har vi kollat på tjänster som Swish och EA:s egna, låt mig tillägga, alldeles förträffliga, freemium-modell. Vi har 560 000 olika upplåsningsbara accessoarer och jag lovar er att de kan erhållas utan att betala en enda krona. Ja, jag behöver ju knappt påpeka att det var här som skratt gick till gapflabb från hela teamet! Det var här vi kände att vi verkligen har något riktigt bra på gång. Så var inte oroliga, liksom föregående Battlefield-spel kommer även fyran att slå våra tidigare skapelser på fingrarna i allt utom spelbarhet!"


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Kommer inte ske, den stora massan innebär mer pengar än den lilla skara spelare som föredrar att spela spelet utan.

Grejen är väl att om man skulle sätta dagens hardcore som standardläge så skulle folk spela det ändå, det handlar inte lika mycket om de UI/Skadetweaks som görs i hc som det handlar om att spelläget inte är Standardläget.
Visst, man kanske får vattna ner vissa aspekter av det men det vore ändå ett steg framåt(och tillbaka till vad man hade i tidigare titlar).

Medlem

*UTTRYCKER MITT MISSNÖJE*

Medlem

Bra intervju!

Medlem

Fanns ingen mening med att ni skulle göra en artikel om detta FZ.

Visst för all del inkludera det när det kommer en ny BF4 nyhet men att lägga upp en ny artikel med tillhörande urklipp från någon som släpptes för en vecka sedan... kom igen

Detta är liiiite väl över gränsen till att man kan undra om ni fick en sedelbunt av EA.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Det finns en tråd om det här redan. FZ gör reklam för alla olika spel. BF är en känd och populär serie. FZ skriver om alla spel. Även de populära och kända spelen, samt de mindre populära och kända spelen.

Apropå annat, Krister Engström borde bli GamingSveriges maskot!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Fanns ingen mening med att ni skulle göra en artikel om detta FZ.

Visst för all del inkludera det när det kommer en ny BF4 nyhet men att lägga upp en ny artikel med tillhörande urklipp från någon som släpptes för en vecka sedan... kom igen

Detta är liiiite väl över gränsen till att man kan undra om ni fick en sedelbunt av EA.

Poängen är att locka mer folk att titta på FragZone-avsnitten. Därför promotar man material ur avsnitten även under dagarna efter att det har sänts. Se tidigare veckors nyhetsflöde för andra exempel. Foliehatt av

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

Hipster bullshit. Battlefield är stort, såklart man skriver om det. Inte bara FZ.

Medlem

JAHA är det därför gameplay sög en hel del, varför banorna är helt sämst i BF3... för HAN var creative director...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Får ni inte välja bort spel att skriva om?

Varför skulle vi välja bort att skriva om Battlefield 4? För att X procent inte var nöjda med trean?

Skrivet av miffot:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

kan inte säga det mycket bättre! förjävligt...

Jag tycker nog att ni tar i lite från tårna nu va?

Skrivet av Tobblish:

Fanns ingen mening med att ni skulle göra en artikel om detta FZ.

Visst för all del inkludera det när det kommer en ny BF4 nyhet men att lägga upp en ny artikel med tillhörande urklipp från någon som släpptes för en vecka sedan... kom igen

Detta är liiiite väl över gränsen till att man kan undra om ni fick en sedelbunt av EA.

I dagsläget har strax under 6000 personer sett det tionde avsnittet av Fragzone, vilket intervjun var en del av. 6000 av de 85 tusen besökarna vi hade förra veckan. En minoritet, och vi får dagligen tips om saker vi redan har skrivit om. Alltså, bara för att vi lägger upp material en gång ses det inte av alla som kan vara intresserade av det, som snarare kanske tycker "Vad lite ni har skrivit om spelet X".


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Theade:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Det finns en tråd om det här redan. FZ gör reklam för alla olika spel. BF är en känd och populär serie. FZ skriver om alla spel. Även de populära och kända spelen, samt de mindre populära och kända spelen.

Apropå annat, Krister Engström borde bli GamingSveriges maskot!

Med korrigeringen att vi inte "gör reklam" för olika spel


signatur
Skriv svar