Age of Empires II: HD Edition

Robot
Age of Empires II: HD Edition

När Ensemble lades ner trodde många att hoppet var ute för Age of Empires. Men tiden ville oss väl och nu är det hög tid att HD-återvända till seriens höjdpunkt.

#ensemble-studios, #age-of-empires-ii-the-age-of-kings, #hidden-path-entertainment, #defense-grid-the-awakening, #counter-strike-source, #counter-strike-global-offensive, #age-of-empires-ii-the-conquerors-expansion


Medlem
Age of Empires II: HD Edition

Lätt roligaste spelet i serien! Kul att det fått en skön ansiktslyftning.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Väldigt bra spel (fortfarande) men saknar verkligen att ha kontroll över mina units...
AoE II HD saknar viktiga funktioner som nyare RTS spel har.
Mer specifikt så har man 2 kommandon till sina units, garrison och Stop.
Jag behöver ha Hold, Attack(move) och möjligtvis formations men det verkar ej finnas än ._.
Troligtvis kommer Workshop ändra på det dock, vet däremot inte hur mycket de har tillgång till.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Väldigt bra spel (fortfarande) men saknar verkligen att ha kontroll över mina units...
AoE II HD saknar viktiga funktioner som nyare RTS spel har.
Mer specifikt så har man 2 kommandon till sina units, garrison och Stop.
Jag behöver ha Hold, Attack(move) och möjligtvis formations men det verkar ej finnas än ._.
Troligtvis kommer Workshop ändra på det dock, vet däremot inte hur mycket de har tillgång till.

De har bara två kommandon om du inte klickar på kugghjulen vid minimappen då får man fler alternativ som Hold ground, formationer mm har alltid funnits även i första releasen av spelet

Medlem

Haha vafan, är det samma bildtext på första bilden som i Cities in Motion 2 recensionen? xD

Medlem

Testa att slå på "advanced commands" (ikon nere till höger vid minikartan) så får du tillgång till fler alternativ som patrol, follow, guard och lite olika stances. Advanced commands är avstängt från början.
Fortfarande inte lika mycket som i moderna spel, men det är som i originalet.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Game Ove(r):

Testa att slå på "advanced commands" (ikon nere till höger vid minikartan) så får du tillgång till fler alternativ som patrol, follow, guard och lite olika stances. Advanced commands är avstängt från början.
Fortfarande inte lika mycket som i moderna spel, men det är som i originalet.

Skrivet av Vuche:

De har bara två kommandon om du inte klickar på kugghjulen vid minimappen då får man fler alternativ som Hold ground, formationer mm har alltid funnits även i första releasen av spelet

Oj, det missade jag, tackar >.<

Hade vaga minnen av att det fanns sådana kommandon i AoE 2 men ibland så spelar tiden ett spratt med ens minne, tur nog så hade jag fel nu och rätt för länge sedan (och er tack för påminnelsen)

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Haha vafan, är det samma bildtext på första bilden som i Cities in Motion 2 recensionen? xD

Fixat.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Jag är överlycklig nu. Jag förköpte så fort jag fick höra talas om detta och det fungerar perfekt.
Känner mig som ung igen

Medlem

Blir så jävla trött när du skriver "Risken att du drabbas av spelförstörande buggar" som minus när Blops, som nästan hamnade i rättegång för att det fungerade så dåligt, inte fick minus för brister!

Tragiskt!

http://www.fz.se/artiklar/recension/20101109/call-of-duty-bla...

Medlem

Jag tycker 1-2 sekunders delayn är ruggigt drygt!

Medlem

Känns lite konstigt att få FPS problem på ett spel som blivit portat till en ny motor bara? det är inte direkt DX11 grafik med tesselation på varenda liten pixel.

Medlem

Solklart köp! Ser fram emot många timmar med spelet:D Berättade även för min sambo att dem har släppt en förnyad utgåva av spelet och hon bara skrek till och blev helt överlycklig haha:D

Medlem

Tänk om Blizzard gjorde detta med sitt StarCraft: Broodwar. Åh, man kan väl få drömma?

Ska i vilket fall bli roligt att köpa detta på steam och damma av några matcher med kompisarna.

r1k
Medlem

Fint när någon gör en förfrågan uppe till höger vid 1:10.

Känns seriöst!

Inaktiv

Varför har man tagit bort lanfunktionen? :S

Medlem
Skrivet av zoid:

Tänk om Blizzard gjorde detta med sitt StarCraft: Broodwar. Åh, man kan väl få drömma?

Ska i vilket fall bli roligt att köpa detta på steam och damma av några matcher med kompisarna.

Har du testat SC2:BW?
Ska vara BW fast i SC2 motorn och med lite annat lullull ditlagt, Lalush har kört några turneringar i det men slutade nyligen.

@Skribenten Ove

Testade du verkligen ett multiplayer game?
För jag har inte hört någon som sagt att dom INTE har problem med lagg i MP.

Sen förstår jag inte varför dom tog bort LAN funktionen...
HUR FAN KAN MAN GÖRA DET?!

Medlem

Jag som spelar 3an fortfarande och väntar på 4an. Någon som vet ngt om ifall/när nästa spel i serien kommer?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

@Skribenten Ove

Testade du verkligen ett multiplayer game?
För jag har inte hört någon som sagt att dom INTE har problem med lagg i MP.

Sen förstår jag inte varför dom tog bort LAN funktionen...
HUR FAN KAN MAN GÖRA DET?!

Givetvis, och jag upplevde inga problem. Det är därför jag bara nämner och inte klankar på FPS-problem, lagg, synkfel och vad andra har upplevt för problem.

Den uppenbara anledning till att de plockade bort LAN-funktionen är givetvis att de låter allt gå via Steams lösning. Med det sagt har jag inte för avsikt att ge mig in i något av religionskrigen huruvida det är bra eller dåligt med onlinekrav för multiplayer, eller om man bör älska eller hata Steam.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Varför har man tagit bort lanfunktionen? :S

Really?
hade hoppats att det här spelet skulle vara bättre än Starcraft. tydligen inte..

ÄH, det kommer nog att någon smart herre eller tös gör en LAN funktion, det är för efterlängtat

Inaktiv
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av zoid:

Tänk om Blizzard gjorde detta med sitt StarCraft: Broodwar. Åh, man kan väl få drömma?

Ska i vilket fall bli roligt att köpa detta på steam och damma av några matcher med kompisarna.

Har du testat SC2:BW?
Ska vara BW fast i SC2 motorn och med lite annat lullull ditlagt, Lalush har kört några turneringar i det men slutade nyligen.

@Skribenten Ove

Testade du verkligen ett multiplayer game?
För jag har inte hört någon som sagt att dom INTE har problem med lagg i MP.

Sen förstår jag inte varför dom tog bort LAN funktionen...
HUR FAN KAN MAN GÖRA DET?!

Har kört flertalet multiplayer matcher och till och från så är FPS lagget så extremt att det är omöjligt att spela spelet. Framförallt när arbetarna gör saker, attackera en varg och spelet håller på att gå sönder.

Medlem

Wololoo!


signatur

Nämen!

Medlem

Har lite dålig prestanda efter ett tag, vet inte varför. Jag hade bättre prestanda (inga problem alls) förra året då jag spelade AoE2 på samma dator, fast med XP då...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Tråkigt att det existerar MP-problem, men SP-kampanjerna går väl ändå relativt smärtfritt får man hoppas (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Ursäkta men jag ser inte vars HD,n är riktigt Oo

Medlem

Det här är något jag skulle vilja se mer av från andra företag!
Det måste ju vara väldigt billigt att hyra in en utvecklare för att piffa en gammal klassiker med lite extra funktioner som t.ex steam workshops!
Tänk er Red Alert 2! Skulle ju dock komma till origin och det apmongo-programmet hade väl funkat lite sisådär..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av bleak:

Ursäkta men jag ser inte vars HD,n är riktigt Oo

Du kan välja fler upplösningar. Men själv köper jag för att mina gamla skivor är i dåligt skick, Conquerers fungerar inte alls.

Medlem

Inte imponerad, föredrar mitt orginal som inte kräver STEAM.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Inte imponerad, föredrar mitt orginal som inte kräver STEAM.

Tråkigt, själv ska jag njuta av att friktionsfritt ansluta till en väns server genom STEAM.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av zyrax123:

Blir så jävla trött när du skriver "Risken att du drabbas av spelförstörande buggar" som minus när Blops, som nästan hamnade i rättegång för att det fungerade så dåligt, inte fick minus för brister!

Tragiskt!

http://www.fz.se/artiklar/recension/20101109/call-of-duty-bla...

Men nu var det ju inte samma recensent på dessa 2 spel?!?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

12
Skriv svar