Nytt spel från Dark Age of Camelot-skaparen

Robot
Nytt spel från Dark Age of Camelot-skaparen

Mark Jacobs, en av grundarna av Mythic Entertainment har avslöjat sitt senaste projekt.

#nyhetstips, #dark-age-of-camelot, #camelot-unchained, #city-state-entertainment


Moderator | Testpilot
Nytt spel från Dark Age of Camelot-skaparen

He likes CameLOT.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ohh riktigt fin nyhet att komma hem till

Medlem

Ah good times...

Medlem

detta låter ju verkligen intressant på papper, gillade daoc starkt.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Let's not go to Camelot, it is a silly place.
On topic: Det här kan nog blir riktigt nice. Kanske ska slänga in en slant.

För övrigt skriver Mark Jacobs själv "One of my foundational principles for the game is that "hand-holding is bad." Just saying. :)" som svar på en kommentar på teasern på YouTube. Låter som ett plus i min bok! Han verkar vara ganska aktiv med att svara och kommentera och det är ju alltid trevligt.

OCH vikingar är ett alldeles för dåligt använt tema, både vad det gäller spel och film!

Medlem

Glorious times are coming!!!!
Bästa nyheten inom MMO sen DAOC
Jag blir helt knottrig på skinnet av lycka om detta kommer gå av stapeln.

Medlem

Jag har aldrig slängt in pengar i en kickstarter och kommer nog aldrig göra det fler gånger i framtiden heller.. Men det här? Ta min pengar nu!

Medlem

problemet är spel som dessa kommer det aldrig gå bra för i dags läget inte heller dark age, daoc vart obalanserat och ett skitspel igentligen dock vart det första i sin genere och vart kul då.

Men långt ifrån skillbaserat tyvär men det kom precis i rättans tid vilket gjorde det så bra

Sen är jag ju rätt säker att detta kommer floppa eller gå väldigt illa för då dom tävlar lite emot eso som har ett väldigt bra system oxå.

Medlem

ett bra sandbox spel?
Ahhhhhhhh
hoppas

Medlem

Läs på deras hemsida. Han skriver rätt roligt om att han inte tänker kompromissa med sina idéer för att får fler spelare eller försäljningar och att de kommer ta risker som de vet att vissa inte kommer gilla osv. Precis sånt som behövs enligt mig.

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här... Mark Jacobs är en känd lögnhals och överdriver gärna... men ett nytt spel i "DAoC-universumet" (för det är det ju nästan iaf. Det är för likt för att inte vara det) är välkommet.

Medlem
Skrivet av Marlione:

Jag har aldrig slängt in pengar i en kickstarter och kommer nog aldrig göra det fler gånger i framtiden heller.. Men det här? Ta min pengar nu!

Jag satsade på 7 spel förra året (alla nådde målet och blir klara om ett drygt år).

Få se om det här blir första jag kastar pengar på i år.

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Glorious times are coming!!!!
Bästa nyheten inom MMO sen DAOC
Jag blir helt knottrig på skinnet av lycka om detta kommer gå av stapeln.

Jag hoppas hoppas hoppas att detta blir en "daoc 2" (eller vad som borde varit daoc 2 åtminstone)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

OMG OMG OMG OMG OMG! DAOC <3 <3


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Här kommer lite mer kött på benen så att säga från KickStartern och allt jag säger här är 100% sanning och officiellt annonserat.

Visst Mark Jacobs har en tendens att överdriva, inte minst när han var med och gjorde WAR, så det ska jag inte sticka under stolen med men efter så många år så är det äntligen dags för ett nytt (Dao)Camelot med dess tri-realms och de har inget kontrakt med EA som lägger sig i.

Camelot Unchained är nu top 1 bästa KS projekt någonsin och finns många anledningar varför. En av de duktigare programmerarna Andrew Meggs avslutar sitt jobb med Skyrim för att hjälpa till att göra detta istället.

Nej detta kommer inte vara ett spel för alla, inge pve etc utan mer för de gamla Daoc älskarna och alla de som länge varit ute efter ett (förhoppningsvis) riktigt bra belönande pvp spel och alla som spelat Daoc vet jag pratar om.

Inga buffbots kommer att finnas. Personligen ser jag fram emot detta med hög förväntan och slippa behöva gå tillbaka till WoW som man har gjort ett X antal ggr redan eller andra spel som mer eller mindre känns "döda".

Bara under första natten fick de ihop 25% (500k dollar) på KS. Nu är de nästan halvvägs med 932k och 24 dagar kvar. Gammal Daoc älskare som jag är så har jag redan backat detta och det närmaste "Daoc 2" som jag har sett. Hade mina förhoppningar med WAR (pga Mythic) och GW2 men men..

Ja menar efter mer än 10 år så har/hade Daoc fortf den bästa pvp känslan och jag är knappast ensam att tycka så och det pratas forts än idag om det och nu kommer det ett nytt Camelot. I rest my case

Edit: När (om) denna KS lyckas så kommer Mark själv att lägga in 2 miljoner dollar från egen ficka och han har även 1 miljon extra från en annan investerare. Dvs spelet kommer ha minst 5 miljoner dollar att göra detta pvp (rvr) spel. Pga inge pve så sparar de inte massor av pengar där. Så de som inte tror man kan göra ett mmo på ca 5m $, ja ni fattar.

Eftersom detta är en chansning så använder de sig utan en KS, så de märker om det finns intresse/spelare först mm. Om man vill sponsra och vara med så kommer pengarna bara dras om den lyckas.

Släng in en grön tumme om ni tycker information var bra eller gav något

http://www.kickstarter.com/projects/13861848/camelot-unchaine...


signatur

Don't f**k with Aria!

Medlem

DAoC's pvp är oslagbar...dock är jag lite besviken på saknaden av PVE.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

DAoC&#039;s pvp är oslagbar...dock är jag lite besviken på saknaden av PVE.

Jag kände lite samma sak först med, dock kommer det med större sannorlikhet kommer ett "DF" (Darkness Falls) eller nåt liknande som ger oss en till anledning varför man ska slåss om att ta över/deffa saker ute i rvr zonen.

De gör inte ett spel som innehåller allt för alla. En av de svårare sakerna med att slänga in pve (förutom att finansera det) är ju att balancera pve och pvp. Kolla bara på WoW. Risken blir större att folk kommer och beklagar sig 24/7 på forum tills nåt ändras.

De som vill ha ezmode med 85% instant saker osv. Tänk bara på hur folk läre reagera när de inte kan hoppa omkring och ha tonvis med CC utan bli fult interruptade av ett slag om man tex spelar en caster utan att tänka efter lite vart de placerar sig osv.

Precis som alla koreanska endless pve grind spel är inget för mig, bara att erkänna, så kommer inte detta vara för alla heller som jag nyss sa men jag tror faktiskt att många kommer älska detta.

Visst jag pratar om ett spel som inte finns än men med tanke på att de nu kan äntligen göra ett spel som DE själva vill utan EA's eller andras idéer så tror jag de kan lyckas bra. En del har redan beklagat sig till Mark och skriker efter pve men han står på sig och ger inte efter.

Precis som du säger, Daoc's pvp är oslagbar.


signatur

Don't f**k with Aria!

Medlem
Skrivet av Cozmoz:
Skrivet av Ankh:

DAoC&amp;#039;s pvp är oslagbar...dock är jag lite besviken på saknaden av PVE.

Jag kände lite samma sak först med, dock kommer det med större sannorlikhet kommer ett "DF" (Darkness Falls) eller nåt liknande som ger oss en till anledning varför man ska slåss om att ta över/deffa saker ute i rvr zonen.

De gör inte ett spel som innehåller allt för alla. En av de svårare sakerna med att slänga in pve (förutom att finansera det) är ju att balancera pve och pvp. Kolla bara på WoW. Risken blir större att folk kommer och beklagar sig 24/7 på forum tills nåt ändras.

De som vill ha ezmode med 85% instant saker osv. Tänk bara på hur folk läre reagera när de inte kan hoppa omkring och ha tonvis med CC utan bli fult interruptade av ett slag om man tex spelar en caster utan att tänka efter lite vart de placerar sig osv.

Precis som alla koreanska endless pve grind spel är inget för mig, bara att erkänna, så kommer inte detta vara för alla heller som jag nyss sa men jag tror faktiskt att många kommer älska detta.

Visst jag pratar om ett spel som inte finns än men med tanke på att de nu kan äntligen göra ett spel som DE själva vill utan EA&#039;s eller andras idéer så tror jag de kan lyckas bra. En del har redan beklagat sig till Mark och skriker efter pve men han står på sig och ger inte efter.

Precis som du säger, Daoc&#039;s pvp är oslagbar.

Jag saknar verkligen mina gamla konto. Körde 4 konto samtidigt (Prydwen/Hibernia).
Those were the days!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar