Dice: Vi har redan nu kul i Battlefield 4

Medlem

Av rubriken att döma finns det inte mycket intressant att hämta ur den här nyheten eller intervjun, bara en liten hype-nyhet.

Skrivet av MiLeS:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m4jl0mbpx71rv3b62o1_500.gif

Ah fast nee.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Dulee:

Allvarligt,

Jag begriper fan ingenting av den här kritiken. Låt mig specificera - jag förstår a) inte kritiken mot FZ eller b) mot DICE.

A) Enligt mitt förmenande gör FZ för få, för korta och för ytliga inslag om våra svenska spelproducenter! Jag vill läsa mer om Starbreeze, DICE och Mojang!

Att inte FZ bättre bevakar paradigmskiftet runt Frostbite3 gör mig tokig! Vi har för första gången (rätta mig gärna om jag har fel, jag har OFTA fel) en svensk spelmotor som licensieras ut till ett flertal utvecklare och inte för vilka spel som helst! Command and Conquer! Dragons Age! Need for Speed!

Skulle älska att få djupintervjuer av Frostbite-gänget på DICE och genierna på Avalanche gällande deras motorer.

B)= b) Ni gillade inte BF3. Eller, vissa gillade det lite. Andra inte så mycket. Nu "känner" ni att BF4 inte kommer att bli bra. Ni "känner" att det kanske/sannolikt/nästan-helt-säkert kommer att bli ett "BF 3.5". Ni känner hur EA mjööölkar er.

Låt mig vara tydlig. Jag blev besviken på BF3. Mest för att jag älskade ihjäl 42 och BF2. 2142 var skumt nog inte min kopp, inte Vietnam heller. De gjorde mig också besvikna, för de var inte VÄRLDENS roligaste spel. 42:an och BF2 var - då - världens bästa spel. Tyckte jag. Varje gång DICE släpper något som inte är BÄST I VÄRLDEN blir jag lite, lite sur.

Men. Jag blir inte sur INNAN jag testat spelet ifråga. Jag dömer inga spel på trailerbasis. Fattar inte hur ni kan se så bra in i framtiden och liksom känna in rummet där och då.

W.E.I.R.D.

Jag kunde inte sagt det bättre själv!
Vad har hänt med denna attityd som man ser på var och varannan sidas kommentarsfält, det brukade vara en trevlig stämning med människor som såg det positiva. Det kvittar nästan vad artikeln handlar om, man får ändå läsa i versaler hur förbannade de är, och i detta fallet är det mer än ett halvår tills spelet släpps, hur kan man klaga när vi inte ens fått se multiplayer.

Tack för mig.

Medlem

Dice kommer kräka ut lovord precis som tidigare. "vi har PC som huvudplattform" Lät det innan Bf3 släpptes. Vilken jävla bullshit! Ta bara en titt på ui:t så ser man att det är gjort för konsoll. Helt jävla sämst och man får klicka som fan för att tex byta sikte på ett vapen.

Och eftersom Dice lyder order från EA så kommer bf 4 fokusera på konsolerna även denna gång.

Det Dice som gjorde Bf 2 och Bf 2142 är sedan länge borta. Och jag tvivlar starkt på att de kommer åtgärda alla missar man la till i BF3.

Jag kommer fortsätta vara sjukt kritisk tills jag blir bevisad motsatsen.

Medlem

Jag skulle vilja se Battlefield: Medieval. Det vore roligt i Frostbite-motorn. Jag har dessutom haft roligt i BF3 så jag litar på att Dice ser till att jag har roligt i BF4 också.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Pöjkar! Red Orchestra 2 är det som gäller om man vill ha ett riktigt FPS.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Idono:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Jo visst skriver ni om andra spel. Men det är en sak att skriva enbart bra saker om vissa spel och inte inkludera dåliga moment. Dvs. vissa spel är ni så sjukt positiva till att det får mig att må illa. BF3 är inte ett så bra spel som ni får det att se ut som.

Hela spelet var och är fyllt med buggar. Singel player och coop räknades inte in i recensionen. Intervjuer och live chatt kretsade alltid runt meningslösa frågor som har frågats flera gånger om under hela hype perioden. Ni vågade aldrig och har aldrig vågat pusha för riktiga frågor. Frågor som undveks eller helt enkelt inte hade tillräckligt bra svar har ni redigerat bort. Och mycket mer.

FZ har tappat så hejdlöst mycket för varje år.

Vilka är dessa viktiga frågor du hojtar efter? Frågor viktiga för dig eller för alla? Vad tror du ärligt att det blir för svar, för att ta intervju med Lars som exempel, om vi slösade bort 15 minuter av 15 minuter intervjutid på att ställa frågor de inte kommenterar i dagsläget?


signatur
Medlem
Skrivet av Traxad:

En lustig sak hände mig i förmiddags.

Jag vandrade in på min lokala ICA-affär sökandes efter dagens lunch. Efter rader och åter rader av majs på burk, cornflakespaket, kaffefilter och godis snubblar jag in bland frysmaten. Ska jag kanske ta en minipizza idag?
Nej, jag bestämmer mig för att leta efter något annat. Pizzan får vänta till helgen.
Men där, mitt bland all mat ser jag något som får mig att bli så jäkla förbannad. Dom säljer frusna Oxjärpar. Usch, det som är så äckligt! Jag blir så frustrerad att jag bara måste skrika ut i förtvivlan och tala om för mina medhandlare hur äckliga dessa järpar är och hur jag inte tänker köpa dom. Tänker aldrig, ALDRIG köpa mer från ICA nu. Sälja järpar, pft. Usch.

Nej tacka vet jag de pannbiffar de sålde förr. Så jag tog mitt förnuft till fånga och köpte just pannbiffar istället.

*sarkasm*

Översättning:
Om nu Battlefield 4 verkar bli dåligt, köp det då inte.
Personligen gillar jag föregående spel så jag lär nog köpa nästkommande så de kan fortsätta göra spel. Spel JAG gillar. Vad ni andra INTE gillar skiter jag högaktningsfullt i. Kom med lite konstruktiv kritik (som några faktiskt gjort) istället för att starta hatkampanjer som nästan får häxprocesserna att se bleka ut.

Tack för mig.

Jag skulle ha förstått ditt resonemang om det gällde ett nytt spel som inte var uppföljare till något. Nu är ju BF en spelserie som tidigare väldigt många har förknippat med mycket spelglädje och kärlek. När sedan serien exploateras till max av storföretag som inte tittar på något annat än bokslut så förstår jag och upplever frustrationen.

Det är lite som att se sin mysiga lilla medelhavsvik, där man spenderade somrarna och hade kul med kompisarna, bli ombyggd till en stor opersonlig resort av betong som lockar till sig jobbiga turister som man inte alls vill ha omkring sig.

Medlem

Vi kan skriva vilken skit vi vill i princip och tycka precis vad vi vill, i slutändan handlar allt om PENGAR!

gillar ni inte konceptet som EA och dice har med BF4, fine köp det INTE!, det finns ett uttryck som heter konsumentkraft och det är vi som konsumenter som sätter tonen mot företagen, om tillräckligt många säger ifrån, att öh ni på dice, ni suger, och EA kan flyga och fara, då blir man oroliga, framförallt alla aktieägare, och då börjar man ställa krav på kvalitet och värde.

Och såhär ligger det till, jag ser till att prova allt jag köper, finns det ingen demo, sorry men då fixar jag det på annat håll, och skulle det finnas en produkt som förtjänar mina pengar, ja då stöder jag dem oxå genom att köpa.

SÅ BORDE NI OXÅ GÖRA

Men jag antar att det är med allting annat, folk säger en sak, men trillar dit trots allt, därför finns det ingen solidaritet i detta landet längre, och det är därför det går åt helvete med allting.

Marknaden styr allting istället för befolkningen.

Tur att det finns typer som robin hood som tar från dem rika och ger till dem fattiga.

Om alla gamers skulle låta bli och köpa något ifrån EA, så skulle ni kunna sänka hela företaget, det kallas för att bilda opinion.

Jag är trött på att bli röfvknullad det ena spelföretaget efter det andra och jag kommer bojkotta dem jag tycker lovar mkt och håller tunt.

Jag hoppas på att Arma 3 blir den simulatorn som man tänkt, att Hardware blir fördigställt samt att Zeropoint software får fram sitt interstellar marines, resten av företagen ger jag blanka fan i, UBI, EA, DICE,SEGA eller annan CRAP.

Kan man inte "leverera" en produkt som har kvalitet, genuint tankesätt och spelmotor och en ide som går att bygga vidare på "mods" så är den heller inte värd att vare sig lägga energi eller pengar på.

Fan killar visa lite stake och säg ifrån!!!!

Vi vill inte ha eran skit, BF3, BF4 eller COD 5 blops 3, det är skräp och bolagen vill bara suga ut och sen lägger man ned utan att följa upp!

BOTTEN!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Ja ni levererar recensioner på alla BF DLC. Har ni funderat på att göra samma sak för andra spel så som det super populära COD eller Assassn´s Creed exempelvis? Eller bara kanske skriva en nyhet om att nu har ett nytt DLC för COD:BO2 tannonseras och det släpps den 16:onde April exempelvis. Det är ju inte direkt att ni bryr er om de läsarna som faktiskt tycker om att spela COD (missförstå mig rätt). jag har inget emot BF uppskattar det ni gör på sajten med BF men BF är inte de enda stora spelet det är det jag försöker påpeka.

Medlem

Tänker aldrig haka på denna hypemaskin ni på FZ så gärna använder.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Jo visst skriver ni om andra spel. Men det är en sak att skriva enbart bra saker om vissa spel och inte inkludera dåliga moment. Dvs. vissa spel är ni så sjukt positiva till att det får mig att må illa. BF3 är inte ett så bra spel som ni får det att se ut som.

Hela spelet var och är fyllt med buggar. Singel player och coop räknades inte in i recensionen. Intervjuer och live chatt kretsade alltid runt meningslösa frågor som har frågats flera gånger om under hela hype perioden. Ni vågade aldrig och har aldrig vågat pusha för riktiga frågor. Frågor som undveks eller helt enkelt inte hade tillräckligt bra svar har ni redigerat bort. Och mycket mer.

FZ har tappat så hejdlöst mycket för varje år.

Vilka är dessa viktiga frågor du hojtar efter? Frågor viktiga för dig eller för alla? Vad tror du ärligt att det blir för svar, för att ta intervju med Lars som exempel, om vi slösade bort 15 minuter av 15 minuter intervjutid på att ställa frågor de inte kommenterar i dagsläget?

Ja, om ni kollar i era BF3 recensioners kommentarfält och på BF3s forum, så skulle du nog ha sett tydliga tecken på att EA/DICE missat vitala saker.
Hur mycket har ni lagt på detta?
Ni vågar ju inte klaga, för då rycker väl reklam eller exklusiva interjvuer?

Jag undrar när konsumentverket kommer och knackar på, tänkte jag skriva jaa. Fast det kommer ju aldrig hända. Ni är alldeles för skickliga.

Medlem
Skrivet av Dulee:

Allvarligt,

Jag begriper fan ingenting av den här kritiken. Låt mig specificera - jag förstår a) inte kritiken mot FZ eller b) mot DICE.

A) Enligt mitt förmenande gör FZ för få, för korta och för ytliga inslag om våra svenska spelproducenter! Jag vill läsa mer om Starbreeze, DICE och Mojang!

Att inte FZ bättre bevakar paradigmskiftet runt Frostbite3 gör mig tokig! Vi har för första gången (rätta mig gärna om jag har fel, jag har OFTA fel) en svensk spelmotor som licensieras ut till ett flertal utvecklare och inte för vilka spel som helst! Command and Conquer! Dragons Age! Need for Speed!

Skulle älska att få djupintervjuer av Frostbite-gänget på DICE och genierna på Avalanche gällande deras motorer.

B)= b) Ni gillade inte BF3. Eller, vissa gillade det lite. Andra inte så mycket. Nu "känner" ni att BF4 inte kommer att bli bra. Ni "känner" att det kanske/sannolikt/nästan-helt-säkert kommer att bli ett "BF 3.5". Ni känner hur EA mjööölkar er.

Låt mig vara tydlig. Jag blev besviken på BF3. Mest för att jag älskade ihjäl 42 och BF2. 2142 var skumt nog inte min kopp, inte Vietnam heller. De gjorde mig också besvikna, för de var inte VÄRLDENS roligaste spel. 42:an och BF2 var - då - världens bästa spel. Tyckte jag. Varje gång DICE släpper något som inte är BÄST I VÄRLDEN blir jag lite, lite sur.

Men. Jag blir inte sur INNAN jag testat spelet ifråga. Jag dömer inga spel på trailerbasis. Fattar inte hur ni kan se så bra in i framtiden och liksom känna in rummet där och då.

W.E.I.R.D.

Kan det vara så att det är baserat på erfarenheten vi fått med åren?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag blir nöjd så länge vi slipper:
Det blåa förbannade skenet.
Kvart-i-3 solen.
Nej det är inget som är realistiskt eller kul med det what-so-ever.
Stela och tråkiga jävla miljöer, när fan ska det hända något liksom det är 2013 nu(ryktas ju om dynamiskt väder, men känner man dice så pratar vi väl om en vindpust i HD..)!!!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av nined.gag:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Jo visst skriver ni om andra spel. Men det är en sak att skriva enbart bra saker om vissa spel och inte inkludera dåliga moment. Dvs. vissa spel är ni så sjukt positiva till att det får mig att må illa. BF3 är inte ett så bra spel som ni får det att se ut som.

Hela spelet var och är fyllt med buggar. Singel player och coop räknades inte in i recensionen. Intervjuer och live chatt kretsade alltid runt meningslösa frågor som har frågats flera gånger om under hela hype perioden. Ni vågade aldrig och har aldrig vågat pusha för riktiga frågor. Frågor som undveks eller helt enkelt inte hade tillräckligt bra svar har ni redigerat bort. Och mycket mer.

FZ har tappat så hejdlöst mycket för varje år.

Vilka är dessa viktiga frågor du hojtar efter? Frågor viktiga för dig eller för alla? Vad tror du ärligt att det blir för svar, för att ta intervju med Lars som exempel, om vi slösade bort 15 minuter av 15 minuter intervjutid på att ställa frågor de inte kommenterar i dagsläget?

Ja, om ni kollar i era BF3 recensioners kommentarfält och på BF3s forum, så skulle du nog ha sett tydliga tecken på att EA/DICE missat vitala saker.
Hur mycket har ni lagt på detta?
Ni vågar ju inte klaga, för då rycker väl reklam eller exklusiva interjvuer?

Jag undrar när konsumentverket kommer och knackar på, tänkte jag skriva jaa. Fast det kommer ju aldrig hända. Ni är alldeles för skickliga.

Om du redan har inställningen att vi är köpta finns det ju egentligen ingenting jag kan säga som kommer att övertyga dig att så inte är fallet. Snarare lär du ta det som argument att vi faktiskt får lön från EA och inte Egmont. Som vi sedan mutar konsumentverket med, vad de nu har med saken att göra.


signatur
Medlem
Skrivet av Corporalen:

Jag vill ha bort "regenerate health" så sjukvårdare får en funktion igen. Annars kan man bara springa och gömma sig en liten stund så har man fullt liv igen. Samma gäller fordon, reparera sig själva. Vad har man ingenjören till då?

Personligen tycker jag att man ska kunna återhämta sig till en viss del.. blir du skadad ner till 10% ska du bara kunna regga till 25%, samma gäller fordon..

Inaktiv

Dice peak:ade med Pinball Fantasies imho. Har personligen aldrig haft något till övers för kalle-anka arkad som BF serien. Finns ingenting i de tidigare eller den uppkommande som imponerar. Minsta gemensamma nämnaren, nerdummat till förbannelse och fullkomligt orealistiskt. Men jag kan förstå att det lockar den kravlösa massan i 7-12 års åldern. Dessutom lär det kryddas med EAs rektal DRM, DLC och andra screw-ups vilket de flesta verkar gilla.

Inaktiv
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Ja ni levererar recensioner på alla BF DLC. Har ni funderat på att göra samma sak för andra spel så som det super populära COD eller Assassn´s Creed exempelvis? Eller bara kanske skriva en nyhet om att nu har ett nytt DLC för COD:BO2 tannonseras och det släpps den 16:onde April exempelvis. Det är ju inte direkt att ni bryr er om de läsarna som faktiskt tycker om att spela COD (missförstå mig rätt). jag har inget emot BF uppskattar det ni gör på sajten med BF men BF är inte de enda stora spelet det är det jag försöker påpeka.

Jag har förståelse att FZ följer DLC till sveriges största franchise. Det måste väl du förstå? Vill att FZ gör ännu mer intervjuer och förhandstittar på svenska spel. The Showdown effect ? Nähä.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Jo visst skriver ni om andra spel. Men det är en sak att skriva enbart bra saker om vissa spel och inte inkludera dåliga moment. Dvs. vissa spel är ni så sjukt positiva till att det får mig att må illa. BF3 är inte ett så bra spel som ni får det att se ut som.

Hela spelet var och är fyllt med buggar. Singel player och coop räknades inte in i recensionen. Intervjuer och live chatt kretsade alltid runt meningslösa frågor som har frågats flera gånger om under hela hype perioden. Ni vågade aldrig och har aldrig vågat pusha för riktiga frågor. Frågor som undveks eller helt enkelt inte hade tillräckligt bra svar har ni redigerat bort. Och mycket mer.

FZ har tappat så hejdlöst mycket för varje år.

Vilka är dessa viktiga frågor du hojtar efter? Frågor viktiga för dig eller för alla? Vad tror du ärligt att det blir för svar, för att ta intervju med Lars som exempel, om vi slösade bort 15 minuter av 15 minuter intervjutid på att ställa frågor de inte kommenterar i dagsläget?

Som jag sagt innan. FZ måste bli mycket mer kritiska. Se allt från båda hållen och kanske basera frågor efter FZ communitys attityd. BF3 i sig har fått sjukt mycket negativ press från FZs community. Istället för att ställa frågor som vi redan vet. Varför inte ställ saker som vi vill ha svar på och pressa DICE med. Vi vet redan att BF4 kommer köras på frostbite 3. Att det kommer se bra ut osv. Vad vi vill veta är vad kommer göra detta spelet bättre? Har dom jobbat med att ta bort den löjligt dåliga lag kompensationen som låter folk från andra sidan världen spela som om dom spelar med sin polare i USA men lägger till sekunder på delayen. Ska dom göra sig av med den löjligt låga skillcapen och låta folk bli bra på spelet igen. Kanske lägga till en tutorial för att lära folk att spela spelet istället för att komma med en usel kommentar om att dom dummat ner spelet för att folk klagat på att det är för svårt.
Samt mer kvalitets baserade frågor så som varför spelet innehåller ofattbart många fler buggar än dom flesta spel som är under beta stadiet. Varför dom väljer att släppa dag ett pacher med kvarvarande spelmekanik som inte fanns i betan. Osv.

Ni ställer frågor enbart en gång och DICE kommer med ett halvdant svar som inte är konkret eller försöker kring gå frågan. Ställ frågan en gång till och be om ett mer konkret svar. Samt inkludera svaret oavsett om det är bra eller dåligt så att vi kan få vår egna uppfattning istället för att bara se det positiva. Det är verkligen som att läsa en tidning som är partisk mot enbart ett parti. Har bara råkat ha denna diskussionen några gånger med FZ.

Mitt favorit svar är fortfarande live chatten från 2011 då en fråga om delayn(vilket är faktiskt är viktigaste i spel världen) och varför nät koden är så seg. Som sagt bäst svaret som inte svarar på frågan.

"Nätkoden i BF3 hanterar så mycket mer än bara kulbanor och soldatförflyttningar. Just det faktum att vi har fordon, ballistik, förstörelse gör att vi ställer lite högre krav på att man har en hyggligt snabb och stabil internetuppkoppling."

Så som jag minns det så har jag troligen påpekat den här specifika biten till dig innan också. Och som jag sa förra gången. Svaret kringgår frågan helt och hållet även om det låter rätt..


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Dulee:

Allvarligt,

Jag begriper fan ingenting av den här kritiken. Låt mig specificera - jag förstår a) inte kritiken mot FZ eller b) mot DICE.

A) Enligt mitt förmenande gör FZ för få, för korta och för ytliga inslag om våra svenska spelproducenter! Jag vill läsa mer om Starbreeze, DICE och Mojang!

Att inte FZ bättre bevakar paradigmskiftet runt Frostbite3 gör mig tokig! Vi har för första gången (rätta mig gärna om jag har fel, jag har OFTA fel) en svensk spelmotor som licensieras ut till ett flertal utvecklare och inte för vilka spel som helst! Command and Conquer! Dragons Age! Need for Speed!

Skulle älska att få djupintervjuer av Frostbite-gänget på DICE och genierna på Avalanche gällande deras motorer.

B)= b) Ni gillade inte BF3. Eller, vissa gillade det lite. Andra inte så mycket. Nu "känner" ni att BF4 inte kommer att bli bra. Ni "känner" att det kanske/sannolikt/nästan-helt-säkert kommer att bli ett "BF 3.5". Ni känner hur EA mjööölkar er.

Låt mig vara tydlig. Jag blev besviken på BF3. Mest för att jag älskade ihjäl 42 och BF2. 2142 var skumt nog inte min kopp, inte Vietnam heller. De gjorde mig också besvikna, för de var inte VÄRLDENS roligaste spel. 42:an och BF2 var - då - världens bästa spel. Tyckte jag. Varje gång DICE släpper något som inte är BÄST I VÄRLDEN blir jag lite, lite sur.

Men. Jag blir inte sur INNAN jag testat spelet ifråga. Jag dömer inga spel på trailerbasis. Fattar inte hur ni kan se så bra in i framtiden och liksom känna in rummet där och då.

W.E.I.R.D.

Kan det vara så att det är baserat på erfarenheten vi fått med åren?

Kunde inte sagt det bättre. Vissa här har hejdlöst mer erfarenhet än andra vill erkänna. Vi är som finsmakare, ekonomer, kockar, etc. Vi vet vad som är bra och vad som är dåligt. Och med åren har vi lärt oss om vad att förvänta oss. Det är verkligen ingen överraskning att ett företag som ägs av EA släpper en dålig produkt som blir överhypad.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

Ingen tvingar dig att spela grabben.
Är så jävla trött på folks gnäll, PC spelare måste vara den mest bortskämda gruppen någonsin, folk gnäller fan om precis allt.

"Åh allt var bättre för!" Nej det var det inte, ni var bara yngre och hade mindre krav och kunde ha mer rolig än ni kan nu era gnälliga jävlar.

Medlem
Skrivet av Idono:

Som jag sagt innan. FZ måste bli mycket mer kritiska. Se allt från båda hållen och kanske basera frågor efter FZ communitys attityd. BF3 i sig har fått sjukt mycket negativ press från FZs community. Istället för att ställa frågor som vi redan vet. Varför inte ställ saker som vi vill ha svar på och pressa DICE med. Vi vet redan att BF4 kommer köras på frostbite 3. Att det kommer se bra ut osv. Vad vi vill veta är vad kommer göra detta spelet bättre? Har dom jobbat med att ta bort den löjligt dåliga lag kompensationen som låter folk från andra sidan världen spela som om dom spelar med sin polare i USA men lägger till sekunder på delayen. Ska dom göra sig av med den löjligt låga skillcapen och låta folk bli bra på spelet igen. Kanske lägga till en tutorial för att lära folk att spela spelet istället för att komma med en usel kommentar om att dom dummat ner spelet för att folk klagat på att det är för svårt.
Samt mer kvalitets baserade frågor så som varför spelet innehåller ofattbart många fler buggar än dom flesta spel som är under beta stadiet. Varför dom väljer att släppa dag ett pacher med kvarvarande spelmekanik som inte fanns i betan. Osv.

Ni ställer frågor enbart en gång och DICE kommer med ett halvdant svar som inte är konkret eller försöker kring gå frågan. Ställ frågan en gång till och be om ett mer konkret svar. Samt inkludera svaret oavsett om det är bra eller dåligt så att vi kan få vår egna uppfattning istället för att bara se det positiva. Det är verkligen som att läsa en tidning som är partisk mot enbart ett parti. Har bara råkat ha denna diskussionen några gånger med FZ.

Mitt favorit svar är fortfarande live chatten från 2011 då en fråga om delayn(vilket är faktiskt är viktigaste i spel världen) och varför nät koden är så seg. Som sagt bäst svaret som inte svarar på frågan.

"Nätkoden i BF3 hanterar så mycket mer än bara kulbanor och soldatförflyttningar. Just det faktum att vi har fordon, ballistik, förstörelse gör att vi ställer lite högre krav på att man har en hyggligt snabb och stabil internetuppkoppling."

Så som jag minns det så har jag troligen påpekat den här specifika biten till dig innan också. Och som jag sa förra gången. Svaret kringgår frågan helt och hållet även om det låter rätt..

Väl skrivet!

Som du säger så vet vi redan att det är samma motor, ytterst lite snyggare grafik, vad vi vill veta är relevanta saker.
Storleken på kartor, max spelare, modvänligheten på servrarna, allt som inte är uppenbart.

Nätkoden i BF3 var den mest horibla nätkod jag har sett sedan AoE tiden. på den tiden hade man inte 100 mbit/sec internet och annat tjafs, på den tiden var det modem som gällde.
___
Frågor som är relevanta är sånt som är under huven, inte att grafiken är liiiite finare som vem som helst kan se utifrån en trailer. ert jobb är att gräva under ytan som speljournalister. inte säga det uppenbara som folk redan vet.

Medlem

BUHUHUHU!!!!! Det är ju FAN vad alla ska gnälla!!!
Kanske skulle satt en 18års gräns för att få logga in på FZ?

Medlem
Skrivet av warh0g:

Hybrid:
100% health (soft)
Ingen 3d-spotting (hard)
Ingen regen (hard)
Inget crosshair för höftskjutande (hard)

Modifikationer:
Ingen spawn protection (existerar i båda lägena)
Gör supression unikt för supportklassen eller ändra hur mekaniken fungerar* (alla klasser i dagsläget)
Man ska inte kunna se igenom smoke! Dvs inga nametags när du tittar in i rökmoln.

Hybridbeskrivningen matchar ungefär det som jag beskrev tidigare, en vettigare mix av saker som skulle göra spelet mer utmanande

Medlem

Det är nästan Ingen som bryr sig om SP, så vad sägs om mer info ang MP, Dice?


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Det är lite det som är saken va?

Ni skriver om populära spel, som man redan vet allting om, och sedan är de mindre spelen bara sidnotiser.

Jag skulle vilja se lite mer balans här, så indie-spel och andra mindre kända spel får lite mer rampljus. RockPaperShotgun är ett bra exempel, som jag har börjat långsamt gå över till.

Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av warh0g:

Hybrid:
100% health (soft)
Ingen 3d-spotting (hard)
Ingen regen (hard)
Inget crosshair för höftskjutande (hard)

Modifikationer:
Ingen spawn protection (existerar i båda lägena)
Gör supression unikt för supportklassen eller ändra hur mekaniken fungerar* (alla klasser i dagsläget)
Man ska inte kunna se igenom smoke! Dvs inga nametags när du tittar in i rökmoln.

Hybridbeskrivningen matchar ungefär det som jag beskrev tidigare, en vettigare mix av saker som skulle göra spelet mer utmanande

Precis!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av Nomz:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

Ingen tvingar dig att spela grabben.
Är så jävla trött på folks gnäll, PC spelare måste vara den mest bortskämda gruppen någonsin, folk gnäller fan om precis allt.

"Åh allt var bättre för!" Nej det var det inte, ni var bara yngre och hade mindre krav och kunde ha mer rolig än ni kan nu era gnälliga jävlar.

Det kallas för kritik eller feedback. PC-populationen är kunder som ställer krav på produkter/tjänster de betalar för. Är man bortskämd om man klagar på en resa man köpt inte levererar? Eller din Findus frysta torsk gör en microtransaktion när du vill värma upp den?

Inget konstigt med att kritisera utan det är ett sundhetstecken. Önskar fler gjorde det. Det vore värre ställt om alla bara var tysta och slutade konsumera. Kravlösa kassakor är precis vad de vill att alla ska vara för det är mer ekonomiskt. Det kanske passar dig men inte andra. När man tänker efter så var vissa saker faktiskt bättre förr när saker & ting gjordes med passion, känsla och innovation.

Medlem

Har egentligen varken tid eller ork att läsa alla kommentarer, men det är ju tillräckligt kul att bara scrolla igenom. FZ's medlemskår levererar stadigt, som sig bör!

Medlem
Skrivet av Dulee:

Att inte FZ bättre bevakar paradigmskiftet runt Frostbite3 gör mig tokig! Vi har för första gången (rätta mig gärna om jag har fel, jag har OFTA fel) en svensk spelmotor som licensieras ut till ett flertal utvecklare och inte för vilka spel som helst! Command and Conquer! Dragons Age! Need for Speed!

Spelen du nämner ovan är alla utgivna av EA och det är således alltså EA´s egna studios som använder sig av motorn.

Medlem

/Begin rant

- Hypemachine, Engage!

"17 minuter lovande gameplay"?? Har vi sett samma videoklipp?

Grafiken är helt klart ok men AIn är under all kritik och skademodellerna är science-fiction:

En automatkanon från en attackhelikopter skjuter dig, du håller dig undan en liten stund och så är du helt ok igen (istället för stendöd).

De skjuter bort en del av en byggnad med en m203 och AI-soldaten bakom väggen (som nu är bortblåst) är helt oberörd och tillsynes oskadd.

AI-soldaterna står kvar utan att reagera när spelaren kommer rusande med hagelbössan i högsta hugg...

Lovande är inte ordet jag skulle använda.

Sen ska vi inte ens tala om lögnerna om hur han gråter om spelarna inte är nöjda.

Jag bara väntar på att de ska säga:
- PC first!
- No DLC!
- No Premium-accounts!
- The biggest maps in any Battlefield game!
..och så vidare.

Precis som de gjorde för BF3. Vad blev det?
-En konsollport med konsollkontroller.
- DLC-bonanza.
- Premiumkonton.
- De minsta kartorna sen starten av Battlefieldserien (sett till den egentliga spelytan, inte tomt utrymme).
- Inga riktiga dedikerade servrar.
- Inga moddmöjligheter.
- Ingen commander eller något att slåss om utöver de få flaggorna (radar, scanner, artilleri),
- Färre fordon samtidigt i spelet än i något tidigare spel.
osv..

Desto mer superlativ det kommer från EA/DICE desto mer troligt är det att det blir skräp.

Var beredda på att Battlefield 4 blir soptunnematerial, då slipper ni bli besvikna. Gör åtminstone inte misstaget att förbeställa spelet. Vänta på recensioner från riktiga spelare innan ni ens funderar på ett köp (många spelsajters recensioner och "förhandstittar" kommer att vara köpta, var så säkra).

/End rant

Skriv svar