"Deras nästa spel kommer förändra spelbranschen"

Robot
"Deras nästa spel kommer förändra spelbranschen"

En avhoppare från Thatgamecompany hävdar att Journey-studion har ett storslaget spel under utveckling.

#journey, #flower, #flow, #thatgamecompany


Medlem
"Deras nästa spel kommer förändra spelbranschen"

Ja eller hur... förändra spelbranschen.... visst. De flesta som gör sådan här pruttreklam innan ens något är visat av spelet brukar oftast göra det för att de vet att ingen kommer bry sig om spelet när det väl är släppt.

Ett bra spel säljer sig självt. Ett dåligt spel behöver hypas och malas i media för att få uppmärksamhet. Och sådana här uttalanden.... oj oj, gissar på 2/5 från Fz och allmänt dåligt mottagande när det väl släpps. Om det släpps.

Medlem

Förändra spelbranschen? Fan va najs, EA slutar med sina anti-kund förehavanden, Microsoft ger upp tankarna på online-only och gör live gratis, AAA spel blir billigare att utveckla och behöver inte sälja 5 miljoner ex för att inte ses som en flopp. Priset på spel kommer sänkas med 30-50%. Ser verkligen fram emot detta spel nu.

Inaktiv
Skrivet av mrpijey:

Ja eller hur... förändra spelbranschen.... visst. De flesta som gör sådan här pruttreklam innan ens något är visat av spelet brukar oftast göra det för att de vet att ingen kommer bry sig om spelet när det väl är släppt.

Ett bra spel säljer sig självt. Ett dåligt spel behöver hypas och malas i media för att få uppmärksamhet. Och sådana här uttalanden.... oj oj, gissar på 2/5 från Fz och allmänt dåligt mottagande när det väl släpps. Om det släpps.

Dafukk snackar du om spelare kan va riktiga jävla neggon ibland

Medlem

Har svårt att tro att ytterligare ett hipsterspel skulle på något sätt ändra spelbranschen

Medlem

Peter molyneoix... Is that u??


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Har ni som klagar ens spelat Journey eller Flower? Jag tvivlar på att deras nästa spel kommer att förändra spelindustrin, men det kommer nästan garanterat att vara bra.

k3m
Medlem
Skrivet av anon_165499:
Skrivet av mrpijey:

Ja eller hur... förändra spelbranschen.... visst. De flesta som gör sådan här pruttreklam innan ens något är visat av spelet brukar oftast göra det för att de vet att ingen kommer bry sig om spelet när det väl är släppt.

Ett bra spel säljer sig självt. Ett dåligt spel behöver hypas och malas i media för att få uppmärksamhet. Och sådana här uttalanden.... oj oj, gissar på 2/5 från Fz och allmänt dåligt mottagande när det väl släpps. Om det släpps.

Dafukk snackar du om spelare kan va riktiga jävla neggon ibland

Medlem
Skrivet av anon_165499:
Skrivet av mrpijey:

Ja eller hur... förändra spelbranschen.... visst. De flesta som gör sådan här pruttreklam innan ens något är visat av spelet brukar oftast göra det för att de vet att ingen kommer bry sig om spelet när det väl är släppt.

Ett bra spel säljer sig självt. Ett dåligt spel behöver hypas och malas i media för att få uppmärksamhet. Och sådana här uttalanden.... oj oj, gissar på 2/5 från Fz och allmänt dåligt mottagande när det väl släpps. Om det släpps.

Dafukk snackar du om spelare kan va riktiga jävla neggon ibland

Håller med dig! Är less på alla som tror dom äger spel världen. Less på folk som bara kan kritisera negativa saker.

Inaktiv
Skrivet av mrpijey:

Ja eller hur... förändra spelbranschen.... visst. De flesta som gör sådan här pruttreklam innan ens något är visat av spelet brukar oftast göra det för att de vet att ingen kommer bry sig om spelet när det väl är släppt.

Ett bra spel säljer sig självt. Ett dåligt spel behöver hypas och malas i media för att få uppmärksamhet. Och sådana här uttalanden.... oj oj, gissar på 2/5 från Fz och allmänt dåligt mottagande när det väl släpps. Om det släpps.

Exactamundo, ett sånt jävla misstag att gå ut med "vårt nästa spel blir best ever och kommer att förändra allt". Det har vi hört flera gånger förr. Känns som att om man säger det så jinxar man o förstör hela grejen

O ni andra som säger att man är negativ, finns det något i er som gör att ni faktiskt tror på detta? Att man säger vårt nästa spel om fem år det du kommer att bli så grym. klart man blir negativ, vi har ju hört den lögnen en miljard gånger redan. Därför man blir negativ, för att man blivit så lurad så många gånger, varför ska man se positivt på det?

Medlem

Är det Daikatana 2?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Dom har hittat en ännu effektivare teknik hur man får ut mer pengar från mikrotransaktioner!!!!

Medlem

"Stor i orden, liten på Jorden."

Fast jag skulle inte ha något emot det, hade varit bra med nytt tänk, så upp till bevis då. Synd bara att det dröjer, folk lär väl ha glömt detta om ett tag.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Här var det lika muntert som vanligt! Detta är ju inte något som thatgamecompany eller nåt PR-folk har gått ut och sagt utan bara en person som jobbade där.
Även om det inte blir någon revolution så lär den personen ha mer fakta än alla surisar här. Jag håller tummarna för att det blir ett bra spel, studion har ett rätt fint track record i alla fall (om man gillar den typen utav spel såklart)...men den som lever får se.

Medlem
Skrivet av StefanEvert:

Även om det inte blir någon revolution så lär den personen ha mer fakta än alla surisar här.

Du menar att man skall lita på alla som säger "det jag/vi har gjort/gör är jättebra" med motiveringen att dom borde veta i och med att det är dom som har gjort det?..


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av StefanEvert:

Även om det inte blir någon revolution så lär den personen ha mer fakta än alla surisar här.

Du menar att man skall lita på alla som säger "det jag/vi har gjort/gör är jättebra" med motiveringen att dom borde veta i och med att det är dom som har gjort det?..

Nej jag menar inte att man ska lita på ALLA som säger "det jag/vi har gjort/gör är jättebra", men ser inte heller så mycket konstruktivt komma ur denna genomgående negativa attityd som uppstått på FZs kommentarsfält heller?
Detta är för en gångs skull inte någon från marketing som har uttalat sig utan helt enkelt en utvecklare som inte längre jobbar där.

Jag är varken negativ eller positiv till spelet då jag inte vet vad det kommer bli utav det, däremot tycker jag det är kul att det finns folk i branchen som brinner för spel, även om det inte är deras egna kreationer.

ps.
Citera hela inlägg istället för att köra aftonblaskan-stilen för bästa träffyta.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Ja eller hur... förändra spelbranschen.... visst. De flesta som gör sådan här pruttreklam innan ens något är visat av spelet brukar oftast göra det för att de vet att ingen kommer bry sig om spelet när det väl är släppt.

Ett bra spel säljer sig självt. Ett dåligt spel behöver hypas och malas i media för att få uppmärksamhet. Och sådana här uttalanden.... oj oj, gissar på 2/5 från Fz och allmänt dåligt mottagande när det väl släpps. Om det släpps.

FEL.
4/5 av och dåligt mottagande.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Timosaki:
Skrivet av mrpijey:

Ja eller hur... förändra spelbranschen.... visst. De flesta som gör sådan här pruttreklam innan ens något är visat av spelet brukar oftast göra det för att de vet att ingen kommer bry sig om spelet när det väl är släppt.

Ett bra spel säljer sig självt. Ett dåligt spel behöver hypas och malas i media för att få uppmärksamhet. Och sådana här uttalanden.... oj oj, gissar på 2/5 från Fz och allmänt dåligt mottagande när det väl släpps. Om det släpps.

Dafukk snackar du om spelare kan va riktiga jävla neggon ibland

Håller med dig! Är less på alla som tror dom äger spel världen. Less på folk som bara kan kritisera negativa saker.

Kritisera negativa saker? Dubbel negativ, eller menar du på fullt allvar att vi skall lacka ur på positiva saker?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Timosaki:
Skrivet av mrpijey:

Ja eller hur... förändra spelbranschen.... visst. De flesta som gör sådan här pruttreklam innan ens något är visat av spelet brukar oftast göra det för att de vet att ingen kommer bry sig om spelet när det väl är släppt.

Ett bra spel säljer sig självt. Ett dåligt spel behöver hypas och malas i media för att få uppmärksamhet. Och sådana här uttalanden.... oj oj, gissar på 2/5 från Fz och allmänt dåligt mottagande när det väl släpps. Om det släpps.

Dafukk snackar du om spelare kan va riktiga jävla neggon ibland

Håller med dig! Är less på alla som tror dom äger spel världen. Less på folk som bara kan kritisera negativa saker.

Kritisera negativa saker? Dubbel negativ, eller menar du på fullt allvar att vi skall lacka ur på positiva saker?

man kan kritisera men man behöver inte vara negativ. Vet faktiskt inte någon spelutvecklare som med flit gör dåliga spel med mening. Förrutom The War Z då. Jag är less på att folk bara sitter på forum och krankar ner på allt o alla. Det är JÄVLIGT dålig inställning bland vissa (många) gamers idag.

Medlem

Tjena, för sånt här skitsnack hör man aldrig inom spelbranschen -_-


signatur

Game long and prosper

k3m
Medlem
Skrivet av StefanEvert:
Skrivet av conthox:
Skrivet av StefanEvert:

Även om det inte blir någon revolution så lär den personen ha mer fakta än alla surisar här.

Du menar att man skall lita på alla som säger "det jag/vi har gjort/gör är jättebra" med motiveringen att dom borde veta i och med att det är dom som har gjort det?..

ps.
Citera hela inlägg istället för att köra aftonblaskan-stilen för bästa träffyta.

Inläggen blir för långa då.

Medlem

Men hoppsan då vad alla tog åt sig då... grejen är att man har varit med rätt länge i spelbranschen nu, och ha både jobbat med utveckling, försäljning och testning, samt att jag är en aktiv spelare av alla plattformar, så har man varit med och sett det mesta, att då läsa att någon skriver att vårt nästa spel blir bäst, störst, vackrast och kommer förändra hela väääärlden så garvar man lite så där lätt så att arbetskollegorna undrar vad man gör. Ttittar man på spelhistorien så är ju oftast de mest revolutionerande spelen de som minst behövde hypas så mycket. Givetvis vill väl en utvecklare eller utgivare säga att just DERAS produkt kommer vara bäst, men för oss som varit med så vet vi direkt att varningsklockorna ringer när man läser sådana här saker.

@Ellakk, Peter Molyneux är ett perfekt exempel. Han hypade och skröt om sina skapelser så det stor det härliga till och det enda han är känd för idag stort sett är hur pass dåliga hans spel varit (relativt till hans skryt, säger inte att han gjort dåliga saker, men inget revolutionerande eller branchförändrande på något sätt). Det är stort sett de första spelen han var med att göra som skrev historia, Dungeon Keeper, Syndicate, Theme Park, Populous. Dvs det som gjorde Bullfrog så bra. Det han gjort under egen regi så kanske endast Fable är nåt att ha. Black & White föll platt, resten är det ingen som ens hört talas om...

Men för att återkomma till saken, vad är det för fel att vara skeptiker?

Och jag har spelar Journey och Flower. Inget revolutionerande som förändrade spelindustrin heller. Vilket är ju det som är min poäng, de kanske gör ett nytt bra spel, men att säga att det skriver spelhistoria är ju magstarkt, speciellt då man endast kan veta sånt i efterhand. När Wolfenstein, Doom, Duke Nukem 3D, System Shock 2, Half-Life etc för att nämna få gjordes så visste ju ingen att de skulle bli giganter i spelvärlden. Och endast få av dessa gjorde några faktiska förändringar (skulle säga endast Doom och Half-Life gjorde förändringar vi fortfarande kan känna av idag).

Nu finns det ju fler spel som förändrat vårt sätt att spela och uppleva spelen, jag nämnde bara några så här på förbifarten, men oavsett så tar jag alla uttalanden att "vårt nästa spel - okända, oannonserade, ofärdiga och osläppta spel - kommer förändra spelbranschen" med en stor nypa salt. Ett dricksglas fullt av salt.

Sedan får historien uttala sig om det han sade vore sant. Vilket tror jag vore en första gång då... vilket i sig borde förändra spelbranschen :).

Återigen, ett bra spel säljer sig själv. Ett dåligt spel behöver massor med dragplåster för att krängas till en ont anande kund.

Och jag är heller inte negativ, bara suspekt och ifrågasättande Dvs jag går inte på allt skit som skrivs i media. Kritiskt tänkande mina vänner...

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Återigen, ett bra spel säljer sig själv. Ett dåligt spel behöver massor med dragplåster för att krängas till en ont anande kund.

Du har bara delvis rätt. Säg det där till t ex Clover Studio så får vi se vad de säger om det.

Medlem
Skrivet av StefanEvert:

Nej jag menar inte att man ska lita på ALLA som säger "det jag/vi har gjort/gör är jättebra", men ser inte heller så mycket konstruktivt komma ur denna genomgående negativa attityd som uppstått på FZs kommentarsfält heller?

Visst kan jag hålla med om att det är onödigt att klaga och vara negativ "i onödan", men å andra sidan så känns snack som "va bra vi är" som klassiskt utvecklarblaj.

Det är få utvecklare som säger att företaget har gjort ett dåligt jobb, oavsett om dom fortfarande är anställda på företaget eller inte.

Skrivet av k3m:
Skrivet av StefanEvert:

Citera hela inlägg istället för att köra aftonblaskan-stilen för bästa träffyta.

Inläggen blir för långa då.

Ja precis. Istället för att citera allt och trådarna blir nio A4 långa sidor så plockar jag ur det relevanta.

Tycker du jag missade något i ditt inlägg som relevant eller på något annat sätt fick det att låta som om du menade något annat?

I så fall ber jag om ursäkt, det var inte min avsikt. Jag bara plockade ur den del av texten som jag ville svara på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av mrpijey:

Återigen, ett bra spel säljer sig själv. Ett dåligt spel behöver massor med dragplåster för att krängas till en ont anande kund.

Du har bara delvis rätt. Säg det där till t ex Clover Studio så får vi se vad de säger om det.

Så sant. Alla spel i den här branschen är väldigt beroende av reklam. Det är ju bl.a. därför EA lägger ut mer pengar på reklam om sina produkter än produkten själv (detta är något som är sant om många företag i världen, inte bara spelbranschen)

Medlem

Jag ser inget fel i att vara stolt och skryta om sitt spel oavsett om det är genuint eller om det är marknadsföring, men själva uttrycket att förändra hur vi ser på spel eller hur en bransch fungerar går inte att ta på allvar, det handlar inte om att vara optimist eller pessimist det är bara ett oproportionerligt påstående speciellt när vi pratar om en rätt så etablerad nöjesindustri.

Journey skaparna har bevisat att dom kan göra bra saker men man bör nog inte framställa det som jesus återfödelse.

Medlem

Kommer det vara mer än 30min speltid må tro?

Medlem

Det är komiskt att folk inte får uttrycka negativ kritik. Negativ kritik är minst lika viktigt som positiv. Visst att det finns troll som nerratar spel för ingens vinning men så är det tyvärr. Själv tycker jag att tex Aliens colonial marines suger fet ap......men det betyder ju att de kan göra bättre nästa gång. För jag har kritiserat punkter som jag ansåg negativa. Nu har ju ingen spelat detta nya spelet och folk trollar med negativa kommentarer för uttalanden om sagt spel. Men det finns ju lite bakgrund till sånt med kanske. Vi har ju haft många besvikelser nyligen.

Inaktiv

Kritisera inte, dom har lovat att spelet blir det bästa någonsin och så blir det också. Tänk bara tillbaks på Aliens CM, WarZ och SimCity. Här snackar vi kvalité! Dom lovade massor, och ja herre min gud så levererade dom också riktigt bra spel! Allting gick ju perfekt, och tänk även på att alla löften vi fick se i marknadsföringen, i previews osv stämde i exakthet överens med vad som levererades.

Så varför kritisera när man bara har fel ändå?

Fortsätt att handla, allt är ok.

k3m
Medlem
Skrivet av Aresz:

Kritisera inte, dom har lovat att spelet blir det bästa någonsin och så blir det också. Tänk bara tillbaks på Aliens CM, WarZ och SimCity. Här snackar vi kvalité! Dom lovade massor, och ja herre min gud så levererade dom också riktigt bra spel! Allting gick ju perfekt, och tänk även på att alla löften vi fick se i marknadsföringen, i previews osv stämde i exakthet överens med vad som levererades.

Så varför kritisera när man bara har fel ändå?

Fortsätt att handla, allt är ok.

Ni som inte fattar, så är detta ironi!

12
Skriv svar