Star Wars Galaxies

Medlem
Star Wars Galaxies

Hallåj allihopa. Det finns säkert några av FZ's läsare som har spelat och kanske till och med saknar Star Wars Galaxies, både före och efter combat uppdateringen.

Jag har följt en sida som heter Galaxies Reborn och de väntar på att en av de två största emulator projekten skall slutföras. Den som kommit längst verkar nu vara SWGEmu och de på Galaxies Reborn rekommenderar alla som vill spela Galaxies att använda deras server.

De skriver koden till emulatorn helt själva så allting de gör är helt lagligt. Dock för att kunna spela på deras servrar (lagligt) så måste man ha en äkta kopia av Star Wars Galaxies. Deras emulator körs på Pre-CU så det är som den gamla goda tiden. De har dock inte implementerat allting än men det kommer om, förhoppningsvis, inte allt för lång tid.

Nu kommer vi till det som jag egentligen tänkte ta upp. Jag och två polare spelar på deras beta server vid namn Basilisk och vi funderade på att starta upp ett gille på den servern och kanske starta upp våran egen spelarledda stad. Så våran fundering var om det kanske finns några som är sugen/intresserad på att spela spelet igen och kanske till och med vilja hänga med på våran idé. Kanske lära känna lite nytt folk och spela detta gamla goda spel. Så är det någon som är intresserad eller har frågor så kan ni lämna ett meddelande i tråden eller skicka mig ett PM så ska jag försöka svara på era frågor.

Medlem

Jag är gärna med och lirar!
Vilken planet har ni tänkt ha staden på?

Medlem

Vi har inte valt än, funderade på Naboo men ingenting är just nu satt i sten. Det krävs minst 10 personer registrerade i staden inom 24 timmar annars försvinner den. Så vi har inte gjort några direkta val än då vi inte vet om vi kan få tag på allt folk som behövs för att få det att fungera.

Edit: Om du ser mig online någon gång så är det bara att slänga iväg ett meddelande. Mina karaktärer som jag spelar på heter Bunisher och Jymeria. Dock så är jag till 90% AFK när jag är online på Jymeria så du har större chans att haffa mig på Bunisher. Annars är det bara att slänga iväg ett PM här på FZ med, sitter online här rätt så ofta på dagarna.

Medlem

Som gammal SWG spelare, skulle det va skitkul o testa igen

Medlem

Det är bara att hänga på, vi håller just nu på att sätta upp projektet. Vi har valt att sätta ner oss på Dantooine. Försöker få tag på arkitekten som skulle göra våran city hall men han verkar ha försvunnit från jordens yta. Måste nog försöka hitta en ny.

Men som sagt, du är välkommen att hänga på, bara att kontakta mig ingame. Bunisher är mitt karaktärsnamn.

1
Skriv svar