Teknikdemonstration från Project Eternity

Robot
Teknikdemonstration från Project Eternity

Obsidian demonstrerar en Project Eternity-bagrund med karaktärer, ljus, träd, vatten, dag och natt. Inte missa!

#nyhetstips, #obsidian-entertainment, #project-eternity


Medlem
Teknikdemonstration från Project Eternity

Tycker det där var skitsnyggt! Gillar hur det såg ut såg ut som ett mysigt spel rent allmänt, hoppas dom kommer visa något gameplay nästa gång.

Men jag skulle lätt kunna betala för detta lir, har kommit till en tid då jag vill spela lite mer spel i denna stil med fantasy och rpg inlagt

Någon som vet vart man kan köpa remaken på baldurs gate? Länge sedan jag spelade det och känner för att införskaffa det

k3m
Medlem

Jag hade förväntat mig mer :/ Hoppas grafiken blir bättre i slutprodukten. Ser ändå fram emot Project Eternity nåt så enormt.

Medlem

Kikade jag runt sen och hittade sidan glömde bara redigera mitt inlägg att det inte behövdes någon hjälp, men tack i alla fall

Medlem
Skrivet av k3m:

Jag hade förväntat mig mer :/ Hoppas grafiken blir bättre i slutprodukten. Ser ändå fram emot Project Eternity nåt så enormt.

..... Får jag fråga hur du förväntar dig att "grafiken" ska bli bättre i slutprodukten?

Medlem

Herrejösses! Tokigt vackert!


signatur

Nämen!

Medlem

Helt sjukt vad jag väntar på detta och det ser helt fantastiskt ut!!!

Medlem

Riktigt jäkla snyggt. Fattar dock inte riktigt hur de gör. Gör de om 3D till 2D eller? För det verkar ju vara helt dynamiskt.

Medlem

I´m a backer! F** yee

Medlem

Helvete vad vackert. Hur fan lyckas de med dynamiskt ljus som ser såpass realistiskt ut på en 2D-platta? Sjukt!

Skrivet av nilo:

Riktigt jäkla snyggt. Fattar dock inte riktigt hur de gör. Gör de om 3D till 2D eller? För det verkar ju vara helt dynamiskt.

Verkligen ingen aning. Aldrig sett något liknande! Ska försöka pressa någon av professorerna inom datorgrafik på LiTH på lite information!

[Edit]
Sådär. Dragit iväg ett mail. Väntar svar!


signatur

Have a good time!

Medlem

Hehe, ser mycket bättre ut än vad jag förväntade mig! Ser förrenderat ut, men samtidigt så interagerar allt ljus på ett realistiskt sätt i realtid med omgivningen. Väldigt bra

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av k3m:

Jag hade förväntat mig mer :/ Hoppas grafiken blir bättre i slutprodukten. Ser ändå fram emot Project Eternity nåt så enormt.

..... Får jag fråga hur du förväntar dig att "grafiken" ska bli bättre i slutprodukten?

I hans värld är grafiken en första prioritering inom spel sedan är han kräsen som fan på spel. Av vad jag märkt ä så länge när man sett han kommentera på artiklar tidigare.
Själv tycker jag allt såg underbart vackert ut, kommer hålla koll på detta nu framöver just för jag blev riktigt intresserad av det

FM-guru
F.d. Sisyr

Ruskigt snyggt. Har inte blivit såhär förvånad och impad på samma gång sen jag såg Ni No Kuni första gången.

Medlem

Myskänslomätaren gav fullt utslag

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av k3m:

Jag hade förväntat mig mer :/ Hoppas grafiken blir bättre i slutprodukten. Ser ändå fram emot Project Eternity nåt så enormt.

..... Får jag fråga hur du förväntar dig att "grafiken" ska bli bättre i slutprodukten?

I hans värld är grafiken en första prioritering inom spel sedan är han kräsen som fan på spel. Av vad jag märkt ä så länge när man sett han kommentera på artiklar tidigare.
Själv tycker jag allt såg underbart vackert ut, kommer hålla koll på detta nu framöver just för jag blev riktigt intresserad av det

Har bara svårt att se vad han menar när de från första början gått ut med att det ska vara ett i isometriskt 2D/3D spel med målade bakgrunder och 3D karaktärer. Förstår verkligen inte vad som skulle kunna bli "mycket" bättre utifrån det.

Medlem
Skrivet av Brain:

Helvete vad vackert. Hur fan lyckas de med dynamiskt ljus som ser såpass realistiskt ut på en 2D-platta? Sjukt!

Skrivet av nilo:

Riktigt jäkla snyggt. Fattar dock inte riktigt hur de gör. Gör de om 3D till 2D eller? För det verkar ju vara helt dynamiskt.

Verkligen ingen aning. Aldrig sett något liknande! Ska försöka pressa någon av professorerna inom datorgrafik på LiTH på lite information!

[Edit]
Sådär. Dragit iväg ett mail. Väntar svar!

Man definierar vad som skall kasta skugga och hur mycket.

Tänk att du har ett A4, sedan ritar du en fyrkant i mitten som du sedan talar om för solen att denna fyrkanten kastar en skugga.

Sedan, även om allt var platt, så är ju scenen i 3d, så det finns ju en volym. Han roterar ju faktiskt allt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Brain:

Helvete vad vackert. Hur fan lyckas de med dynamiskt ljus som ser såpass realistiskt ut på en 2D-platta? Sjukt!

Skrivet av nilo:

Riktigt jäkla snyggt. Fattar dock inte riktigt hur de gör. Gör de om 3D till 2D eller? För det verkar ju vara helt dynamiskt.

Verkligen ingen aning. Aldrig sett något liknande! Ska försöka pressa någon av professorerna inom datorgrafik på LiTH på lite information!

[Edit]
Sådär. Dragit iväg ett mail. Väntar svar!

Ser det inte ut som en helt vanlig polygon värld?
Detta tycker jag isf är betydligt mer imponerande. Oändligt många detaljer utan en enda polygon ^^ https://www.youtube.com/watch?v=00gAbgBu8R4

Medlem

Snyggt, kommer med stor säkerhet bli ett köp när det släpps om det fortsätter i den här stilen (inte för att jag har tvivlat direkt). Kan inte vänta tills de visar mer från det här spelet och andra spel som använder sig av samma motor (som Wasteland 2 och Torment=)).

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Ser det inte ut som en helt vanlig polygon värld?
Detta tycker jag isf är betydligt mer imponerande. Oändligt många detaljer utan en enda polygon ^^ https://www.youtube.com/watch?v=00gAbgBu8R4

Vad det här handlar om är att många är emot 3D i ett oldschool RPG, videon du länkar till visar 3D objekt, kollar du på den här videon så ser du att de inte har några alls utan använder sig av 2D objekt i en 3D miljö och det där är inte samma sak (lite som Duke Nukem 3D´s strippor)

Från deras update på Kickstarter
"The Infinity Engine games were known for their art, and we wanted to hit the high standard of visual quality established by games like the Icewind Dale series. We also wanted to introduce dynamic elements into the environment that were mostly absent from the classic games, like dynamic water, movement in foliage, and dynamic lighting of the scene.

In a 2D game, this required our programmers and artists to come up with some creative solutions. What they came up with surprised us initially and it continues to amaze us. While we are still working on refining some of the dynamic elements, we're very happy with the progress we've been able to make and hope you feel the same way. Special thanks to Hector Espinoza, our lead environment artist, and Michael Edwards, our rendering programmer, who did a lot of amazing work to bring this environment to life."

Medlem

Haha, jag måste säga att först var jag inte direkt på en huvudexplosionsnivå, men det var i närheten då han drog till slutklämmen.

Så härligt att se sådan här stil igen.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Ser det inte ut som en helt vanlig polygon värld?
Detta tycker jag isf är betydligt mer imponerande. Oändligt många detaljer utan en enda polygon ^^ https://www.youtube.com/watch?v=00gAbgBu8R4

När man sett den och ändå har svårt att tro det är det på riktigt är det bara att kolla på denna, realtime-demo vid strax efter 22 minuter in


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Sluta använda eran skitvideovisare och kör allt på youtube istället, segare videospelare för att hoppa i får man leta efter.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

k3m
Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av k3m:

Jag hade förväntat mig mer :/ Hoppas grafiken blir bättre i slutprodukten. Ser ändå fram emot Project Eternity nåt så enormt.

..... Får jag fråga hur du förväntar dig att "grafiken" ska bli bättre i slutprodukten?

Läs om läs rätt! Jag hade förväntat mig mer och nu hoppas jag de piffar upp grafiken.

k3m
Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av k3m:

Jag hade förväntat mig mer :/ Hoppas grafiken blir bättre i slutprodukten. Ser ändå fram emot Project Eternity nåt så enormt.

..... Får jag fråga hur du förväntar dig att "grafiken" ska bli bättre i slutprodukten?

I hans värld är grafiken en första prioritering inom spel sedan är han kräsen som fan på spel. Av vad jag märkt ä så länge när man sett han kommentera på artiklar tidigare.
Själv tycker jag allt såg underbart vackert ut, kommer hålla koll på detta nu framöver just för jag blev riktigt intresserad av det

Och hääääär kommer Zlither och säger vad en är igen. Fan vad du vet mycket om alla?

Medlem
Skrivet av Brain:

Helvete vad vackert. Hur fan lyckas de med dynamiskt ljus som ser såpass realistiskt ut på en 2D-platta? Sjukt!

Kort svar: Shaders.

Längre svar: I princip så använder man samma tekniker som man använder när man gör effekter på texturer i 3D spel. Finns intressanta videos på sådanna effekter när Doom 3 och Oblivion visades upp. Rent generellt sett så använder man en textur, en light map för ljuset och en bump map för att simulera djupet. Sedan kör man alla tre genom diverse shaders som kombinerar alla tre delarna och ut kommer förhoppningsvisst ett snyggt resultat.
Sen för att göra allt dynamiskt så krävs det betydligt mer arbete och antingen löser man det genom att antingen förberäknar en massa lightmaps och sedan byter ut dem allt eftersom eller så beräknar man ljuset i realtid för varje frame.

Medlem

Det är något speciellt med handmålade bakgrunder, än idag imponeras jag av ett spel som Torment medan ett spel som Neverwinter Nights inte är alls lika imponerande.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Det är något speciellt med handmålade bakgrunder, än idag imponeras jag av ett spel som Torment medan ett spel som Neverwinter Nights inte är alls lika imponerande.

Även om jag personligen föredrar 3d om det är lika snyggt som tex The Witcher 2 föredrar jag snyggt förrenderat framför ful/gammal 3D alla dagar. Denna video såg enligt mig sjukt snygg ut hursomhelst. Hoppas på lila grym känsla i allt annat också. Håller precis att att ta mig igenom Baldurs Gate för första (!) gången, ett spel med riktigt bra stämning. Har blivit riktigt taggad på eternety när jag spelar BG.

Medlem

How the hell!?

Hur fan lyckas dom med att få det här att funka så bra med 2d grafik... största swtich case någonsin? Lager?

Teach me masters!

Inaktiv
Skrivet av k3m:

Jag hade förväntat mig mer :/ Hoppas grafiken blir bättre i slutprodukten. Ser ändå fram emot Project Eternity nåt så enormt.

Öh... Det ser ju fantastiskt ut. Vad HADE du förväntat dig egentligen?


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

12
Skriv svar