PC-versionen av Thief är extremt viktig

Robot
PC-versionen av Thief är extremt viktig

Eidos Montreal gör några betryggande uttalanden för de som vill spela Thief på PC.

#thief, #eidos-montreal


Medlem
PC-versionen av Thief är extremt viktig

Väntar fortfarande på info som visar på att nya Thief är för deras gamla fans och inte bara de som gillar Dishonored. Det har varit oroväckande mycket prat kring just det spelet och väldigt lite prat kring varför de två spelen är annorlunda även om de har en del gemensamt. Fokus verkar ligga på action något som iaf inte jag förknippar Thief spelen med.

Medlem

Detta har jag fått höra för många gånger för att kunna ta påståendet på allvar, tyvärr.

Jag tror på det först när jag ser det.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tro fan de.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

zsm
Medlem

Låter som något jag har hört förut. Återstår att se hur de kan leverera.

Testpilot

Älskade orginalspelen , har kört alla Thief och om de nu gör det liknande Dishonored så kommer jag inte att klaga då det är ett toppspel med skön känsla då man smyger runt.

Hoppas de får med den där känslan att man gömmer sig i mörkret tyst som en mus och lyssnar efter vart tusan vakterna befinner sig för att göra den där perfekta knockouten (vilket krävde många försök ibland innan man lyckades)

Sen rushen då man frenetiskt springer bort för att gömma den medvetslösa kroppen av vakten innan nån upptäcker dig.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Detta har jag fått höra för många gånger för att kunna ta påståendet på allvar, tyvärr.

Jag tror på det först när jag ser det.

När många av oss ser det, är det redan försent. Våra pengar ligger i någons annan hand!

Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Puscifer:

Detta har jag fått höra för många gånger för att kunna ta påståendet på allvar, tyvärr.

Jag tror på det först när jag ser det.

När många av oss ser det, är det redan försent. Våra pengar ligger i någons annan hand!

Det är därför man inte ska förboka spelen utan vänta tills mer fakta finns att finnas (som recensioner som tar upp sådant som man anser vara av betydelse).

Medlem

NOtera detta trevliga FZ läsare..

PS4 och 720 versionen kommer att spelas i 30 fps vad trevligt va?

Medlem

Tror på det när jag ser det. Ifall dom släpper PC demo med utlovad funktionallitet så tror jag på dom.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:

Detta har jag fått höra för många gånger för att kunna ta påståendet på allvar, tyvärr.

Jag tror på det först när jag ser det.

Precis. Att implementera stöd för mus och tangentbord betyder inte att det blir bra.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Väntar fortfarande på info som visar på att nya Thief är för deras gamla fans och inte bara de som gillar Dishonored. Det har varit oroväckande mycket prat kring just det spelet och väldigt lite prat kring varför de två spelen är annorlunda även om de har en del gemensamt. Fokus verkar ligga på action något som iaf inte jag förknippar Thief spelen med.

Det var en artikel för inte så länge sedan där de stod att man skulle kunna klara av Thief utan att behöva döda en enda person.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130319/du-kan-klara-thief...

Så tror inte att allt fokus ligger action delen iallafall


signatur
Medlem

Förbokat och klart!


signatur

Meep!

Medlem

Det verkade i alla fall att dom försökte när det gällde deus ex, och dom (till skillnad från de flesta utvecklare) faktiskt rättade sig efter feedback från PC-användare. Det finns lite belägg för att tro på dom, men handlingar säger mer än ord.

Medlem
Skrivet av Davwve:
Skrivet av PcGamer:

Väntar fortfarande på info som visar på att nya Thief är för deras gamla fans och inte bara de som gillar Dishonored. Det har varit oroväckande mycket prat kring just det spelet och väldigt lite prat kring varför de två spelen är annorlunda även om de har en del gemensamt. Fokus verkar ligga på action något som iaf inte jag förknippar Thief spelen med.

Det var en artikel för inte så länge sedan där de stod att man skulle kunna klara av Thief utan att behöva döda en enda person.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130319/du-kan-klara-thief...

Så tror inte att allt fokus ligger action delen iallafall

Man kunde ju spela igenom Dishonored utan att döda också, även om spelet på många sätt uppmuntrade en att använda våld.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

NOtera detta trevliga FZ läsare..

PS4 och 720 versionen kommer att spelas i 30 fps vad trevligt va?

Jag hade sett fram emot riktigt spelade dvs i 60fps på PS4, men om det ska fortsätta i <30fps så kommer jag inte ens att köpa konsolen.

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Ztreek:

NOtera detta trevliga FZ läsare..

PS4 och 720 versionen kommer att spelas i 30 fps vad trevligt va?

Jag hade sett fram emot riktigt spelade dvs i 60fps på PS4, men om det ska fortsätta i <30fps så kommer jag inte ens att köpa konsolen.

Allvarligt? Ny generation men inte så mycket nytt mer än namnet och en Facebook knapp.

Medlem

Om den nu är så viktig så kan de gott slopa konsolversionerna tillsvidare och påbörja portningen när pc-versionen är släppt.

Medlem

Är inte orolig över att det itne ska fungera bra med PC. DX:HE fungerade helt OK. Däremot så är jag mer orolig över hur mycket det ska "mainstreamas". Dvs pilar hit o dit, text på vad man ska trycka andra moderniteter som irriterar och bara är i vägen.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Detta har jag fått höra för många gånger för att kunna ta påståendet på allvar, tyvärr.

Jag tror på det först när jag ser det.

Du hann före (y)
Det säger alla nu för tiden, men när allt är sagt och gjort så blir PC versionen alltid lidande på grund av konsolerna.

Medlem
Skrivet av Davwve:
Skrivet av PcGamer:

Väntar fortfarande på info som visar på att nya Thief är för deras gamla fans och inte bara de som gillar Dishonored. Det har varit oroväckande mycket prat kring just det spelet och väldigt lite prat kring varför de två spelen är annorlunda även om de har en del gemensamt. Fokus verkar ligga på action något som iaf inte jag förknippar Thief spelen med.

Det var en artikel för inte så länge sedan där de stod att man skulle kunna klara av Thief utan att behöva döda en enda person.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130319/du-kan-klara-thief...

Så tror inte att allt fokus ligger action delen iallafall

Jo men Thief är mycket mer än så, mycket av det som fanns med i Deus Ex kom från Thief som att det var spelaren som valde hur han ville utföra ett uppdrag. AI´n spelade en stor roll i Thief och visst säger utvecklarna att nya Thief kommer ha en avancerad AI men jag tänker inte ta deras ord på det utan det är upp till bevis. Thief kan komma att bli en värdig uppföljare men jag har även läst saker som tyder på att det kan komma att bli en rejäl besvikelse, tyvärr.

Medlem
Skrivet av afterclap:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Ztreek:

NOtera detta trevliga FZ läsare..

PS4 och 720 versionen kommer att spelas i 30 fps vad trevligt va?

Jag hade sett fram emot riktigt spelade dvs i 60fps på PS4, men om det ska fortsätta i &lt;30fps så kommer jag inte ens att köpa konsolen.

Allvarligt? Ny generation men inte så mycket nytt mer än namnet och en Facebook knapp.

http://www.videogamer.com/ps4/thief/news/ps4_thief_capped_at_...

Medlem

Vad sägs som att skita i att släppa den till först och senare till konsol?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Spela roll om det är sant eller ej, dem flesta ambitiösa och coola ideér var dem väl ändå tvugna att slopa i designfasen när dem kom på att spelet måste funka på en handkontroll också.

Inaktiv

Inte ett ord till från Eidos Montreal. GET IT DONE

Medlem

Håller med om att man hört det allt för många gånger för att tro på det.

Vad jag finner lustigt dock är hur många faktiskt gör precis det - promote:ar med att säga att PC versionen är så himla viktig, och ändå fokuserar de på konsol. (Syftar inte på Thief nu)

Ifall de nu använder sig av den metoden så måste det ju samtidigt innebära att det finns en marknad på PC, då de klart och tydligt vill övertyga den marknaden, men ändå fokusera på konsolmarknaden? Samtidigt säger flertal att konsol säljer bättre och marknaden inte finns på PC lika väl.. Förstår inte logiken här.

Om de vill göra ett spel till konsol, gör då spelet till konsol. Vill de visa PC marknaden att det är ett PC spel, gör då det.

De har klart och tydligt berättat att detta nya "Thief", är ett spel för dagens spelare, vilket innebär att det nog först och främst är skapat i tanke på dessa. Vi andra stofiler som var med från början kommer nog gilla ett och annat, men antagligen inte allt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Med tanke på att man tvingas spela i tredjepersonsperspektiv när man klättrar, att de har quick time events för att "ta hand om vakter" och har ett system i stil med "PRESS BUTTON X TO MOUNT/DISMOUNT LEDGE" så är jag mycket tveksam. Därtill har de snackat om minimap(!!!!) och de kommer att ha quest markers och annat konsolskit.

Skrivet av arkhanari:

Med tanke på att man tvingas spela i tredjepersonsperspektiv när man klättrar, att de har quick time events för att "ta hand om vakter" och har ett system i stil med "PRESS BUTTON X TO MOUNT/DISMOUNT LEDGE" så är jag mycket tveksam. Därtill har de snackat om minimap(!!!!) och de kommer att ha quest markers och annat konsolskit.

Det visste jag inte om. Det var ju lite tråkigt... kanske (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om detta är sant så blir det ett köp till PC'n


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

12
Skriv svar