Hitman: Absolution gratis för Plus-ägare i maj

Robot
Hitman: Absolution gratis för Plus-ägare i maj

Sony har avslöjat vad de som prenumererar på Plus-tjänsten kommer få ladda ner utan extra kostnad.

#hitman-absolution


Medlem
Hitman: Absolution gratis för Plus-ägare i maj

Gott för de som inte redan har det, grymt spel. Spelat alldeles för lite, klarat ut det och bara några timmar Contracts. Kanske dags att gräva fram det igen snart.

Skribent

Playstation Plus är en av anledningar till att jag inte betalar för Xbox Live.


signatur

I am the black wizards.

Kört runt det 3 gånger kanon lir


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Nu har jag visserligen inte kört senaste Hitman men jag håller på att köra Blood Money och har även kört klart de tidigare spelen. Något som märks är hur mycket enklare spelen har blivit, i första spelet kunde man till exempel inte döda allt och alla eftersom det kostade pengar att undanröja alla kroppar således kunde man klara av ett uppdrag men ändå inte komma vidare eftersom man inte hade råd.

Dock tycker jag att de förbättrat spelen en hel del och AI´n är som tur var inte fördummad. Det jag läst om nya Hitman däremot pekar på ett spel som är ännu enklare med en AI som däremot är det. Kommer nog köpa spelet det verkar inte vara ett lika utmanande spel som de tidigare delarna.

Hur som helst så är det så här man ska göra Microsoft, inte som ni som kräver guld för att ens få ladda ner ett demo dag ett, skrattretande att man använder sådant som ett incitament för att köpa en tjänst som borde vara gratis (ja jag anser att spela på nätet inte ska kosta pengar).

Testpilot

Tja ett sånt dåligt spel förstår jag att de ger bort , har verkligen ångrat mitt köp tyvärr.

Savepunkterna förstörde oerhört mycket.

Medlem

Vad tycker ni om den här månadens uppställning spel till PS+ ???

Okami HD, the Cave och ... vad var det mer nu?

Skribent
Skrivet av Banjo:

Vad tycker ni om den här månadens uppställning spel till PS+ ???

Okami HD, the Cave och ... vad var det mer nu?

Tillräckligt mycket bra för att jag skulle inse att jag sålde min PS3 i förtid


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Banjo:

Vad tycker ni om den här månadens uppställning spel till PS+ ???

Okami HD, the Cave och ... vad var det mer nu?

Tillräckligt mycket bra för att jag skulle inse att jag sålde min PS3 i förtid

Vad är du för sjuk människa som säljer en spelkonsol!? Du köpte säkert knark för pengarna också. Knark, godis och pommes frites. Eller hur?

Lord of the Rings: War of the North var det tredje spelet. Och förra månaden fick man ett annat Sagan om Ringen (Ringarnas Herre)-spel. Quest for Middle-Earth kan det nog ha hetat.

Medlem

Nu vart man sugen på installera det på datorn igen, allra helst då man inte klarat ut det än

Medlem

Det sämsta Hitman-spelet hitills, älskade de tidigare spelen och har varvat dom många gånger, det här tänker jag aldrig installera igen på min PC. Absolution var mitt sämsta spelköp 2012, otroligt fördummat och actionbetonat jämfört med tidigare titlar, det där 'smälta in' systemet var det sämsta tillskottet någonsin.

Medlem

PS+ bara fortsätter och fortsätter vara grym. Finns nog inte en service som ger så mycket för pengarna som PS+. Bara rabatterna gör det prisvärt och alla gratis spel är som en bonus.

Medlem
Skrivet av kivi:

PS+ bara fortsätter och fortsätter vara grym. Finns nog inte en service som ger så mycket för pengarna som PS+. Bara rabatterna gör det prisvärt och alla gratis spel är som en bonus.

Jag har nästan aldrig nappat på erbjudandena. Jag tänker att om man börjar göra det så kan PS+ snabbt bli en dyr historia. Och förr eller senare kommer kanske spelet gratis på PS+

Men jo, om man är beredd på att lägga avsevärt mer stålar på spel så är många gånger de erbjudandena rätt schyssta.

Medlem
Skrivet av kivi:

PS+ bara fortsätter och fortsätter vara grym. Finns nog inte en service som ger så mycket för pengarna som PS+. Bara rabatterna gör det prisvärt och alla gratis spel är som en bonus.

Ehm Steam och GoG då? Kanske inte räknas visserligen för dem inte tar betalt.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av kivi:

PS+ bara fortsätter och fortsätter vara grym. Finns nog inte en service som ger så mycket för pengarna som PS+. Bara rabatterna gör det prisvärt och alla gratis spel är som en bonus.

Ehm Steam och GoG då? Kanske inte räknas visserligen för dem inte tar betalt.

Sony tar ju faktiskt betalt oxå "gratis" spelen går bara att spela så länge du har plus . Ingenting är gratis här i världen Men inget jag klagar på, självklart så kan inte spelen vara gratis i grund och botten

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av kivi:

PS+ bara fortsätter och fortsätter vara grym. Finns nog inte en service som ger så mycket för pengarna som PS+. Bara rabatterna gör det prisvärt och alla gratis spel är som en bonus.

Ehm Steam och GoG då? Kanske inte räknas visserligen för dem inte tar betalt.

De är skilda saker. Steam och GoG är plattformar för att sälja saker. PS+ är ett abonnemang där du för ca 30-50 kr i månaden får tillgång till spel, tjänster och rabatter.

...och det är bland det mest prisvärda som någonsin existerat i spelvärden.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av kivi:

PS+ bara fortsätter och fortsätter vara grym. Finns nog inte en service som ger så mycket för pengarna som PS+. Bara rabatterna gör det prisvärt och alla gratis spel är som en bonus.

Ehm Steam och GoG då? Kanske inte räknas visserligen för dem inte tar betalt.

De är skilda saker. Steam och GoG är plattformar för att sälja saker. PS+ är ett abonnemang där du för ca 30-50 kr i månaden får tillgång till spel, tjänster och rabatter.

...och det är bland det mest prisvärda som någonsin existerat i spelvärden.

Okej men på Steam får man ju tillgång till spel, tjänster och rabatter. Enda som skiljer är väl att det kostar 0kr istället för 30-50kr och att man får tillgång till mycket mer gratis spel, moddar, dlc, uppdateringar, kartpaket, verktyg etc. Och på GoG har jag också flera gånger fått gratis spel, är väl rätt vanligt sätt (åtminstone på PC/mobil marknaden) att locka kunder med.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Okej men på Steam får man ju tillgång till spel, tjänster och rabatter. Enda som skiljer är väl att det kostar 0kr istället för 30-50kr och att man får tillgång till mycket mer gratis spel, moddar, dlc, uppdateringar, kartpaket, verktyg etc. Och på GoG har jag också flera gånger fått gratis spel, är väl rätt vanligt sätt (åtminstone på PC/mobil marknaden) att locka kunder med.

Ja, men på PS+ så får du ofta rabatter på helt nya spel samma dag som de släpps. När spel ingår i en "vanlig" rea så får PS+ abonnenter ofta 10% extra rabatt.

Jag har inte så stor koll på vilka spel som brukar vara gratis med Steam och dylikt nuförtiden (sist jag laddade hem något jag fick gratis med Steam var det något jrpg som var otroligt dåligt) men med PS+ brukar det ingå lite äldre spel som Red Dead Redemption, Batman: Arkham Asylum, Sleeping Dogs, Deus Ex: Human Revolution kombinerat med indie-spel som Knytt Underground och Thomas was Alone när de är helt nya.

Jag har hur som helst svårt att se att man kan få samma värde för 30-50 kr i månaden med någon annan tjänst men det är ju såklart en subjektiv åsikt som beror på vilka spel man gillar.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av kivi:

PS+ bara fortsätter och fortsätter vara grym. Finns nog inte en service som ger så mycket för pengarna som PS+. Bara rabatterna gör det prisvärt och alla gratis spel är som en bonus.

Ehm Steam och GoG då? Kanske inte räknas visserligen för dem inte tar betalt.

De är skilda saker. Steam och GoG är plattformar för att sälja saker. PS+ är ett abonnemang där du för ca 30-50 kr i månaden får tillgång till spel, tjänster och rabatter.

...och det är bland det mest prisvärda som någonsin existerat i spelvärden.

Okej men på Steam får man ju tillgång till spel, tjänster och rabatter. Enda som skiljer är väl att det kostar 0kr istället för 30-50kr och att man får tillgång till mycket mer gratis spel, moddar, dlc, uppdateringar, kartpaket, verktyg etc. Och på GoG har jag också flera gånger fått gratis spel, är väl rätt vanligt sätt (åtminstone på PC/mobil marknaden) att locka kunder med.

Jag har inte sett några gratisspel på Steam som inte är Free2play. Förra månaden var bl.a. Mass Effect 3, Quantum Conundrum och F1 Race Stars gratis (förusatt att du prenumererar). Utöver det så har man lite online lagring och automatisk uppdatering osv. för ~480kr om året.
Betalar du inte så har du fortfarande möjlighet att spela på nätet, använda Netflix och liknande (på Xboxen behöver du Gold för att använda Netflix t.ex).

Edit: Man får tidsbegränsade trials också på spel som man inte får utan PS+

Är själv väldigt nöjd med tjänsten PS+ (det enda jobbiga är att man vill ha alla spel hehe)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Kört runt det 3 gånger kanon lir

Jag vet, varje gång jag är på STEAM poppar ditt etriga namn upp


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Kört runt det 3 gånger kanon lir

Jag vet, varje gång jag är på STEAM poppar ditt etriga namn upp

Haha var ju länge sen nu kom aldrig in i Contracts läget nå vidare dock


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skribent
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Banjo:

Vad tycker ni om den här månadens uppställning spel till PS+ ???

Okami HD, the Cave och ... vad var det mer nu?

Tillräckligt mycket bra för att jag skulle inse att jag sålde min PS3 i förtid

Vad är du för sjuk människa som säljer en spelkonsol!? Du köpte säkert knark för pengarna också. Knark, godis och pommes frites. Eller hur?

Lord of the Rings: War of the North var det tredje spelet. Och förra månaden fick man ett annat Sagan om Ringen (Ringarnas Herre)-spel. Quest for Middle-Earth kan det nog ha hetat.

Det finns runt 70 miljoner PS3-konsoler (om jag nu inte läst fel), om jag skulle ångra mig är det nog inga problem att köpa en igen och det billigt. Dessutom försöker jag förbereda inför nästa generations konsoler. Sedan kan jag ha köpt pommes frites för pengarna, men du är inte min mamma och kan i vilket fall inte bestämma över mig längre.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Banjo:

Vad tycker ni om den här månadens uppställning spel till PS+ ???

Okami HD, the Cave och ... vad var det mer nu?

Tillräckligt mycket bra för att jag skulle inse att jag sålde min PS3 i förtid

Vad är du för sjuk människa som säljer en spelkonsol!? Du köpte säkert knark för pengarna också. Knark, godis och pommes frites. Eller hur?

Lord of the Rings: War of the North var det tredje spelet. Och förra månaden fick man ett annat Sagan om Ringen (Ringarnas Herre)-spel. Quest for Middle-Earth kan det nog ha hetat.

Det finns runt 70 miljoner PS3-konsoler (om jag nu inte läst fel), om jag skulle ångra mig är det nog inga problem att köpa en igen och det billigt. Dessutom försöker jag förbereda inför nästa generations konsoler. Sedan kan jag ha köpt pommes frites för pengarna, men du är inte min mamma och kan i vilket fall inte bestämma över mig längre.

Sånt där snack vill jag inte höra. Nu går du upp på ditt rum och tömmer spargrisen och vandrar iväg till närmaste gamestop och köper en ny PS3! Och den säljer du inte förrän PS4 har släppts och blivit bakåtkompatibel. Annars...ingen veckopeng!

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Sapiens:

Okej men på Steam får man ju tillgång till spel, tjänster och rabatter. Enda som skiljer är väl att det kostar 0kr istället för 30-50kr och att man får tillgång till mycket mer gratis spel, moddar, dlc, uppdateringar, kartpaket, verktyg etc. Och på GoG har jag också flera gånger fått gratis spel, är väl rätt vanligt sätt (åtminstone på PC/mobil marknaden) att locka kunder med.

Ja, men på PS+ så får du ofta rabatter på helt nya spel samma dag som de släpps. När spel ingår i en "vanlig" rea så får PS+ abonnenter ofta 10% extra rabatt.

Jag har inte så stor koll på vilka spel som brukar vara gratis med Steam och dylikt nuförtiden (sist jag laddade hem något jag fick gratis med Steam var det något jrpg som var otroligt dåligt) men med PS+ brukar det ingå lite äldre spel som Red Dead Redemption, Batman: Arkham Asylum, Sleeping Dogs, Deus Ex: Human Revolution kombinerat med indie-spel som Knytt Underground och Thomas was Alone när de är helt nya.

Jag har hur som helst svårt att se att man kan få samma värde för 30-50 kr i månaden med någon annan tjänst men det är ju såklart en subjektiv åsikt som beror på vilka spel man gillar.

Arkham City var det faktiskt.

Förra månaden fick man bl.a. Mass Effect 3 Dead or Alive 5, Joe Danger 2 - the Movies och Metal Gear Solid HD Collection. Och inför släppet av God of War Ascension fick de emd PS+ God of War HD som en bonus.

PS plus-spel är inte Free to play (but really, you should pay!). Däremot märker man hur de ofta försöker pracka på en lite extra DLC, andra spel i samma serie och andra relaterade saker, som av en ren slump får lägre priser i samma veva som de kostnadsfria spelen finns tillgängliga kostnadsfritt. Så Sony tillämpar inte Free To Play-modellen, men man märker änåd hur de försöker locka med lite extraprylar varje månad. Det är dock lätt för mig att stå emot, då man redan får massor av speltid med de spel som ingår utan extra kostnad.

Det enda är väl att vissa genrer är underrepresenterade i PS +. Som sportspel t.ex.

Jag skulle ej ha nåt emot FIFA 12 nu t.ex. men det kommer ej att hända. Och FIFA 13 lär ju sälja ända tills FIFA 14 släpps.

Även RPG känns lite underrepresenterade. Nu kom ju visserligen Mass Effect 3 nyss, och War in the North nu, men annars är det allt lite skralt tycker jag. Och så kan jag sakna hur det var i början av PS + när man fick mycket mer små roliga indiespel och något äldre godbitar. Nu är det typiskt sett stora spel som har 0,5-1 år på nacken som börjat dominera lite tycker jag. Förutom Sonys egna titlar som de ger bort väldigt länge (slipper betala licens för dem), som Little Big Planet 2 som exempel. Har ingått sen i somras nu.

Och jag skulle inte ha något emot lite fler äldre godbitar också. Som 3D Dot Game Heroes t.ex.

Den här månaden fick vi ju iofs Okami HD och för ett tag sen God of War HD så jag ska väl ej gnälla för mycket. Å andra sidan har amerikanerna fått Mega Man 9, 10 och Mega Man X Maverick Hunter i början av 2013. För att nämna några. Amerikanerna får lite fler smala spel som jag gärna skulle se här. Även Disgaea 3 har de fått.

Och fler klassiker från PS1 och PS2. Det hade varit schysst. För något år sedan fick man ett nytt PS1-spel varje månad (minst) men numera är det dåligt med dem.

Men det är klart att jag på det stora hela taget är nöjd. Väldigt prisvärt med PS + och vi får hoppas att Nintendo eller Microsoft kommer med något liknande nån gång.

1
Skriv svar