Journey... så... jävla... vackert

Flakmonkey
Journey... så... jävla... vackert

I valet och kvalet om vilket spel jag skulle sätta tänderna i härnäst föll valet på #Journey. Det kändes passande att ta något lite kortare spel innan jag tar itu med något större samtidigt som jag sett fram emot att spela Jenova Chens senaste alster.

Nu ska det sägas att jag inte spelat mer än en trekvart ungefär, måste ju se lite Champions League-fotboll också, men hittills är det en synnerligen trevlig bekantskap. Spelmässigt är det sådär lite lagom härligt flummigt att glida fram över öknen och lösa små pussel om man nu ens kan kalla dem för det. Varför jag gör det jag gör vet jag inte riktigt, men det är fantastiskt mysigt.

Mysfaktorn är dock inte det som är mest slående utan det är hur idiotiskt vackert det är. Tekniskt sätt må det inte vara så imponerande men #Journey visar att det inte är ett krav för ett snyggt spel, långt därifrån. Att glida över den soldränkta sanden som virvlar omkring dig kan vara en närmast omvälvande upplevelse. Under en sekvens glider du igenom en lång och mörk korridor sett från sidan där solen lyser in och den gjorde mig närmast rörd. Inte bara tack vare det visuella utan också musiken som är enormt stämningsfull.

Nej #Journey är verkligen något utöver det vanliga. Det är knappast något som passar alla, men för mig är det en upplevelse som jag nog sent kommer glömma...

[video=11065]

#blogg

nj
Medlem
Journey... så... jävla... vackert

Är lite sugen på att skaffa Journey, borde få min ps3 med posten imorgon så det kanske införskaffas.
Fast har #Ni no Kuni: Wrath of the White Witch, #Vanquish och #NHL 13 med i paketet också, så kanske borde avvakta... hmm...

Medlem

Japp, galet vackert. Fulländat rent av, och total smärta att det inte finns till PC (än).


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Funderat på det också. Köpte också en PS3 för några veckor sedan och har knappt rört den.

1
Skriv svar