Posta en bild på första spelet du varvade

Skribent
Posta en bild på första spelet du varvade

Skamlös kopia på Neogafs tråd med samma titel. Vilket var det första spelet du verkligen klarade av?

Själv är jag lite osäker, det spelades friskt under mina ungar år, men inte riktigt säker på vilket som var det första som jag ensam klarade av. Robocop till NES var ett av dem i alla fall.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

LEGO Racer, till Playstation, grymt spel som jag nötte som liten.

Medlem

signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Medlem

Tror det var Duck Tales.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Just ordet "varvade" är som naglar på en griffeltavla när det används som en generell term för att ha klarat (av) ett spel men det finns ju spel som börjar om när man passerat slutet.

Blue Max är ett av de första spelen jag minns att jag klarade, iaf som jag har en titel på.
(och ett spel där begreppet faktiskt har nån betydelse...olikt tex Pong)

MFZ
Medlem

kan inte säga exakt vilket som var det första, men detta är iaf ETT av dom.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
phi
Medlem
Medlem
Medlem

Det här är nog det första som jag klarade av helt och hållet och inte bara spelade en massa:


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Intellivision....jebus så kass den plattformen var, men det där spelet var guld

Medlem
Medlem

signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Är säker på att det var montezuma's revenge:


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

Intellivision....jebus så kass den plattformen var, men det där spelet var guld

Håller jag med om helt och hållet så när som på att Triple Action och Astrosmash kunde vara rätt kul med.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag är inte 100% säker, men tror att detta var det första.

Maniac Mansion


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Medlem

Ett av de första spelen jag varvade, inte helt hundra


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Ett av de första spelen jag varvade, inte helt hundra
http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/200...

Vad heter det spelet? Kommer ihåg att jag spelade det fruktansvärt mycket när jag var liten, men har tyvärr glömt bort namnet.

Medlem

Det ser ut att vara Commander Keen

Medlem

Det första spelet som jag varvade var nog Lylat Wars till N64. Fantastiskt roligt spel.

Medlem
Skrivet av jlarss:

Det ser ut att vara Commander Keen

Tack! Det stämmer.

Medlem
Skrivet av frittzinator:
Skrivet av Mytacism:

Ett av de första spelen jag varvade, inte helt hundra
http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/200...

Vad heter det spelet? Kommer ihåg att jag spelade det fruktansvärt mycket när jag var liten, men har tyvärr glömt bort namnet.

Samma här !!!! =D satt och letade som bara den =P kommer ihåg att man lirade det på lekis ;D

Medlem

Även mitt första spel till mitt alldeles egna PS1 som jag hade sparat veckopengen länge som tusan för att få råd med. Har det fortfarande liggandes någonstans.

Medlem

Definitivt ett NES spel, jag hade ju Super Mario Bros men det var ju på tok för svårt efter man warpat till World 8
Skulle tro det var Piff och Puff - Räddningspatrullen. Kommer ihåg att man tyckte det var relativt enkelt redan på den tiden.


signatur

no remorse

12
Skriv svar