Shootmania Storm

Robot
Shootmania Storm

Quake och Unreal Tourmanent har länge stått ohotade i genren för blixtsnabba multiplayershooters men ett gäng racingglada fransoser visar att det ännu finns innovationer att göra i genren.


Medlem
Shootmania Storm

Ser kul ut

"Det ultimata kvittot på att jag börjar bli bra - blev kallad fuskare" - Hehe.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tror bestämt det är ett globalt releaseevent ikväll (10 april) för er som vill se det in action i esportssammanhang.

(Gissar att det kommer sändas på http://www.twitch.tv/iplshootmania )

Edit: Här fanns visst mer info!
http://www.maniaplanet.com/shootmania4all/


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Jag började spela Shootmania i helgen, och jag kan inte göra annat än att hålla med det som står i recensionen till hundra procent.

Sjukt rolig mp-shooter, och ett väldigt kul spel att kika på i e-sport sammanhang. Dom blir av med problemet som t.ex. Counter-Strike har: man följer endast ett perspektiv, och man missar inget som det annars är lätt och göra i 5v5.
Man får hoppas att det fastnar hos folk! Jag har haft väldigt kul med spelet!

Medlem

Fz, ni börjar göra för vana att ge alldeles för höga betyg till spel.
Detta är inte ett bra spel, och det kommer aldrig att bli ett stort e-sport spel. Senaste turneringen peakade streamen på 1300 viewers. säger rätt mycket om spelet.

Medlem

Detta är en utav do mmest tråkigaste spelen som jag har lirat. Dom borde trycka in mer pengar i Quake istället som är 10 gångare roligare och kolla på än detta skräpet.

Medlem

När jag trycker på Open Beta i bannern så kommer jag bara till en sida med en länk till att köpa Shootmania och en annan att ladda ner något Trackmania tillägg. Får titta mer när jag kommer hem kanske.

Medlem

blaj!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Fz, ni börjar göra för vana att ge alldeles för höga betyg till spel.
Detta är inte ett bra spel, och det kommer aldrig att bli ett stort e-sport spel. Senaste turneringen peakade streamen på 1300 viewers. säger rätt mycket om spelet.

Detta är recensentens personliga åsikt, det är han som recenserar spelat och tycker det är ett bra spel. Tycker du det är dåligt kan du alltid skapa en egen hemsida där du recenserar spel.

Detta är ett helt nytt spel och jag har inte ens hört talas om det så det verkar inte som om dom har lagt ner så mycket på publicitet och därför är kanske ganska okänt. Ge det ett tag så kanske det klättrar upp.

Medlem
Skrivet av MrTall:
Skrivet av faceslicer:

Fz, ni börjar göra för vana att ge alldeles för höga betyg till spel.
Detta är inte ett bra spel, och det kommer aldrig att bli ett stort e-sport spel. Senaste turneringen peakade streamen på 1300 viewers. säger rätt mycket om spelet.

Detta är recensentens personliga åsikt, det är han som recenserar spelat och tycker det är ett bra spel. Tycker du det är dåligt kan du alltid skapa en egen hemsida där du recenserar spel.

Detta är ett helt nytt spel och jag har inte ens hört talas om det så det verkar inte som om dom har lagt ner så mycket på publicitet och därför är kanske ganska okänt. Ge det ett tag så kanske det klättrar upp.

Och om du följer esport scenen så skulle du veta att det har spelats en hel del turneringar i shootmania och det är inte många esport profiler som sagt nått gott om spelet.

Sen att jag skulle starta en egen hemsida för att jag inte håller med recesenten? Är du på riktigt, jag får väl ha min åsikt och får framföra den.

zsm
Medlem

Notera att det är rätt stora namn som lirar det här spelet. Det säger en del om hur bra och vilken potential spelet har tycker jag.

phi
Medlem
Skrivet av zsm:

Notera att det är rätt stora namn som lirar det här spelet. Det säger en del om hur bra och vilken potential spelet har tycker jag.

Dessvärre så spelar många utav dom stora namnen shitmania pga dom får betalt för att promota spelet. Flera utav dom gillar inte ens spelet om man frågar dom "off the record".

Medlem
Skrivet av zsm:

Notera att det är rätt stora namn som lirar det här spelet. Det säger en del om hur bra och vilken potential spelet har tycker jag.

Precis, luxxis är stor spelare ifrån ut99/ut2004, jävligt grym spelare.

phi
Medlem

Fantastiskt tråkigt och dåligt spel enligt mig. Alldeles för aim-fokuserat, det är långsamt, har en dålig känsla när man rör sig och är bara allmänt hjärndött.

Har du bättre aim än medel? Grattis, du är förmodligen ett blivande proffs på shitmania om du vill.

zsm
Medlem
Skrivet av phi:

Fantastiskt tråkigt och dåligt spel enligt mig. Alldeles för aim-fokuserat, det är långsamt, har en dålig känsla när man rör sig och är bara allmänt hjärndött.

Har du bättre aim än medel? Grattis, du är förmodligen ett blivande proffs på shitmania om du vill.

Märks att du vet precis vad du pratar om

Medlem

"Rörelserna kändes inte heller naturliga, istället för speedjumps och dodges kan du springare snabbare en kort stund. Segt och oinspirerande."

Stavhjälp - "kan du springare snabbare"

Tänkte att du ville veta, bra resension i övrigt, var sugen på detta spel men registreringen avskräckte mig.

phi
Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av phi:

Fantastiskt tråkigt och dåligt spel enligt mig. Alldeles för aim-fokuserat, det är långsamt, har en dålig känsla när man rör sig och är bara allmänt hjärndött.

Har du bättre aim än medel? Grattis, du är förmodligen ett blivande proffs på shitmania om du vill.

Märks att du vet precis vad du pratar om

Det är precis vad jag gör det.

Medlem

Dead on arrival. Segt och stelt, när spelet inte kan få gunplayen rätt så är något fel.

Medlem
Skrivet av meat4u:

"Rörelserna kändes inte heller naturliga, istället för speedjumps och dodges kan du springare snabbare en kort stund. Segt och oinspirerande."

Stavhjälp - "kan du springare snabbare"

Tänkte att du ville veta, bra resension i övrigt, var sugen på detta spel men registreringen avskräckte mig.

Du stavade fel på recension.. he he he


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Fz, ni börjar göra för vana att ge alldeles för höga betyg till spel.
Detta är inte ett bra spel, och det kommer aldrig att bli ett stort e-sport spel. Senaste turneringen peakade streamen på 1300 viewers. säger rätt mycket om spelet.

Handlar snarare om att betygsskalan är otillräcklig. 4/5 väger inte särskilt tungt när vart och vartannat spel får stämpeln.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av meat4u:

"Rörelserna kändes inte heller naturliga, istället för speedjumps och dodges kan du springare snabbare en kort stund. Segt och oinspirerande."

Stavhjälp - "kan du springare snabbare"

Tänkte att du ville veta, bra resension i övrigt, var sugen på detta spel men registreringen avskräckte mig.

Du stavade fel på recension.. he he he

Därför jag inte skriver för FZ

Flakmonkey

Har inte spelat det själv. Men baserat på det jag sett från det så är jag tveksam. Som instagib fast utan dess fart och frenesi. Saknar ju det som gör Quake och Unreal Tournament till vad de är med en stor variation på vapen och banor och där item controll är av högsta vikt. I Shootermania tycks det som andra redan påpekat att det i princip enbart handlar om aim. Kanske därför som Luxxiz är en av de bättre. Grym aim på den killen. Men roligare att se honom spela UT

Men säger Calle att det är bra så måste man ju ge det en ärlig chans.

Moderator | Testpilot
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av MrTall:
Skrivet av faceslicer:

Fz, ni börjar göra för vana att ge alldeles för höga betyg till spel.
Detta är inte ett bra spel, och det kommer aldrig att bli ett stort e-sport spel. Senaste turneringen peakade streamen på 1300 viewers. säger rätt mycket om spelet.

Detta är recensentens personliga åsikt, det är han som recenserar spelat och tycker det är ett bra spel. Tycker du det är dåligt kan du alltid skapa en egen hemsida där du recenserar spel.

Detta är ett helt nytt spel och jag har inte ens hört talas om det så det verkar inte som om dom har lagt ner så mycket på publicitet och därför är kanske ganska okänt. Ge det ett tag så kanske det klättrar upp.

Och om du följer esport scenen så skulle du veta att det har spelats en hel del turneringar i shootmania och det är inte många esport profiler som sagt nått gott om spelet.

Sen att jag skulle starta en egen hemsida för att jag inte håller med recesenten? Är du på riktigt, jag får väl ha min åsikt och får framföra den.

Då måste du ju acceptera andras åsikter också, bland annat recensentens. Vilket du inte gör när du börjar skriva "nu börjar ni ge ut för höga betyg". Ja det är din åsikt men då klagar du ju på deras.

You my friend, make no sense.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Testat det, och vilket jävla skit. Jag börjar nästan hata att jag gillar Quake så mycket. Inget annat spel duger ju för fan

FWP: First world problem

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av MrTall:
Skrivet av faceslicer:

Fz, ni börjar göra för vana att ge alldeles för höga betyg till spel.
Detta är inte ett bra spel, och det kommer aldrig att bli ett stort e-sport spel. Senaste turneringen peakade streamen på 1300 viewers. säger rätt mycket om spelet.

Detta är recensentens personliga åsikt, det är han som recenserar spelat och tycker det är ett bra spel. Tycker du det är dåligt kan du alltid skapa en egen hemsida där du recenserar spel.

Detta är ett helt nytt spel och jag har inte ens hört talas om det så det verkar inte som om dom har lagt ner så mycket på publicitet och därför är kanske ganska okänt. Ge det ett tag så kanske det klättrar upp.

Och om du följer esport scenen så skulle du veta att det har spelats en hel del turneringar i shootmania och det är inte många esport profiler som sagt nått gott om spelet.

Sen att jag skulle starta en egen hemsida för att jag inte håller med recesenten? Är du på riktigt, jag får väl ha min åsikt och får framföra den.

Men du säger ju att FZ har fått som vana att ge för höga betyg, det uppfattar jag som om du syftar på att dom har fel och att deras personliga åsikt är fel... Så ifall du vill så kan du då börja recensera spel själv och få sätta ditt egna betyg.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nosnos:

Har inte spelat det själv. Men baserat på det jag sett från det så är jag tveksam. Som instagib fast utan dess fart och frenesi. Saknar ju det som gör Quake och Unreal Tournament till vad de är med en stor variation på vapen och banor och där item controll är av högsta vikt. I Shootermania tycks det som andra redan påpekat att det i princip enbart handlar om aim. Kanske därför som Luxxiz är en av de bättre. Grym aim på den killen. Men roligare att se honom spela UT

Men säger Calle att det är bra så måste man ju ge det en ärlig chans.

Det jag ville förmedla var att det till en början kändes segt, instagib utan nerv, men efterhand börjar man förstå djupet. Det går att ta sig fram snabbt med rätt teknik, item control kokas ner till kontroll av kartan i Joust. Men visst, många kommer att avskriva det bara för att det inte är som Quake/UT.


signatur
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av MrTall:
Skrivet av faceslicer:

Fz, ni börjar göra för vana att ge alldeles för höga betyg till spel.
Detta är inte ett bra spel, och det kommer aldrig att bli ett stort e-sport spel. Senaste turneringen peakade streamen på 1300 viewers. säger rätt mycket om spelet.

Detta är recensentens personliga åsikt, det är han som recenserar spelat och tycker det är ett bra spel. Tycker du det är dåligt kan du alltid skapa en egen hemsida där du recenserar spel.

Detta är ett helt nytt spel och jag har inte ens hört talas om det så det verkar inte som om dom har lagt ner så mycket på publicitet och därför är kanske ganska okänt. Ge det ett tag så kanske det klättrar upp.

Och om du följer esport scenen så skulle du veta att det har spelats en hel del turneringar i shootmania och det är inte många esport profiler som sagt nått gott om spelet.

Sen att jag skulle starta en egen hemsida för att jag inte håller med recesenten? Är du på riktigt, jag får väl ha min åsikt och får framföra den.

Då måste du ju acceptera andras åsikter också, bland annat recensentens. Vilket du inte gör när du börjar skriva "nu börjar ni ge ut för höga betyg". Ja det är din åsikt men då klagar du ju på deras.

You my friend, make no sense.

Skulle skrivit att det var min åsikt att dom ger för höga betyg.
Enligt min åsikt så ger dom för höga betyg. Glömde bort att allting misstolkas på internet och att världen är svartvit.

Jag personligen tycker att FZ har gett för höga betyg på ett par recensioner på sistone,
Tomb raider, Bioshock och nu shootmania. Det är av min åsikt att dessa spel inte är förtjänta av betygen dom har fått.

Medlem

innan ni börjar hata det, snälla spela nått annat än royal.
Testa elite, joust och ni som gillar quake, kör combo, där kan ni tillochmed byta vapen själv.
De flesta jag har snackat med har bara kört royal och har ingen aning om de andra. Så innan ni hatar, testa Elite, Joust och combo.

För att lägga in nya game modes så klickar ni på lilla rutan i menyn som står "click here to install a title".
Och för att hitta combo i den listan så klicka på adressfältet högst upp och skriv "store" , sen välj shootmania och sen combo. Sen hittar ni den på samma sätt som jag skrev tidigare.

Skägg.
10 Chambers

Royal är ju också väldigt menlöst. Värsta sortens pug. Kan också rekommendera att välja matchmaking när ni ska spela. Mer seriöst lirande på de servrarna.


signatur
Medlem

Bästa spelet på över 10 år! folk som säger att det saknas finnes har inte en blekaste vad dom pratar om, när ni har lyckat att göra ett walljump 3 gånger upp på en rak vägg så kan nu komma tillbaka, sen ska ni hantera detta i en match.

Notera att serven ska köra B2 (beta 2) då det är denna som har spelats i tuneringar, serven står under "manage server" när du har joinat. sen så har dom precis lagt till weapon switch i 1.0, så det kommer komma mer modes för folk som vill ha detta osv!

http://www.youtube.com/watch?v=aHp1QX9heV4 trix!


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

12
Skriv svar