Diablo 3 Bannad?

Medlem
Diablo 3 Bannad?

Intressant hur man blir bannad utan att ha spelat på någon månad. Jävla hackers säkert. Och innan man kommer fram till någon vettig support hos skrot-blizzard numera.. Överväger starkt att bojkotta allt vad Blizzard heter i framtiden.. En kompis blev bannad förut också och fick ingen anledning till varför. Jävla high-and-mighty as till företag..


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Det låter riktigt retarderat, måste jag säga. Om du inte blivit hackad är det riktigt äckligt gjort av Blizzard.

Medlem

Tyvärr så är inte Diablo 3 lika hårt "bevakad"/"barnvaktad" av Game Masters som tex. mmorpg:et WoW.
Så har man oturen att ha:
-kort och dåligt password
-surfa runt på vilken sida som helst utan att tänka efter och ha knappt nåt virus/maleware skydd
-logga in på diablo från andra datorer än sitt eget alt. dela konto
-inte använda Blizzards keyloggen

Så sitter man i skiten med andra ord.

Men ta vilket spel med "en gångs cd-nyckel" som helst och det är nästan omöjligt att få tillbaks sitt konto/få ny nyckel efter att ha blivit perma banat fast man själv inte har fuskat...bara råkat vara oförsöktig på de exempel jag nämnde.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

"utan att ha spelat på någon månad"
Detta är anledningen, Blizzard låser inaktiva konton, har själv fått mitt låst 3-4 gånger då jag var inaktiv under en längre tid.

Det värsta är att när man väll ska låsa upp kontot, så skall man skriva en hel uppsats om vad felet är, bara för att sedan sitta 20min i kö, och när man fäll får kontakt med support, så har dem inte en läst uppsatsen, så man får förklara felet igen (Så varför blir man tvingad att skriva allt från första början då) för att sedan behöva leta upp Cd-keys, försöka komma ihåg svaret till sin "hemliga fråga". För att sedan när man frågar varför en konto blir låst, och vad man kan göra åt det, få svaret att man skall köpa någon authenticator manick för massa pengar


signatur

Rwa?

Medlem

Blizzard har aldrig låst något inaktivt konto för mig iaf, varit bortrest månader i sträck utan problem. Däremot stängde de ner mina wowkonton som blivit hackade, men då var jag ganska aktiv. Tog en halvtimma att få tillbaka all gear, och det var en hel del att flytta runt sedan, då det inte bara var en karaktär med full utrustning/bank....

Det är väl bara att skriva ett mail till dem och undra varför om du nu inte har en aning om varför de stängt ned dig.

Medlem

skriv bara till supporten?
Jag gjorde det. Dom kollade loggen, såg att min ip som jag reggad diablo 3 på inte var den som var online då hacket var igång..Fick tillbaka mitt account.
Funkar på ALLA blizzard spel. har otur kan man säga

Medlem
Skrivet av Annanaz:

"För att sedan när man frågar varför en konto blir låst, och vad man kan göra åt det, få svaret att man skall köpa någon authenticator manick för massa pengar

Du kan skaffa en gratis till mobilen annars...

1
Skriv svar