Star Wars...

Medlem
Star Wars...

När man trodde man släppt rymdoperan och lagt manin bakom sig, så kör TV6 värsta racet... Nu blev jag RIKTIGT sugen på en bluray-box. Man kanske skulle ge de där episod 1-3 en chans igen.

Kryddar på med en av de bättre covers som gjorts på temamusiken:

Ja, jo jag vet att Metallica har gjort ett fläskigt medley också, men personligen tycker jag denna variant är fetare! (För övrigt en jäkligt bra live-skiva)

#blogg

Star Wars...

För en inte allt för insatt så verkar det märkligt att dom kör ordningen 456123 på 6:an men antar att man tänker visa dom i den ordning de kom + att det inte är så kul att gå från moderna effekter till gamla :p!?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=I_9eeipFptQ&feature=share

Klockrent klipp, jag känner precis likadant!

"Greedo didn't shoot first motherf***er"

Medlem

Haha! Härligt klipp!

Mja, kronologiskt enligt inspelning verkar knasigt när man ändå visar alla... Hela poängen för mig vore att se från 1-6. För att bitarna ska falla in i ordning. Ovasett effektkvalitet.

Tänkte så med men läste en kommentar om en som försvarade 456123 ordningen med att:

"456 gjordes ju utan 123 i åtanke så man måste inte fatta nått innan"

Men jag har för mig att han ville göra 123 väldigt tidigt men väntade för att han visste att dåtidens teknik inte hade gjort filmerna rättvisa...en efterkonstruktion kanske


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Nja, det är vad jag hört med. Grunden till hela storyn har ju funnits med från början. Även i stora drag vad som händer i 1-3. Men åsikterna är olika. Ska man se en enda film som totalt oinvigd ska man välja 4:an helt klart. Men planerar man se allt skulle jag se det från början.

1
Skriv svar