Mega Man var på väg att få en FPS-reboot

Robot
Mega Man var på väg att få en FPS-reboot

Armature Studios har inte alltid handlat om Batman: Arkham Origins Blackgate.

#batman-arkham-origins, #armature-studio


Medlem
Mega Man var på väg att få en FPS-reboot

Snacka om att hela Mega Man-seriens själ försvann när de gjorde om det till ett mediokert FPS...

Medlem

Inte då. Hade varit trevligt med en spinoff

Medlem

Som spin-off hade jag nog tyckt det var kul

men om det hade sålt bra hade ju Capcom bara "DET HÄR ÄR DET NYA MEGAMAN FINNS INGA ANDRA DEAL WITH IT" så är nog lite glad kanske över att det inte släpptes

Medlem

Så MegaMan HAR en pistol.. Alltid trott han hade en armkanon likt Samus i metroid


signatur
Gen
Medlem

Det hade kunnat bli ett coolt spel om de släng in lite plattformselement i det istället för att vara ännu en korridorshooter.

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Så MegaMan HAR en pistol.. Alltid trott han hade en armkanon likt Samus i metroid

Nope det har han inte, men detta är också en proof of concept video från 2010, inget som egentligen skulle dykt upp i det färdiga spelet(det skulle nog vara mer som MP med armkanon osv), visserligen så har varje ny karaktär i MM serien efter X7 haft någon form av pistol, vilket också gjorde att jag slutade spela dem...
För övrigt så är inte det där Megaman, karaktären med namnet Megaman är bara med i NES serien han heter så, det ser ut som en Kina-kopia av X.

EDIT: Jag kunde uppenbarligen inte bygga en mening när jag skrev detta.
Megaman har ingen pistol(med pistol är det inte Megaman).
Megaman har bara namnet Megaman i just Megaman (1-10), i X heter den blå bombaren just X.

Skrivet av Krejsy:
Skrivet av snoeppen:

Så MegaMan HAR en pistol.. Alltid trott han hade en armkanon likt Samus i metroid

Nope det har han inte, men detta är också en proof of concept video från 2010, inget som egentligen skulle dykt upp i det färdiga spelet(det skulle nog vara mer som MP med armkanon osv), visserligen så har varje ny karaktär i MM serien efter X7 haft någon form av pistol, vilket också gjorde att jag slutade spela dem...
För övrigt så är inte det där Megaman, karaktären med namnet Megaman är bara med i NES serien han heter så, det ser ut som en Kina-kopia av X.

Megaman Zero spelen till GBA. Där har han pistol och andra vapen som är handhållna. För övrigt min favorit av megaman seriena men ja, det är inte megaman.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av snoeppen:

Så MegaMan HAR en pistol.. Alltid trott han hade en armkanon likt Samus i metroid

Nope det har han inte, men detta är också en proof of concept video från 2010, inget som egentligen skulle dykt upp i det färdiga spelet(det skulle nog vara mer som MP med armkanon osv), visserligen så har varje ny karaktär i MM serien efter X7 haft någon form av pistol, vilket också gjorde att jag slutade spela dem...
För övrigt så är inte det där Megaman, karaktären med namnet Megaman är bara med i NES serien han heter så, det ser ut som en Kina-kopia av X.

Vad jag vet i megaman 1-2-3 och samt x serien till nintendo 8 bit och super nintendo så har han ingen pistol. Rätta mig om jag har fel

Medlem

.... vad i..... NEJ! Kalla det för vad ni vill, men detta är inte, och kommer aldrig någonsin vara megaman!

edit: Oj, missa lilla detaljen att det VAR på väg.. puh, tack och lov

Medlem

SATAN vilken medvetenhet det verkar/verkade ha.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av snoeppen:

Så MegaMan HAR en pistol.. Alltid trott han hade en armkanon likt Samus i metroid

Nope det har han inte, men detta är också en proof of concept video från 2010, inget som egentligen skulle dykt upp i det färdiga spelet(det skulle nog vara mer som MP med armkanon osv), visserligen så har varje ny karaktär i MM serien efter X7 haft någon form av pistol, vilket också gjorde att jag slutade spela dem...
För övrigt så är inte det där Megaman, karaktären med namnet Megaman är bara med i NES serien han heter så, det ser ut som en Kina-kopia av X.

Vad jag vet i megaman 1-2-3 och samt x serien till nintendo 8 bit och super nintendo så har han ingen pistol. Rätta mig om jag har fel

Han har en "Mega Buster" en form av Handkanon / Plasmakanon.

OT: Vilken ruggig tur att det inte blev till


signatur

Nämen!

Medlem

"RIP headphone users!" passa fan in på det där klippet.

OT: Det där såg ut som Vanquish, fast med Tron blandat med Metal Gear Rising. Vilken gröt

Medlem

FPS? Har alla pållarna lämnat stallet?

En remake av de första titlarna i serien med uppdaterad art är allt som behövs. I'd buy it!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

FPS? Har alla pållarna lämnat stallet?

En remake av de första titlarna i serien med uppdaterad art är allt som behövs. I'd buy it!

läser du ens allt som står skrivet? Det står bland annat att att dom skrotade det efteråt.

Medlem

Är det första april nu igen?

Medlem

Eller?

Medlem

...

Ja det står ju "Game pak by Capcom" på fodralet, det kanske är tidig konceptdesign ;O Alternativt så var det tänkt att megaman skulle se ut sådär, oh the horror

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av snoeppen:

Så MegaMan HAR en pistol.. Alltid trott han hade en armkanon likt Samus i metroid

Nope det har han inte, men detta är också en proof of concept video från 2010, inget som egentligen skulle dykt upp i det färdiga spelet(det skulle nog vara mer som MP med armkanon osv), visserligen så har varje ny karaktär i MM serien efter X7 haft någon form av pistol, vilket också gjorde att jag slutade spela dem...
För övrigt så är inte det där Megaman, karaktären med namnet Megaman är bara med i NES serien han heter så, det ser ut som en Kina-kopia av X.

Vad jag vet i megaman 1-2-3 och samt x serien till nintendo 8 bit och super nintendo så har han ingen pistol. Rätta mig om jag har fel

Hokay, såg att jag hade formulerat mig dåligt, givetvis har inte Megaman, X eller Zero någon pistol, alla karaktärer introducerade efter X7 (axl och alla i gba/ds spelen) har det dock, jättesynd att de gick i den riktningen...

Medlem
Skrivet av trasen:

...

Ja det står ju "Game pak by Capcom" på fodralet, det kanske är tidig konceptdesign ;O Alternativt så var det tänkt att megaman skulle se ut sådär, oh the horror

Det är tyvärr, det Officiella omslaget för Nord Amerikanska marknaden. De frågade en snubbe om han kunde göra ett snabbt omslag med väldigt snäv deadline, försåg han inte med källmaterial eller någonting, så han gissade mer eller mindre

Det har vunnit många tävlingar om de fulaste/värsta omslagen någonsin! En kult klassiker i spel världen


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av trasen:
Skrivet av raslon:

...
Eller?

...

Ja det står ju "Game pak by Capcom" på fodralet, det kanske är tidig konceptdesign ;O Alternativt så var det tänkt att megaman skulle se ut sådär, oh the horror

Det är tyvärr, det Officiella omslaget för Nord Amerikanska marknaden. De frågade en snubbe om han kunde göra ett snabbt omslag med väldigt snäv deadline, försåg han inte med källmaterial eller någonting, så han gissade mer eller mindre

Det har vunnit många tävlingar om de fulaste/värsta omslagen någonsin! En kult klassiker i spel världen

Tycker den är genialisk! Han fick ju åtminstone nästan ordning på hjälmen. Charmigt att den sitter helt snett.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av trasen:

...

Ja det står ju "Game pak by Capcom" på fodralet, det kanske är tidig konceptdesign ;O Alternativt så var det tänkt att megaman skulle se ut sådär, oh the horror

Det är tyvärr, det Officiella omslaget för Nord Amerikanska marknaden. De frågade en snubbe om han kunde göra ett snabbt omslag med väldigt snäv deadline, försåg han inte med källmaterial eller någonting, så han gissade mer eller mindre

Det har vunnit många tävlingar om de fulaste/värsta omslagen någonsin! En kult klassiker i spel världen

Se på fan Man lär sig något nytt varje dag!

1
Skriv svar