12 minuter från Dark Souls II + ännu en trailer och nya bilder

Robot
12 minuter från Dark Souls II + ännu en trailer och nya bilder
Medlem
12 minuter från Dark Souls II + ännu en trailer och nya bilder

Ett av de få spelen idag som riktigt hajpar upp mig. Som jag älskade Demon's Souls och Dark Souls!

Detta blir en förhandsbokning, inget snack om saken.

Medlem

He deeeeaaaaaad.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Sååå fett, har de sagt att detta ska komma till PC?

Medlem

Första var ett riktigt hardcorespel, enligt min definition.
Hoppas andra kan gå i samma fotspår. En bra pc-version skulle
vara mycket trevligt!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Oneone:

Sååå fett, har de sagt att detta ska komma till PC?

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Och här har vi den: en tolv minuter lång gameplay-film från Dark Souls II, uppföljare till hyllade Dark Souls. Vi vet ännu inte när hardcore-rollspelet kommer att släppas loss och dräpa oss, men vi vet att releasen äger rum samtidigt till pc, Playstation 3 och Xbox 360.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Moderator | Testpilot
Skrivet av Oneone:

Sååå fett, har de sagt att detta ska komma till PC?

Yes det kommer till PC. Sedan om det blir lika skräp som Dark Souls till PC (som många säger) vet vi ju inte.

Ska bli kul att få spela spelet. Bra att dom skippat estus flasks till något snabbare. Såg i alla fall ut som att Healing stone eller vad det nu kallas användes snabbare samt att man kunde röra på sig samtidigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Oneone:

Sååå fett, har de sagt att detta ska komma till PC?

Yes det kommer till PC. Sedan om det blir lika skräp som Dark Souls till PC (som många säger) vet vi ju inte.

Ska bli kul att få spela spelet. Bra att dom skippat estus flasks till något snabbare. Såg i alla fall ut som att Healing stone eller vad det nu kallas användes snabbare samt att man kunde röra på sig samtidigt.

Jag har kört igenom Dark Souls till PC , och med Xbox kontroller fungerar det utmärkt och grafiken är riktigt bra (med dsfix) men det är en riktig usel port annars, men gryyyymt bra spel med många timmar att spendera hehe.

Medlem
Skrivet av magma:

Första var ett riktigt hardcorespel, enligt min definition.
Hoppas andra kan gå i samma fotspår. En bra pc-version skulle
vara mycket trevligt!

En annan hoppas det blir lika hardcore som det riktiga första . Dark är a walk in the park jämfört med demon's. Men däremot ser det i mina ögon ut att inte bli riktigt lika svårt som dark ens.

edit: Sen för dom som inte vill säga att Demons är föregångaren

Patches The Hyena:
Demons Souls: http://www.youtube.com/watch?v=Eg_Ycp8vvMI
Dark souls: http://www.youtube.com/watch?v=K5PLkItUH28

Sparkley the crow (Demons souls): http://www.youtube.com/watch?v=7ybD8Guny30
Snuggly the crow (Dark souls): http://www.youtube.com/watch?v=tRpZxdC1Zic

Sen har vi ju Summon systemet som är mer eller mindre identiskt, UI'n är ju näst intill identiskt, gameplay likaså, plus massa mer

Medlem

Paise the sun!

Medlem

10:10 *slänger mina pengar på skärmen

Medlem

Verkar nice men det känns som de simplifierat systemet enligt gameplayen. När han slåss mot de stora fienderna i mörkret med facklan kan han blockera alla slag med den, flera gånger. Han får slut på stamina efter 3/4 slag och facklan verkar ha 100 % physical damage reduction. I första Dark Souls skulle man förlora liv samtidigt som de träffar för första gången och stabilityn skulle vara låg så man förlorade all stamina på första slaget. Men de kan gjort det lättare för presentationen. Men om det är något som de gjort med flit är det något de bör ändra på. De måste respektera franchiset!

Medlem

Här finns en q&a med Tanimura som är director på From och Miyazoe som är global producer för namco. Den svarar på lite frågor och är rätt intressant

http://www.ign.com/videos/2013/04/10/everything-you-want-to-k...

Medlem

Epic längtar efter detta spel! Demon Souls och Dark Souls var så sjukt grymma spel!!

Men som pinkonk nämde. Lite orolig över hur personen tålde av deverse slag. Det är ju en av sakerna som gör spelet så kul och utmanade att om man tappar fokus en sekund så dör man lätt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av pingkonk:

Verkar nice men det känns som de simplifierat systemet enligt gameplayen. När han slåss mot de stora fienderna i mörkret med facklan kan han blockera alla slag med den, flera gånger. Han får slut på stamina efter 3/4 slag och facklan verkar ha 100 % physical damage reduction. I första Dark Souls skulle man förlora liv samtidigt som de träffar för första gången och stabilityn skulle vara låg så man förlorade all stamina på första slaget. Men de kan gjort det lättare för presentationen. Men om det är något som de gjort med flit är det något de bör ändra på. De måste respektera franchiset!

Förhoppningsvis är det någon "op karaktär" som används för just visningen av spelet. Eller bara en tidig version. Tvekar ju på att spelet är färdigt ännu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Ek0rreN:

Epic längtar efter detta spel! Demon Souls och Dark Souls var så sjukt grymma spel!!

Men som pinkonk nämde. Lite orolig över hur personen tålde av deverse slag. Det är ju en av sakerna som gör spelet så kul och utmanade att om man tappar fokus en sekund så dör man lätt.

Med tanke på statsen så verkar det vara en max soul level karaktär med OP rustning och vapen för att kunna ta sig obehindrat till de delar de ville visa.

Det jag vart lite orolig för var att karaktären inte stannade upp när han använde ett helande föremål. Däremot så är ju Estus Flasks bekräftade i spelet, så de kanske är bättre än "stenarna" och funkar på samma sätt som tidigare...

Medlem

Det här lugnade ner mig rätt mycket. Namco Bandai sa massor med saker som gjorde mig orolig för framtiden för Dark Souls serien... men det här ser definitvt ut som en uppföljare till Dark Souls. Combat är den samma, det är mörkt som fan och ja... allt ser fint ut. Ska bli sjukt kul att få sätta tänderna i det.

Medlem
Skrivet av Mr Szyslak:

Här finns en q&a med Tanimura som är director på From och Miyazoe som är global producer för namco. Den svarar på lite frågor och är rätt intressant

http://www.ign.com/videos/2013/04/10/everything-you-want-to-k...

Tack, detta avgjorde mitt val . TACK NU BLEV JAG HYPAD! . Detta gör att jag tror att spelet ser enklare ut enbart för att det är gjort så för visningen

Inaktiv

Vill ha det nu!


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Mr Szyslak:

Här finns en q&amp;a med Tanimura som är director på From och Miyazoe som är global producer för namco. Den svarar på lite frågor och är rätt intressant

http://www.ign.com/videos/2013/04/10/everything-you-want-to-k...

Tack, detta avgjorde mitt val . TACK NU BLEV JAG HYPAD! . Detta gör att jag tror att spelet ser enklare ut enbart för att det är gjort så för visningen

Ja eller hur! q&a videon i kombination med gameplaydemot startade mitt hypetrain också! Var lite orolig innan, men nu känns det mycket bättre. Jag tror det här kommer bli riktigt bra.

Och det är ju inte helt ovanligt att überkaraktärer används vid diverse gameplaydemos

Medlem

Undra om pc spelarna kommer klaga på att det är för svårt igen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag gillar inte Dark Souls, men jag älskar att den får mig att hata det. Det är inte många spel som får mig att bli så pass frustrerad att låta spelet ligga tills jag får motivation eller "ork" att köra igenom det.

Dark Souls vann över mig med tålamodet, men en dag....EN DAG så ska jag överkomma och vinna, just you wait!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Ett av de få spelen idag som riktigt hajpar upp mig. Som jag älskade Demon&#039;s Souls och Dark Souls!

Detta blir en förhandsbokning, inget snack om saken.

Jag känner samma sak men tänker direkt på

Totalbiscuit Should you preorder videogames?
http://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Videon och ändrar mig direkt, Coh2 är och var enda spelet jag kommer förboka 2013 och har ändå chans att avboka coh2 på steam pga det är Beta som jag gjorde med Ro2 under beta fasen.

Videon och innebörden av videon borde vara hårdkodade på samtliga spel relaterade sidor/forum.

Men spelet i sig verkar bättre än etta då jag tycker animationerna och allt sånt verkar mer genomtänkt och ser ut som att allt verkligen gör som man vill.

Medlem

From Software har gjort det igen! Är stort fan av Demons Souls och Dark Souls, var lite orolig när dom först tillkännagav Dark Souls 2. Men alla tvivel försvann när jag såg trailern.

Medlem

Skönt att det släpps till PC direkt den här gången... Och förhoppningsvis med korrekt upplösnings stöd osv...

Iofs var det fixat på vad... två dagar med Dark Souls till PC?!

Har spelat sönder det till PC älskar verkligen spelet.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Amazing Chest Ahead!

1
Skriv svar