DLC till Final Fantasy X/X-2 HD?

Robot
DLC till Final Fantasy X/X-2 HD?

Ett elakt rykte påstår att vi ska behöva köpa DLC som redan borde finnas på plats i HD-Final Fantasy X och X-2.

#final-fantasy-xx-2-hd-remaster


Medlem
DLC till Final Fantasy X/X-2 HD?
Medlem

Om man redan nått botten kan man ju alltid börja gräva där!

Medlem

Hum, om t.ex x-2 last mission, betyder det sista mission som finns i orginalet, då måste detta bara vara ett dumt skämt. Om jag inte får det hela spelet så blir det bojkott, är dom ryktade dlc:na sanna och det är helt nytt content så skit samma, Jag är ute efter dom hela spelen

Medlem

Square-Enix är ju inne på sitt sista andetag så de behöver ju alla pengar de kan få. Själv ser jag fram emot den dagen då de går under och hoppas att eidos delen får ett nytt hem på annan plats

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Hum, om t.ex x-2 last mission, betyder det sista mission som finns i orginalet, då måste detta bara vara ett dumt skämt. Om jag inte får det hela spelet så blir det bojkott, är dom ryktade dlc:na sanna och det är helt nytt content så skit samma, Jag är ute efter dom hela spelen

International och Last Mission är de uppdaterade versionerna av spelen. Som har lite mer extrauppdrag och diverse andra saker att göra.

Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Smoo87:

Hum, om t.ex x-2 last mission, betyder det sista mission som finns i orginalet, då måste detta bara vara ett dumt skämt. Om jag inte får det hela spelet så blir det bojkott, är dom ryktade dlc:na sanna och det är helt nytt content så skit samma, Jag är ute efter dom hela spelen

International och Last Mission är de uppdaterade versionerna av spelen. Som har lite mer extrauppdrag och diverse andra saker att göra.

Så du säger alltså att vi kommer få betala fullpris för dom gamla spelen? Sen extra om vi vill ha den faktiska uppgraderingen? Meh, isf klarar jag mig på minnena, och om jag vill köra orginalen så går dom alltid att få tag på begagnat

edit: Googlade, så jag missuppfattade lite vad du menade . Hmm... kommer nog fortfarande köpa hd-versionen, men vette tusan om jag tänker betala extra för sånt som ingick i en ny version i Japan då när det kom.

Medlem

Låter korkat att dom skulle släppa FFX/X2 i Europa med mindre innehåll än vad originalreleasen hade kan man väl tycka? "International" versionen (som släpptes i efterhand utanför Europa endast såvitt jag minns) av FFX var väl så gott som identisk med Europeiska versionen så att... Mäh, inget förvånar mig längre i denna bransch, hah.

Medlem

Vad jag kommer ihåg är att dom släppte dom separat senare också. det är ju som med kingdom hearts med final mix eller vad dom heter.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Smoo87:

Hum, om t.ex x-2 last mission, betyder det sista mission som finns i orginalet, då måste detta bara vara ett dumt skämt. Om jag inte får det hela spelet så blir det bojkott, är dom ryktade dlc:na sanna och det är helt nytt content så skit samma, Jag är ute efter dom hela spelen

International och Last Mission är de uppdaterade versionerna av spelen. Som har lite mer extrauppdrag och diverse andra saker att göra.

Så du säger alltså att vi kommer få betala fullpris för dom gamla spelen? Sen extra om vi vill ha den faktiska uppgraderingen? Meh, isf klarar jag mig på minnena, och om jag vill köra orginalen så går dom alltid att få tag på begagnat

edit: Googlade, så jag missuppfattade lite vad du menade . Hmm... kommer nog fortfarande köpa hd-versionen, men vette tusan om jag tänker betala extra för sånt som ingick i en ny version i Japan då när det kom.

Jo, jag kan förstå hur du tänker. Vad jag har fattat det så verkar inte dessa uppdateringar påverka storyn. Tekniskt sett så borde det dessutom göra det svårare att få det allra bästa slutet i X-2, eftersom du verkligen måste göra ALLT för att få det. Last mission borde väl i så fall bara göra något otroligt komplicerat ännu mer komplicerat?

Medlem

Vore ju väldigt roligt om HD kvaliten var en DLC haha >.<. Du köper FFX men för att få den där HD kvaliten kostar det :P. Skulle vara fult om man kan köpa någon booster dlc så du får mer poäng på sphere grid =P.

k3m
Medlem

Kan Squeenix bete sig så skitaktigt? Och vad är det för sorts idioter som skulle gå med att köpa dessa dlc?

Medlem

Observera: Rykte.

Dra inte på så stora växlar innan det är bekräftat.

Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Smoo87:

Hum, om t.ex x-2 last mission, betyder det sista mission som finns i orginalet, då måste detta bara vara ett dumt skämt. Om jag inte får det hela spelet så blir det bojkott, är dom ryktade dlc:na sanna och det är helt nytt content så skit samma, Jag är ute efter dom hela spelen

International och Last Mission är de uppdaterade versionerna av spelen. Som har lite mer extrauppdrag och diverse andra saker att göra.

Så du säger alltså att vi kommer få betala fullpris för dom gamla spelen? Sen extra om vi vill ha den faktiska uppgraderingen? Meh, isf klarar jag mig på minnena, och om jag vill köra orginalen så går dom alltid att få tag på begagnat

edit: Googlade, så jag missuppfattade lite vad du menade . Hmm... kommer nog fortfarande köpa hd-versionen, men vette tusan om jag tänker betala extra för sånt som ingick i en ny version i Japan då när det kom.

Jo, jag kan förstå hur du tänker. Vad jag har fattat det så verkar inte dessa uppdateringar påverka storyn. Tekniskt sett så borde det dessutom göra det svårare att få det allra bästa slutet i X-2, eftersom du verkligen måste göra ALLT för att få det. Last mission borde väl i så fall bara göra något otroligt komplicerat ännu mer komplicerat?

Nej storyn kommer det ju inte påverka då spelen faktiskt är hela spel vare sig med eller utan dom extra delarna Jag kände åtminstone inte att det saknades något när jag körde nått av dom när dom kom

Medlem
Skrivet av k3m:

Kan Squeenix bete sig så skitaktigt? Och vad är det för sorts idioter som skulle gå med att köpa dessa dlc?

Visst kan det ses som fel, men du får fortfarande det riktiga spelen utan dom. Last mission t.ex ska ju tydligen bara släppts i Japan tidigare http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Fantasy_X-2#Versions_and_m... , så helt skitaktigt är det inte, allra helst då dom behöver få in extra pengar. Är nog faktiskt mer svinaktigt att inte låta oss få del av det alls

1
Skriv svar