Mellis i trädgården är supernice

Medlem
Mellis i trädgården är supernice

Att kunna sätta sig i gräset utan att bli genomblöt, att rensa ogräs i torra rabatter och att rulla fram grillen i solsken. Det är nu det börjar bli vår på riktigt!

Dagarna där solen och trädgården lockar mer än vardagsrummet blir allt fler och fler och kommer oftare och oftare.

Meya njuter lika mycket som jag och Akira och vi är ofta ute i trädgården och lullar runt. Igår blev det lite fruktstund i solen och även om vinden ännu inte är riktigt ljummen så går det att hitta sköna ställen med lä.

Det kommer bli en bra sommar, det är jag säker på!

Denna veckan blir jag förhoppningsvis av med mina jäkla glasögon. Inte för att jag inte har trivts med dem, men de är i vägen! När jag ska fotografera är de i vägen, när jag busar med Meya är de i vägen och i många andra situationer också. På fredag ska jag till Synoptik för att prova ut linser och om allt går som det ska är det linser jag ska använda i framtiden. Jag håller tummarna.

Sen finns det naturligtvis många nackdelar med linser också och därför kommer jag ha mina glasögon kvar som back-up.
Någon operation är det inte tal om riktigt ännu. Jag har väldigt lite synfel och jag tror att det kommer förvärras ännu några år. Så jag väntar och ser, skulle det sedan kännas som det stabiliserats så är jag inte rädd för att operera för att helt slippa linser och glasögon.

I kväll är det onsdag. Lill-lördag för somliga. Spelkväll för mig! En hel afton med BF3 och eventuellt lite snacks till detta. Wish me luck, kanske ses vi på slagfältet!

#blogg

Medlem
Mellis i trädgården är supernice

Och hemma hos mig så snöar det! Weeeeei!

Medlem
Skrivet av Spelaspelet:

Och hemma hos mig så snöar det! Weeeeei!

Idag regn hos oss, men ingen snö.

1
Skriv svar