Battlefield är...

Medlem
Battlefield är...

... ja, vad är det egentligen på väg att bli?
BF3 är riktigt bra gjort, estetiskt sett vill säga. Och populärt. MEN!

Främst så tycker jag att det är servrarna och de allmänt tråkiga och lätt efterblivna "medspelare" som är kass.
Att jag tycker att de flesta medspelarna är lätt efterblivna är kanske för att de inte kan höra mig och jag kan inte höra dem. Jag ser något de inte ser. Eller tvärtom.

Och vem tittar i en "chattruta" där folk skriver helt irrelevanta och ointressanta saker. Som personangrepp. Och NOOB. Väldigt populärt ord det där. NOOB! Blanda det med FUCKING, så är du suverän.

Vet inte om det är en viss ålder, men man vet inte.

Servrar med instant vehicle-spawn? Vafan är det frågan om? Gaaaahhhh....

Men även spelet i sig...

Commander = Huh?

Team/squadspeak = Vad ska man med det till...EA/Dice?

Admins ska ha fullmakt, kunna göra allt till sin fördel (vilket de flesta Admins gör), men det ska inte finnas möjlighet att göra mod av spelet = Helt klart!

Så ska jag göra mig barn med BF4?

Högst osannolikt! Har redan köpt BF3 mer än en gång för lite mer maps...

Vad tycker ni annars? Om BF3. Och kommande BF4?

Medlem

Bad company 3, nej jag menar battlefield 3, var väll dugligt. Inget i still med bf2 vilket var synd.

Ang spelare och servrar, så är det väll så i alla spel?
Majoriteten av public spelare är värdelösa. och av någon anledning tycker folk bara om gamemodes där man inte behöver tänka (aka Deathmatch)

Dem gör en Cod med Bf, dvs släpper en uppföljare med aningen bättre grafik, återanvänder saker från föregångaren, släpper mängder med dyra små dlcs, och blandar i mängder med unlocks för att folk ska fortsätta spela.

Personligen kommer jag nog aldrig att lira ett till battlefield spel, tänker inte låta mig luras av Dices "häftiga" trailers igen.


signatur

Rwa?

Medlem

Som gammal BF2 spelare i ligor och mycket clan spelande så kan man bara inte gilla publickträsket i BF längre.
Risken är stor att BF3 Endgame blev endgame för min tid i BF serien. CTF var det som jag uppskattade mest.

Man kan säga att speletiken är helt väck och teamwork på publick server är obefintlig mm.

Så att BF4 ska bli något bra tvivlar jag på tyvärr.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Har spelat en del på Webhallens End Game servrar på sistone och har haft riktigt roligt. När man kör med folk man inte känner finns det såklart folk som beter sig som nyllen, svär och kallar folk namn men de brukar åka ut på baken ganska fort. Att folk inte vet vad de gör och bara springer runt och försöker skjuta folk gör mig inte så mycket då det är lika på båda lagen.

Det som överraskat mig är att jag ofta har lyckats hitta några squads som samarbetar och då blir det grymt kul.

Medlem

BF2 > BC2 > BF3, BF3 är det sämsta BF någonsin imo. Krävdes åtminstone skills för att skjuta i BC2 och man dog inte av 2 skott

Medlem
Skrivet av Comstedt:

BF2 > BC2 > BF3, BF3 är det sämsta BF någonsin imo. Krävdes åtminstone skills för att skjuta i BC2 och man dog inte av 2 skott

Haha, det är här jag skiljer mig från många. I krigspangare som BF vill jag att man ska dö av få träffar. Spelar gärna hardcore i BF3 just för att få fram det lite mer realistiska att blir du skjuten dör du. Sedan i TF2 eller liknande ska det inte vara så, men den krigspangare som jag gillar mest just nu är RO2, och jag hoppas BF4's hardcoreläge lägger sig närmare det vad gäller rekyl och skada.

Lär inte hända, men jag hoppas.

Medlem

Jo

Skrivet av joonsson:
Skrivet av Comstedt:

BF2 > BC2 > BF3, BF3 är det sämsta BF någonsin imo. Krävdes åtminstone skills för att skjuta i BC2 och man dog inte av 2 skott

Haha, det är här jag skiljer mig från många. I krigspangare som BF vill jag att man ska dö av få träffar. Spelar gärna hardcore i BF3 just för att få fram det lite mer realistiska att blir du skjuten dör du. Sedan i TF2 eller liknande ska det inte vara så, men den krigspangare som jag gillar mest just nu är RO2, och jag hoppas BF4's hardcoreläge lägger sig närmare det vad gäller rekyl och skada.

Lär inte hända, men jag hoppas.

Jo visst, jag är rätt glad i RO 2 också, men BF serien har aldrig gjorts för att vara särskilt realistisk, så därför föredrog jag BC2, krävs lite mer skills IMO, mer rekyl, tuffare targets :).

Medlem

Föredrar också ca 2 träffar för att dö. Innan BF3 (och BC) så var ju BF en mer realistisk shooter, så gillar inte alls att man ska behöva träffa 4-5 skott för att döda någon, ser inte heller detta som mer "skill krävande" snarare tvärtom.

Jag förstår dock argumentet "Men om det krävs fler skott för att döda någon, så behöver man ju träffa mer, alltså krävs högre skill"

Men skulle man ta det ett steg längre och säga att det krävs 20st skott för att döda någon, så tror jag inte folk skulle tycka likadant.

Instagib: Du måste ha snabba reflexer, och måste vara snabb med att få in siktet på rätt ställe, ingen tid för misstag.


signatur

Rwa?

Medlem

Fast, hur skillat är det med hälsa som laddas om?

Håller med Annanaz, Instagib är mer skillat och dessutom utan "regenerating health". Tycker jag

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Föredrar också ca 2 träffar för att dö. Innan BF3 (och BC) så var ju BF en mer realistisk shooter, så gillar inte alls att man ska behöva träffa 4-5 skott för att döda någon, ser inte heller detta som mer "skill krävande" snarare tvärtom.

Senast jag spelade BF2 så tog det 3-9 skott att döda någon, beroende på vapen och klass på fienden, lägg till den värdelösa hitboxen så var man lätt upp och sniffade på en 12 skott eller mer med de lite svagare vapnen.

Däröver har battlefield aldrig varit realistiskt, var får folk detta ifrån!? Div- mods som PR och FH?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Ja mods det är grejor de. Mycket tråkigt att se vart Battlefield har hamnat idag, dlc och expansioner istället för mod support. Och fortsatt mjölkning lär det väl bli.
Arma 2 och 3 lockar mig betydligt mycket mer än både bf3 och bf4.

Battlefield har gått i graven.
Får se hur Mirror's Edge 2 blir innan jag kallar DICE död.


signatur

My gun's bigger than yours.

Medlem

Jag tycker BF3 är riktigt roligt och bra spel. Vi är alltid ett gäng som spelar på samma servrar med mumble eller TS igång vilket gör det mycket roligare. Spelar jag själv brukar jag inte orka mer än nån halvtimme innan jag tröttnar

Sen har det varit måååånga buggar och tråkigheter på resans gång och det finns fortfarande många saker som man skulle vilja att de fixar, men det kommer inte ske då de säkert jobbar 99% med BF4 nu.

De skulle ha fixat någon form av spectatormode och battlerecorder, det är 2 av de största missarna med det här spelet.

Fuskare blir man rätt trött på också. Möter inte många men det finns. Det tråkigaste är att när de åker dit så händer inget mer än att de får statsen nollställda, hur stort straff är det på en skala? Fuskaren kan ju bara börja om igen och köra nyare versioner av fusken som inte upptäcks...

Håller inte med folk som säger att de måste köpa spelet flera gånger. Tittar du på antalet banor och på spelet i "vanilla"-form så är det helt klart ett fullständigt spel. Sen är DLC helt frivilligt, ingen som tvingar någon. Det finns gott om servrar som bara kör originalbanorna i BF3 fortfarande. Sen kan jag hålla med om att det är synd att det inte finns möjlighet till mods och egna kartor, att i spel på senare tid så vill de inte ha med den möjligheten då det gör att DLC försäljningen antagligen blir sämre.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Jock13:

... ja, vad är det egentligen på väg att bli?
BF3 är riktigt bra gjort, estetiskt sett vill säga. Och populärt. MEN!

Främst så tycker jag att det är servrarna och de allmänt tråkiga och lätt efterblivna "medspelare" som är kass.
Att jag tycker att de flesta medspelarna är lätt efterblivna är kanske för att de inte kan höra mig och jag kan inte höra dem. Jag ser något de inte ser. Eller tvärtom.

Och vem tittar i en "chattruta" där folk skriver helt irrelevanta och ointressanta saker. Som personangrepp. Och NOOB. Väldigt populärt ord det där. NOOB! Blanda det med FUCKING, så är du suverän.

Vet inte om det är en viss ålder, men man vet inte.

Servrar med instant vehicle-spawn? Vafan är det frågan om? Gaaaahhhh....

Men även spelet i sig...

Commander = Huh?

Team/squadspeak = Vad ska man med det till...EA/Dice?

Admins ska ha fullmakt, kunna göra allt till sin fördel (vilket de flesta Admins gör), men det ska inte finnas möjlighet att göra mod av spelet = Helt klart!

Så ska jag göra mig barn med BF4?

Högst osannolikt! Har redan köpt BF3 mer än en gång för lite mer maps...

Vad tycker ni annars? Om BF3. Och kommande BF4?

Alla Battlefield har haft sina fördelar och nackdelar, så kommer det alltid vara.
De största problemet med BF3 finner jag själv är rubberbanding, lag och hit detection. De två första är oftast helt oberoende av om du själv har en bra connection eller om servern är bra eller inte, utan har mer med EA att göra.
Det sistnämda kan vara riktigt irriterande och påverkas också av connectivity. Att springa runt hörn och dö är inte roligt. Ibland har det varit så illa att folk dör från mina skott när jag börjat ladda om.

Battlefield 3 är dock ruskigt snyggt och ljudet är OTROLIGT bra! Jag använder ljud jag hör för att spela bättre, man här vart snipers skjuter ifrån, man hör om någon ropar för granat, man hör om någon kommer springande. Det är det bästa ljudet av alla spel jag någonsin spelat.

Vad jag hoppas på för BF4 är kartor som verkligen är anpassade för 64 spelare, mindre sunglare (FÖRBANNADE JÄVLA SOL), mindre färgfilter och bättre hit detection.

1
Skriv svar