Far Cry 3: Blood Dragon

Robot
Far Cry 3: Blood Dragon

Håriga magar, Robocop-bälten och många timmar framför dåliga 80-talsrullar är receptet på aprilskämtet som visade sig vara sant. Vi träffade mannen, eller snarare skäggvargen, bakom Blood Dragon i London.

#far-cry-3, #far-cry-3-blood-dragon


Medlem
Far Cry 3: Blood Dragon

Ny trailer här: www.youtube.com/watch?v=8zh94nidjpM

Verkar sjukt jävla awesome om man tar det för vad det är, ungefär som med överdrivna actionfilmer från 80-talet

Moderator | Testpilot

Jag undrar just hur stort spelet blir, det är ju "bara ett nedladdningsbart spel" på typ 15 dollar som folk gissat priset ska vara. Fundersam över hur bra det kommer vara.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Blev såld när trailern nämnde att Michael Biehn är med. Nåde utvecklarna om det inte stämmer!


signatur
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag undrar just hur stort spelet blir, det är ju "bara ett nedladdningsbart spel" på typ 15 dollar som folk gissat priset ska vara. Fundersam över hur bra det kommer vara.

Han säger ju att handlingen är fruktansvärd, alltså han som är med och skapar spelet. Så förvänta dig ingen bra handling då

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zlither:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag undrar just hur stort spelet blir, det är ju "bara ett nedladdningsbart spel" på typ 15 dollar som folk gissat priset ska vara. Fundersam över hur bra det kommer vara.

Han säger ju att handlingen är fruktansvärd, alltså han som är med och skapar spelet. Så förvänta dig ingen bra handling då

Nu tänkte jag mer i gameplay än just story.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Ny trailer här: www.youtube.com/watch?v=8zh94nidjpM

Verkar sjukt jävla awesome om man tar det för vad det är, ungefär som med överdrivna actionfilmer från 80-talet

Det här är fan det bästa jag sett! Satfläsk har inte varit så taggad på flera år!
Far Cry 3 var inte intressant alls men det här verkar ju gymt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Riktigt nice att det faktiskt blev verklighet

För mig landar det här väldigt bra på €15, hade det varit ett fullängdar-spel hade jag nog inte riskerat att köpa spelet baserat på ironi-nostalgi men i detta format blir det perfekt.

Medlem

Michael Biehn...

Fan, jag måste nästan köpa, följande:

Ny dator.
FarCry 3.
Blood Dragon


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Michael Biehn...

Fan, jag måste nästan köpa, följande:

Ny dator.
FarCry 3.
Blood Dragon

så krävande är inte fc3 och tror knappast detta kommer vara så värst krävande heller.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Ny trailer här: www.youtube.com/watch?v=8zh94nidjpM

Verkar sjukt jävla awesome om man tar det för vad det är, ungefär som med överdrivna actionfilmer från 80-talet

Fy fan vad badass det är

Skulle göra mycket för att få se den tecknade serien haha.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

haha sålde FarCry 3 så dålig!?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Raklödder:

haha sålde FarCry 3 så dålig!?

Så dåligt att dom fortfarande har 3an kvar i namnet!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Trist att det inte är fast phased.

Medlem

Om ni inte sett det än så har ett par ryssar hackat uplay och fått tillgång till FC3 : Blood Dragon tillsammans med alla andra spel på uplay.

källa : http://www.ign.com/articles/2013/04/09/hackers-obtain-far-cry...


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Det ser rätt fräscht och intressant ut, men jag tycker det är urbota dumt att använda Far 3-namnet. De gör en Uwe Boll med andra ord vilket är lite tråkigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det ser rätt fräscht och intressant ut, men jag tycker det är urbota dumt att använda Far 3-namnet. De gör en Uwe Boll med andra ord vilket är lite tråkigt.

Eftersom det är ett DLC som säkert bara tar 1 timme att spela, så är det väl inte tillräckligt för ett eget namn. Du har nog en ganska stor installationsbas i FC3 som troligen vill ha mera också, med tanke på att alla verkar gilla spelet.

Jag är förvånad att cheferna på Ubi faktiskt gick med på det, men det kan ha att göra med att det gick så bra för FC3 och detta var tillräckligt billigt att göra, liten risk.

Rykte på stan: Det är ett stand alone?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"Playing Far Cry® 3 Blood Dragon does not require a copy of Far Cry® 3."

Läst på Steam!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av walter_iego:

Det ser rätt fräscht och intressant ut, men jag tycker det är urbota dumt att använda Far 3-namnet. De gör en Uwe Boll med andra ord vilket är lite tråkigt.

Eftersom det är ett DLC som säkert bara tar 1 timme att spela, så är det väl inte tillräckligt för ett eget namn. Du har nog en ganska stor installationsbas i FC3 som troligen vill ha mera också, med tanke på att alla verkar gilla spelet.

Jag är förvånad att cheferna på Ubi faktiskt gick med på det, men det kan ha att göra med att det gick så bra för FC3 och detta var tillräckligt billigt att göra, liten risk.

Rykte på stan: Det är ett stand alone?

Ja, det verkar vettigt. Har inte hört tidigare att det skulle vara ett DLC.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker sånt här är lite kul faktiskt, och att det inte kräver originalspelet är ju asbra. Mindre spel, mindre pengar men att man ändå kan njuta lite av ett spel.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av walter_iego:

Det ser rätt fräscht och intressant ut, men jag tycker det är urbota dumt att använda Far 3-namnet. De gör en Uwe Boll med andra ord vilket är lite tråkigt.

Eftersom det är ett DLC som säkert bara tar 1 timme att spela, så är det väl inte tillräckligt för ett eget namn. Du har nog en ganska stor installationsbas i FC3 som troligen vill ha mera också, med tanke på att alla verkar gilla spelet.

Jag är förvånad att cheferna på Ubi faktiskt gick med på det, men det kan ha att göra med att det gick så bra för FC3 och detta var tillräckligt billigt att göra, liten risk.

Rykte på stan: Det är ett stand alone?

Du har nog missat dom andra artiklarna, för det har alltid stått skrivet att det är ett eget spel fast med far cry 3 med som namn. Det är varken en enxpanssion eller ett dlc utan ett helt eget spel.

Medlem

Alltså, spelet är ju redan läckt. Så.. känns lite synd för teamet som lagt ner sin själ i detta =/ Var väl några ryskar som lyckadse hacka uPlay?

Medlem

Man kan förköpa det på steam nu för 15 euro, ska ta 6-8 timmar att klara enligt CVG.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Alltså, spelet är ju redan läckt. Så.. känns lite synd för teamet som lagt ner sin själ i detta =/ Var väl några ryskar som lyckadse hacka uPlay?

Håller med TB här, om spelet redan är klart så finns det ingen anledning att inte släppa spelet på PC. Så himla typiskt Ubisoft att släppa PC spelet efter konsolversionen.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Alltså, spelet är ju redan läckt. Så.. känns lite synd för teamet som lagt ner sin själ i detta =/ Var väl några ryskar som lyckadse hacka uPlay?

Ja och det visar än en gång hur bra DRM är eller rättare sagt hur uselt det är.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Håller med TB här, om spelet redan är klart så finns det ingen anledning att inte släppa spelet på PC. Så himla typiskt Ubisoft att släppa PC spelet efter konsolversionen.

Det är ett krav från Microsoft om man vill släppa på 360 så får man inte släppa på någon annan plattform innan.

Medlem

Har inget med DRM att göra. Har hänt flera gånger hittills att spel på Uplay går att tanka hem och spela bara man har rätt appid. Var inte mycket "hackande" bakom läckan.

Skägg.
10 Chambers

Vissa delar av intervjun hade fallit bort eftersom Gmail inte ville visa en hel text, så förhandstitten är uppdaterad med ännu mer snack!


signatur
Medlem
Skrivet av MADIL:

Har inget med DRM att göra. Har hänt flera gånger hittills att spel på Uplay går att tanka hem och spela bara man har rätt appid. Var inte mycket "hackande" bakom läckan.

Vad jag menar är att de säkerligen behöver stänga ner servern för att fixa detta och således kan man inte spela de spel man köpt "drakonisk" DRM i ett nötskal.

OT:
Bara för att det ser ut som ett spel från förr så innebär det inte att det är det. Ordet retro används så ofta numera men det är få som verkligen verkar förstå vad det innebär, det krävs mer än endast den grafiska delen för att kalla ett spel för retro.

Och det är på tiden utgivare slutade med sådant här, kalla inte ett spel för något det inte är. Far Cry 3 verkar inte ha ett skvatt att göra med det här spelet, låt således spelet stå på egna ben. Sluta se på era köpare som idioter, för det kommer slå tillbaks. Syndicate hade säkerligen inte fått all kritik som det fått om EA kallat det för något annat. Det är dags att ni (det vill säga utgivarna) slutar dumförklara de som ser till att ni har bröd för dagen för annars kan jag lova er att detta kommer slå tillbaks rejält. Ni må vara stora idag men det var även THQ en gång i tiden och se hur det gick för det företaget. Ju högre upp man är desto ondare gör det när man faller.

Medlem

Vad i hela!?!?!?! Det här kan bli riktigt skoj!!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

12
Skriv svar