Rykte: Det här är launch-spelen till nästa Xbox

Robot
Medlem
Rykte: Det här är launch-spelen till nästa Xbox

Åh nä Microsoft. Våga inte röra halo med ert kinect!

Medlem

Tror microsoft kommer förlora denna generation av konsoler, av dom "stora 3" alltså.

Medlem

"Ryktet säger att det ska vara spelet som på allvar säljer in Kinect hos hardcore-spelarna – nästa Halo, om man så vill."

Haha är det enda jag kan säga om ett sådant uttalande det tror jag på när jag ser det. Jag kan inte se hur Kinect någonsin kommer kunna funka med core/hardcore spel som inte är spel som Dance Central, ja det är imponerande teknik men knappast något som går att använda i core spel. Om dertta är deras stora satsning så lär det nog kosta mer än det smakar.

Medlem

Oh wow Kinect är spelvärldens framtid!!!! Kan inte vänta på denna nya konsol med Kinect!!... Not


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av luftman:

Tror microsoft kommer förlora denna generation av konsoler, av dom "stora 3" alltså.

Om de satsar på Kinect: Definitivt!

Inaktiv

Är ingen fan av Kinect men den tillx box 720 ska tydligen vara avsevärt bättre,
kunna se fingerrörelser ansiktsuttryck medmera så denna gång lär man kunna göra mer än att dansa eller bara flaxa med armarna.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Är ingen fan av Kinect men den tillx box 720 ska tydligen vara avsevärt bättre,
kunna se fingerrörelser ansiktsuttryck medmera så denna gång lär man kunna göra mer än att dansa eller bara flaxa med armarna.

Det spelar ingen roll om de så kan skapa en exakt kopia av en på konsolen, man kommer ändå inte kunna använda detta i ett core spel på ett sätt som gör att den fungerar bättre än en handkonsol. Det krävs att man använder något mer än bara Kinect eftersom man även måste kunna göra mer saker i ett spel än att sikta. Hur ska de till exempel lösa biten med att man kan gå och springa? Jag kan som sagt var inte se hur detta skulle kunna tilltala en core/hardcore spelare.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Pålis:

Är ingen fan av Kinect men den tillx box 720 ska tydligen vara avsevärt bättre,
kunna se fingerrörelser ansiktsuttryck medmera så denna gång lär man kunna göra mer än att dansa eller bara flaxa med armarna.

Det spelar ingen roll om de så kan skapa en exakt kopia av en på konsolen, man kommer ändå inte kunna använda detta i ett core spel på ett sätt som gör att den fungerar bättre än en handkonsol. Det krävs att man använder något mer än bara Kinect eftersom man även måste kunna göra mer saker i ett spel än att sikta. Hur ska de till exempel lösa biten med att man kan gå och springa? Jag kan som sagt var inte se hur detta skulle kunna tilltala en core/hardcore spelare.

Jag har kinect och det där med att gå och springa är inga problem, gå då rör man benen lite och springa ja då springer man på stället i dom spel det funkar....
som sagt kinect 2 ska vara avsevärt förbättrad så iaf jag är nyfiken på hur den kommer bli.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Jag har sett fram emot ryze hoppas det blir bra.

Medlem

Tycker det ser sjukt ballt ut, ett jävla lipande här inne... QQ MOAR FPS SHOOTERS PLZ! Vill jag spela ett hardcore-spel sätter jag mig framför PCn, finns inget som heter hardcore på konsol.

Spelade nåt spel med playstation move där man pucklade på varandra med svärd, roligare än vad man kan tro.. Detta ser mycket mer avancerat ut, vilket är bra.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Pålis:

Är ingen fan av Kinect men den tillx box 720 ska tydligen vara avsevärt bättre,
kunna se fingerrörelser ansiktsuttryck medmera så denna gång lär man kunna göra mer än att dansa eller bara flaxa med armarna.

Det spelar ingen roll om de så kan skapa en exakt kopia av en på konsolen, man kommer ändå inte kunna använda detta i ett core spel på ett sätt som gör att den fungerar bättre än en handkonsol. Det krävs att man använder något mer än bara Kinect eftersom man även måste kunna göra mer saker i ett spel än att sikta. Hur ska de till exempel lösa biten med att man kan gå och springa? Jag kan som sagt var inte se hur detta skulle kunna tilltala en core/hardcore spelare.

Jag har kinect och det där med att gå och springa är inga problem, gå då rör man benen lite och springa ja då springer man på stället i dom spel det funkar....
som sagt kinect 2 ska vara avsevärt förbättrad så iaf jag är nyfiken på hur den kommer bli.

Jag är också nyfiken med endast ur ett teknikperspektiv, jag har fortfarande väldigt svårt att se hur den skulle funka bättre än Kinect idag gör. Har inte sett ett enda spel där jag ärligt kan säga att den behövs snarare raka motsatsen (om man bortser från spel som Dance Central som verkar vara ett spel där den däremot förbättrar upplevelsen rejält).

Medlem
Skrivet av caelestis:

Tycker det ser sjukt ballt ut, ett jävla lipande här inne... QQ MOAR FPS SHOOTERS PLZ! Vill jag spela ett hardcore-spel sätter jag mig framför PCn, finns inget som heter hardcore på konsol.

Spelade nåt spel med playstation move där man pucklade på varandra med svärd, roligare än vad man kan tro.. Detta ser mycket mer avancerat ut, vilket är bra.

Du måste väl ändå skämta eller? Så du menar att ett spel som Ninja Gaiden inte är hardcore=)?

Medlem

Nja, tror det blir svårt att fånga in hardcore-spelarna om inte det nya kinect har funktioner som gör att folk slipper röra sig

Inaktiv
Skrivet av luftman:

Tror microsoft kommer förlora denna generation av konsoler, av dom "stora 3" alltså.

Hur kan folk veta saker när Microsoft inte ens har utannonserat något än?

Medlem
Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av luftman:

Tror microsoft kommer förlora denna generation av konsoler, av dom "stora 3" alltså.

Hur kan folk veta saker när Microsoft inte ens har utannonserat något än?

För att "tro" gör man i kyrkan.

Medlem

Och där fick farsan köpa en ny tv när grabben sparka på tvn
Herregud att inte MS slutar med detta skräp!!

Medlem

Bara jag som fick Fable vibbar av filmen?...
Typiska hunden, "two sides of every coin" bla bla etc..

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av luftman:

Tror microsoft kommer förlora denna generation av konsoler, av dom "stora 3" alltså.

Hur kan folk veta saker när Microsoft inte ens har utannonserat något än?

Räcker väl egentligen bara med att kolla på Microsofts senaste år för att konstatera Xboxens öde. Windows 8 failade, Windows Phone 8 failade, Surface failade. Microsoft kommer begå samma misstag med Xbox. Dom har ett uppenbart mönster som dom vägrar att bryta. Dom kör med metoden, om vi envisas så kommer folk att gå med på det till slut, vilket dom flesta inte gör.

Dom kommer ännu en gång inte lyssna på sina fans utan kommer försöka tvinga fansen i deras nya ekosystem a la Apple. Microsoft lär satsa ännu mer energi på Kinect än vad dom gjorde med 360. Nu har dom möjligheten att skicka med Kinect redan från början, och kan på så sätt bygga hela system kring det.

Medlem

Microsoft, kom igen och lägg ned det där med Kinect nu.

Det enda som behövs är en gamepad, soffa och en bärs. Inget jäkla hoppande eller vevande med armarna.

Medlem

Min smart TV vill inte vara med om den sparken......

Medlem
Skrivet av luftman:

Tror microsoft kommer förlora denna generation av konsoler, av dom "stora 3" alltså.

Jag tror det finns en stor chans för detta också. Microsoft har ju distansierat sig mer och mer från bra spel under hela Xbox360-generationen. I början hade de ett långt övertag vad gällde exlusiva spel. Idag, finns det inte ett enda spel på marknaden som skulle få mig att köpa en Xbox, medan Sony spottar ut succé efter succé som främst är riktade mot spelarna.

Microsoft verkar tro att gimmicks är viktigare än spelglädje, på samma sätt som Cevat Yerli anser att grafiken är viktigast. Ett bättre partner-skap kan jag knappast tänka mig. För mig som spelare, känns det dock helt ointressant.

1
Skriv svar