Robot
Defiance

Trions nya mmo är varken omväxlande eller nyskapande, men är bra ändå. Och när du vill ha en snabb action-fix är det ett givet alternativ.

#defiance, #trion, #borderlands, #bioshock


Medlem
Defiance

Finns många positiva och negativa saker med spelet, kan lista vad jag tycker är:

Positivt:
-Extremt stort urval av vapen och fordon
-Skoj storyline
-Många olika oberoende events som fortgår hela tiden (arkfalls)
-Vapenmods
-Co-op missions
-Svårare mobs desto fler spelare man är

Negativt::
-Katastrofalt chattsystem
-Finns en del buggar kvar (som förhoppningsvis snart åtgärdas dock...)
-Onödigt jobbigt att skapa, lämna, hitta Group etc

Medlem
Medlem

Inget betyg nä, för som rubriken lyder så får defiance honom att stanna kvar så det kommer väl senare hehe


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

spelet failer redan vid 4 olika skills för då vet man att det är helt gjort för konsol och PC sekundärt

Medlem

Detta verkar ball..

Har saknat Auto Assault en hel del, iaf dom bra delarna av det..
Skulle detta kunna vara något för mig då?
Auto Assault blandat med Borderlands låter ju ruggigt trevligt..
Om det nu är så..

Medlem

Tror det folk ogillar mest är att spelet faktiskt är anpassat för konsol och gamepad.. :/
Sjukt kassa menyer

Medlem
Skrivet av Cane:

spelet failer redan vid 4 olika skills för då vet man att det är helt gjort för konsol och PC sekundärt

Jag har 3 vapen som mest i TF2 - menar du då att det är ett konsol spel?

Personligen hatar jag gamla skolans mmorpg som täckte halva skärmen med ful UI och onödigt många förmågor som inte gav något större djup mer än att det vart en jävla massa att hålla reda på.

Skägg.
10 Chambers

Betyget strular lite, fick 3 av fem.


signatur
Medlem

Ser fram emot den 18e då jag inhandlar detta.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Betyget strular lite, fick 3 av fem.

Det finns idag väldigt många mmo spel på marknaden, frågan lyder kort och gott, är spelet värt att plocka upp ?

Har lagt ner så mycket energi och pengar på diverse mmo-spel som sedan dött ut inom en års period. Har detta spel potential att fortfarande växa sig större om låt säga 3 år ?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Betyget strular lite, fick 3 av fem.

Ja inte göra kväller och helg innan jobbet är färdigt!

Medlem

Jag rekommenderar inte att köpa det här spelet till fullpris, jag fick mitt för 178kr (pc versionen) och ångrar mig lite smått att jag köpte det.

Visst, ibland är spelet kul men ibland känns spelet så uruselt så man undrar varför man fortsätter att spela det.

Variationen är usel i dagens läge, men eftersom spelet kommer uppdateras i takt med tv-serien så kan man säga att för tillfället så utforskar vi spelare ett slags "intro-content", det finns ingen bra variation på sidouppdrag eller fiendesorter än så länge. Jag har slagits mot raiders och hellbugs...BARA raiders och hellbugs i runt 10 timmar speltid nu och längtar verkligen bort från zonen Madera för att möta något nytt hot.

I dagens läge skulle jag sätta 2/5 på Defiance och hoppas på att det blir mycket bättre när tv-serien väl har gått igång.

P.S: Hörde att konsolversionerna är extremt buggiga och är knappt spelbara, dock är det bara rykte.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ja gränssnittet är fruktansvärt horribelt skrämmande dåligt utfört, annars så är det väl ett bra spel.
Fyller tomrummet och saknaden efter Tabula Rasa iaf!

Medlem

oh noes inte fler Karkas.. ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

För många minus för att jag ska investera. Med min begränsade tid måste ett MMO idag vara nära perfekt för att jag ska spela. Tack för en ärlig och bra recension FZ!

Medlem
Skrivet av Gameboy:

För många minus för att jag ska investera. Med min begränsade tid måste ett MMO idag vara nära perfekt för att jag ska spela. Tack för en ärlig och bra recension FZ!

Det gör du rätt i, satsa hellre på Neverwinter än det här


signatur

Game long and prosper

Medlem

har testat och tyckte detta spel var skit, det känns en sådär 10 år gammalt utöver att det är ett xboxspel på riktigt. inte värt en spänn


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Cane:

spelet failer redan vid 4 olika skills för då vet man att det är helt gjort för konsol och PC sekundärt

Du failar snarare, som inte tar reda på fakta innan du postar.

-Ja det har "bara" 4 skills att välja mellan men du kan inte ha mer än EN av dom samtidigt per "loadout".
Skillsen är som actionskillen i Borderlands, inte som i valfritt MMORPG där man har hela jävla skärmen full av skillbars.

Visst, det ÄR utvecklat främst för konsol, men att det bara finns 4 skills har INGET med det att göra.

Håller förövrigt med Fiskbilen på de flesta punkter men vill gärna tillägga några minus:

Vapen och sköldar har i princip ingen skillnad i stats mellan levlar, eller raritet ( en level 1500 variant av en viss sköld har kanske 50hp mer än samma sköld med level 0, ett vapen kanske gör 10 mer per skott osv)
Detta gör att den enda progress det känns som man gör är "perksen" som man måste låsa upp och equippa i slots som också låses upp med leveln, och även dom är så jävla minimala så man knappt märker det.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag rekommenderar inte att köpa det här spelet till fullpris, jag fick mitt för 178kr (pc versionen) och ångrar mig lite smått att jag köpte det.

Visst, ibland är spelet kul men ibland känns spelet så uruselt så man undrar varför man fortsätter att spela det.

Variationen är usel i dagens läge, men eftersom spelet kommer uppdateras i takt med tv-serien så kan man säga att för tillfället så utforskar vi spelare ett slags "intro-content", det finns ingen bra variation på sidouppdrag eller fiendesorter än så länge. Jag har slagits mot raiders och hellbugs...BARA raiders och hellbugs i runt 10 timmar speltid nu och längtar verkligen bort från zonen Madera för att möta något nytt hot.

I dagens läge skulle jag sätta 2/5 på Defiance och hoppas på att det blir mycket bättre när tv-serien väl har gått igång.

P.S: Hörde att konsolversionerna är extremt buggiga och är knappt spelbara, dock är det bara rykte.

Håller med, det var lite kul ett tag. Men det kändes liksom inte bra, framförallt så var group-eventen riktigt tråkiga. Det enda jag gillade var igentligen att det inte fanns levels och klasser.
Storyn kändes också som den var riktad mot de lite yngre medborgarna.

Medlem
Medlem

Yes, har väntat på den där Får se vad Joe har att säga...hoppas han sågar skitspelet


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ser fram emot patchen den femtonde och allt det där som är kopplat till TV-serien

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Yes, har väntat på den där Får se vad Joe har att säga...hoppas han sågar skitspelet

Han måste nog vara en av de mest irriterande jävla nollorna på youtube. Garvade lite när han gick så jävla hårt ut inför releasen av Aliens: Colonial Marines och hur mycket det skulle äga etc etc och alla andra som sa emot honom hade fel och var idioter. Det fick han äta upp.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Astro Black:

Angry Joe är en bonde, kolla Totalbiscuits quicklook istället!

Bonde? Haha Han är den skönaste recensören på tuben. Totalbiscuit däremot är en fjant. De två är vänner dock.

Inaktiv
Skrivet av Astro Black:

Angry Joe är en bonde, kolla Totalbiscuits quicklook istället!

Jag håller med. Han är en riktig pajas.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Javas:

Yes, har väntat på den där Får se vad Joe har att säga...hoppas han sågar skitspelet

Han måste nog vara en av de mest irriterande jävla nollorna på youtube. Garvade lite när han gick så jävla hårt ut inför releasen av Aliens: Colonial Marines och hur mycket det skulle äga etc etc och alla andra som sa emot honom hade fel och var idioter. Det fick han äta upp.

Men ååååh, det alla fick se av Colonial Marines INNAN release var material som såg BRA ut ifrån den skrotade versionen. Ingen förväntade sig att få det skräpet vi till sist fick eftersom det hade undvikt att visas upp (I wonder why).

Dom blåste oss alla med Colonial Marines helt enkelt


signatur

Game long and prosper

KoP
Medlem

Tröttnade på detta spel efter att ha lirat en vecka. Precis som när jag testade WoW. Finns ingen substans eller själ i spelet, utan det handlar mest om grindande och att levla. MMO spel är nog inget för mig.

Medlem

Ganska trevlig ''sandbox''mmotps spel enligt mig.
Dock så behöver de remakea deras chattsystem, måste vara bland de värsta chattsystemet jag varit med om i ett mmo.

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Astro Black:

Angry Joe är en bonde, kolla Totalbiscuits quicklook istället!

Jag håller med. Han är en riktig pajas.

Sett alla hans videos och kan inte se någon substans i ditt sk*tsnack. Kan du utveckla? Är man en pajas och fjant för att man bjuder på sig själv?

12
Skriv svar