För andra året i rad – gyllene bajskorven till EA

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:

Allt snack om att EA inte är så farliga jämfört med företag X tycker jag är felaktiga. Varje företag tävlar inom sin genre. För att vara en spelutgivare så har EA gjort följande:
* Ljugit för sina kunder upprepade gånger
* Slagit ifrån sig i princip all kritik de får
* Valt att tvinga på alla sina kunder Origin, spyware-infekterat DRM-skräp.
* Slagit ihjäl flertalet bra spelserier och utvecklare med dåliga reboots och dåliga uppföljare. Rollspel? Skräck? Långsamma smygare? Strategispel? Andra världskriget-pangare med öppna kartor? No worries! Ingen serie är för svår för EA att göra om till en linjär cover-pangare.
* Mikrobetalningar och Pay-2-win-freemium-skräp

Håller med men mikrobetalningar finns i så mycket annat så känns inte som man kan anklaga EA enbart för det. Valve tvingar på en Steam, och Ubisoft har nån egen värdelös launcher.

Spelar Fifa 13, BF 3 och Crysis 3 nu samtidigt, svårt att vara hatisk med så bra spel Förstår en del av kritiken dock, men mycket gnäll känns bara ,., ja gnäll.

Medlem
Skrivet av tidsoptimist:

Bra länk!
För er som finner det löjligt osv kanske ska läsa några av de länkar som folk har lagt upp..
ex denna först och främst
http://consumerist.com/2013/04/05/ea-admits-it-can-do-better-...

Kul att du gillade bloggen

Medlem
Skrivet av B-strm:

Larvigt... Skulle EA som säljer underhållning vara värre än bankmaffian som utnyttjar sin position för att sno åt sig skattepengar i stöd för att sedan ge miljarder i aktieutdelningar. TV/PC-Spelare är jävligt omogna.

Det hela handlar ju om patetiska data-nördar som vill utnämna ett helt okej företag som EA till "Amerikas sämsta företag".. Idioter som ignorerar bankerna som orsakade 2008 års världsekonomiska kris, eller oljeföretagen som förstör miljön för att hämta hem några nollor till i budgetpapperna.
Omoget var ordet, patetiskt kan man även kalla nördarna.

Medlem

Fattar inte varför detta har blivit så stort.

Det är en meningslös tävling på internet, det är ju nästan givet att alla kidsen/ragers/trolls osv. tycker att skojj att rösta på EA.

Att EA skulle vara värre än företaget som orsakat våran krashade ekonomi eller en av världens största miljökatastrofer är bara löjligt.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

"Ah, Sim City är en katastrof, här får ni föregångaren!"

Välförtjänt! Även om Activision är värre i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Idono:

Du kan ju ta och läsa hela och inse att du har sjukt fel. Det är inte spel kidsen som röstar enbart för att dom är sura för 1-2 spel. Det ligger väldigt mycket mer bakom det hela.

http://consumerist.com/2013/04/05/ea-admits-it-can-do-better-...

EA vinner för att detta detta pris har blåsts upp på var och varannan spelsida vilket gör att en massa spelkids beger sig till Consumerist för att nominera och rösta på EA. Jag förväntar mig att de vinner nästa år också eftersom spelsajterna självklart kommer att påminna om att EA kan vinna en trippel.

Om du skulle gå ut på "stan" och fråga några tusen slumpmässigt utvalda personer om vilket som är "Worst company in America" så lär knappast EA vinna. EA vinner för att en massa gamers världen över tycker det är kul att klaga på EA.

Från början så var detta pris hyfsat "seriöst" med vinnare som BP och Halliburton men sedan det uppmärksammats på nätet och nu spelsidor så har det översvämmats av grupper som knappast är i majoritet i "verkligheten" men som hörs mycket på nätet.

Medlem

Oväntat, Amerikaner är dumma i huvudet.

Inaktiv
Skrivet av bleak:
Skrivet av Mjauv:

Allt snack om att EA inte är så farliga jämfört med företag X tycker jag är felaktiga. Varje företag tävlar inom sin genre. För att vara en spelutgivare så har EA gjort följande:
* Ljugit för sina kunder upprepade gånger
* Slagit ifrån sig i princip all kritik de får
* Valt att tvinga på alla sina kunder Origin, spyware-infekterat DRM-skräp.
* Slagit ihjäl flertalet bra spelserier och utvecklare med dåliga reboots och dåliga uppföljare. Rollspel? Skräck? Långsamma smygare? Strategispel? Andra världskriget-pangare med öppna kartor? No worries! Ingen serie är för svår för EA att göra om till en linjär cover-pangare.
* Mikrobetalningar och Pay-2-win-freemium-skräp

Håller med men mikrobetalningar finns i så mycket annat så känns inte som man kan anklaga EA enbart för det. Valve tvingar på en Steam, och Ubisoft har nån egen värdelös launcher.

Spelar Fifa 13, BF 3 och Crysis 3 nu samtidigt, svårt att vara hatisk med så bra spel Förstår en del av kritiken dock, men mycket gnäll känns bara ,., ja gnäll.

Jag gillar inte heller Steam i grund och botten (jag är motståndare till all form av DRM) men det har sina fördelar och gentemot Steam har Origin inga fördelar alls. Jag hade inte sagt något om det ifall EA fortfarande erbjöd titlar på Steam också men icke.

BF3 - har säkert grymt multiplayer men solokampanjen var en rutten COD-kopia.
Crysis 3 - snyggt ja, bra uppföljare nej.
Sedan tycker jag att det inte är något vidare hållbart försvar att påpeka att EA inte förstört ALLA sina serier som ett bevis för att de är ett bra företag.

Ubisofts Uplay är skräp men jag tycker fortf. bättre om dem än EA då Ubisoft
A: backat gällande DRM, återgått till mindre fanatiska åtgärder och därtill experimenterat med DRM-fria spel
B: lagt ut delar av sin (nyare) katalog på GOG.com vilket gör dem unika bland de stora utgivarna.
C: fortfarande säljer sina spel på Steam och Uplay märks tack och lov knappt av.
D: inte förstört sina bästa serier i närheten lika brutalt som EA har under de senaste åren.
E: släppt flertalet riktigt bra PC-versioner efter år av dåliga portningar. Far Cry 3 är ett tekniskt mästerverk på PC. Crysis 3 torskar 20 FPS då några rep fladdrar i vinden.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Idono:

Du kan ju ta och läsa hela och inse att du har sjukt fel. Det är inte spel kidsen som röstar enbart för att dom är sura för 1-2 spel. Det ligger väldigt mycket mer bakom det hela.

http://consumerist.com/2013/04/05/ea-admits-it-can-do-better-...

EA vinner för att detta detta pris har blåsts upp på var och varannan spelsida vilket gör att en massa spelkids beger sig till Consumerist för att nominera och rösta på EA. Jag förväntar mig att de vinner nästa år också eftersom spelsajterna självklart kommer att påminna om att EA kan vinna en trippel.

Om du skulle gå ut på "stan" och fråga några tusen slumpmässigt utvalda personer om vilket som är "Worst company in America" så lär knappast EA vinna. EA vinner för att en massa gamers världen över tycker det är kul att klaga på EA.

Från början så var detta pris hyfsat "seriöst" med vinnare som BP och Halliburton men sedan det uppmärksammats på nätet och nu spelsidor så har det översvämmats av grupper som knappast är i majoritet i "verkligheten" men som hörs mycket på nätet.

Ännu en gång så har du fel. Ifall du faktiskt läst igenom artikeln jag länkade så borde du fatta att det inte är kidsen som röstade. Det är folk med riktiga anledningar som blir lack på EAs sätt att behandla oss. Consumerist har väldigt bra analytiker som jobbar med att få fram riktigt information. Och som jag sa hade du verkligen läst artikeln så hade du haft en annan ton.

Ännu en gång bevisar FZ communityn hur viktigt att hålla en diskussion med fakta och antaganden draget ur röven. Ifall du inte gillar resultat så kan du ju alltid gå och rösta själv nästa gång istället för att gnälla som en jävla fjolla.

Skrivet av the_apollo:
Skrivet av B-strm:

Larvigt... Skulle EA som säljer underhållning vara värre än bankmaffian som utnyttjar sin position för att sno åt sig skattepengar i stöd för att sedan ge miljarder i aktieutdelningar. TV/PC-Spelare är jävligt omogna.

Det hela handlar ju om patetiska data-nördar som vill utnämna ett helt okej företag som EA till "Amerikas sämsta företag".. Idioter som ignorerar bankerna som orsakade 2008 års världsekonomiska kris, eller oljeföretagen som förstör miljön för att hämta hem några nollor till i budgetpapperna.
Omoget var ordet, patetiskt kan man även kalla nördarna.

Patetiskt är nog ordet som passa in på din kommentar. Fullständigt skitsnack med tro om att du är smart. Informera mig lite om vad den ekonomiska kraschen har med en produkt eller service har att göra? Inte ser jag att jag har köpt en "ekonomisk krasch" som inte fungerar som den ska eller inte levererar som lovat. Patetiskt är hur jag skulle beskriva någon som drar alla över en kant, någon som just nu verkar passa in på din beskrivning.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Ännu en gång så har du fel. Ifall du faktiskt läst igenom artikeln jag länkade så borde du fatta att det inte är kidsen som röstade. Det är folk med riktiga anledningar som blir lack på EAs sätt att behandla oss. Consumerist har väldigt bra analytiker som jobbar med att få fram riktigt information. Och som jag sa hade du verkligen läst artikeln så hade du haft en annan ton.

Ännu en gång bevisar FZ communityn hur viktigt att hålla en diskussion med fakta och antaganden draget ur röven. Ifall du inte gillar resultat så kan du ju alltid gå och rösta själv nästa gång istället för att gnälla som en jävla fjolla.

Gnälla som en "jävla fjolla"? Oavsett vad du menar så är det väl ändå de som röstar på ett bolag som sysslar med frivillig underhållning som står för det överdrivna gnällandet i detta fall?. Förstör EA någons liv?

Hur vet du vilka som röstade på EA? Jag hävdar att EA aldrig skulle vunnit om detta inte blåsts upp på en massa spel-sajter runt om i världen.

De flesta som drabbas av riktiga problem som att naturen där de bor skövlas och exploateras sitter inte och "okynnes-röstar" på ett företag i underhållningsbranschen i en omröstning online. "Spelkids" som tycker det är häftigt att hata EA är dock så inskränkta att de tycker att EA är "Worst company in America" och röstar på EA när denna omröstning nämns på spelsajter.

Medlem

Rätt sorgligt, och fånigt, att de vinner en sån här tävling om man ser till vilka som "deltog". Men jag kan inte annat är känna att jag stenhårt håller med om motiveringscitatet iaf.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Idono:

Ännu en gång så har du fel. Ifall du faktiskt läst igenom artikeln jag länkade så borde du fatta att det inte är kidsen som röstade. Det är folk med riktiga anledningar som blir lack på EAs sätt att behandla oss. Consumerist har väldigt bra analytiker som jobbar med att få fram riktigt information. Och som jag sa hade du verkligen läst artikeln så hade du haft en annan ton.

Ännu en gång bevisar FZ communityn hur viktigt att hålla en diskussion med fakta och antaganden draget ur röven. Ifall du inte gillar resultat så kan du ju alltid gå och rösta själv nästa gång istället för att gnälla som en jävla fjolla.

Gnälla som en "jävla fjolla"? Oavsett vad du menar så är det väl ändå de som röstar på ett bolag som sysslar med frivillig underhållning som står för det överdrivna gnällandet i detta fall?. Förstör EA någons liv?

Hur vet du vilka som röstade på EA? Jag hävdar att EA aldrig skulle vunnit om detta inte blåsts upp på en massa spel-sajter runt om i världen.

De flesta som drabbas av riktiga problem som att naturen där de bor skövlas och exploateras sitter inte och "okynnes-röstar" på ett företag i underhållningsbranschen i en omröstning online. "Spelkids" som tycker det är häftigt att hata EA är dock så inskränkta att de tycker att EA är "Worst company in America" och röstar på EA när denna omröstning nämns på spelsajter.

Ifall du hade läst några av länkarna så kanske du hade förstått hur jag vet vilka det va som röstade och vad tävlingen egentligen går ut på. Dina kommentarer visar mycket väl att du inte har en aning om vad du snackar om och inte bara hittar på massa skitsnack som passa in i din kommentar. Det är skitsamma ifall ett företag som skövlar skog inte finns med i tävlingen eftersom den inte når kriterierna för tävlingen.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Medlem
Skrivet av Brain:

Onödiga personangrepp raderade.
Kritisera personens åsikter, inte personen bakom!

Varför tog du bort min bild? då det inte var ett personangreep.

Medlem
Skrivet av GoodRifle:
Skrivet av Brain:

Onödiga personangrepp raderade.
Kritisera personens åsikter, inte personen bakom!

Varför tog du bort min bild? då det inte var ett personangreep.

Jag är ganska säker på att jag inte tog bort din bild.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av GoodRifle:
Skrivet av Brain:

Onödiga personangrepp raderade.
Kritisera personens åsikter, inte personen bakom!

Varför tog du bort min bild? då det inte var ett personangreep.

Jag är ganska säker på att jag inte tog bort din bild.

Nvm, ber om ursäkt måste ha varit någon bugg, för kunde inte se den iallafall.

123
Skriv svar