Notch ligger just nu på andraplats över de 100 mest inflytelserika personerna

Robot
Notch ligger just nu på andraplats över de 100 mest inflytelserika personerna

Time Magazine håller på att utse världens mest inflytelserika person.

#minecraft


Medlem
Notch ligger just nu på andraplats över de 100 mest inflytelserika personerna

WAT? Ännu ett bevis för att nätomröstningar är fåniga.

Skribent

Jag vet inte jag.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Borde inte Notch ligga först eftersom Morsi har fler negativa röster än positiva?

Medlem
Skribent
Skrivet av McNord:

Borde inte Notch ligga först eftersom Morsi har fler negativa röster än positiva?

Antagligen sådant redaktörerna på Times fixar.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Hahah vafan ;P Egyptens nya president är ju diktator FAIL!

Medlem

Haha, Johan, rubriken är ju vilseledande som fan!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Haha. Notch är mer inflytelserik än många andra i världen. Men han är långt ifrån top 1 000 på inflytelserika personer.

Medlem

Trovärdigt som tusan... Kim Jong Un på en sjätteplats tätt följd av Psy på sjunde....

Medlem

Verkar vara en lätt lista att komma in på, göra ett datorspel, släppa en YTfilm eller vara med i Zero Dark Thirty kanske...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Han hade fixat världsfred som om det vore falukorv i ugnen..

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Han hade fixat världsfred som om det vore falukorv i ugnen..

Ja han kan ju fara till Korea och använda sitt stora inflytande för att främja fred och demokrati.

Medlem
Skrivet av soderkvist:
Skrivet av Harry Coma:

Han hade fixat världsfred som om det vore falukorv i ugnen..

Ja han kan ju fara till Korea och använda sitt stora inflytande för att främja fred och demokrati.

Inga problem, Notch fixar bulan..

Medlem

Internetomröstningar är verkligen totalt meningslösa.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Oj, 154,159 personer har röstat på Notch, i USA bor det, enligt wikipedia, ca 314 159 265 personer. Om 0,5% av USA's befolkning skulle rösta på tex Obama så skulle Obama vinna. Grovt räknat. Lägger inte så mkt tilltro till såna här omröstningar...

Skrivet av Harpa:

Haha, Johan, rubriken är ju vilseledande som fan!

Det är väl ytterligare en "skämtsam" nyhet, I guess.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Harpa:

Haha, Johan, rubriken är ju vilseledande som fan!

Det är väl ytterligare en "skämtsam" nyhet, I guess.

Lite av en ding-ding värld här ibland!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Hmm..har bestämt för mig att jag för någon dag sedan såg att 4chan/reddit/ funnyjunk/9gag eller liknande whatevs uppmanade folk till att lojrösta på egyptens president?

Skribent
Skrivet av Zpiritual:

WAT? Ännu ett bevis för att nätomröstningar är fåniga.

Personer, företag och annat som är knutet till spelbranschen kommer alltid få många röster i onlinesammanhang, och det är inte är särskilt konstigt eftersom internet är vår hemmaplan. Därför blev EA Amerikas sämsta företag än en gång – den omröstningen hade förmodligen sett helt annorlunda ut om den genomförts via en tidning.

Så ja, ibland blir det lite fånigt.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent
Skrivet av Harpa:

Haha, Johan, rubriken är ju vilseledande som fan!

Fast han ligger ju på en andraplats i omröstningen över mest inflytelserika personerna. Tycker ändå inte det är särskilt svår matematik där

Ändrade dock lite i rubriken, så ska det nog inte bli några missförstånd.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

"Inflytelserik" är ju ett ganska brett begrepp. Knasigt. Ungefär som att EA blev worst company. Visst är de en bajskorv, men värst? lol is all I have to say

Människan förtjänar nästan att gå under.

Medlem

Jag håller med om att Notch är en inflytelserik person, men inte att han gör bra spel. Han gör i och för sig inte dåliga heller, då han inte riktigt visat något ännu bortsett från Minecraft.

Men att säga att han inte har något inflytande på Indie/spelmarknaden är att vara blind. Det är klart som fan att han har.

Om något så har han verkligen kickat igång grejen ordentligt, han har verkligen gett folk hopp att kunna utveckla spel utan en publisher. Att ni inte gillar honom är sin sak, det har ingenting med hans inflytande att göra. Tycker inte heller han som person är något intressant, men det han gjort eller gjorde var, eller snarare vad andra gjort pga honom.

CDProjekt och allt sånt där, visst är de givetvis bättre, men de har inte direkt gjort något så pass enormt som Notch har gjort som en enstaka person. CDProjekt är nu bara ett exempel då det är ett företag enormt många älskar, men det är precis det - ett företag. Inte en enstaka person.

Nu är Mojang i och för sig större idag och mer än bara en person, men igen, det är inte det som är poängen.

Och om det är för att han ens sitter på listan, eller om någon inom spelmarknaden ALLS sitter på den listan för precis samma anledning som EA är världens sämsta företag, ställ er istället frågan vem ska vara där istället?

Varför kan inte spelmarknaden få vara både inflytelserik eller rent ut sagt ett av de sämsta företagen? För att det är spel?

Isåfall - väx upp. Det är barn som tror att spel är till för barn.

Medlem

All heder till Notch för att han har lyckats...men personligen gillar jag inte mindcraft


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Göd inte egot!

Han är bra, och har en del vettiga ideér men det här är bara löjligt.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Harpa:

Haha, Johan, rubriken är ju vilseledande som fan!

Fast han ligger ju på en andraplats i omröstningen över mest inflytelserika personerna. Tycker ändå inte det är särskilt svår matematik där

Ändrade dock lite i rubriken, så ska det nog inte bli några missförstånd.

Jag blev bara lite ställd, jag satt och mysläste era nyheter, och schvupp blev jag lite tjoho!

Det där med internetomröstningar är en lustig femma. Som när Magicka-vampyren blev värsta spelboven någonsin här på Fz efter facebook/twitter-tjohej från utvecklarna. Det jag tänker är att bli framröstad som något gör inte att man per definition är det.

Internet är en funny place! Hoppas allt är väl


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Skribent
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Harpa:

Haha, Johan, rubriken är ju vilseledande som fan!

Fast han ligger ju på en andraplats i omröstningen över mest inflytelserika personerna. Tycker ändå inte det är särskilt svår matematik där

Ändrade dock lite i rubriken, så ska det nog inte bli några missförstånd.

Jag blev bara lite ställd, jag satt och mysläste era nyheter, och schvupp blev jag lite tjoho!

Det där med internetomröstningar är en lustig femma. Som när Magicka-vampyren blev värsta spelboven någonsin här på Fz efter facebook/twitter-tjohej från utvecklarna. Det jag tänker är att bli framröstad som något gör inte att man per definition är det.

Internet är en funny place! Hoppas allt är väl

Kan man mobilisera en hel mob att rösta på en då är man ju ändå rätt inflytelserik. Som Magicka-vampyren, men ja. Jag är väl egentligen med dig i tänket


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Borde vara Dean "rocket" Hall där istället.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

PFAHAHAHAHA, inte ens inom spelvärlden är han inflytelserik.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Och om det är för att han ens sitter på listan, eller om någon inom spelmarknaden ALLS sitter på den listan för precis samma anledning som EA är världens sämsta företag, ställ er istället frågan vem ska vara där istället?

Varför kan inte spelmarknaden få vara både inflytelserik eller rent ut sagt ett av de sämsta företagen? För att det är spel?

Isåfall - väx upp. Det är barn som tror att spel är till för barn.

Skalade av lite av ditt inlägg för att inte skapa en enorm citat-pyramid, men ja. Det du säger angående Notch, CDPR och Mojang håller jag fullständigt med om.

Det jag känner ett behov av att kommentera här är angående "USAs sämsta företag"-omröstningen: EA förtjänade INTE att komma i närheten av den listan. Nej, jag skyddar inte EA; jag till och med avskyr hur EA ofta behandlar sina kunder nuförtiden; MEN, det finns extremt många väldigt tveksamma och stora företag i USA som är betydligt värre på betydligt värre sätt.

Vi kan ta Walmart som exempel: ett företag som betalar sina anställda så låga löner att de måste jobba mer än ett konventionellt heltidsarbete för att få sin hemekonomi att gå runt. För att inte tala om att en enorm del av alla varorna som säljs är gjorda i raktut sagt slavfabriker i Kina. Allt för att maximera vinsten för ägarna ad absurdum. Det är ett företag som hade förtjänat titeln "USAs värsta företag".

Eller Coca-Cola, som i u-länder lönnmördat fackledare som kämpat för rättvisa löner åt arbetarna i deras fabriker. I (syd?)afrika har de stulit vatten från byar och dragit upp priset för rent vatten så högt så att det är billigare för de fattiga byborna att köpa deras läskprodukter än riktigt vatten, vilket har lett till att flera personer dött av undernäring. Googla termen: "Fanta baby syndrome" för mer info angående detta.

Och inrikes i landet så agerar lobbyister ständigt för att bekämpa alla former av fack, så att de kan fortsätta maximera sin vinst genom att ge minimilönen till alla dess arbetare, varav minimilönen i USA är så liten att den inte ens räcker till en enskild persons mat och boende.

Det finns fruktansvärt mycket mer att säga om vad en hel del av de stora företagen i USA gör för raktut sagt onda grejer utav ren girighet, och därför är det bisarrt att EA ens kom med på den listan, eftersom det värsta som EA någonsin har gjort är att skapa missnöjda kunder.

Samtidigt vill jag passa på att hylla varumärket Costco, för de gör raka motsatsen av vad Walmart gör -- dvs, de betalar alla sina arbetare löner de kan leva på och så vidare, och inser att det är i deras bästa intresse att säga till att deras arbetare är nöjda och att det ger bra PR i sig själv -- och det fungerar. Av alla mina amerikanska vänner är det ingen som någonsin skulle välja att handla på walmart över costco.

Aja, hoppas jag inte framstått som en gnällkärring nu, ville bara illustrera att det sker riktigt hemska saker bland vissa utav företagen i USA, och att det är orimligt att EA ens nämns i samma andetag som vissadera.

12
Skriv svar