Nya Ridge Racer: Driftopia använder free to play-modellen

Robot
Nya Ridge Racer: Driftopia använder free to play-modellen

Namco utvecklar ett nytt spel i Ridge Race-serien och det kommer bli helt gratis att spela.

#ridge-racer, #namco, #ridge-racer-driftopia


Medlem
Nya Ridge Racer: Driftopia använder free to play-modellen

fyfan va gött! ta mej tillbax till rr1 på momangen bitte!


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv

Då Ridge Racer: Unbounded floppa totalt, är mina förväntningar minimala.

Medlem

Död åt F2P och alla jävla ingame köp.

Medlem

Ridge Racer det första, då var man inte äldre utan ganska ung. Ett icke förlåtande spel var det eller så var man bara kass helt enkelt.

Ett annat spel som har tärt på en på samma sätt är nog GTR när man lärde sig köra helt utan hjälpmedlen.
Tillslut gick det också med en inte så exakt MOMO racing force ratt/pedaler.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Död åt F2P och alla jävla ingame köp.

Gratis spel kan vara trevligt(gjort rätt), microtransactions kan dö.

Medlem

Bilarna blir gratis. Motorerna kostar 20 kr per bil att köpa till.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

KoP
Medlem
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Voorhees:

Död åt F2P och alla jävla ingame köp.

Gratis spel kan vara trevligt(gjort rätt), microtransactions kan dö.

Vill man ha det söta så får man även ta det salta. Det vore väl en utopia om alla nöjen vore gratis, men faktum är att någon som har slitit och jobbat behöver mat i magen den med.

Avstängd
Skrivet av KoP:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Voorhees:

Död åt F2P och alla jävla ingame köp.

Gratis spel kan vara trevligt(gjort rätt), microtransactions kan dö.

Vill man ha det söta så får man även ta det salta. Det vore väl en utopia om alla nöjen vore gratis, men faktum är att någon som har slitit och jobbat behöver mat i magen den med.

Du är väl medveten om att det är inte likadant på alla f2p spel?
Teamfortress 2 är f2p och där kan du få alla vapen som finns, bara hatar som går att köpa.

Likaså gäller tribs som kommit, det är gratis och du kan få alla vapen med med dom pengar du tjänar in när du spelar, och det är aboslut inget p2w eller dylikt eller.

Många f2p lir är så så man måste tå även det salta.

Medlem

Istället för demo's har de free to play/pay to win.
Man spelar ett tag för att testa spelet, sen måste man betala om man inte vill grinda förevigt för att ha kul.

Avstängd
Skrivet av Thunde:

Istället för demo's har de free to play/pay to win.
Man spelar ett tag för att testa spelet, sen måste man betala om man inte vill grinda förevigt för att ha kul.

Dock är inte alla spel så, så döm inte alla f2p titlar, tribes är inte p2w, TF2 är inte p2w. Det finns en hel del som kör med att man kan köpa samma saker som man kan få annars med ifall man inte vill slösa pengar. Sen finns det f2p titlar som bara säljer saker som gör att gubben ändrar utseende.

Medlem

Nä, men vapen tar evigheter att grinda i Tribes och i ps2 tar det månader. 44k xp i tribs för de dyraste vapnen tar ungefär en vecka att få ihop om man har 50% xp boost. Man behöver inte ha vapnen, men att bara köra med original vapnen är tråkigt i längden och perks måste man låsa upp.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Voorhees:

Död åt F2P och alla jävla ingame köp.

Gratis spel kan vara trevligt(gjort rätt), microtransactions kan dö.

Vill man ha det söta så får man även ta det salta. Det vore väl en utopia om alla nöjen vore gratis, men faktum är att någon som har slitit och jobbat behöver mat i magen den med.

Jag har spelat en hel del spel som är helt gratis och ändå är riktigt bra, helt utan microtransactions alltså.
Det finns ju till exempel open source spel där vem som helst med kunskapen kan lägga till saker eller förbättra spelets kod, t.ex Xonotic och stepmania, båda har jag spenderat många timmar i.
Sen finns det ju spel som utvecklas av folk som brinner för kodandet och gör det på fritiden(utan att öppna koden för andra), t.ex Black Mesa och OSU!, även där är båda sjukt bra.
Och så kan man ju släppa spelet med reklam, kommer bara på Gamersgate's Void tjänst för tillfället(visserligen nerlagd), där kunde man ladda ner spel helt gratis, men man var tvungen att kolla på 2 reklamer innan man startade det, fick Painkiller BE väldigt gratis där.
Sen så gav ju folk redan exemplet TF2, det är väl den enda typen av MTs jag kan tollerera.

Min poäng är att man kan få väldigt mycket sött utan någon mängd(liten med reklamerna) alls av salt.

Avstängd
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Voorhees:

Död åt F2P och alla jävla ingame köp.

Gratis spel kan vara trevligt(gjort rätt), microtransactions kan dö.

Vill man ha det söta så får man även ta det salta. Det vore väl en utopia om alla nöjen vore gratis, men faktum är att någon som har slitit och jobbat behöver mat i magen den med.

Jag har spelat en hel del spel som är helt gratis och ändå är riktigt bra, helt utan microtransactions alltså.
Det finns ju till exempel open source spel där vem som helst med kunskapen kan lägga till saker eller förbättra spelets kod, t.ex Xonotic och stepmania, båda har jag spenderat många timmar i.
Sen finns det ju spel som utvecklas av folk som brinner för kodandet och gör det på fritiden(utan att öppna koden för andra), t.ex Black Mesa och OSU!, även där är båda sjukt bra.
Och så kan man ju släppa spelet med reklam, kommer bara på Gamersgate's Void tjänst för tillfället(visserligen nerlagd), där kunde man ladda ner spel helt gratis, men man var tvungen att kolla på 2 reklamer innan man startade det, fick Painkiller BE väldigt gratis där.
Sen så gav ju folk redan exemplet TF2, det är väl den enda typen av MTs jag kan tollerera.

Min poäng är att man kan få väldigt mycket sött utan någon mängd(liten med reklamerna) alls av salt.

ooh tackar för tipset på xonotic! hade aldrig hört talas om det tidigare, såg bara hur det såg ut och gissade fram snabbt det är liknande quake Nu blir det att testa det

k3m
Medlem
Skrivet av Voorhees:

Död åt F2P och alla jävla ingame köp.

AMEN!

Avstängd
Skrivet av k3m:
Skrivet av Voorhees:

Död åt F2P och alla jävla ingame köp.

AMEN!

Säger man ja om man är okunnig inom f2p genren, inte alla har att man måste köpa till sig saker för att bli bättre som ni verkar vara insnöad i.

Medlem
Skrivet av Pawbelt:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Voorhees:

Död åt F2P och alla jävla ingame köp.

AMEN!

Säger man ja om man är okunnig inom f2p genren, inte alla har att man måste köpa till sig saker för att bli bättre som ni verkar vara insnöad i.

Har spelat väldigt många f2p spel, jag gillar konceptet men inte hur det genomförs. Finns en del som gör det bättre än andra. Spelar helst onlinespel där alla har samma förutsättningar. Men det är min åsikt.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Voorhees:

Död åt F2P och alla jävla ingame köp.

Gratis spel kan vara trevligt(gjort rätt), microtransactions kan dö.

Vill man ha det söta så får man även ta det salta. Det vore väl en utopia om alla nöjen vore gratis, men faktum är att någon som har slitit och jobbat behöver mat i magen den med.

Det handlar ju inte om det. Det handlar om att de basunerar ut "FREEEEE TOOOO PLAAYYYYYY!" när det senare visar sig att det inte alls är så där gratis att spela. I alla fall om man vill ha den allra minsta chans att vinna.
Dessutom får vi leva med att standarden sänks eftersom de använder ovanstående som argument för att skiten är halvdant gjort. De vet mycket väl att de inte kunde ta 500 spänn för något klass 9a från Rågsved gjort på datatimmen.

Det finns inget bra med F2P.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar