Playstation Network går ner för underhåll 15 april

Robot
Playstation Network går ner för underhåll 15 april

Sony meddelar att de tänker utföra ett omfattande underhåll på Playstation Network.


Medlem
Playstation Network går ner för underhåll 15 april

Hur får ni "Sony meddelar att de tänker utföra ett omfattande underhåll på Playstation Network under 17 timmar." och "Playstation Network stängs ner den 15 april klockan 01:00 och kommer åter den 16 april runt klockan 18:00." att gå ihop? Låter som 41h i mina öron.

Inaktiv
Skrivet av henks:

Hur får ni "Sony meddelar att de tänker utföra ett omfattande underhåll på Playstation Network under 17 timmar." och "Playstation Network stängs ner den 15 april klockan 01:00 och kommer åter den 16 april runt klockan 18:00." att gå ihop? Låter som 41h i mina öron.

Det är från 01.00 till 18.00, alltså från klockan ett på natten till klockan 6 på kväííen.

Du tror nog att det är från kl 1 mitt på dagen till 6 på kvällen och så är det inte.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

15 April 15:00 - 16 April 06:00 är det väl ändå.

Samt
"Sony says users will still be able to sign into their PSN account provided they have previously done so in the five days prior to the maintenance."

Medlem

Den som "översatt" tiderna i artikeln måste ha börjat tidigt med helgdryckerna.

Edit: 2.00pm UK blir 01:00 svensk tid i texten och 5.00am UK blir 18:00. Fel på för- och eftermiddag samt att tidsskillnaden räknats åt fel håll.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av henks:

Hur får ni "Sony meddelar att de tänker utföra ett omfattande underhåll på Playstation Network under 17 timmar." och "Playstation Network stängs ner den 15 april klockan 01:00 och kommer åter den 16 april runt klockan 18:00." att gå ihop? Låter som 41h i mina öron.

Det är från 01.00 till 18.00, alltså från klockan ett på natten till klockan 6 på kväííen.

Du tror nog att det är från kl 1 mitt på dagen till 6 på kvällen och så är det inte.

Om det är 1.00 på NATTEN den _FEMTONDE_ april till 18 på DAGEN den SEXTONDE april, hur fan får du det till 17 timmar? Eller att jag tror det är 1 på dagen?

Medlem

Nordkorea ska ju tydligen skjuta nånting den 15de, kanske Sony vill stänga ner det, ifall atombombernas EMP bränner sönder allt som är påslaget runt sprängningsområdet??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

XAM
Medlem
Skrivet av henks:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av henks:

Hur får ni "Sony meddelar att de tänker utföra ett omfattande underhåll på Playstation Network under 17 timmar." och "Playstation Network stängs ner den 15 april klockan 01:00 och kommer åter den 16 april runt klockan 18:00." att gå ihop? Låter som 41h i mina öron.

Det är från 01.00 till 18.00, alltså från klockan ett på natten till klockan 6 på kväííen.

Du tror nog att det är från kl 1 mitt på dagen till 6 på kvällen och så är det inte.

Om det är 1.00 på NATTEN den _FEMTONDE_ april till 18 på DAGEN den SEXTONDE april, hur fan får du det till 17 timmar? Eller att jag tror det är 1 på dagen?

Förstår inte heller hur han får ihop det.
April 15, 01:00 -> April 16, 01:00 = 24 timmar.
April 16, 01:00 -> April 16, 18:00 = 17 timmar
Totalt: 41 Timmar.
-
Efter att ha kollat källan ser mman dock att FZ översatt den helt fel.
Servrarna åker ner klockan 13:00 den 15:e April och kommer upp igen 04:00 den 16:e.

Skribent
Skrivet av XAM:
Skrivet av henks:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av henks:

Hur får ni "Sony meddelar att de tänker utföra ett omfattande underhåll på Playstation Network under 17 timmar." och "Playstation Network stängs ner den 15 april klockan 01:00 och kommer åter den 16 april runt klockan 18:00." att gå ihop? Låter som 41h i mina öron.

Det är från 01.00 till 18.00, alltså från klockan ett på natten till klockan 6 på kväííen.

Du tror nog att det är från kl 1 mitt på dagen till 6 på kvällen och så är det inte.

Om det är 1.00 på NATTEN den _FEMTONDE_ april till 18 på DAGEN den SEXTONDE april, hur fan får du det till 17 timmar? Eller att jag tror det är 1 på dagen?

Förstår inte heller hur han får ihop det.
April 15, 01:00 -> April 16, 01:00 = 24 timmar.
April 16, 01:00 -> April 16, 18:00 = 17 timmar
Totalt: 41 Timmar.
-
Efter att ha kollat källan ser mman dock att FZ översatt den helt fel.
Servrarna åker ner klockan 13:00 den 15:e April och kommer upp igen 04:00 den 16:e.

HOPPLA! Ja, det där var ju inte nådigt. Missade helt AM/PM.

Skrivet av Margy:

Den som "översatt" tiderna i artikeln måste ha börjat tidigt med helgdryckerna.

Edit: 2.00pm UK blir 01:00 svensk tid i texten och 5.00am UK blir 18:00. Fel på för- och eftermiddag samt att tidsskillnaden räknats åt fel håll.

Ibland hade det varit skönt att kunna skylla på eventuellt intag av drycker som påverkar hjärnan på ett icke fördelaktigt sätt. I det här fallet får jag skylla på att jag blivit tappad som barn.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av henks:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av henks:

Hur får ni "Sony meddelar att de tänker utföra ett omfattande underhåll på Playstation Network under 17 timmar." och "Playstation Network stängs ner den 15 april klockan 01:00 och kommer åter den 16 april runt klockan 18:00." att gå ihop? Låter som 41h i mina öron.

Det är från 01.00 till 18.00, alltså från klockan ett på natten till klockan 6 på kväííen.

Du tror nog att det är från kl 1 mitt på dagen till 6 på kvällen och så är det inte.

Om det är 1.00 på NATTEN den _FEMTONDE_ april till 18 på DAGEN den SEXTONDE april, hur fan får du det till 17 timmar? Eller att jag tror det är 1 på dagen?

Hoppsan...märkte först nu att jag fattade tiden helt fel...


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Fortfarande fel eller är jag helt ute och cyklar?
Vi ligger en timme FÖRE England, inte efter.

Alltså när den är 14:00 i England så är den 15:00 här. Inte 13:00. osv.

Skribent
Skrivet av Camfak:

Fortfarande fel eller är jag helt ute och cyklar?
Vi ligger en timme FÖRE England, inte efter.

Alltså när den är 14:00 i England så är den 15:00 här. Inte 13:00. osv.

Nej, du är inte ute och cyklar. Och av detta har vi lärt oss att inte försöka omvandla tid klockan 18:37 en fredag.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar