Den officiella hemsidan för fps-Xcom är nere

Robot
k3m
Medlem
Den officiella hemsidan för fps-Xcom är nere

Vad nu då? Jag som såg fram emot det här spelet. Hoppas inte det har lagts ner

Medlem

Skulle gärna vilja se en riktigt uppföljare till båda första spelen.
Kommer ihåg när man började spela spelet och det var så spännande att gå runt i en stad mitt i natten och leta aliens.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hur länge har de hållit på med detta spel? Det känns som att det var rätt många år sedan de först visade det.

Kanske dags att börja om från början till next-gen?

Medlem

Kan det vara så enkelt som att Xcom enemy unknown gav dem kalla fötter? Svårt att reboota en lyckad reboot...

Inaktiv

Jag tyckte FPS-Xcom lät riktigt intressant så ja, det är trist om det skitit sig.

Medlem

Såg lite sämre ut när det blev ett TPS om jag ska vara ärlig.

Nu kanske Firaxis kan ta fingrarna ur röven och göra XCOM 2 eller ännu bättre, släppa mod-verktyg som dem har lovat att göra..

Medlem

Neeeej! Såg verkligen fram emot detta! Älskade estestiken och det lite annorlunda TPS-upplägget! Hoppas verkligen på en release..

/ LordDaimos

Såg ju hur awesome ut som helst ju

Medlem

Har de blivit uppköpta av Disney?

Medlem

Vi fick ju trots allt 1 förjäklarns bra xcom-spel, det räcker för mig

Inaktiv

Perfekt, detta verkade vara ett fruktansvärt spel! De kan säkert släppa det men döp det för fan inte till Xcom för det har ingeting med Xcom att göra!

Medlem

Bra, man skall inte göra FPS av massa gamla spel, det är bara dåligt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kan någon förklara för mig varför i ett multiplatforms Xcom shooter lir är något man skulle vilja ha nu igen? Jag säger inte att ett sådand spel inte kan vara bra, men hur många reboots/uppföljare till klassiska PC spel har visat sig varit bättre när man gjort om dem till hjärndöda konsol shooters?

Någon som spelat senaste Syndicate på senaste tiden? Hur många kommer ens ihåg att det spelet finns? Verkligen en tidslös klassiker det visade sig vara...

Om nu Xcom generic crap shooter #44156 är nerlagt så gråt inte över spilld mjölk, speciellt inte när den troligtvis ändå var gammal och sur.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Någon som spelat senaste Syndicate på senaste tiden? Hur många kommer ens ihåg att det spelet finns? Verkligen en tidslös klassiker det visade sig vara...

Finns det coop i det?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Sapiens:

Någon som spelat senaste Syndicate på senaste tiden? Hur många kommer ens ihåg att det spelet finns? Verkligen en tidslös klassiker det visade sig vara...

Finns det coop i det?

Japp http://www.co-optimus.com/game/2274/pc/syndicate.html Förvänta dig inget speciellt dock :/.

Gah! Verkligen synd att dem inte våga satsa på något mer intressant med strategi, taktik och djup i.

Som sagt jag tvivlar inte på att man faktiskt kan göra ett schyst fps lir baserat på Syndicate/Xcom serien och fortfarande behålla och i vissa fall till och med utöka djupet i spelet. Men då krävs det ju att utvecklare och utgivare vågar lite mer.

Klassika Rainbox Six hade ju tex rätt intressant blandning där man bytte mellan en taktiskt översikt och och fps perspektiv.

Medlem

Men, bytte de inte namn? Gick de inte ifrån X-Com överhuvudtaget och döpte om det till "The Bureau"?

Är väl kanske inte så konstigt om dom plockar ner filmklippen och sidan som då hette X-Com, om de döpt om spelet.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Men, bytte de inte namn? Gick de inte ifrån X-Com överhuvudtaget och döpte om det till "The Bureau"?

Är väl kanske inte så konstigt om dom plockar ner filmklippen och sidan som då hette X-Com, om de döpt om spelet.

Jo, verkar så? Ja, då är det ju inte alls konstigt. Då kommer de kanske till och med visa mera om The Byrå i framtiden...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Struggle:

Men, bytte de inte namn? Gick de inte ifrån X-Com överhuvudtaget och döpte om det till "The Bureau"?

Är väl kanske inte så konstigt om dom plockar ner filmklippen och sidan som då hette X-Com, om de döpt om spelet.

Jo, verkar så? Ja, då är det ju inte alls konstigt. Då kommer de kanske till och med visa mera om The Byrå i framtiden...

Vi kan ju alltid hoppas!


signatur

Nämen!

Medlem

Min gissning är följande: De visst inte riktigt hur de skulle förvalta sin X-COM IP, så de hade lite olika "vilda" förslag. Sen kom Firaxis och förvånade alla genom att göra ett X-COM på klassisk manér som faktiskt fungerade år 2012.

Nu känner de att den här "vilda chansningen" med FPS X-COM varianten inte längre representerar det bästa sättet att förvalta X-COM IP:et, så det kommer inte längre att släppas som ett "X-COM spel".

Jag skulle tro att fortsättning på X-COM franchisen (fy, vad jag avskyr detta ord!) nu kommer att vara något i likhet med vad Firaxis gjorde. De vill inte riskerar den framgång de nu nått med något knasigt experiment. Med andra ord: "Fega ur".

Enligt mig är det bra att det här X-COM spelet inte ser dagsljuset. Det kändes aldrig bra eller intressant. Tråkigt "extradimensionellt" alien hot.

Jag hoppas istället på att vi skulle få ett X-COM spel i klassisk stil (likt det som Firaxis gjorde) fast lite mer Sandboxigt och utvecklat. Mera det där att man ska möta och lösa "mysteriet" med ett okänt utomjordiskt hot. Mera "Arkiv X" över det hela. Firaxis X-COM (oavsett hur mycket jag gillade den klockrena taktiska biten) kändes tyvärr lite för förenklat på det strategiska planet.

Inaktiv
Skrivet av k3m:

Vad nu då? Jag som såg fram emot det här spelet. Hoppas inte det har lagts ner

Tänkte just det samma. Jag såg verkligen fram emot ett 60-tals FPS alá XCOM. 2K är förrädiska. :x

Medlem

Ingen större skada skedd. XCOM EU var vad serien ska vara, det finns redan nog med tramsiga fps spel.

Xenonauts förtjänar ett hedersomnämnande för att ha gjort en bra variant av klassiska XCOM också.


signatur

// Bacon <3

Avstängd

GE MIG DETTA LIR!

FM-guru
F.d. Sisyr

Tråkigt, vill minnas att jag blev lockad av den första gameplaytrailern de släppte.

Medlem

Det var dödsdömt från början.. Även om den grafiska designen såg trevlig ut med sitt 50-tals americana så visade filmerna att det bara handlade om ett ändlöst grindande av bossar.

Circulera här finns inget att se..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Avstängd
Skrivet av azynkron:

Det var dödsdömt från början.. Även om den grafiska designen såg trevlig ut med sitt 50-tals americana så visade filmerna att det bara handlade om ett ändlöst grindande av bossar.

Circulera här finns inget att se..

Och det vet du efter att ha kikat på dom få trailers som finns? Skaffa fakta före du dömer, för du bevisade bara att du tror du har en jäkla stor koll även fast man inte fått se så värst mycket av det.

1
Skriv svar