Bra spel baserade på filmer

Skribent
Bra spel baserade på filmer

Jag försökte ha den här diskussionen med en kompis, men eftersom han bara svarade Lego Sagan om Ringen om och om igen, så tröttnade jag och glömde bort mitt bloggämne. Tills nu.

Vad har vi fått för bra spel baserade på filmer egentligen? På senare dagar känns det rätt fattigt med grymma titlar. Annat var det förr när spel som Star Wars: TIE Fighter och Carmageddon invaderade våra hem. Och ja, sistnämnda räknas. Det är en ren kopia på Deathrace 2000.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Bra spel baserade på filmer

Chronicles of riddick.
Sen lite gamla disneyspel till snes och sådär.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

KoP
Medlem

Blues Brothers på Amigan var iaf vansinnigt kul i co-op. Kanske inte hade så värst mycket att göra med filmen i sig men spelet var en rätt hyffsad plattformare. Och det är väl i princip det enda bra spelet baserat på film jag kan komma att tänka på.

Skribent
Skrivet av KoP:

Blues Brothers på Amigan var iaf vansinnigt kul i co-op. Kanske inte hade så värst mycket att göra med filmen i sig men spelet var en rätt hyffsad plattformare. Och det är väl i princip det enda bra spelet baserat på film jag kan komma att tänka på.

Haha! Har varken spelat eller sett filmen.

Skrivet av BudoWhoopass:

Chronicles of riddick.
Sen lite gamla disneyspel till snes och sådär.

Där sade du något.


signatur

I am the black wizards.

KoP
Medlem

Ja just ja.. Alladin som släpptes till bl.a snes, amiga, pc(?) var också riktigt bra. Jag tror man får blicka bakåt i spelhistorien om man ska hitta pärlorna.

Medlem

Två ord... BLADE RUNNER

Medlem

Superman till 64'an?
Men visst finns det vissa tillfällen då utvecklarna faktiskt lyckats, men det är nog som du säger att man får gå några år bakåt i tiden. Turtles var kul, Indiana Jones av lucasarts var lysande. Har för mig att ett sagan om ringen spel till ps2 var hyfsat kul

Medlem

Tyckte det senaste Wolverine-spelet var rätt bra, sen finns det ju bra spel baserade på tvserier med. Typ Star trek: Bridge commander.

http://www.youtube.com/watch?v=cM9LhIaH3-s

Har för mig att det gjordes utav X-wing vs Tie Fighter-skaparna.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Call Of Duty...

Eh, wait a moment.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

super starwars-serien till snes


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Goldeneye 007 till N64an!

Medlem

Allt som capcom och disney gjorde ihop säger jag bara

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av KoP:

Blues Brothers på Amigan var iaf vansinnigt kul i co-op. Kanske inte hade så värst mycket att göra med filmen i sig men spelet var en rätt hyffsad plattformare. Och det är väl i princip det enda bra spelet baserat på film jag kan komma att tänka på.

Haha! Har varken spelat eller sett filmen.

HAR DU INTE SETT BLUES BROTHERS!?

Avskedad.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av KoP:

Blues Brothers på Amigan var iaf vansinnigt kul i co-op. Kanske inte hade så värst mycket att göra med filmen i sig men spelet var en rätt hyffsad plattformare. Och det är väl i princip det enda bra spelet baserat på film jag kan komma att tänka på.

Haha! Har varken spelat eller sett filmen.

HAR DU INTE SETT BLUES BROTHERS!?

Avskedad.

Ascool film, biljakten är ju lätt den bästa någonsin!

Medlem

Man får inte glömma Tron 2.0, Såå mycket bättre än Tron:Legacy spelet. T.o.m bättre än den glorifierade Musik videon.

Medlem

Moonwalker är också ett grymt spel som är baserat på en film

Skribent

Alltså, det finns ju en hel del när man väl tänker efter. Rogue Squadron-spelen är ju exempelvis helt fantastiska.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Åt det aningen mer obskyra hållet har vi Sweet Home till NES som håller förvånansvärt bra ännu.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Johan Olander:

Alltså, det finns ju en hel del när man väl tänker efter. Rogue Squadron-spelen är ju exempelvis helt fantastiska.

Sluta tänk, bara gör (se Blues Brothers)!


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Johan Olander:

Alltså, det finns ju en hel del när man väl tänker efter. Rogue Squadron-spelen är ju exempelvis helt fantastiska.

Sluta tänk, bara gör (se Blues Brothers)!

Var det före eller efter de fick halva landets polisstyrkor efter sig?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Goldeneye till N64
Batman till NES
Scott Pilgrim Vs. The World till 360

är ju värda att nämnas också

Skribent
Skrivet av Lepr:

Goldeneye till N64
Batman till NES
Scott Pilgrim Vs. The World till 360

är ju värda att nämnas också

I fallet Batman är det ju lite luddigt, vad är det basera på? Filmen eller serien.


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Skrivet av Rocky Dennis:

Åt det aningen mer obskyra hållet har vi Sweet Home till NES som håller förvånansvärt bra ännu.

Wow! Men är det bara släppt i Japan alltså?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Rocky Dennis:

Åt det aningen mer obskyra hållet har vi Sweet Home till NES som håller förvånansvärt bra ännu.

Wow! Men är det bara släppt i Japan alltså?

Officiellt ja, men det finns en grym fan-översättning som ligger och skräpar online.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Lepr:

Goldeneye till N64
Batman till NES
Scott Pilgrim Vs. The World till 360

är ju värda att nämnas också

I fallet Batman är det ju lite luddigt, vad är det basera på? Filmen eller serien.

Scott Pilgrim är väl också mer baserat på serien än filmen? Där är ju dessutom ett sällsynt fall där spelet är betydligt bättre än förlagan.

E.T från Atari.

THERE! I said it!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar