Sandlåda i rymden – nu kan du förboka Starbound

Robot
Sandlåda i rymden – nu kan du förboka Starbound
Medlem
Sandlåda i rymden – nu kan du förboka Starbound

EDIT: Själv tycker jag det ser ut som Garrys Mod med Terraria grafik ungefär, det fanns ju typ någonting som liknade Physgun

Medlem

Sett fram emot detta spelet sedan jag fann information om det. Behöver något nytt efter Terraria så plötsligt slutades uppdateras.

Medlem

Sådär, förhandsbokat.

Medlem

Fett coolt! Känns som en mer avancerad variant av terraria.
Me gusta

Medlem

Detta kommer att bli ett av 2013 bästa spel om de lyckas knyta ihop säcken med allt de ville göra med spelet.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Verkar grymt kul

Medlem

Har spenderat alldeles för många timmar med Terraria för att inte sponsra det här


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Förbokad!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

soi
Medlem

Sett fram emot detta spelet länge, förbokat nu iaf!

Skribent
Skrivet av Rahxephon:

Detta kommer att bli ett av 2013 bästa spel om de lyckas knyta ihop säcken med allt de ville göra med spelet.

Jag snubblade över det här spelet för någon vecka sedan, hade aldrig hört talas om det innan. Och som du säger: lyckas de med målen blir det absolut en GOTY-kandidat. Ska bli otroligt spännande att följa!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag väntar nog tills efter release och ser hur mycket de lyckats med då innan jag pytsar in några kosing. Ser ju helt klart lovande ut dock.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

2D + Minecraft + LittleBigPlanet x 3,14 = Starbound


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Rahxephon:

Detta kommer att bli ett av 2013 bästa spel om de lyckas knyta ihop säcken med allt de ville göra med spelet.

Jag snubblade över det här spelet för någon vecka sedan, hade aldrig hört talas om det innan. Och som du säger: lyckas de med målen blir det absolut en GOTY-kandidat. Ska bli otroligt spännande att följa!

Ja och nu har de ju äntligen släppt förhandsbokning med beta invites i samma paket så nu sätter jag här penninglös och väntar på lönen.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av T.Mani:

2D + Minecraft + LittleBigPlanet x 3,14 = Starbound

Snarare Terraria + Rymd = Starbound


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Shinjed:

Sett fram emot detta spelet sedan jag fann information om det. Behöver något nytt efter Terraria så plötsligt slutades uppdateras.

förutom att terraria ska få updates igen finns spoilers på forumet och hela köret

Medlem

Så Terraria i rymden fast mycket mer content?

Medlem
Skrivet av Satheus:

Så Terraria i rymden fast mycket mer content?

typ
Jag förbokade Starbound så fort man nu kunde göra det och jag hoppas de når 500000 dollar för den nya rasen

EDIT: Soundtracken är riktigt nice!

Medlem

Äntligen! Dock kan jag inte bestämma mig vilken förbokning jag ska välja. Jag behöver 3 kopior så det blir ju ett 4-pack..men hur mycket ska man betala? Svårt val!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Äntligen! Dock kan jag inte bestämma mig vilken förbokning jag ska välja. Jag behöver 3 kopior så det blir ju ett 4-pack..men hur mycket ska man betala? Svårt val!

Ska du ha ett 4-pack så finns det ju bara två alternativ, 4x15 dollar eller 4x20 dollar, i 20 dollars versionen får du bara tier 1 forum badge som visar att du är en donor på deras forum, kommer ni hänga mycket på deras forum? om inte då är 4x15 bästa alternativet för er, dock så kan man ju köpa 4x20 versionen bara för att stödja utvecklingen av spelet

Medlem
Skrivet av zoolman:
Skrivet av Ankh:

Äntligen! Dock kan jag inte bestämma mig vilken förbokning jag ska välja. Jag behöver 3 kopior så det blir ju ett 4-pack..men hur mycket ska man betala? Svårt val!

Ska du ha ett 4-pack så finns det ju bara två alternativ, 4x15 dollar eller 4x20 dollar, i 20 dollars versionen får du bara tier 1 forum badge som visar att du är en donor på deras forum, kommer ni hänga mycket på deras forum? om inte då är 4x15 bästa alternativet för er, dock så kan man ju köpa 4x20 versionen bara för att stödja utvecklingen av spelet

Jo det vet jag - men jag kan inte bestämma mig för jag kanske vill ha ett dyrare alternativ själv. Så kanske det får bli ett 4-pack + ytterliggare en licens


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av Shinjed:

Sett fram emot detta spelet sedan jag fann information om det. Behöver något nytt efter Terraria så plötsligt slutades uppdateras.

Terraria slutade att uppdateras just för att skaparna valde att börja göra starbound. Dock har dom snackat om att ge oss pc spelare en till stor patch till terraria för att det ska släppas till konsol.
Dom vill bara veta vad vi vill ha i den patchen.

Avstängd
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av Shinjed:

Sett fram emot detta spelet sedan jag fann information om det. Behöver något nytt efter Terraria så plötsligt slutades uppdateras.

förutom att terraria ska få updates igen finns spoilers på forumet och hela köret

Ja en sista stor update, dom ville vara snälla med oss pc spelare för att det ska släppas till konsol

tka
Medlem

Är det online DRM eller är det värt att köpa?

Avstängd
Skrivet av tka:

Är det online DRM eller är det värt att köpa?

kan vara så att det kommer hamna på steam, men oavsett är det värt pengarna kan jag redan lova även fast jag inte testat det ännu.

tka
Medlem
Skrivet av Pawbelt:
Skrivet av tka:

Är det online DRM eller är det värt att köpa?

kan vara så att det kommer hamna på steam, men oavsett är det värt pengarna kan jag redan lova även fast jag inte testat det ännu.

Det finns ingen information på sidan om hur spelmodellen är. Finns det rent singleplayer utan krav på uppkoppling så man kan spela det var man vill? Allt som står på sidan tyder på att man är tvingad att vara uppkopplad mot deras server för att spela och för att kunna spela fullt ut så måste man coop'a med andra som spelar på samma server.

Edit: Hittade detta på FAQ, vilket berättar att det är ett multiplayer utan singleplayer-möjlighet:
"Will it be multiplayer?

Starbound will be fully cooperatively and competitively multiplayer, the number of players is entirely up to the server and we’re working hard to ensure the server is built with server communities in mind."

Dom har heller inte bestämt vad månadskostnaden eller inkomstmodellen exakt ska vara än, men free-to-play verkar mest troligt då dom även skriver:
"What will it cost?

The price is still TBD, but we want it to be accessible for everyone!"

Servrar är långt ifrån gratis att hålla, så om det ska kunna spelas av alla så kan dom inte ha månadskostnad, utan behöver en betalningmodell där man köper tillägg av olika slag.
/Edit

Medlem

Förbokar inte spel längre. Men kommer köpa det när det släppts, om det håller måttet.


signatur

// Bacon <3

Avstängd
Skrivet av tka:
Skrivet av Pawbelt:
Skrivet av tka:

Är det online DRM eller är det värt att köpa?

kan vara så att det kommer hamna på steam, men oavsett är det värt pengarna kan jag redan lova även fast jag inte testat det ännu.

Det finns ingen information på sidan om hur spelmodellen är. Finns det rent singleplayer utan krav på uppkoppling så man kan spela det var man vill? Allt som står på sidan tyder på att man är tvingad att vara uppkopplad mot deras server för att spela och för att kunna spela fullt ut så måste man coop'a med andra som spelar på samma server.

Edit: Hittade detta på FAQ, vilket berättar att det är ett multiplayer utan singleplayer-möjlighet:
"Will it be multiplayer?

Starbound will be fully cooperatively and competitively multiplayer, the number of players is entirely up to the server and we’re working hard to ensure the server is built with server communities in mind."

Dom har heller inte bestämt vad månadskostnaden eller inkomstmodellen exakt ska vara än, men free-to-play verkar mest troligt då dom även skriver:
"What will it cost?

The price is still TBD, but we want it to be accessible for everyone!"

Servrar är långt ifrån gratis att hålla, så om det ska kunna spelas av alla så kan dom inte ha månadskostnad, utan behöver en betalningmodell där man köper tillägg av olika slag.
/Edit

Så du sitter och oroar dig att det kommer kosta på något viss utöver köpet av spelet? Well sluta oroa dig, det lär inte det göra. Ja nog kosta servrar att håla igång, men nog tror jag dom redan planerat ut detta.

tka
Medlem
Skrivet av Pawbelt:

Så du sitter och oroar dig att det kommer kosta på något viss utöver köpet av spelet? Well sluta oroa dig, det lär inte det göra. Ja nog kosta servrar att håla igång, men nog tror jag dom redan planerat ut detta.

Nej, det är inte riktigt vad jag menar. Det avgörande för mig är att det inte är free2play mmo-style och krav på att spela på deras servrar enbart. Jag vill äga spelet om jag köper det, och ha fulla möjligheter att modda och trixa och knåpa.

Och måste det absolut vara krav på att spela på deras servrar så ser jag hellre en månadkostnadsmodell och att man då får tillgång till allt i de contentpatchar som släpps istället för att känna mig tvingad att köpa olika tillägg som coola maskiner, vapen, ingame valuta, xp-boosters, mm mm.

Det allra viktigaste för att göra ett val inför ett köp är att veta hur avtalet ser ut, och om det innebär merkostnader eller inte, oavsett vad man köper.

Det är lite synd att dom uppenbart försöker dölja hur dom tänkt att få in pengarna, och ännu mer synd att det inte kommer finnas singleplayer. Jag gör som inlägget ovan och väntar helt enkelt tills det är klart och det finns testversioner.

Avstängd
Skrivet av tka:
Skrivet av Pawbelt:

Så du sitter och oroar dig att det kommer kosta på något viss utöver köpet av spelet? Well sluta oroa dig, det lär inte det göra. Ja nog kosta servrar att håla igång, men nog tror jag dom redan planerat ut detta.

Nej, det är inte riktigt vad jag menar. Det avgörande för mig är att det inte är free2play mmo-style och krav på att spela på deras servrar enbart. Jag vill äga spelet om jag köper det, och ha fulla möjligheter att modda och trixa och knåpa.

Och måste det absolut vara krav på att spela på deras servrar så ser jag hellre en månadkostnadsmodell och att man då får tillgång till allt i de contentpatchar som släpps istället för att känna mig tvingad att köpa olika tillägg som coola maskiner, vapen, ingame valuta, xp-boosters, mm mm.

Det allra viktigaste för att göra ett val inför ett köp är att veta hur avtalet ser ut, och om det innebär merkostnader eller inte, oavsett vad man köper.

Det är lite synd att dom uppenbart försöker dölja hur dom tänkt att få in pengarna, och ännu mer synd att det inte kommer finnas singleplayer. Jag gör som inlägget ovan och väntar helt enkelt tills det är klart och det finns testversioner.

Will there be multiplayer?

Starbound will be fully cooperatively and competitively multiplayer, the number of players is entirely up to the server and we’re working hard to ensure the server is built with server communities in mind. DON'T WORRY YOU CAN ALSO PLAY SOLO.

Missade du det sista när du läste det där? Visst det är fortfarande på deras server m.m men det är ingen krav att spela med folk.

Och tror du verkligen att dessa försöker dölja saker? Man blev inte ens lurad på terraria som dom skapade.

12
Skriv svar