Tidslinje över Eve Online

Robot
Medlem
Tidslinje över Eve Online

Fint!


signatur

Niet.

Medlem

Har viljat börja med eve många gånger, men verkar ta ca 10 år innan man kan kalla sig icke Noob... Wow tog 3 månader

Medlem

EVE var min älskarinna i många år innan jag valde att klippa bandet med henne.
Tog många år att få riktigt bra karaktärer och skepp.
Senaste skillen jag satte på träning innan jag loggade ut för sista gången skulle ta 2 månader att lära in, två månader riktigt tid är lite lång tid
Men jag saknar den intensiva PVPn mot ryssarna och BOB, uppesittarnätter med gatecamping och roaming med wolf packs i fiendens territorium.

Medlem

Joh, Eve och gamla SVG är ju på något sätt också ett fint bevis på att riktigt bra sandbox MMO är bra skit. Lite synd att det inte finns lite mer sandbox där man inte behöver släppa nya "raider" hela tiden utan bara ge en stor fin värld och lite resurser sen släpper man in människans krigarlust och vinnarlust så skapar de sin egen content ^^

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Har viljat börja med eve många gånger, men verkar ta ca 10 år innan man kan kalla sig icke Noob... Wow tog 3 månader

den bilden var det första som poppade upp i mitt huvud när du skrev så Eve är känt för att inte vara så noob friendly, men om man bara ger sig fan på att lära sig det så blir det inte så svårt sen

spelat eve sedan 2005 och är fortfarande inte trött på det


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

Tycker inte Eve är så svårt att lära sig (Började dock i november, förstått att tutorialen blev där någonstans mycket bättre) Tog mig någon timme att lära mig minea lagom effektivt och hur man styr ett skepp ordentligt. Första månaden jag spelade räckte i sig för att ha rådd med en plex så man fick en månad till gratis.

Sen är skillnaden med eve att man måste inte sträva för att komma högst upp. Man kan nöja sig med att flyga frigates/battlecruisers.

Jämför det med verkligheten. Alla strävar ju inte efter att bli president? Vissa blir elektriker, andra doktorer, apotekare osv. Alla behövs, och ungefär så är det i eve också. Du kan tex börja jobba med mining, och det tar inte många veckor innan du effektivt kan hålla på med det. Tog mig inte alls lång tid innan jag kunde börja flyga en retriever och tjäna 24milj/timme. Självklart långt ifrån optimalt, men det är ändå en duglig lön. Räcker till en plex i månaden + ett par Hurricanes/Rifter med utrustning, vilket jag anser som en helt okej lön för en nybörjare.


signatur

Rwa?

Medlem

Saknar Eve..

Eller, rättare sagt..
Saknar känslan man hade dom första månaderna i Eve, när allt fortfarande var omringat av skimmret från en rosa nebulosa..

Nu orkar jag inte ens testa gratistiden man får skickad till sig då och då..

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Saknar Eve..

Eller, rättare sagt..
Saknar känslan man hade dom första månaderna i Eve, när allt fortfarande var omringat av skimmret från en rosa nebulosa..

Nu orkar jag inte ens testa gratistiden man får skickad till sig då och då..

Skicka den tiden till mig då

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Harry Coma:

Saknar Eve..

Eller, rättare sagt..
Saknar känslan man hade dom första månaderna i Eve, när allt fortfarande var omringat av skimmret från en rosa nebulosa..

Nu orkar jag inte ens testa gratistiden man får skickad till sig då och då..

Skicka den tiden till mig då

Om jag kunde..

Du skulle nog vara mer intresserad av Miljarderna som hör till kontot..

ELF
Medlem

Kul spel och då körde jag endast lite exploration och mining under de 3 månaderna som jag spelade det.
Slutade dock spela när jag sen förstod hur sjukt lång tid det skulle ta att komma dit man vill.
Känns tyvärr inte som någon idé att försöka spela. Utan då skulle man i så fall ha varit med redan från början när det släpptes.

EDIT:
Nu tar jag inte med kostnader och tillverkningstid och andra saker som måste göras. Men att ex. dra upp alla skills för att kunna använda en Titan ligger på över 190 dagar....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Kul spel och då körde jag endast lite exploration och mining under de 3 månaderna som jag spelade det.
Slutade dock spela när jag sen förstod hur sjukt lång tid det skulle ta att komma dit man vill.
Känns tyvärr inte som någon idé att försöka spela. Utan då skulle man i så fall ha varit med redan från början när det släpptes.

EDIT:
Nu tar jag inte med kostnader och tillverkningstid och andra saker som måste göras. Men att ex. dra upp alla skills för att kunna använda en Titan ligger på över 190 dagar....

Som sagt, man behöver inte sträva efter att få köra dem största skeppen, vad är en vitsen med att sträva efter en titan? Du behöver i princip vara med i en stor seriös corp/alliance, för att ens ha nytta av en titan, och sen är chansen att man ens får köra en titan i sin corp nog ganska liten. Det krävs väldigt mycket jobb, från en massa personer, bara för att en person skall få en titan. Så det tar nog isf mer tid att få tilliten inom corpen, en tiden det tar att kunna köra en titan.

Sen om jag skall vara ärlig ser jag inte ens varför man skulle vilja köra en titan?
Det man i princip får göra är att logga in när corpen behöver en gate, göra en åt dem, sedan logga in på sin andra karaktär.

Tycker Frigates/battlecruisers är mycket mer attraktiva skepp, där man faktiskt får göra något när man kör.
http://www.youtube.com/watch?v=gBwSZMvKudg ett par små frigates mot en battleship. (lite bättre en den nedre imo)
http://www.youtube.com/watch?v=qYdAVo2GOEU ett par små frigates mot en battlecruiser.
http://www.youtube.com/watch?v=hl-kCCtWRYQ 14 min av Solo pvp (något 2v2 klipp också)
http://www.youtube.com/watch?v=txSJqCQUsSs "Scamar" ett par på över 800miljoner.
http://www.youtube.com/watch?v=Rw8xr8MKAzs Hurricane (Battlecruiser) Pvp.

Nu tycker ju alla olika, och det har jag förståelse för, men tycker själv saker som detta värkar mycket roligare en att stå och afka i en titan.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Harry Coma:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Harry Coma:

Saknar Eve..

Eller, rättare sagt..
Saknar känslan man hade dom första månaderna i Eve, när allt fortfarande var omringat av skimmret från en rosa nebulosa..

Nu orkar jag inte ens testa gratistiden man får skickad till sig då och då..

Skicka den tiden till mig då

Om jag kunde..

Du skulle nog vara mer intresserad av Miljarderna som hör till kontot..

Du kan ge mig alla miljarderna så jag kan köpa lite speltid

Medlem

Eve är som tungläst litteratur till en början. Men till slut klickar det till och bokstavligt talat öppnar sig ett gigantiskt universum med möjligheter.

Lirade Eve rätt hårt i ca 2 år och de började ta upp allt för mycket tid(vart helt enkelt lite för kul). Spelet har en stämning som är fruktansvärt unik och som kan jämföras då man för första gången spelade Diablo 1.

Medlem

Det som är bra med EVE är att man kan göra så många olika saker, tex upptäckte jag att man kan söka efter artifakter och unika föremål, genom att skanna av områden. Man finner även andras missions, vilket är en annan historia.

Tjusningen med spelet är att allt är inte förklarat utan man får själv upptäcka eller inse saker, sådan gillar jag.

Medlem

Spelade i closed betan waaay waaay back, och har testat ett par trialperioder, men inte fastnat**.

Älskar stämmningen, puttra runt i noobskeppet o mina asteroider samtidigt som Jon Hallurs "Nouvelle Rouvenour Hero" spelar, då är det svårt att inte få nån typ av *gasm.

**Det är är lite för hardcore och pillrigt för mig, (ja, jag kanske e Carebear, so what, skit ner dig)

För att inte nämna att det är det överjävligt snyggaste rymdspel som gjorts, även idag 10 år senare (ja, jag vet att det har fått uppgraderad grafikmotor och så, men ändå).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Spelade i closed betan waaay waaay back, och har testat ett par trialperioder, men inte fastnat**.

Älskar stämmningen, puttra runt i noobskeppet o mina asteroider samtidigt som Jon Hallurs "Nouvelle Rouvenour Hero" spelar, då är det svårt att inte få nån typ av *gasm.

**Det är är lite för hardcore och pillrigt för mig, (ja, jag kanske e Carebear, so what, skit ner dig)

För att inte nämna att det är det överjävligt snyggaste rymdspel som gjorts, även idag 10 år senare (ja, jag vet att det har fått uppgraderad grafikmotor och så, men ändå).

Precis..

Den roligaste tiden var ju helt klart i början, jakten upp till cruisers..
Sen..

Medlem

Är så glad att jag äntligen sitter i ett bra battleship, nu slipper jag pilla och tråckla med cpu och power grid. Jag kan equippa allt jag vill ha utan problem.
Men det är ju lite utav charmen och utmaningen i de mindre skeppen. Men som sagt, glad att jag slipper.

Medlem

Ett fantastiskt spel som jag har njutit av i flera år. Skönt med ett spel där allt inte är förenklat utan ger lite utmaning. Så tack för denna tiden Eve!

Medlem

Dust 514 lanseras till PS3 när den är vid sitt livs ände, stor miss enligt min mening.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv

eve-online är väl det enda mmo-spelet där man får göra vad man vill utan att bli bannad?

Medlem
Skrivet av Caedmon:

eve-online är väl det enda mmo-spelet där man får göra vad man vill utan att bli bannad?

Du blir bannad för rasism och annat olagligt. Men i det stora hela så uppmanar dom till politik, korruption, backstabbing, stöld osv. Vilket är ganska roligt. Man känner sig alltid lagomt paranoid.

1
Skriv svar