Nya bilder från The Elder Scrolls Online

Robot
Nya bilder från The Elder Scrolls Online

Zenimax Onlines storslagna Elder Scrolls-mmo bjuder på nya vyer.

#the-elder-scrolls-online, #zenimax-online-studios


Medlem
Nya bilder från The Elder Scrolls Online

Oblivion, is that you?

Medlem

Någon här som sett de läckta filmerna från spelet? Ser så otroligt B:igt ut. Spelet kommer antagligen floppa värre än TORtanic.

Medlem

Fortfarande lite skeptisk till detta.. men mina förväntningar stiger:)

Längtar dock oändligt mycket till nästa singleplayer Elder Scrolls:P

Medlem

Tror jag satsar på Wildstar.
Känns som ett mmo som kommer lyckas + om det är något ncsoft är bra på så erre pvp, med titlar som: aion, lineage, guild wars, guild wars 2, lineage 2 med fler
Kommer säkerligen växa sig större en elder

Medlem
Skrivet av cm0s:

Någon här som sett de läckta filmerna från spelet? Ser så otroligt B:igt ut. Spelet kommer antagligen floppa värre än TORtanic.

1. ESO kommer bli grymt.
2. SW:ToR ÄR NICE! blir bättre och bättre för varje dag och folk strömmar in i det sedan det gick f2p

Moderator | Testpilot

Sett combat och saker, måste säga jag inte är imponerad. Jag hade hoppats på en mer Skyrim liknande combat men icke sa nicke.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av robbis:

1. ESO kommer bli grymt.
2. SW:ToR ÄR NICE! blir bättre och bättre för varje dag och folk strömmar in i det sedan det gick f2p

Har du sett de läckta klippen från betan?

Medlem
Skrivet av cm0s:

Någon här som sett de läckta filmerna från spelet? Ser så otroligt B:igt ut. Spelet kommer antagligen floppa värre än TORtanic.

Varför är du så snabb med att dömma ut spelet endast med läckta filmer från BETAn? Spelet är långt ifrån klart och att en BETA ser B ut är väl inte så konstigt då BETA är långt ifrån klart.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av cm0s:

Någon här som sett de läckta filmerna från spelet? Ser så otroligt B:igt ut. Spelet kommer antagligen floppa värre än TORtanic.

Varför är du så snabb med att dömma ut spelet endast med läckta filmer från BETAn? Spelet är långt ifrån klart och att en BETA ser B ut är väl inte så konstigt då BETA är långt ifrån klart.

Betor är till för att fixa till buggar. Har du någonsin sett ett spel ändras nämnvärt från beta till retail?

Jag har hört "det är bara beta, de kommer fixa allt tills retail" så många gånger förut. Att folk inte lär sig.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av cm0s:

Någon här som sett de läckta filmerna från spelet? Ser så otroligt B:igt ut. Spelet kommer antagligen floppa värre än TORtanic.

Varför är du så snabb med att dömma ut spelet endast med läckta filmer från BETAn? Spelet är långt ifrån klart och att en BETA ser B ut är väl inte så konstigt då BETA är långt ifrån klart.

Ah fast nee, de betor jag spelat igenom i mina dagar har inte varit speciellt långt ifrån det färdiga spelet.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av conthox:
Skrivet av cm0s:

Någon här som sett de läckta filmerna från spelet? Ser så otroligt B:igt ut. Spelet kommer antagligen floppa värre än TORtanic.

Varför är du så snabb med att dömma ut spelet endast med läckta filmer från BETAn? Spelet är långt ifrån klart och att en BETA ser B ut är väl inte så konstigt då BETA är långt ifrån klart.

Betor är till för att fixa till buggar. Har du någonsin sett ett spel ändras nämnvärt från beta till retail?

Jag har hört "det är bara beta, de kommer fixa allt tills retail" så många gånger förut. Att folk inte lär sig.

Det låter som om du tror att alla spel utvecklas efter exakt samma mönster och alla utvecklare tar in sina spel i BETA-fasen i samma läge. Att alla spel som får BETA-stämpel har X antal månader kvar och allt som skall vara i spelet är implementerat och klart för slutgiltig testning. Ja, jag har sett spel som har förändrats mycket under BETA.

Även BETA-fasen själv kan faktiskt vara indelad i olika faser/delar. I första delarna kanske man bara tar med stridsmekaniken, för att testa den och kamera med mera. Andra fasen kanske tar med eventuella fordon/steeds, nästa fast tar med inventory och loot osv osv.

Jag har hört "BETAn suger, detta kommer inte bli bra" så många gånger förut. Att folk inte lär sig.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av conthox:
Skrivet av cm0s:

Någon här som sett de läckta filmerna från spelet? Ser så otroligt B:igt ut. Spelet kommer antagligen floppa värre än TORtanic.

Varför är du så snabb med att dömma ut spelet endast med läckta filmer från BETAn? Spelet är långt ifrån klart och att en BETA ser B ut är väl inte så konstigt då BETA är långt ifrån klart.

Ah fast nee, de betor jag spelat igenom i mina dagar har inte varit speciellt långt ifrån det färdiga spelet.

Kanske för att det nu för tiden är poppis att ha en "öppen BETA" som egentligen mer är ett demo. Det gör att det finns en risk för att när spelare ser/spelar en riktigt BETA så jämför dom det med "låtsas BETA" (eller "demot") som dom spelat tidigare och tycker "oj va buggigt det är".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Det låter som om du tror att alla spel utvecklas efter exakt samma mönster och alla utvecklare tar in sina spel i BETA-fasen i samma läge. Att alla spel som får BETA-stämpel har X antal månader kvar och allt som skall vara i spelet är implementerat och klart för slutgiltig testning. Ja, jag har sett spel som har förändrats mycket under BETA.

Även BETA-fasen själv kan faktiskt vara indelad i olika faser/delar. I första delarna kanske man bara tar med stridsmekaniken, för att testa den och kamera med mera. Andra fasen kanske tar med eventuella fordon/steeds, nästa fast tar med inventory och loot osv osv.

Jag tror att du blandar ihop beta med alpha/pre-alpha. Ge mig exempel på spel som har ändrats nämnvärt under beta-fasen?

Jag har bl. a. betatestat:

WoW (vanilj)
Planetside 2
EVE Online
SW:TOR
Guild Wars 2
Battlefield: Bad Company 2
Final Fantasy XIV
World of Warplanes
Path of Exile
Tera
APB
StarCraft 2

Samtliga betor motsvarade retail-versionen med undantag för småfixar av buggar etc.

phi
Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av cm0s:

Någon här som sett de läckta filmerna från spelet? Ser så otroligt B:igt ut. Spelet kommer antagligen floppa värre än TORtanic.

Varför är du så snabb med att dömma ut spelet endast med läckta filmer från BETAn? Spelet är långt ifrån klart och att en BETA ser B ut är väl inte så konstigt då BETA är långt ifrån klart.

Jag tycker det är helt befogat att dömma ut ett spel som idagsläget befinner sig i betastadiet. Jag kan redan nu dra slutsatsen att The Elder Scrolls Online kommer att bli ännu ett generiskt mmorpg som inte tillför något nytt till genren och jag kommer inte att spela det när det väl släpps.

Jag tvivlar oerhört starkt på att utvecklarna kommer att göra en tvärvändning från den nuvarande builden och helt plötsligt implementera något som skulle locka mig till att spela det. Jag dömer alltså inte ut spelet pga buggar eller hur det ser ut utan pga själva spelmekaniken som i det här fallet ser skittråkigt ut enligt mig.

Avstängd
Skrivet av cm0s:
Skrivet av robbis:

1. ESO kommer bli grymt.
2. SW:ToR ÄR NICE! blir bättre och bättre för varje dag och folk strömmar in i det sedan det gick f2p

Har du sett de läckta klippen från betan?

Det är en beta vad förväntar du dig? Herregud vissa verkar inte förstå vad beta innebär.

Medlem
Skrivet av Pawbelt:
Skrivet av cm0s:
Skrivet av robbis:

1. ESO kommer bli grymt.
2. SW:ToR ÄR NICE! blir bättre och bättre för varje dag och folk strömmar in i det sedan det gick f2p

Har du sett de läckta klippen från betan?

Det är en beta vad förväntar du dig? Herregud vissa verkar inte förstå vad beta innebär.

Läs tråden innan du yttrar dig. Vi har redan diskuterat det här. Nämn ett enda spel som förändrats nämnvärt mellan beta och retail. Kom ut ur din förnekelse och inse att spelet inte kommer bli mycket bättre än så är. Betor är till för att finputsa spelet genom att få bort buggar.

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av robbis:

1. ESO kommer bli grymt.
2. SW:ToR ÄR NICE! blir bättre och bättre för varje dag och folk strömmar in i det sedan det gick f2p

Har du sett de läckta klippen från betan?

Klart jag har sett det. Ser riktigt bra ut och fattar inte vad folk tjatar om. Det är riktigt fina miljöer. Vad förväntar sig folk av mmo egentligen? Nåt nytt banbrytande lär inte ske direkt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Vad förväntar sig folk av mmo egentligen? Nåt nytt banbrytande lär inte ske direkt.

Något nyskapande och inte ännu en WoW-klon.

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av robbis:

Vad förväntar sig folk av mmo egentligen? Nåt nytt banbrytande lär inte ske direkt.

Något nyskapande och inte ännu en WoW-klon.

Allt är redan gjort och beprövat. Inget duger till er spelare. Det enda ni tillför i spel världen är negativitet och taskigt uppförande. Om ni inte har någonting positivt att skriva utan bara detta är en flopp detta spel suger. Kan ni inte tänka efter innan ni skriver och kanske rent av låta bli att skriva om det ändå är ett spel som inte intresserar er.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av cm0s:
Skrivet av robbis:

Vad förväntar sig folk av mmo egentligen? Nåt nytt banbrytande lär inte ske direkt.

Något nyskapande och inte ännu en WoW-klon.

Allt är redan gjort och beprövat. Inget duger till er spelare. Det enda ni tillför i spel världen är negativitet och taskigt uppförande. Om ni inte har någonting positivt att skriva utan bara detta är en flopp detta spel suger. Kan ni inte tänka efter innan ni skriver och kanske rent av låta bli att skriva om det ändå är ett spel som inte intresserar er.

Nej, allt är långt ifrån gjort och beprövat. Tror du det själv eller? Folk blir upprörda när spelutvecklare tror att konsumenterna nöjer sig med ännu en WoW-klon. Det är förolämpande. Dessutom så är det tråkigt att se Elder Scrolls IP:t fläckas ned av en sådan undermålig produkt.

Jag hade gärna sett ett MMO med:

  • Sandlåde-inriktning

  • Inga klasser - man kan välja själv vad man vill lära sig (tänk Ultima Online och Elder Scrolls-spelen)

  • Inte samma samla uttjatade system för strider med click-targeting. Varför inte något åt Dark Souls-hållet?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sett combat och saker, måste säga jag inte är imponerad. Jag hade hoppats på en mer Skyrim liknande combat men icke sa nicke.

wat? Närstriderna hör ju till det sämsta med TES-serien. Helt befriade från kreativitet och taktik.

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av conthox:

Det låter som om du tror att alla spel utvecklas efter exakt samma mönster och alla utvecklare tar in sina spel i BETA-fasen i samma läge. Att alla spel som får BETA-stämpel har X antal månader kvar och allt som skall vara i spelet är implementerat och klart för slutgiltig testning. Ja, jag har sett spel som har förändrats mycket under BETA.

Även BETA-fasen själv kan faktiskt vara indelad i olika faser/delar. I första delarna kanske man bara tar med stridsmekaniken, för att testa den och kamera med mera. Andra fasen kanske tar med eventuella fordon/steeds, nästa fast tar med inventory och loot osv osv.

Jag tror att du blandar ihop beta med alpha/pre-alpha. Ge mig exempel på spel som har ändrats nämnvärt under beta-fasen?

Jag har bl. a. betatestat:

WoW (vanilj)
Planetside 2
EVE Online
SW:TOR
Guild Wars 2
Battlefield: Bad Company 2
Final Fantasy XIV
World of Warplanes
Path of Exile
Tera
APB
StarCraft 2

Samtliga betor motsvarade retail-versionen med undantag för småfixar av buggar etc.

Så med andra ord har du aldrig testat ett spel på riktigt utan kört den nya demo versionen av "beta".
När designen är klar och i sort sätt hela produkten och man släpper in flera tusen personer att testa spelet för att lösa olika nät problem eller buggar.
Spelet är till 98% klart när det öppnas upp för allmänheten att "beta testa".

Själv kan jag inte bekräftat om filmen som läckte är från betan men om den är det så ser ju spelet betydligt sämre ut än det som visades på PAX East.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Så med andra ord har du aldrig testat ett spel på riktigt utan kört den nya demo versionen av "beta".
När designen är klar och i sort sätt hela produkten och man släpper in flera tusen personer att testa spelet för att lösa olika nät problem eller buggar.
Spelet är till 98% klart när det öppnas upp för allmänheten att "beta testa".

Själv kan jag inte bekräftat om filmen som läckte är från betan men om den är det så ser ju spelet betydligt sämre ut än det som visades på PAX East.

Det är det som per definition är beta. Du blandar ihop beta med alpha/pre-alpha.

Vad tror du själv att beta är?

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av Tobblish:

Så med andra ord har du aldrig testat ett spel på riktigt utan kört den nya demo versionen av "beta".
När designen är klar och i sort sätt hela produkten och man släpper in flera tusen personer att testa spelet för att lösa olika nät problem eller buggar.
Spelet är till 98% klart när det öppnas upp för allmänheten att "beta testa".

Själv kan jag inte bekräftat om filmen som läckte är från betan men om den är det så ser ju spelet betydligt sämre ut än det som visades på PAX East.

Det är det som per definition är beta. Du blandar ihop beta med alpha/pre-alpha.

Vad tror du själv att beta är?

Varför tror du att spelet är begränsat när denna "beta" kommer?
Jo för dom redan testat allt annat inhouse eller anlitat folk, den beta du tänker på och har """testat""" är dels för att väcka intresse men för det mesta bara för att folk ska få känna på spelet.

Det är alltid lika roligt med folk som tycker det är skit häftigt att beta testa Battlefield 3 ex men det man gör är att spela ett demo egentligen, spelet är redan klart, har satt datum för release, det är bara för att hypa spelet, inget annat.

Den själva utvecklingsfasen har fått ta stryk när företagen vill bestämma vad som är vad.
Beta processen är redan klart med andra ord, det man spelar är pre release, det är som att man skulle börja koka vatten men istället för 12c vatten så början man vid 70c.

Medlem

Känner mest "meh" för detta, tyvärr. ÄLSKAR de föregående spelen dock så får väl testa när det väl kommer i vilket fall.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Varför tror du att spelet är begränsat när denna "beta" kommer?
Jo för dom redan testat allt annat inhouse eller anlitat folk, den beta du tänker på och har """testat""" är dels för att väcka intresse men för det mesta bara för att folk ska få känna på spelet.

Det är alltid lika roligt med folk som tycker det är skit häftigt att beta testa Battlefield 3 ex men det man gör är att spela ett demo egentligen, spelet är redan klart, har satt datum för release, det är bara för att hypa spelet, inget annat.

Den själva utvecklingsfasen har fått ta stryk när företagen vill bestämma vad som är vad.
Beta processen är redan klart med andra ord, det man spelar är pre release, det är som att man skulle börja koka vatten men istället för 12c vatten så början man vid 70c.

EVE Online var buggigt som attans när jag betatestade det och var knappast ämnat som ett "demo" för spelet. WoW var inte särskilt buggigt, men det var inte något demo heller, utan användes för att stresstesta servrarna. Den gemensamma nämnaren för alla spel jag har spelat (vilket är fler spel än bara Battlefield) är att alla betor i princip motsvarade slutprodukten, bortsett från buggarna.

Vad är det som får dig att tro att denna beta är annorlunda från alla andra betor? Återigen, ge mig ett exempel på ett spel där slutprodukten blev väldigt annorlunda jämfört med betan.

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av Tobblish:

Varför tror du att spelet är begränsat när denna "beta" kommer?
Jo för dom redan testat allt annat inhouse eller anlitat folk, den beta du tänker på och har """testat""" är dels för att väcka intresse men för det mesta bara för att folk ska få känna på spelet.

Det är alltid lika roligt med folk som tycker det är skit häftigt att beta testa Battlefield 3 ex men det man gör är att spela ett demo egentligen, spelet är redan klart, har satt datum för release, det är bara för att hypa spelet, inget annat.

Den själva utvecklingsfasen har fått ta stryk när företagen vill bestämma vad som är vad.
Beta processen är redan klart med andra ord, det man spelar är pre release, det är som att man skulle börja koka vatten men istället för 12c vatten så början man vid 70c.

EVE Online var buggigt som attans när jag betatestade det och var knappast ämnat som ett "demo" för spelet. WoW var inte särskilt buggigt, men det var inte något demo heller, utan användes för att stresstesta servrarna. Den gemensamma nämnaren för alla spel jag har spelat (vilket är fler spel än bara Battlefield) är att alla betor i princip motsvarade slutprodukten, bortsett från buggarna.

Vad är det som får dig att tro att denna beta är annorlunda från alla andra betor? Återigen, ge mig ett exempel på ett spel där slutprodukten blev väldigt annorlunda jämfört med betan.

Varför skulle slutprodukten bli annorlunda när spelet redan är i beta fasen?
Och på senaste tiden så är betorna just demos för folk att springa runt och lullulla i.
Utvecklarna får sitt "omg the servers can't handle it and it won't do it on launch either because you can't rent servers for 3days" argument.

Testade BF3 Alphan den var markant annorlunda, Betan också men bara den tidiga.
Det vill säga innan dom stängde av all destruction av marken och la på blå filtret.

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av robbis:
Skrivet av cm0s:
Skrivet av robbis:

Vad förväntar sig folk av mmo egentligen? Nåt nytt banbrytande lär inte ske direkt.

Något nyskapande och inte ännu en WoW-klon.

Allt är redan gjort och beprövat. Inget duger till er spelare. Det enda ni tillför i spel världen är negativitet och taskigt uppförande. Om ni inte har någonting positivt att skriva utan bara detta är en flopp detta spel suger. Kan ni inte tänka efter innan ni skriver och kanske rent av låta bli att skriva om det ändå är ett spel som inte intresserar er.

Nej, allt är långt ifrån gjort och beprövat. Tror du det själv eller? Folk blir upprörda när spelutvecklare tror att konsumenterna nöjer sig med ännu en WoW-klon. Det är förolämpande. Dessutom så är det tråkigt att se Elder Scrolls IP:t fläckas ned av en sådan undermålig produkt.

Jag hade gärna sett ett MMO med:

  • Sandlåde-inriktning

  • Inga klasser - man kan välja själv vad man vill lära sig (tänk Ultima Online och Elder Scrolls-spelen)

  • Inte samma samla uttjatade system för strider med click-targeting. Varför inte något åt Dark Souls-hållet?

Nu har spekulationssnöbollen som vanligt börjat rulla i kommentarerna. Jag tycker det är sunt att avvakta lite mer officiellt material närmare release innan vi börjar tala i termer av förolämpande och nedfläckning.

Den bistra sanningen är nog att det är svårt att hitta nya idéer som är gångbara hos en större publik. Jag hade gärna sett fler sandlåde MMO, men tittar man på den här listan: [http://www.mmorpg-center.com/category/sandbox-mmo] så är det lätt att förstå varför utgivarna inte vågar satsa några större summor på utvecklandet av nya större sandbox MMO.
Synd, men nog den krassa verkligheten, att de flesta casual spelare idag (dvs de flesta spelare överlag) inte har tid för total frihet i ett MMO. Man kanske klarar att lägga ett visst antal timmar på Skyrim, men hur många klarar motsvarande i ett MMO?

Vad gäller andra grepp så har även det testats; Age of Conan och TERA såg ju till att strid (i alla fall närstrid) blev riktigt kul. Inget autotarget ooch klicka här. Funcoms nästa spel, TSW, lyfte sedan bort både klasser och levels, samt utspelade sig i en relativt ovanlig miljö för ett MMO. GW2 har sitt dynamiska questsystem etc

Jag har lite svårt att sätt fingret på vad folk egentligen vill ha från nya MMO, på vilket sätt ska det vara nyskapande? Det handlar ju till sist och syvende om ett rollspel, där man har en karaktär som på något sett ska utvecklas. Glöm inte att genrens fulla namn är MMORPG.

Problemet med att vara nyskapande finns på alla spelfronter idag tycker jag.
Att t ex Bioshock Infinite hyllas har ju inte med nyskapande på FPS delen att göra...

Det mesta bottnar troligen i att så mycket kreativitet flödade innan spelbranschen blev en mainstream del av underhållningsbranschen.
Det är bland de små utvecklarna som de framtida nya greppen troligen kommer att poppa fram, för att senare "lånas" till större produktioner.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sett combat och saker, måste säga jag inte är imponerad. Jag hade hoppats på en mer Skyrim liknande combat men icke sa nicke.

wat? Närstriderna hör ju till det sämsta med TES-serien. Helt befriade från kreativitet och taktik.

Jag menade mer att allt är från förstapersons-vy. Gärna Dark Messiah strider.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar