Arma III exklusivt till Steam

ZF
Medlem
Skrivet av FortuN:

För er som nu är så oroliga att använda mammas kontokort, så har ni en god nyhet

Will I be able to buy a boxed copy of Arma 3?

There will be boxed copies in most regions. These may either be Steam Codes in a retail package, or also contain DVD data (speeding up installation). You will still have to run and update through Steam the first time.

gee, undrar om Sony skrapar in några extra slantar nu när deras patent används..

k3m
Medlem
Skrivet av Tobblish:

Löjligt positiva kommentarer men vad förväntar man sig när det handlar om Valve?
Folk skulle ju ge sin själ och hela sin familj till dom..

Exklusivitet är aldrig bra.
Dock ser ju detta ut att vara ett halvt sådant, att Steam står för servern och uppdateringarna. Men att man ska kunna köpa det från olika butiker (?)

Om inte det sista så är det en jävla sellout, Steams priser är aldrig något att hänga i granen förutom i vissa enstaka fall och så klart deras reor.

Steam kan dra åt skogen så länge alla spel inte kan köras i Offline läge, otroligt irriterande när man är utan internet i några timmar och man kollar igenom sin spel lista MEN INTE KAN SPELA FÖR DET KRÄVS INTERNET! -___-

Ubisoft DRM - NAY
Valve DRM - YEY
..suck..

Mmm, tyvärr är det ju så. Men som jag förespråkat hela tiden. Folk är korkade samt gillar snabba fixar = Steam växte så det knaka = nu plötsligt standard. N.f.t. gillar jag dock Steam mer, främst p.g.a. Linux stödet. Jädrans trevligt att Valve tänker på Linux användarna.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Tobblish:

Löjligt positiva kommentarer men vad förväntar man sig när det handlar om Valve?
Folk skulle ju ge sin själ och hela sin familj till dom..

Exklusivitet är aldrig bra.
Dock ser ju detta ut att vara ett halvt sådant, att Steam står för servern och uppdateringarna. Men att man ska kunna köpa det från olika butiker (?)

Om inte det sista så är det en jävla sellout, Steams priser är aldrig något att hänga i granen förutom i vissa enstaka fall och så klart deras reor.

Steam kan dra åt skogen så länge alla spel inte kan köras i Offline läge, otroligt irriterande när man är utan internet i några timmar och man kollar igenom sin spel lista MEN INTE KAN SPELA FÖR DET KRÄVS INTERNET! -___-

Ubisoft DRM - NAY
Valve DRM - YEY
..suck..

Mmm, tyvärr är det ju så. Men som jag förespråkat hela tiden. Folk är korkade samt gillar snabba fixar = Steam växte så det knaka = nu plötsligt standard. N.f.t. gillar jag dock Steam mer, främst p.g.a. Linux stödet. Jädrans trevligt att Valve tänker på Linux användarna.

Dom tänker inte på Linux användarna, detta är ju något dom gör för sig själva.
Deras egna låda kommer ju att vara Linux baserad så det har absolut inget att göra med användarna alls.

k3m
Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Tobblish:

Löjligt positiva kommentarer men vad förväntar man sig när det handlar om Valve?
Folk skulle ju ge sin själ och hela sin familj till dom..

Exklusivitet är aldrig bra.
Dock ser ju detta ut att vara ett halvt sådant, att Steam står för servern och uppdateringarna. Men att man ska kunna köpa det från olika butiker (?)

Om inte det sista så är det en jävla sellout, Steams priser är aldrig något att hänga i granen förutom i vissa enstaka fall och så klart deras reor.

Steam kan dra åt skogen så länge alla spel inte kan köras i Offline läge, otroligt irriterande när man är utan internet i några timmar och man kollar igenom sin spel lista MEN INTE KAN SPELA FÖR DET KRÄVS INTERNET! -___-

Ubisoft DRM - NAY
Valve DRM - YEY
..suck..

Mmm, tyvärr är det ju så. Men som jag förespråkat hela tiden. Folk är korkade samt gillar snabba fixar = Steam växte så det knaka = nu plötsligt standard. N.f.t. gillar jag dock Steam mer, främst p.g.a. Linux stödet. Jädrans trevligt att Valve tänker på Linux användarna.

Dom tänker inte på Linux användarna, detta är ju något dom gör för sig själva.
Deras egna låda kommer ju att vara Linux baserad så det har absolut inget att göra med användarna alls.

hehe! Okej! Nä, de har nog flera anledningar varför de skapat linuxstöd. Dels för konsumenterna samt företaget. De är ju ett företag och som alla företag vill de tjäna pengar och ha många nöjda kunder som återkommer.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Exklusivt... Och positiva kommentarer?! VAD I--?!

Det spelar ingen roll för mig, för de första spelen var inte ens bra. Jag avstår.

Helt ok. Win win för vi vill inte spela med dig i alla fall.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Sandman666:

För övrigt anser jag att Gabe Newell är fet!

Patetiska kretin.

Kretin
Substantiv
(medicin) person som lider av kretinism
(nedsättande) kroppsligt och andligt missbildad människa, idiot, dumhuvud


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

yay... steambundet drm..

Saknar den tiden när man tryckte på en .exe-fil och bara startade spelet och inget annat.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av FortuN:

Fattar inte varför alla är så jävulskt gnälliga på Steam?

Jag och alla polare sitter online där ofta, då vi använder steam till många av våra spel. Vi har aldrig haft något problem med det. Är säkert flera år sedan vi har haft något problem senast.

Förutom att det kan vara högre pris (Vilket det bevisat inte kommer vara för att det ska ÄVEN säljas i butik) så vad har ni mot det?

Funkar tamefan fin fint och är en jävligt bra tjänst...

Starkt användande utav hyperbole eller vad?
Det är kanske tre personer som varit negativa häromkring inför det hela medans majoriteten prisat Steam till skyarna. Så lugna dig ett hekto. Häromkring finns det tillräckligt många förkämpar för Steam, en till behövs inte.

Personligen påminner detta mig bara om den enormt överlägsna ställning Steam har som plattform. Jag avskyr sådant och ser ytterst gärna två likställda plattformar om inte tre.

Medlem

Goda nyheter av den anledningen att detta möjliggör ett ArmA 3-släpp innan årets slut!
Är inte direkt Steam-frälst i övrigt men har inte haft några jättestora problem med det heller.

Go BIS


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Det låter bra. Jag får försöka göra ett ryck att spela igenom Arma2 innan dess då. Blir att man drar på det när man vet att det är mycket att lära.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skrivet av Tobblish:

Löjligt positiva kommentarer men vad förväntar man sig när det handlar om Valve?
Folk skulle ju ge sin själ och hela sin familj till dom..

Exklusivitet är aldrig bra.
Dock ser ju detta ut att vara ett halvt sådant, att Steam står för servern och uppdateringarna. Men att man ska kunna köpa det från olika butiker (?)

Om inte det sista så är det en jävla sellout, Steams priser är aldrig något att hänga i granen förutom i vissa enstaka fall och så klart deras reor.

Steam kan dra åt skogen så länge alla spel inte kan köras i Offline läge, otroligt irriterande när man är utan internet i några timmar och man kollar igenom sin spel lista MEN INTE KAN SPELA FÖR DET KRÄVS INTERNET! -___-

Ubisoft DRM - NAY
Valve DRM - YEY
..suck..

Vilka spel från Steam och Ubisoft kan man INTE köra i offline läge numera?

Medlem
Skrivet av Gamer_of_rage!:
Skrivet av Tobblish:

Löjligt positiva kommentarer men vad förväntar man sig när det handlar om Valve?
Folk skulle ju ge sin själ och hela sin familj till dom..

Exklusivitet är aldrig bra.
Dock ser ju detta ut att vara ett halvt sådant, att Steam står för servern och uppdateringarna. Men att man ska kunna köpa det från olika butiker (?)

Om inte det sista så är det en jävla sellout, Steams priser är aldrig något att hänga i granen förutom i vissa enstaka fall och så klart deras reor.

Steam kan dra åt skogen så länge alla spel inte kan köras i Offline läge, otroligt irriterande när man är utan internet i några timmar och man kollar igenom sin spel lista MEN INTE KAN SPELA FÖR DET KRÄVS INTERNET! -___-

Ubisoft DRM - NAY
Valve DRM - YEY
..suck..

Vilka spel från Steam och Ubisoft kan man INTE köra i offline läge numera?

Du måste tom ha haft internet för att gå in i offline läge, försöker du göra det utan uppkoppling no luck.
Går du till spelets exe fil så vill det bara starta steam..

Medlem
Skrivet av FortuN:

Fattar inte varför alla är så jävulskt gnälliga på Steam?

Jag och alla polare sitter online där ofta, då vi använder steam till många av våra spel. Vi har aldrig haft något problem med det. Är säkert flera år sedan vi har haft något problem senast.

Förutom att det kan vara högre pris (Vilket det bevisat inte kommer vara för att det ska ÄVEN säljas i butik) så vad har ni mot det?

Funkar tamefan fin fint och är en jävligt bra tjänst...

Precis som med all annan DRM så är det inte framtidssäkert. Risken är överhängande att dagens spel inte kommer att kunna spelas om några år.

Medlem

Jag ser inga problem med att ArmA 3 är Steam-only i början. Det ter sig som att retail versioner ala DVD även kommer att komma ut.

Och glöm inte bort att i Steam kan du oftast gå in och se din "CDKEY" som du kan installera på en vanlig DVD baserad release

Medlem
Skrivet av revellion:

Jag ser inga problem med att ArmA 3 är Steam-only i början. Det ter sig som att retail versioner ala DVD även kommer att komma ut.

Och glöm inte bort att i Steam kan du oftast gå in och se din "CDKEY" som du kan installera på en vanlig DVD baserad release

Fast är det steambundet så spelar inte DVD-releasen någon roll, du behöver fortfarande Steam som DRM.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar