Vyer från vidunderligt vackra Witcher 3

Robot
Vyer från vidunderligt vackra Witcher 3

CD Projekt har släppt nya bilder från tredje sagan om witchern Geralt.

#cd-projekt, #witcher-3-wild-hunt, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Vyer från vidunderligt vackra Witcher 3

Började spela ettan för ett par veckor sedan men kom inte så långt. Finns så mycket andra spel man måste spela klart. Är det värt att ta sig genom serien och sedan införskaffa trean?

Redaktör
Ponny
Skrivet av joonsson:

Började spela ettan för ett par veckor sedan men kom inte så långt. Finns så mycket andra spel man måste spela klart. Är det värt att ta sig genom serien och sedan införskaffa trean?

Utom tvekan: JAAA!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Den som inte lirat 2an borde defenetivt göra det ! lätt en av mina favoritspel. Kommer att förbeställa detta utan tvekan

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av joonsson:

Började spela ettan för ett par veckor sedan men kom inte så långt. Finns så mycket andra spel man måste spela klart. Är det värt att ta sig genom serien och sedan införskaffa trean?

Utom tvekan: JAAA!

Jag gick direkt på 2an.. Jag fick det berättat så att jag inte behövde lägga tid på ettan då det är mycket som inte stämmer i historien osv. Att de ändrar massor i 2an så det skulle nästan bara röra till det om jag körde 1an först. rätt eller fel?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av joonsson:

Började spela ettan för ett par veckor sedan men kom inte så långt. Finns så mycket andra spel man måste spela klart. Är det värt att ta sig genom serien och sedan införskaffa trean?

Utom tvekan: JAAA!

Jag gick direkt på 2an.. Jag fick det berättat så att jag inte behövde lägga tid på ettan då det är mycket som inte stämmer i historien osv. Att de ändrar massor i 2an så det skulle nästan bara röra till det om jag körde 1an först. rätt eller fel?

Finns inge canon, det du gör i ettan kommer påverka vad som händer i trean.

Testpilot

Kör Witcher 2 nu och det är underbart kul.

Körde igenom det då spelet kom men nu med enhanced edition har de lagt till massor med content , inte nog med det , genom att välja lite andra val i spelet blir det helt annorlunda att spela.

Jag råder alla som endast spelat igenom 1 ggn att genast spela ytterligare en vända och ta andra val i spelet.

Sen att spelet är vidunderligt vackert redan nu är ju inget minus

Det enda jag stör mig lite på är den konstiga antialiasingen som gör en typ av "streck & blurrighet" vilket jag inte förstått hur man ska stänga av i grafik settings. Nån som vet?

k3m
Medlem

Sådana höga ambitioner brukar inte sluta bra :/

Jag hoppas CPR lyckas, för de är enligt mig kungen bland spelutvecklare och har min fulla respekt. Jag säger lycka till och håller tummarna.

k3m
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Kör Witcher 2 nu och det är underbart kul.

Körde igenom det då spelet kom men nu med enhanced edition har de lagt till massor med content , inte nog med det , genom att välja lite andra val i spelet blir det helt annorlunda att spela.

Jag råder alla som endast spelat igenom 1 ggn att genast spela ytterligare en vända och ta andra val i spelet.

Jag tackar för tipset

k3m
Medlem
Skrivet av joonsson:

Började spela ettan för ett par veckor sedan men kom inte så långt. Finns så mycket andra spel man måste spela klart. Är det värt att ta sig genom serien och sedan införskaffa trean?

Absolut!

Medlem

Jag har inte spelat Witcher 2 än men det här ser också jättespännande ut


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Då får jag väl ta mig i nackskinnet och se till att spela igenom dem då. Ska bara bli klar med Bioshock, AC III, GTA IV, X-COM osv. osv.

Får kanske prioritera upp Witcher serien lite.

Medlem

Så ruggigt taggad på det här spelet! Kom ihåg också att alla screenshots är från den gamla motorn, de har inte gjort klart den som ska användas i trean ännu.

CFW
Medlem

Witcher serien är nog, tyvärr, den serie jag helst av allt skulle vilja gilla men det går bara inte, så oförklarligt.

Gillar rollspel, gillar medeltida fantasysettings, gillar "mature" content. Men det är något som gör att jag inte fastnar för dessa spel...Kanske att man måste spela som Geralt eller att han är en sån jack-of-all-trades med crafting och spells och svärd.

Kanske är det för "svaga" öppningar på Witcher 1 & 2, bryr man sig om att någon har stulit några grejjer från witcherslottet (1an om jag minns rätt) eller att någon slår ihjäl några kungar (2an), för mig blev det liksom gäsp...

Creds till alla som gillar spelen, är säkert bra om man förmår engagera sig. Väntar mer på cyberpunk 2077 dock...

Medlem

Håller med CFW: jag vill verkligen älska the witcher-spelen men det går bara inte.

En faktor för mig är det estetiska. Spelen är helt enkelt i min smak brutalt fula. Man kan lösa en del genom att sänka grafiken så man slipper alla detaljer men inte hela vägen. Själv art-designen är så extrem att jag undrar om jag spelar Super Mario Kart eller ett rollspel. Det ser helt enkelt hemskt ut. Lägg därtill att animationerna i spelet är så otroligt ryckiga och hela spelet känns "konstigt" när man spelar det. Allting känns helt enkelt så hafsigt gjort. Hade spelet varit lika öppet som t.ex. Skyrim hade jag nog haft överseende...

Nåja det kanske är fel på mig men kan bara inte begripa hur någon kan tycka att de där bilderna är vackra

Medlem
Skrivet av CFW:

Witcher serien är nog, tyvärr, den serie jag helst av allt skulle vilja gilla men det går bara inte, så oförklarligt.

Gillar rollspel, gillar medeltida fantasysettings, gillar "mature" content. Men det är något som gör att jag inte fastnar för dessa spel...Kanske att man måste spela som Geralt eller att han är en sån jack-of-all-trades med crafting och spells och svärd.

Kanske är det för "svaga" öppningar på Witcher 1 & 2, bryr man sig om att någon har stulit några grejjer från witcherslottet (1an om jag minns rätt) eller att någon slår ihjäl några kungar (2an), för mig blev det liksom gäsp...

Creds till alla som gillar spelen, är säkert bra om man förmår engagera sig. Väntar mer på cyberpunk 2077 dock...

Läs böckerna som kommer du bry dig mer om karaktärerna, de svenska översättningarna är förvånansvärt bra.

Medlem
Skrivet av CFW:

Witcher serien är nog, tyvärr, den serie jag helst av allt skulle vilja gilla men det går bara inte, så oförklarligt.

Gillar rollspel, gillar medeltida fantasysettings, gillar "mature" content. Men det är något som gör att jag inte fastnar för dessa spel...Kanske att man måste spela som Geralt eller att han är en sån jack-of-all-trades med crafting och spells och svärd.

Kanske är det för "svaga" öppningar på Witcher 1 & 2, bryr man sig om att någon har stulit några grejjer från witcherslottet (1an om jag minns rätt) eller att någon slår ihjäl några kungar (2an), för mig blev det liksom gäsp...

Creds till alla som gillar spelen, är säkert bra om man förmår engagera sig. Väntar mer på cyberpunk 2077 dock...

Själv älskar jag Witcher-serien men förstår verkligen om du håller en grudge mot Geralt.. det är inte direkt den bästa huvudkaraktären och absolut inte i ett rollspel. Han känns ofta ganska tråkig och ensidig och inte alls "rollspelsbar".


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av joonsson:

Började spela ettan för ett par veckor sedan men kom inte så långt. Finns så mycket andra spel man måste spela klart. Är det värt att ta sig genom serien och sedan införskaffa trean?

Utom tvekan: JAAA!

Enligt mig kan du avstå från det första spelet. Jag försökte spela det 3~4 gånger, eventuellt drog jag igenom hela för att sedan importera min sparfil till Witcher 2. Det var väl lite sisådär värt det. Inga större skillnader.

Witcher 2 är ett fruktansvärt bra spel dock!

Om du spelar igenom 1:an så gör det bara för att helt enkelt känna igen världen lite. Karaktärerna är inte sig lika i 2:an som de var i 1:an, varken personlighetsmässigt eller till utseendet. (Tja, vissa är väl.)

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Håller med CFW: jag vill verkligen älska the witcher-spelen men det går bara inte.

En faktor för mig är det estetiska. Spelen är helt enkelt i min smak brutalt fula. Man kan lösa en del genom att sänka grafiken så man slipper alla detaljer men inte hela vägen. Själv art-designen är så extrem att jag undrar om jag spelar Super Mario Kart eller ett rollspel. Det ser helt enkelt hemskt ut. Lägg därtill att animationerna i spelet är så otroligt ryckiga och hela spelet känns "konstigt" när man spelar det. Allting känns helt enkelt så hafsigt gjort. Hade spelet varit lika öppet som t.ex. Skyrim hade jag nog haft överseende...

Nåja det kanske är fel på mig men kan bara inte begripa hur någon kan tycka att de där bilderna är vackra

Antagligen en smaksak hur man tycker det ser ut.
Har precis tagit upp ettan igen och blev förvånad över hur bra det såg ut för vara 5 år gammalt.
Sedan finns det otroligt bra mods också, tex hd texturer som är 2gb för både natur och människor.

Sen att du jämför med skyrim som är sjukt dåligt i jämförelse med witcher föstår jag inte

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av CFW:

Kanske att man måste spela som Geralt eller att han är en sån jack-of-all-trades med crafting och spells och svärd.

Fast riktigt så är det väl inte? Det är i första hand i närstrid, med svärd, han är begåvad. Hans spells är ju bara ett komplement och inte i närheten av att vara lika starka som de världens magiker nyttjar. Crafting pysslar han inte med ö.h.t vad jag kan minnas, utan det är diverse smeder på olika platser som gör grejerna för en penning.

Notera att jag inte klagar på att du inte gillar Witcher, det har jag full förståelse för, men jag är en besserwisser.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Började spela ettan för ett par veckor sedan men kom inte så långt. Finns så mycket andra spel man måste spela klart. Är det värt att ta sig genom serien och sedan införskaffa trean?

Har exakt samma problem. Började på Witcher 1 för några månader sen, och la av efter någon timme. Tänkte rycka tag i mig själv och försöka köra rejält nu i helgen.

Testpilot

Witcher 1 är ett helt annat spel egentligen , världen är densamma men hur man spelar är ju mer diablo-likt än nåt annat.

Man missar inte så mycket att hoppa över det och gå direkt på 2an om man nu inte vill leva in sig i storyn och få saker förklarade för sig som utspelas i 1an.
Själv diggade jag ettan även om systemet med potions är en jäkla soppa som inte är så mycket bättre i 2an heller även om de patchat bort en hel del av det dåliga numer.

Spelmässigt är 2an ganska oförlåtande i början och det är början av spelet som man har mest problem innan man gått upp i level , nu finns det en tutorial som är betydligt bättre & jag råder alla att köra den för att lära sig spelmekaniken.

Grafiskt är det jättesnyggt men lite plottrigt ibland , man har svårt att se monsten i skogsmiljöerna , men det är smådetaljer i ett av de bästa RPG som kommit de senaste åren.

k3m
Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Håller med CFW: jag vill verkligen älska the witcher-spelen men det går bara inte.

En faktor för mig är det estetiska. Spelen är helt enkelt i min smak brutalt fula. Man kan lösa en del genom att sänka grafiken så man slipper alla detaljer men inte hela vägen. Själv art-designen är så extrem att jag undrar om jag spelar Super Mario Kart eller ett rollspel. Det ser helt enkelt hemskt ut. Lägg därtill att animationerna i spelet är så otroligt ryckiga och hela spelet känns "konstigt" när man spelar det. Allting känns helt enkelt så hafsigt gjort. Hade spelet varit lika öppet som t.ex. Skyrim hade jag nog haft överseende...

Nåja det kanske är fel på mig men kan bara inte begripa hur någon kan tycka att de där bilderna är vackra

Animationerna är bland det bästa som finns i spelvärlden. Och jag är ruggigt petig när det gäller animeringen.

1
Skriv svar