Robot
Flashback

Det har beskrivits som science fiction-motsvarigheten till Prince of Persia, och den spirituella uppföljaren till Another World. Nu är det tillbaka - i regi av skräckspelet Amys utvecklare.

#flashback, #ubisoft, #another-world, #amy, #vectorcell


KoP
Medlem
Flashback

Lär ju bli köp bara för att det är Flasback. Hoppas dom inte ändrat för mycket på bandesignen bara.

Medlem

Med PoP lyckades Ubisoft hitta rätt men på senare tid har de bara misslyckats gång på gång. Ja AC var intressant sett till dess story men så mycket till spel var det inte, helt klart en fördumning av PoP. Jag är således väldigt skeptisk till att de kommer lyckas göra en värdig remake på Flashback men hoppas kan man ju alltid.

Inaktiv

Jag köper i vilket fall och bildar min egen uppfattning.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Jag tyckte alltid att det var underligt att originalets fokus att återupptäcka Conrads identitet - det som spelet alltså är döpt efter - löses knappt en fjärdedel in och aldrig mer kommer på tal.

Inaktiv

"nästan fånigt övertydlig." Som så många andra då :/

Vad innebär detta? Pilar som visar att jag ska gå åt höger/uppåt så fort jag står stilla i mer än 0.5SEK?

Styrningen känns ju A och O i ett spel som detta.

Finns för övrigt ett sjukt bra sidscrollande pangarspel med inslag av "pussel" till Xbox live, men kan aldrig någonsin komma ihåg vad det heter. Lite scifi o utspelar sig i framtiden.

Medlem

Jag är så besviken, snacka om att ta nåt åt fel håll.

Flakmonkey

Bloggade om det när trailern släpptes och var tveksam redan då och det har inte ändrats det minsta. Om något så är jag än mer orolig nu. Blir det inte bra så är det ju en klassiker som dras ner i smutsen...

KoP
Medlem

Någon som föressten vet vem som kommer stå för musiken i spelet?

Men man kan ju iaf hoppas Raphaël Gesqua (Audiomonster) kommer reprisera sin roll.

Medlem
Skrivet av Aresz:

"nästan fånigt övertydlig." Som så många andra då :/

Vad innebär detta? Pilar som visar att jag ska gå åt höger/uppåt så fort jag står stilla i mer än 0.5SEK?

Styrningen känns ju A och O i ett spel som detta.

Finns för övrigt ett sjukt bra sidscrollande pangarspel med inslag av "pussel" till Xbox live, men kan aldrig någonsin komma ihåg vad det heter. Lite scifi o utspelar sig i framtiden.

Shadow complex?

Medlem

Jag kom ihåg ett spel från när jag var väldigt, väldigt, väldigt liten som påminde om Flashback. Man började av att man hängde i en fallskärm, och var i en djungel. Sedan möter man dinosaurier. Det var i 2d dessutom

Jag lirade lite flashback när man var liten, men var det samma spel som jag pratade om?. Har en minneslucka och minns bara lite delar Google has not answered my question yet.

Edit: Skit i min fråga, det var inte samma spel. Mitt minne är inte på min sida Var Bermuda syndrome jag tänkte på

Medlem

Minns runt 1992-1993 som 12 åring, satt hemma hos store brorsan o lirade Flashback, blev många timmar på hans Amiga 500

Gillade dock inte uppföljaren till Playstation under namnet: Fade To Black.

Blir nog ett köp.

Medlem

jäklar nästan som man blir sugen att damma av Segan och sätt i flashback kasseten och spela =D


signatur

mm

Inaktiv
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Aresz:

"nästan fånigt övertydlig." Som så många andra då :/

Vad innebär detta? Pilar som visar att jag ska gå åt höger/uppåt så fort jag står stilla i mer än 0.5SEK?

Styrningen känns ju A och O i ett spel som detta.

Finns för övrigt ett sjukt bra sidscrollande pangarspel med inslag av "pussel" till Xbox live, men kan aldrig någonsin komma ihåg vad det heter. Lite scifi o utspelar sig i framtiden.

Shadow complex?

Tack! Shadow Complex var det ja, så suveränt bra spel! Fattar inte varför vi aldrig får se en tvåa?

Medlem

Det som jag tycker är sjukast är att det känns som igår jag spelade Flashback.

Fan, man börjar bli gammal ;P

Medlem

Shadow Complex 2 kommer fast inte till 360 utan till Xbox X, microsoft tror att dem kommer undan piraterna och deras moddmekaniker.

För att återknyta, det finns oerhört bra spel som är plattformar och sidscrollande på XBLA

Trine 2, Shank 2, Mark Of the Ninja mm mm

Nåväl, det är väl en sak och göra Amy fär inte många reagerar, men detta vore som att ta Uwe Boll och låta honom göra om sagan om ringen eller star wars.

Antingen blir det kanon, eller så blir det en flopp, så vad vectorcell och ubi kanske inte vet om är att det är många ögon riktade mot dem just nu, och gör dem bort detta "storspel" så är dem rökta och har svårt att komma tillbaka!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Jag hade blivit mycket gladare om dom bara släppt originalspelet till PSN/XBLA/Steam istället för att göra en nyversion av det.

Skrivet av KoP:

Någon som föressten vet vem som kommer stå för musiken i spelet?

Men man kan ju iaf hoppas Raphaël Gesqua (Audiomonster) kommer reprisera sin roll.

Raphaël Gesqua är ju en av de stora Amigamusikerna, men han gjorde ju inte originalmusiken utan den står Jean Baudlot och Fabrice Visserot för. På hans egna hemsida så står det bara "Amiga music conversion by Raphaël Gesqua".

Medlem
Skrivet av Aresz:

"
Styrningen känns ju A och O i ett spel som detta.

Ibland läser man för snabbt...jag läste detta som att man styr med A och O och tänkte "fan vad det lät omständigt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

KoP
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Jag hade blivit mycket gladare om dom bara släppt originalspelet till PSN/XBLA/Steam istället för att göra en nyversion av det.

Skrivet av KoP:

Någon som föressten vet vem som kommer stå för musiken i spelet?

Men man kan ju iaf hoppas Raphaël Gesqua (Audiomonster) kommer reprisera sin roll.

Raphaël Gesqua är ju en av de stora Amigamusikerna, men han gjorde ju inte originalmusiken utan den står Jean Baudlot och Fabrice Visserot för. På hans egna hemsida så står det bara "Amiga music conversion by Raphaël Gesqua".

Det var skumt. Då Amiga var huvudplattformen och spelet senare kom till en drös andra format.

1
Skriv svar