Rör inte min tid!

Moderator | Testpilot
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av kill455:
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillar hur LoL har sitt F2P. Använd riktiga pengar för KOSMETISKA saker och ingenting som ger dig fördel i spelet

Det är ju inte helt sant, man kan ju betala för att få experience snabbare så att man kan spela på 30 snabbare, visst efter det är det enbart kosmetiska saker.

De som är level 30 kan bara köra med andra level 30(om man inte kör med level 1 vänner i party). Så du kommer inte köra mot någon som är lägre än 30 i de flesta fall. Därför spelar det ingen roll om du når level 30 snabbt eller långsamt.
Köper man EXP boost så är det bara en nackdel då man inte får lika mycket points till gubbar och annat skit som man i vanliga fall skulle ha.

sen så kan man ju köpa gubbar också så man slipper lägga ner så mycket tid på att tjäna ihop ip, jag har aldrig köpt en gubbe i lol men jag har spelat sen amerikanske betan men jag har fortfarande inte i närheten tillräckligt med ip för att köpa alla chars.

Spelar man mycket så är det inte så överdrivet svårt, spelar man lite så "har man väl en nackdel" om nu alla ska försöka hitta en sådan.

Kort och gott så tycker JAG du inte får någon fördel. Counterpicks spelar ingen roll låglevel då du inte kan se vad motståndaren spelar, vid level 30 har du fått så mycket IP så du kan köpa massvis med champs själv (minst 16 som behävs för ranked games vilket räcker och blir över). Nästan ingen spelare spelar också mer än 1-3 champions per position, sedan kan många champions spela på olika lanes så säg då att du väljer akali för top men dom pickar lee sin så det blir jobbigt så kan du ju bara me om att jungla eller köra mid istället.

Det är inget HINDER, folk som säger så är bara för lata för att göra det där lilla EXTRA som behövs för att hjälpa sig själv så det kan gå lite bättre. Jag kan inte säga emot att LoL är ett enkelt spel och gör man bara lite research så lär man sig till slut att även om vissa champions har svagheter som andra kan uttnyttja så kan du FORTFARANDE vinna utan större problem om du bara SPELAR RÄTT. Möter du någon som gör det jobbigt för dig så kan du antagligen inte spela som du brukar utan måste ha en backup.

Allt seriöst eller där du kan märka penga skillnader kommer när du är level 30. Vägen dit är lång utan XP boost. Använder du XP Boost så får du inte en lika bra start med "pengar" som många andra level 30 spelare. Du skippar lite pengar för att komma dit fortare och det är ditt EGET fel. Som spelare får du inte spela lika mycket matcher så du inte fått "träna" lika mycket som många andra osv, and i can't stress this enough: "Du måste ha 16 champions för att kunnda spela ranked".

Det finns undantag, sedan spelar det stor roll om du är en seriös spelare eller spelar casual, men väldigt många spelar inte ens 16 karaktärer. Hur har ni då tänkt att dom klarar sig? Finns en kille som spelat 5000 Mundo games (spelar mundo överallt) och är i Diamond 1 som är den bästa stadiga ligan. Samma gäller Teemo, visst har dom då säkert förlorat. Men ändå gått så mycket plus så de kommer upp dit.

TLDR; Att man får fördelar som "förstör" spelet (nu har ingen använt det ordet) när man köper karaktärer för pengar är inte sant i mitt tycke.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ingen har nämnt Planetside 2 än. Vad tycker ni om deras free2play-modell?

Jag får intrycket av att Sony täljer guld med kniv med det spelet.

Medlem

Jag spelar inte free2Play alls. Jag känner inte att jag behöver testa för att fatta att det kommer bli problem på ett eller annat sätt. Det säger sig självt: man får vad man betalar för.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillar hur LoL har sitt F2P. Använd riktiga pengar för KOSMETISKA saker och ingenting som ger dig fördel i spelet

Fast vill man spela som själva grundidén är tänkt ger ju hjältarna man kan betala för fördelar. Det är bättre än massvis med andra f2p, men det är fortfarande inte villkorslöst. Jag spelade LoL överdrivet länge och hade inte ens i närheten av alla gubbar eller runor.

DotA 2 å andra sidan, har ENBART kosmetiska saker att inhandla. Där har vi en modell som borde definera begreppet f2p.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Jag kom på att jag satt och klickade på "få ett gratisliv" blabla.. i candy....
Men tänkte...att vafan... det här kan ju hålla på hur länge som helst..

Så varje gång man ska vänta på att få fortsätta eller be om hjälp eller få gratisliv genom att.....

Då stänger jag ner. punkt.
Har annat för mig =P

Och dessutom spelar jag oftast såna spel när jag väntar på något(irl) eller när jag är för trött för att läsa intressanta artiklar eller dylikt....
Dvs. tidsfördriv/braindead spel =P


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Moderator | Testpilot
Skrivet av roob:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillar hur LoL har sitt F2P. Använd riktiga pengar för KOSMETISKA saker och ingenting som ger dig fördel i spelet

Fast vill man spela som själva grundidén är tänkt ger ju hjältarna man kan betala för fördelar. Det är bättre än massvis med andra f2p, men det är fortfarande inte villkorslöst. Jag spelade LoL överdrivet länge och hade inte ens i närheten av alla gubbar eller runor.

DotA 2 å andra sidan, har ENBART kosmetiska saker att inhandla. Där har vi en modell som borde definera begreppet f2p.

Fördelar eller ej så är allt gratis. Enda du BEHÖVER betala för är kosmetiska saker. Point still stands.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

TLDR; Att man får fördelar som "förstör" spelet (nu har ingen använt det ordet) när man köper karaktärer för pengar är inte sant i mitt tycke.

Samtidigt kan man argumentera för att affärsmodellen handikappar speldesignen. Just när det kommer till LoL har ju Riot gjort ett förträffligt jobb med att anpassa innehåll efter affärsmodel, då man utan problem kan lira ett fullvärdigt game med gratisrotationen av hjältar (mer eller mindre). Samtidigt så för det ju med sig att allt är betydligt mer slätstruket än i t.ex. Dota, där hela grejen rämnar om inte mer eller mindre alla medel finns till förfogande. HoN är ju praktexemplet på hur man försökte applicera en affärsmodell som inte komplementerade designen, och vi vet ju alla hur det gick.


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

12
Skriv svar