Dåliga siffror för God of War och Gears of War

Robot
Dåliga siffror för God of War och Gears of War

Varken Judgment eller Ascension har blivit storsäljare till Xbox 360 respektive Playstation 3.

#gears-of-war-judgment, #gears-of-war-3, #god-of-war-ascension, #god-of-war-iii


Medlem
Dåliga siffror för God of War och Gears of War

Kanske dags att börja på något nytt.

Medlem

Folk är väl trötta på att spela samma skit om och om igen...

Inaktiv

Förhoppningsvis kommer det nya spelserier med dom nya konsollerna,
om fantasin tryter då kanske det kan göras nya versioner av alla gammla godingar som man inte lirat på många år, typ Carmageddon, Road Rash, Myst medmera,

finns hur mycket gammalt som helst som är tusan så mycket bättre och roligare än den dynga man matas med nu som släpps i en aldrig sinande ström av uppföljare.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

källa på det?

Gears of War: Judgement: 1.1 miljoner globalt
http://www.vgchartz.com/game/70765/gears-of-war-judgment/

God of war: Ascension: 970,000 units
http://www.vgchartz.com/game/70705/god-of-war-ascension/


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Det är dags att släppa de där serierna, ingen av dem är en Mario-franchise vars mjölk aldrig sinar.

Medlem

Dethär är bara ett annat bevis av många att folk börjar tröttna på att spela samma och samma sak igen och igen.

Folk vill se ny saker, och man kan bara köra efter en mall ett ex antal gånger innan folk känner att det är ingen idé att köpa det nya spelet för att jag har redan det gamla som är exakt som det nya? Så varför skulle man köpa det nya då?

Det kommer också hända en annan serie tillslut också *host* call of duty *host*

Medlem

Dags att gå vidare och hitta på nya IP:n. Att Nintendo kan pumpa ut massvis med Mario, Zelda och mycket annat beror på att inget spel är det andra lik.

Grunden bygger på samma princip, men man utforskar nya idéer, byter stilar m.m.. Exempelvis så är Skyward Sword raka motsatsen till Twilight Princess. Och Super Mario Galaxy har inget som helst med Super Mario 64 eller Sunshine att göra.

I Gears of Wars fall så skulle man t.ex. kunna utforska idén med FPS för att förnya spelstilen, eller kanske till och med gå så långt att släppa ett RTS.

Det är stor skillnad på mjölk och sur mjölk. Så länge det är färsk och utsökt mjölk så skiter jag fullständigt i om det kommer två eller tio uppföljare, men så fort mjölken börjar surna så har det gått för långt och den mjölken ska omedelbart slängas för att ge plats för ny mjölk i kylskåpet.

Medlem

Källa? Enligt vgchartz : (säger inte att det är en mer pålitlig källa än eran)

God of War: Ascension
972,834

Gears of War: Judgement
1,053,302

För övrigt så var God of War: Ascension ett rejält nersteg jämfört med dom tidigare spelen i serien. Men tyckte ändå att det vet ett okej spel.

Medlem

"Under mars släpptes både ett nytt God of War och ett nytt Gears of War. Det finns fler likheter. Båda förkortas GoW och ingen av dem har blivit någon storsäljare."

Och båda är exklusiva för sin konsol, och fjärde huvuddelen i sin serie. Dessutom är de ungefär lika gamla som serier. 2005/2006

Medlem

"reports that he firm’s latest investor note pegs Judgment’s March sales at 425,000 units, compared to first-month sales of Gears of War 3 at over 2 million copies when it launched in September 2011."

Det är alltså Gears siffror i Mars som jämförs med en hel månads försäljning för Gears 3. Inte samma sak alls. Gears släpptes inte förrän under den senare delen av mars.

TIllägg:

Eller har jag fel, hmmm? Tror det. Siffran för Gears 3 gäller nog endast gäller september 2011. Vet ej när i september 2011 som Gears 3 kom, men antagligen omkring samma tid i månaden som nya Gears.

Så kanske är samma sak trots allt. Nästan.

Medlem

Ang. VGCHARTZ siffror, var/är det inte så att dom inte redovisar antal SÅLDA ex, utan SKEPPADE ex (från tillverkaren)?

Jag har för mig att det var så iaf.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skribent
Skrivet av Zymac:

Ang. VGCHARTZ siffror, var/är det inte så att dom inte redovisar antal SÅLDA ex, utan SKEPPADE ex (från tillverkaren)?

Jag har för mig att det var så iaf.

Hade för mig att de sysslade med kvalificerade gissningar. Knappast en pålitlig källa iaf.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Ang. VGCHARTZ siffror, var/är det inte så att dom inte redovisar antal SÅLDA ex, utan SKEPPADE ex (från tillverkaren)?

Jag har för mig att det var så iaf.

Ja och därför anses den inte vara en bra källa för antal sålda ex utan ger bara en uppfattning om hur många ex som kan ha sålts

Medlem
Skrivet av Banjo:

"reports that he firm’s latest investor note pegs Judgment’s March sales at 425,000 units, compared to first-month sales of Gears of War 3 at over 2 million copies when it launched in September 2011."

Det är alltså Gears siffror i Mars som jämförs med en hel månads försäljning för Gears 3. Inte samma sak alls. Gears släpptes inte förrän under den senare delen av mars.

TIllägg:

Eller har jag fel, hmmm? Tror det. Siffran för Gears 3 gäller nog endast gäller september 2011. Vet ej när i september 2011 som Gears 3 kom, men antagligen omkring samma tid i månaden som nya Gears.

Så kanske är samma sak trots allt. Nästan.

Tror dock inte det gör någon större skillnad, de som är intresserade köpt den nog inom denna tidsperiod. Folk har tröttnat och detta är inget som förvånar mig som nämns ovan så säljer Mario för att den IP förnyar sig med jämna mellanrum. Vad utgivarna inte verkar förstå är att om man ska fortsätta med en IP så behöver man förnya den, folk kommer förr eller senare att tröttna när marknaden är mättad (se bara på GH).

Att Gears Of War 3 sålde mycket är inte förvånande. Typ 6 månader efter release sålde Elgiganten spelet för 29:- Jag köpte ett par ex och bytte in till andra spel på Game


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Zymac:

Ang. VGCHARTZ siffror, var/är det inte så att dom inte redovisar antal SÅLDA ex, utan SKEPPADE ex (från tillverkaren)?

Jag har för mig att det var så iaf.

Ja och därför anses den inte vara en bra källa för antal sålda ex utan ger bara en uppfattning om hur många ex som kan ha sålts

Bättre källa än ingen källa, som i den här nyheten iallafall.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Zymac:

Ang. VGCHARTZ siffror, var/är det inte så att dom inte redovisar antal SÅLDA ex, utan SKEPPADE ex (från tillverkaren)?

Jag har för mig att det var så iaf.

Ja och därför anses den inte vara en bra källa för antal sålda ex utan ger bara en uppfattning om hur många ex som kan ha sålts

Precis, det var det jag menade.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

reklambudgeten för Judgment var inte närheten av samma som GOW3


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Köpte Gears 3 för några månader sedan för att lira co-op med en kompis. Jag har inte lirat något GoW tidigare. Kan bara konstatera att det är bortom mitt förstånd hur det kan finns så många uppföljare i den här spelserien. Vi har väl kommit kanske halvvägs, och det är bara samma tråkiga grej om och om igen. Hur någon skulle vilja ha mer av detta är obegripligt.

Skribent
Skrivet av Drevlin:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Zymac:

Ang. VGCHARTZ siffror, var/är det inte så att dom inte redovisar antal SÅLDA ex, utan SKEPPADE ex (från tillverkaren)?

Jag har för mig att det var så iaf.

Ja och därför anses den inte vara en bra källa för antal sålda ex utan ger bara en uppfattning om hur många ex som kan ha sålts

Bättre källa än ingen källa, som i den här nyheten iallafall.

Finns källa inbakad.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av Cane:

Folk är väl trötta på att spela samma skit om och om igen...

Verkligen, GOW en av de mest överhypade skitspelen på länge. Det enda som gör att man orkar sig igenom det är ju CO-OP, annars är ju hela spelet och story skrattretande.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Cane:

Folk är väl trötta på att spela samma skit om och om igen...

Verkligen, GOW en av de mest överhypade skitspelen på länge. Det enda som gör att man orkar sig igenom det är ju CO-OP, annars är ju hela spelet och story skrattretande.

Har visserligen bara spelat de två första men ja Gears är ett spel som är väldigt repetitivt och inte ens direkt utmanande om man spelar ensam på Insane. Horde mode däremot är rejält utmanande även på lättare svårighetsgrad om man kör det solo. Det är nog detta som varit räddningen för serien för spelet är annars mer av samma sak och att inte förnya sig nämnvärt efter tre delar kommer inte funka, folk kommer tröttna och det är nog detta vi ser nu samt att de valt en annan karaktär att fokusera på.

Microsoft behöver en ny stor IP eller iaf göra något nytt med de som de äger, det kommer inte räcka med att släppa ett nytt Halo, Forza eller Gears om det är mer av samma sak.

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Köpte Gears 3 för några månader sedan för att lira co-op med en kompis. Jag har inte lirat något GoW tidigare. Kan bara konstatera att det är bortom mitt förstånd hur det kan finns så många uppföljare i den här spelserien. Vi har väl kommit kanske halvvägs, och det är bara samma tråkiga grej om och om igen. Hur någon skulle vilja ha mer av detta är obegripligt.

GoW är som BF och CoD. Kampanjen är riktigt usel utan hela poängen är att lira multiplayer. MP i GoW är riktigt bra, warzone är tex designmässigt bättre än allt vad BF har att komma med. Vill du lira co-op så finns horde vilket är ljusår bättre än kampanjen.

Medlem
Skrivet av asdf2:
Skrivet av Kenchu:

Köpte Gears 3 för några månader sedan för att lira co-op med en kompis. Jag har inte lirat något GoW tidigare. Kan bara konstatera att det är bortom mitt förstånd hur det kan finns så många uppföljare i den här spelserien. Vi har väl kommit kanske halvvägs, och det är bara samma tråkiga grej om och om igen. Hur någon skulle vilja ha mer av detta är obegripligt.

GoW är som BF och CoD. Kampanjen är riktigt usel utan hela poängen är att lira multiplayer. MP i GoW är riktigt bra, warzone är tex designmässigt bättre än allt vad BF har att komma med. Vill du lira co-op så finns horde vilket är ljusår bättre än kampanjen.

Håller inte med dig för 5öre...jag har lirat Gears of war enbart för singelplayer kampanjen och knappt rört MP :), gillar storyn och karaktärerna+miljön...fast allt blir ju skönare om man ta ett par kalla och gå in i dimman innan man börja spela.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av asdf2:
Skrivet av Kenchu:

Köpte Gears 3 för några månader sedan för att lira co-op med en kompis. Jag har inte lirat något GoW tidigare. Kan bara konstatera att det är bortom mitt förstånd hur det kan finns så många uppföljare i den här spelserien. Vi har väl kommit kanske halvvägs, och det är bara samma tråkiga grej om och om igen. Hur någon skulle vilja ha mer av detta är obegripligt.

GoW är som BF och CoD. Kampanjen är riktigt usel utan hela poängen är att lira multiplayer. MP i GoW är riktigt bra, warzone är tex designmässigt bättre än allt vad BF har att komma med. Vill du lira co-op så finns horde vilket är ljusår bättre än kampanjen.

Håller inte med dig för 5öre...jag har lirat Gears of war enbart för singelplayer kampanjen och knappt rört MP :), gillar storyn och karaktärerna+miljön...fast allt blir ju skönare om man ta ett par kalla och gå in i dimman innan man börja spela.

Haha, du och din öl


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så går det när man aldrig kommer med något nytt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Sedan har spelen knappt marknadförts nånting. Visste tex inte ens att Acension hade släppts förrän jag såg den här artikeln.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Cane:

Folk är väl trötta på att spela samma skit om och om igen...

Verkligen, GOW en av de mest överhypade skitspelen på länge. Det enda som gör att man orkar sig igenom det är ju CO-OP, annars är ju hela spelet och story skrattretande.

Har visserligen bara spelat de två första men ja Gears är ett spel som är väldigt repetitivt och inte ens direkt utmanande om man spelar ensam på Insane. Horde mode däremot är rejält utmanande även på lättare svårighetsgrad om man kör det solo. Det är nog detta som varit räddningen för serien för spelet är annars mer av samma sak och att inte förnya sig nämnvärt efter tre delar kommer inte funka, folk kommer tröttna och det är nog detta vi ser nu samt att de valt en annan karaktär att fokusera på.

Microsoft behöver en ny stor IP eller iaf göra något nytt med de som de äger, det kommer inte räcka med att släppa ett nytt Halo, Forza eller Gears om det är mer av samma sak.

Sony är inte direkt nyskande heller , Killzone, Uncharted ,Gran turismo igen på ps4 känns inte superlockande precis och wii u kommer man ite röra om det inte blir mer än nåt zombiespel ,Zelda och femtielva Mariospel.

Visst det kan bli kostsamt att skapa nya ip som kanke floppar, men att bara köra i gamla hjulspår blir en långsam död.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Cane:

Folk är väl trötta på att spela samma skit om och om igen...

Verkligen, GOW en av de mest överhypade skitspelen på länge. Det enda som gör att man orkar sig igenom det är ju CO-OP, annars är ju hela spelet och story skrattretande.

Har visserligen bara spelat de två första men ja Gears är ett spel som är väldigt repetitivt och inte ens direkt utmanande om man spelar ensam på Insane. Horde mode däremot är rejält utmanande även på lättare svårighetsgrad om man kör det solo. Det är nog detta som varit räddningen för serien för spelet är annars mer av samma sak och att inte förnya sig nämnvärt efter tre delar kommer inte funka, folk kommer tröttna och det är nog detta vi ser nu samt att de valt en annan karaktär att fokusera på.

Microsoft behöver en ny stor IP eller iaf göra något nytt med de som de äger, det kommer inte räcka med att släppa ett nytt Halo, Forza eller Gears om det är mer av samma sak.

Sony är inte direkt nyskande heller , Killzone, Uncharted ,Gran turismo igen på ps4 känns inte superlockande precis och wii u kommer man ite röra om det inte blir mer än nåt zombiespel ,Zelda och femtielva Mariospel.

Visst det kan bli kostsamt att skapa nya ip som kanke floppar, men att bara köra i gamla hjulspår blir en långsam död.

Alltså vad nyskapande innebär är att de tar en IP och förbättrar den som till exempel Hitman eller Splinter Cell. Nintendo är väl den utvecklare som bäst lyckats med att göra det och det är anledningen till att Mario än idag håller medan Sonic däremot inte gör det (Sega misslyckades helt med att förstå vad deras fans vill ha).

När jag körde Uncharted 2 var det inte som att spela första spelet. När jag körde Gears 2 däremot kunde det nästan lika gärna ha varit det första spelet fast med bättre flyt i grafiken och ett par nya fiender. Horde mode räddade spelet och jag avskyr spel som inte erbjuder en bra svårighetsgrad redan vid första genomspelningen (Uncharted lyckas betydligt bättre med att erbjuda detta från första början).

12
Skriv svar