Ödets E3-ironi

Skägg.
10 Chambers
Ödets E3-ironi

Följande rader kan låta som lite lyxgnäll, och det är precis vad det är. Gnäll över att jag ska åka till E3 för första gången men därmed missar en konsert med ett av mina absoluta favoritband.

Jag har, precis som de flesta andra spelnördar, velat åka till Los Angeles och E3 så länge jag kan minnas. Det har varit nära ett antal gånger. Som när jag fick ett nytt jobb som varje år tagit flyget över Atlanten i juni men just det året skalades mässan ner. Så var det medan jag reste land och rike runt för att kränga möss och andra datortillbehör. Så fick jag chansen att börja jobba heltid här på FZ, lyckan var gjord och Tompa tyckte att det var min tur att åka. Men med en 5-månaders son hemma var det inte riktigt läge. Inte heller nästa år, eller nästa, då andra grabben hade fötts.

Men så i år föll allt på plats. Stjärnorna stod i linje, en blind katt föddes vid fullmåne och mässan är tillbaka till normal storlek. Flygbiljetter bokades och i ett helt dygn kände jag en totalt ohämmad pirrighet, en sån man hade dagen innan julafton som liten palt. Sen får jag ett sms. Ett sms som visar att just den veckan av alla veckor på året spelar Coheed & Cambria i Sverige. Tack som fan liksom.

#blogg


signatur
Ödets E3-ironi

Skickar Calle-klonerna till konserten.

Grattis? Sadle Ranch burger, otjänligt hotelrum, Trådlöst nätverk från 1999.
Folk och folk med filmkameror (så kallade youtubers), och vad hette det nu igen.....Värme, typ 32 grader under luftkonditioneringen.

Men det är ändå något som lockar.... men vad!?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

HAHAHAHA

Fast vadå, E3 går ju över allt ändå. Bandet kan du ju åka till Finland och se, eller något, Italien kanske...

När jag inte kunde åka med till E3 ett tidigare år, så var det en annan som fick mitt pass, då gick han runt med mitt namn hela mässan och sa att han hette som mig, mycket underligt när man såg bilder från E3 som andra hade fottat där jag var med, fast det inte var jag liksom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Traveller in time:

Skickar Calle-klonerna till konserten.

Grattis? Sadle Ranch burger, otjänligt hotelrum, Trådlöst nätverk från 1999.
Folk och folk med filmkameror (så kallade youtubers), och vad hette det nu igen.....Värme, typ 32 grader under luftkonditioneringen.

Men det är ändå något som lockar.... men vad!?

Full cavity search!

Skrivet av Hipshot:

HAHAHAHA

Fast vadå, E3 går ju över allt ändå. Bandet kan du ju åka till Finland och se, eller något, Italien kanske...

När jag inte kunde åka med till E3 ett tidigare år, så var det en annan som fick mitt pass, då gick han runt med mitt namn hela mässan och sa att han hette som mig, mycket underligt när man såg bilder från E3 som andra hade fottat där jag var med, fast det inte var jag liksom.

Wierd!


signatur
Medlem
Skrivet av Hipshot:

HAHAHAHA

Fast vadå, E3 går ju över allt ändå. Bandet kan du ju åka till Finland och se, eller något, Italien kanske...

När jag inte kunde åka med till E3 ett tidigare år, så var det en annan som fick mitt pass, då gick han runt med mitt namn hela mässan och sa att han hette som mig, mycket underligt när man såg bilder från E3 som andra hade fottat där jag var med, fast det inte var jag liksom.

Vad skulle du göra på E3? Endast besöka som konsument, eller där i något annat ärende?

Medlem

Calle, jag kom på att min anledning att inte vara på E3 faktiskt var att Jerry var på Globen och därför gick det inte. Så, jag antar att vissa saker går över E3, men ändå, E3 är ju alltid E3, dålig mat eller inte...

Skrivet av Banjo:

Vad skulle du göra på E3? Endast besöka som konsument, eller där i något annat ärende?

Annat ärende - annan tråd...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

ush.... jag vet precis hur det känns >_<


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Medlem

Synd att den är i sådan jävla tråkig stad.. men i och för sig är det ju mässan som är subjektet.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Calle, jag kom på att min anledning att inte vara på E3 faktiskt var att Jerry var på Globen och därför gick det inte. Så, jag antar att vissa saker går över E3, men ändå, E3 är ju alltid E3, dålig mat eller inte...

Skrivet av Banjo:

Vad skulle du göra på E3? Endast besöka som konsument, eller där i något annat ärende?

Annat ärende - annan tråd...

Jerry?


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Calle, jag kom på att min anledning att inte vara på E3 faktiskt var att Jerry var på Globen och därför gick det inte. Så, jag antar att vissa saker går över E3, men ändå, E3 är ju alltid E3, dålig mat eller inte...

Skrivet av Banjo:

Vad skulle du göra på E3? Endast besöka som konsument, eller där i något annat ärende?

Annat ärende - annan tråd...

Jerry?

I can Jive?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skribent

Verkligen jättesynd om dig...


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Kan trösta dig med att jag redan sett dom.....

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jerry?

Seinfeld.
Han var med i en serie på tv för ett par år sedan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lepr:

Kan trösta dig med att jag redan sett dom.....

Jo, jag med. Vill ha mer!

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jerry?

Seinfeld.
Han var med i en serie på tv för ett par år sedan.

Jaha, den!


signatur
1
Skriv svar