Company of Heroes 2

Robot
Company of Heroes 2

Med frysande soldater från filmklassikern Stalingrad färskt i minnet, gav sig Johan ut på östfrontens frostslagna fält för att känna historiens vingslag slå. Han fick även bevittna den psykologiska terrorn från stalinorgelns skräckinjagande melodi.

#company-of-heroes-2, #relic-entertainment, #homeworld, #the-outfit, #company-of-heroes


Medlem
Company of Heroes 2

I Coh kördes ju matcherna genom p2p vilket var riktigt störande. Jag vet inte om det är samma sak här, men de matcher jag har spelat har någon laggat ur nästan varje gång.


signatur

Burn in the light.

Inaktiv

Fortfarande problem med lagg, precis som i gamla Coh, vilket är synd. Får hoppas att det är en beta feature och inget mer..

Men spelet är förbannat bra och en värdig uppföljare på alla sätt.

Ni som älskade ettan kommer att älska tvåan, och att gameplayet skulle blivit snabbare o i stil med Starcraft håller jag bestämt inte med om. Just det som är skillnaden, i Coh betyder alla enheter något och är viktiga, i SC är dom bara kanonmat i mängden. Men jag älskar båda, så inget fanwar plix

AIn är som sagt tuff och ger en match, även på easy o man märker fort hur mycket skills man tappat sen senast, men bara att spela på :). Men man ska inte inbilla sig att dom på nätet är svårare, har väl kört 4 matcher online dom är fan sämre än datorn på easy

Skribent
Skrivet av Aresz:

Fortfarande problem med lagg, precis som i gamla Coh, vilket är synd. Får hoppas att det är en beta feature och inget mer..

Men spelet är förbannat bra och en värdig uppföljare på alla sätt.

Ni som älskade ettan kommer att älska tvåan, och att gameplayet skulle blivit snabbare o i stil med Starcraft håller jag bestämt inte med om. Just det som är skillnaden, i Coh betyder alla enheter något och är viktiga, i SC är dom bara kanonmat i mängden. Men jag älskar båda, så inget fanwar plix

AIn är som sagt tuff och ger en match, även på easy o man märker fort hur mycket skills man tappat sen senast, men bara att spela på :). Men man ska inte inbilla sig att dom på nätet är svårare, har väl kört 4 matcher online dom är fan sämre än datorn på easy

När det gäller farten, så var det jag som var dålig

Men håller med dig om allt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Fortfarande problem med lagg, precis som i gamla Coh, vilket är synd. Får hoppas att det är en beta feature och inget mer..

Men spelet är förbannat bra och en värdig uppföljare på alla sätt.

Ni som älskade ettan kommer att älska tvåan, och att gameplayet skulle blivit snabbare o i stil med Starcraft håller jag bestämt inte med om. Just det som är skillnaden, i Coh betyder alla enheter något och är viktiga, i SC är dom bara kanonmat i mängden. Men jag älskar båda, så inget fanwar plix

AIn är som sagt tuff och ger en match, även på easy o man märker fort hur mycket skills man tappat sen senast, men bara att spela på :). Men man ska inte inbilla sig att dom på nätet är svårare, har väl kört 4 matcher online dom är fan sämre än datorn på easy

Om det fortfarande är kvar är det garanterat inget de kommer byta ut såhär sent i utvecklingen Känns jävligt tråkigt!
Men kommer ändå sitta fastlimmad framför skärmen när skiten släpps


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Bra förhandstitt

Ser fram emot tvåan som f-n, hoppas releasen inte flyttas igen dock, då jag planerat semestern efter den.

// edit: förhandstitt, inte recension


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent
Skrivet av conthox:

Bra förhandstitt

Ser fram emot tvåan som f-n, hoppas releasen inte flyttas igen dock, då jag planerat semestern efter den.

// edit: förhandstitt, inte recension

Tack, tack! De verkar vara på rätt spår, så vi får hoppas det är juni som gäller. Månaden då jag mystiskt drabbats av vinterkräksjukan.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

vi får hoppas det är juni som gäller. Månaden då jag mystiskt drabbats av vinterkräksjukan.

Du menar sommarkräksjuka? Jo, jag har hört att det är fler som ligger i farozonen


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

URRRRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skribent
Skrivet av conthox:
Skrivet av Johan Olander:

vi får hoppas det är juni som gäller. Månaden då jag mystiskt drabbats av vinterkräksjukan.

Du menar sommarkräksjuka? Jo, jag har hört att det är fler som ligger i farozonen

Tack för räddningen!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Är riktigt besviken för tillfället, inte alls lika bra som vCoH. UI är nästan värre än BF3's UI och snöstormarna är bara så himla dryga. Man ser inte ett skit i dem och de kommer så ofta och man får bara en minuts förvarning....många små funktioner som gjorde ettan så bra är borta...

Medlem
Skrivet av PaperPlane:

UI är nästan värre än BF3's UI

På vilket sätt då?

Skrivet av PaperPlane:

många små funktioner som gjorde ettan så bra är borta...

Kan du nämna några?

Jag frågar inte för att verka dryg, bara vill veta.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av PaperPlane:

UI är nästan värre än BF3's UI

På vilket sätt då?

Skrivet av PaperPlane:

många små funktioner som gjorde ettan så bra är borta...

Kan du nämna några?

Jag frågar inte för att verka dryg, bara vill veta.

UI är helt full med onödiga detaljer som är bara allmänt jobbiga och tar upp mycket plats samt visar onödig information. Problemet är att Relic vet om det här men deras svar är ungefär: vänj er vid det.

Sen så är det inte riktigt något early, mid och late game som i ettan. Nu får du tanks efter 5 minuter, yay. :(Veterancy systemet är ju helt ruttet, du får vet när dina enheter tar skada. Comebacks är alldeles för enkelt då pop cap är 100 hela tiden och är därmed oberoende av hur många flaggor du har. Du ser inte vart fienden skjuter ifrån då det inte finns några tracers och nej spelet är inte gjort för att vara realistiskt.

Spelet har potential men i nuvarande läget är det inte speciellt kul.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Ni som älskade ettan kommer att älska tvåan, och att gameplayet skulle blivit snabbare o i stil med Starcraft håller jag bestämt inte med om.

Tycker att det tidiga spelet som finns i ettan är för kort, och detta är ett hett ämne som diskuteras på Segas CoH2 forum. Det behövs mer early/tidigt spel. Man kommer liksom lite väl fort ifrån det tidiga spännande infanterispelandet som gör CoH1 så bra. Och det är det som VCoH fantaster klagar på.

Medlem
Skrivet av PaperPlane:

Är riktigt besviken för tillfället, inte alls lika bra som vCoH. UI är nästan värre än BF3's UI och snöstormarna är bara så himla dryga. Man ser inte ett skit i dem och de kommer så ofta och man får bara en minuts förvarning....många små funktioner som gjorde ettan så bra är borta...

Vet inte hur många timmar du spelat, men jag har iaf 80 timmar ungefär, och jag har lärt mig att tycka om snöstormarna, även om jag också tycker att dom skall komma lite mer sällan.
Finns mycket kul man kan använda dom till eftersom synfältet minskar kraftigt så kan man smyga sig på trupper i hus, stridsvagnar eller göra snabba räder bakom fronten med halftracks

Dom snackar om att göra fler förändringar så som att trupper inte går långsammare plus att alla sorters eldar värmer, så som brinnande hus eller vrak.

Medlem
Skrivet av conthox:

Bra förhandstitt

Ser fram emot tvåan som f-n, hoppas releasen inte flyttas igen dock, då jag planerat semestern efter den.

// edit: förhandstitt, inte recension

Hahaha, älskar dig kamrat! Semester ska nu planeras efter release-datum för spelet här med! Hoppas datumet inte ändras

Medlem
Skrivet av krad:
Skrivet av PaperPlane:

Är riktigt besviken för tillfället, inte alls lika bra som vCoH. UI är nästan värre än BF3's UI och snöstormarna är bara så himla dryga. Man ser inte ett skit i dem och de kommer så ofta och man får bara en minuts förvarning....många små funktioner som gjorde ettan så bra är borta...

Vet inte hur många timmar du spelat, men jag har iaf 80 timmar ungefär, och jag har lärt mig att tycka om snöstormarna, även om jag också tycker att dom skall komma lite mer sällan.
Finns mycket kul man kan använda dom till eftersom synfältet minskar kraftigt så kan man smyga sig på trupper i hus, stridsvagnar eller göra snabba räder bakom fronten med halftracks

Dom snackar om att göra fler förändringar så som att trupper inte går långsammare plus att alla sorters eldar värmer, så som brinnande hus eller vrak.

Jag har inget emot snöstormarna som idé. Det är bara det att Relic gör det fel. Som det är nu uppmuntrar det inte precis tävlingsinriktad spelande och de kommer allt för ofta utan tillräckligt med förvarning, de håller på för länge och de slöar ner dina trupper för mycket. Samt att man inte ser ett skit och man kan inte bygga brasor mitt i snöstormarna.

Skribent
Skrivet av PaperPlane:
Skrivet av krad:
Skrivet av PaperPlane:

Är riktigt besviken för tillfället, inte alls lika bra som vCoH. UI är nästan värre än BF3's UI och snöstormarna är bara så himla dryga. Man ser inte ett skit i dem och de kommer så ofta och man får bara en minuts förvarning....många små funktioner som gjorde ettan så bra är borta...

Vet inte hur många timmar du spelat, men jag har iaf 80 timmar ungefär, och jag har lärt mig att tycka om snöstormarna, även om jag också tycker att dom skall komma lite mer sällan.
Finns mycket kul man kan använda dom till eftersom synfältet minskar kraftigt så kan man smyga sig på trupper i hus, stridsvagnar eller göra snabba räder bakom fronten med halftracks

Dom snackar om att göra fler förändringar så som att trupper inte går långsammare plus att alla sorters eldar värmer, så som brinnande hus eller vrak.

Jag har inget emot snöstormarna som idé. Det är bara det att Relic gör det fel. Som det är nu uppmuntrar det inte precis tävlingsinriktad spelande och de kommer allt för ofta utan tillräckligt med förvarning, de håller på för länge och de slöar ner dina trupper för mycket. Samt att man inte ser ett skit och man kan inte bygga brasor mitt i snöstormarna.

Tävlingsinriktade spelare kan välja att spela på vårbanorna. Jag gillar funktionen med snöstorm, det lägger till en helt annan nivå och kan vara riktigt klurigt. Lätt att springa rakt in i fiendens snyggt uppsatta försvarslinje.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag måste erkänna att efter har spelat dom första Company of Heroes spelen sa hade jag nog lite mer krav på en tvåa. Visst det verkar ju bra med shiftande väderlek samt att soldaterna kan frysa ihjäl,men efter ha vuxit upp med spel som Panzer General, Sudden strikes, Blitzkrieg for att nämna några så blev jag åter igen besviken på samma saker I Company of Heroes 2 som jag blev i Company of heroes 1 och dess expansioner.

Bara två stridande sidor känns väldigt tråkigt då axelmakterna inte enbart utgjordes av tyska soldater utan även soldater från anda länder plus att vinter kriget inte ens verka nänmnas är också något jag stör mig på samt att tyskarna inte pratar tyska utan engelska.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av PaperPlane:
Skrivet av krad:
Skrivet av PaperPlane:

Är riktigt besviken för tillfället, inte alls lika bra som vCoH. UI är nästan värre än BF3's UI och snöstormarna är bara så himla dryga. Man ser inte ett skit i dem och de kommer så ofta och man får bara en minuts förvarning....många små funktioner som gjorde ettan så bra är borta...

Vet inte hur många timmar du spelat, men jag har iaf 80 timmar ungefär, och jag har lärt mig att tycka om snöstormarna, även om jag också tycker att dom skall komma lite mer sällan.
Finns mycket kul man kan använda dom till eftersom synfältet minskar kraftigt så kan man smyga sig på trupper i hus, stridsvagnar eller göra snabba räder bakom fronten med halftracks

Dom snackar om att göra fler förändringar så som att trupper inte går långsammare plus att alla sorters eldar värmer, så som brinnande hus eller vrak.

Jag har inget emot snöstormarna som idé. Det är bara det att Relic gör det fel. Som det är nu uppmuntrar det inte precis tävlingsinriktad spelande och de kommer allt för ofta utan tillräckligt med förvarning, de håller på för länge och de slöar ner dina trupper för mycket. Samt att man inte ser ett skit och man kan inte bygga brasor mitt i snöstormarna.

Tävlingsinriktade spelare kan välja att spela på vårbanorna. Jag gillar funktionen med snöstorm, det lägger till en helt annan nivå och kan vara riktigt klurigt. Lätt att springa rakt in i fiendens snyggt uppsatta försvarslinje.

Förmodligen så kommer Relic ändra snöstormarna och göra dem lite mer som jag beskrev dem. Det enda man gör i en snöstorm är att sitta och vänta på att den ska gå över då det är självmord att ens försöka ta över några flaggor. Och om fienden sitter där och lurar så är det bara säga tack och adjö till gubbarna och falla tillbaka. Dock så tror jag inte att folk som är compstompers har något emot hur det är för tillfället. Som sagt så kan snöstormar riktigt ställa till det för en och till och med göra så att du förlorar matchen bara pga att den kom i det specifika tillfället utan mycket förvarning alls, tur i princip, finns inget du kunde gjort åt saken.

Hur snöstormar borde vara: http://www.coh2.org/topic/2330/blizzards läs Kolaris inlägg.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Fortfarande problem med lagg, precis som i gamla Coh, vilket är synd. Får hoppas att det är en beta feature och inget mer..

Men spelet är förbannat bra och en värdig uppföljare på alla sätt.

Ni som älskade ettan kommer att älska tvåan, och att gameplayet skulle blivit snabbare o i stil med Starcraft håller jag bestämt inte med om. Just det som är skillnaden, i Coh betyder alla enheter något och är viktiga, i SC är dom bara kanonmat i mängden. Men jag älskar båda, så inget fanwar plix

AIn är som sagt tuff och ger en match, även på easy o man märker fort hur mycket skills man tappat sen senast, men bara att spela på :). Men man ska inte inbilla sig att dom på nätet är svårare, har väl kört 4 matcher online dom är fan sämre än datorn på easy

Låter som du testat spelet.
En fråga, Nått jag verkligen irriterade mig på i ettan va pathing. Ens enheter tog ibland väldigt konstiga vägar när man bad dom röra på sig. Många gångern dom fastnade i saker(tanks o bilar)
är detta bättre i 2:an, går det faktiskt att styra enheter ordentligt eller är det som ettan?

Medlem
Skrivet av Acatoth:
Skrivet av conthox:

Bra förhandstitt

Ser fram emot tvåan som f-n, hoppas releasen inte flyttas igen dock, då jag planerat semestern efter den.

// edit: förhandstitt, inte recension

Hahaha, älskar dig kamrat! Semester ska nu planeras efter release-datum för spelet här med! Hoppas datumet inte ändras

Vi ses på fronten


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av PaperPlane:

Sen så är det inte riktigt något early, mid och late game som i ettan. Nu får du tanks efter 5 minuter, yay. :(Veterancy systemet är ju helt ruttet, du får vet när dina enheter tar skada. Comebacks är alldeles för enkelt då pop cap är 100 hela tiden och är därmed oberoende av hur många flaggor du har. Du ser inte vart fienden skjuter ifrån då det inte finns några tracers och nej spelet är inte gjort för att vara realistiskt.

Handlar inte bara om inställningar och spellägen då?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Då ni skriver detta om betan antar jag att Relic lyft på NDA'n och det är fritt fram att uttala sig. Trots att jag verkligen gillar första CoH och dess expansioner så är jag lite besviken. Det är visserligen en beta och det känns som väldigt mkt är utelämnat. Bortser man från alla otaliga buggar jag råkat utför så lider spelet av balanseringsproblem. Mortar samt AT-kanonerna (PAK/SIS?) är på tok för kraftfulla och tål alldeles för mkt stryk. Pathfinding existerar inte. Sticker det upp en kvist mitt i banan kan man ge sig fan på att halva armen har fastnat där. Nätverkskoden är lika dåliga som i första spelet. Hoppas de byter ut rösterna för de är verkligen dåliga. Överlag så känns spelet mkt snabbare då framförallt infanteri dör mkt lättare. Och AI'n är tämligen kass och inte särskilt svår att spöa, även på expert. Hur som haver så lär jag sitta som klistrad när spelet släpps för det kommer vara sjukt roligt trots diverse svagheter.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv
Skrivet av PaperPlane:

Är riktigt besviken för tillfället, inte alls lika bra som vCoH. UI är nästan värre än BF3's UI och snöstormarna är bara så himla dryga. Man ser inte ett skit i dem och de kommer så ofta och man får bara en minuts förvarning....många små funktioner som gjorde ettan så bra är borta...

Interfacet ser ju nästan exakt ut som i ettan, visst är det lite stort. Men ser ju nästan identiskt ut, största skillnaden är ju att man flyttat resurssymbolerna från vänster och lagt dom i övre delen istället.
Och hur kan du jämföra med ett interface från BF3, du menar camorosen, eller tänker du på battlelog? Annars känns det ju som standard RPG UI, som i SC2 eller ja vadsomhelst.

Meningen med snöstormen är väl just att du inte ska se ett skit i dom? Hur många minuters förvaning behöver du, tycker själv att en minut är lite lång tid. Dom som inte förbereder sig för kyla i ett ryskt vinterlandskap borde få skylla sig själva lite.

Anser att det är en skön effekt som plötsligt slöar ner själva spelandet, och visst kan man ta flaggor o förändra striden. Om inte annat så kan man passa på att flytta lite heavy armor under tiden utan att det märks.

Skrivet av faceslicer:

Låter som du testat spelet.
En fråga, Nått jag verkligen irriterade mig på i ettan va pathing. Ens enheter tog ibland väldigt konstiga vägar när man bad dom röra på sig. Många gångern dom fastnade i saker(tanks o bilar)
är detta bättre i 2:an, går det faktiskt att styra enheter ordentligt eller är det som ettan?

Tycker att dom följer order tydligt, och man ser även på minimapen vilken väg dom kommer att ta (kanske gjorde man det i ettan, minns inte). En förbättring är tanksen, vi har väl alla backat med en tank i ettan bara för att bli förbannade för att tankhelvetet vänder sig om med baken mot fienderna..o då går det åt skogen. Nu kan man lägga in en backväxel så att fordonet backar på riktigt. Men generellt är dom inte lika dumma längre.

Medlem

Verkar inte bara jag som stör mig på interfacet ingame då. Alldeles för stor font och informationsfönster när man hoovrar över en enhet man ska bygga. Massa ineffektiv layout. Inga stats eller kill-counters för units som i tidigare spel i serien. Veterancystjärnorna och ikonerna är alldeles för kluddiga.

Jag hoppas innerligt att utseendet beror på betan och att det inte är sådär vid release. Interfacet i vCoH är överlägset jämförelsevis. Att man inte kan pinga minimapen med ctrl+klick längre är också ganska irriterande.

Medlem

Hur kan en för stor och fast population cap göra ett spel mindre realistiskt? Är det inte mindre realistiskt att man inte kan använda sig av en stridsvagn för att det finns ingen plats på kartan för laddaren?

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Då ni skriver detta om betan antar jag att Relic lyft på NDA'n och det är fritt fram att uttala sig. Trots att jag verkligen gillar första CoH och dess expansioner så är jag lite besviken. Det är visserligen en beta och det känns som väldigt mkt är utelämnat. Bortser man från alla otaliga buggar jag råkat utför så lider spelet av balanseringsproblem. Mortar samt AT-kanonerna (PAK/SIS?) är på tok för kraftfulla och tål alldeles för mkt stryk. Pathfinding existerar inte. Sticker det upp en kvist mitt i banan kan man ge sig fan på att halva armen har fastnat där. Nätverkskoden är lika dåliga som i första spelet. Hoppas de byter ut rösterna för de är verkligen dåliga. Överlag så känns spelet mkt snabbare då framförallt infanteri dör mkt lättare. Och AI'n är tämligen kass och inte särskilt svår att spöa, även på expert. Hur som haver så lär jag sitta som klistrad när spelet släpps för det kommer vara sjukt roligt trots diverse svagheter.

Kan inte annat än att hålla med. Har råkat ut för massor av buggar, mest med navigering/styrning av kamera, samt rörelsen för enheterna. Tycker också grafiken i betan är bedrövlig, där jag ser pixlar på gubbarna när jag är mest utzoomad, och får bättre grafik ju närmare backen jag kommer. Hoppas det bara är ett drivrutinsfel eller liknande.

Tycker snöstormarna är ett trevligt inslag och jag tycker att man får en GOD och tidig varning om detta. Som tidigare nämnt borde man vara medveten om att blizzards förekommer på vinterbanorna och placerar då idlande trupper vid en eld eller i närheten av något skydd. Gör man inte det så borde det straffas i en iskall död

Hoppas också interface får ett ansiktslyft och blir mer översiktligt.

Allt som allt är jag tyvärr besviken över betaen, men hoppas detta är en tidig betarelease så att mycket av buggar och liknande redan är lösta. Har sjukt stora förväntningar, så att jag är besviken gör inte detta till ett dåligt spel, utan är fortfarande ett givet köp. Hoppas bara de hör på feedbacken och finjusterar till det perfekta

Medlem

Spelat en match!
Ui känns kladdigt, men det är väl något man vänjer sig vid efter några timmar.
Som redan sagts kan mortars ta för mycket stryk! Mina 3 mortars (2st 80 samt 1st 120) slog ut en T34 samt någon form av artilleripjäs.
Slog även ut en T34 med en grupp volks och panzerfaust.
Man blir fortfarande nästan klaustrofobisk om inte ännu mer i tvåan för att man inte kan zooma ut, sjukt irriterande att man inte kan få en bra överblick!
Grafiken känns som ett bakslag, men antar att det kommer implementeras massor av inställningsmöjligheter när det väl släpps

Det jag blev riktigt imponerad över är ludet, det är helt jävla fantastiskt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar