dedicated server host (sverige)

Medlem
dedicated server host (sverige)

Någon som vet en bra sida som hostar Shootmania servrar som ligger i sverige?
måste ha FTP access1
har testat http://www.multiplaygameservers.com/ och det va rena skiten, startade vi om serven så va vi tvungna att lägga till en Elite match settings fil för att få igång skiten igen.
web gränssnittet gav bara massa fel när man försökte spara vissa inställningar å sen va serven död.
använder just nu nitrado och funkar riktigt bra förutom att en i klanen får lite lite förhög ping då han sitter på ADSL (50 i ping)


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem
Skrivet av golom:

..
använder just nu nitrado och funkar riktigt bra förutom att en i klanen får lite lite förhög ping då han sitter på ADSL (50 i ping)

En vild gissning säger mig att den höga pingen beror på anslutningen.

För övrigt, testat google? Man hittar en massa bra skit där.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Ja, det beror såklart på hur han routas till den serven själv har jag bra där, just därför jag tittar på andra alternativ.
varför jag skrev här va för att jag vill veta hur andra upplevt dom, och inte vill gå på samma nit igen?...
det är trotts allt ett diskutions forum.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Kan inte direkt hjälpa dig här då du söker att köpa en spelserver. Jag har alltid köpt en VPS istället och gjort jobbet själv. Har du tiden kan du ju kolla på sånna alternativ också

Medlem
Skrivet av golom:

Ja, det beror såklart på hur han routas till den serven själv har jag bra där, just därför jag tittar på andra alternativ.
varför jag skrev här va för att jag vill veta hur andra upplevt dom, och inte vill gå på samma nit igen?...
det är trotts allt ett diskutions forum.

Routingen är inte så betydelsefull längre eftersom infrastrukturen i Sverige är bra. Däremot den fysiska anslutningen begränsar hur bra hastighet du får.

Med detta sagt, många tror att man måste ha fiberanslutning för att få bra ping vilket inte är sant. Det är faktiskt inte så mycket data som skickas från klienten till spelservern så har man en normal uppkoppling så kommer det att fungera bra. Snarare är det så att din kompis inte har satt upp sitt nätverk ordentligt (dålig firewall, hoppig nätverkstrafik, delar anslutning med någon som tankar film e t c). Där hade jag börjat.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Eftersom nitrado har sin servrar i frankfurt så spelar routingen visst roll, han ha x antal mer hopp än mig med tex bahnhof, och en annan i samma stads när fast med annan leverantör tar en helt anan väg där av en annan pingm. Men det kan vi skita i nu och försöka återgå till topic, eller vad sägs... va ju som sagt ute efter svenska hosts, hade dom legat i GBG hade det tex varit guld, då detta ger 0-6 i ping


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

1
Skriv svar