Gibbing in Faku – film från nya Rise of the Triad

Robot
Skribent
Gibbing in Faku – film från nya Rise of the Triad

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Ser riktigt intressant ut

Medlem

Något för Quake rävarna kanske?


signatur

Game long and prosper

nj
Medlem
Skrivet av Javas:

Något för Quake rävarna kanske?

Alldeles för verklighetstroget, titta bara på pistolerna! Ser ju ut som något hämtat direkt från verkligheten! </sarkasm>

Ser helt klart intressant ut, hoppas på att det ska bli ett bra "old school" fps.

Medlem
Skrivet av Javas:

Något för Quake rävarna kanske?

När vi "rävar" satt och ägde med original-ROTT över nullmodem fanns inte ens något Quake.

Är lite besviken på att man verkar kunna hoppa av sig själv. Mycket av spelkänslan i originalet kom av att man var tvungen att utnyttja studsplattformarna för all form av avancerad akrobatik.

Medlem

Känns väldigt Quake i gameplayen!

Tyvärr så är det estetiska inte alls i nivå med Quake. Och då menar jag art direction och inte polycount (den verkade oklanderlig).

Medlem

lite för mycket explosiva vapen tycker jag, men vi får väl se

Medlem

Har man inte testat ROTT så har man missat något, på sin tid var det ett av de snabbaste spelen som fanns och ett av de svårare (man dog konstant). Kul att se en utvecklare som verkar förstå varför ett spel som ROTT var kul att spela.

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Javas:

Något för Quake rävarna kanske?

När vi "rävar" satt och ägde med original-ROTT över nullmodem fanns inte ens något Quake.

Är lite besviken på att man verkar kunna hoppa av sig själv. Mycket av spelkänslan i originalet kom av att man var tvungen att utnyttja studsplattformarna för all form av avancerad akrobatik.

Hade jag helt glömt av men nu när du säger det vill jag minnas att det stämmer. Får ta någon dag och köpa spelet på GoG och köra igenom det då jag endast kört demot innan.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Javas:

Något för Quake rävarna kanske?

När vi "rävar" satt och ägde med original-ROTT över nullmodem fanns inte ens något Quake.

Är lite besviken på att man verkar kunna hoppa av sig själv. Mycket av spelkänslan i originalet kom av att man var tvungen att utnyttja studsplattformarna för all form av avancerad akrobatik.

Hade jag helt glömt av men nu när du säger det vill jag minnas att det stämmer. Får ta någon dag och köpa spelet på GoG och köra igenom det då jag endast kört demot innan.

Vad är ROTT egentligen?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Javas:

Något för Quake rävarna kanske?

När vi "rävar" satt och ägde med original-ROTT över nullmodem fanns inte ens något Quake.

Är lite besviken på att man verkar kunna hoppa av sig själv. Mycket av spelkänslan i originalet kom av att man var tvungen att utnyttja studsplattformarna för all form av avancerad akrobatik.

Hade jag helt glömt av men nu när du säger det vill jag minnas att det stämmer. Får ta någon dag och köpa spelet på GoG och köra igenom det då jag endast kört demot innan.

Vad är ROTT egentligen?

Rise Of The Triad. Alltså originalet till detta spel som släpptes 1994.

nj
Medlem
Skrivet av Javas:

Vad är ROTT egentligen?

#Rise of the Triad: Dark War som det här är uppföljare till.

Medlem

Börjar man bli gammal om man nästan blir åksjuk av videon? Men fyfasen vilka minnen man har från ROTT.

Medlem

Tröttnade att kolla på det halvvägs. Såg riktigt sunkigt ut ärligt talat, fett med bloom och oinspirerande vapen.

Och ja, jag älskade UT back in the days, och quake 3, osv.

Medlem

Jag ser fram emot denna - ska bli roligt med oldskool fps!
Väcker många minnen!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fishing in Baku.
Gibbing in Faru.
Bara jag som ser en trend?

Intressant spel nonetheless.

Medlem

Intressant, får se vad spelet får för prislapp. ROTT ligger varmt om hjärtat


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Javas:

Något för Quake rävarna kanske?

När vi "rävar" satt och ägde med original-ROTT över nullmodem fanns inte ens något Quake.

Är lite besviken på att man verkar kunna hoppa av sig själv. Mycket av spelkänslan i originalet kom av att man var tvungen att utnyttja studsplattformarna för all form av avancerad akrobatik.

Håller med. Mycket trist att utvecklarna inte "vågar" ha kvar att man ej kan hoppa på egen hand. Var mycket av det som gjorde gameplayet. Visar sig väl om det kanske blir ett tillval när man creatar server. Man får hoppas på det bästa.

Medlem

För er som inte vet så blev ROTT utnämnt till det bästa multiplayer-liret inom Action/Arcade 1995.

Har haft många roliga timmar vid detta spel som förövrigt var det första FPS'et jag någonsin tagit mig an

1
Skriv svar