Bethesda lämnar Skyrim bakom sig – nya äventyr väntar

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av KrejzY:

Är det inte Fallout 4 så kommer jag ärligt talat bli enormt besviken.

Bethesda kör ju varannat Elder Scrolls, Fallout... så det är ju givet att det är Fallout 4.

Det ska visst utspela sig i/runt Boston.

Bethesta har gort 1 Fallout spel och 4st TES vet inte hur du får det till varannat.

Skelv Hoppas jag på ett nytt TES som utspelar sig i Black Marsh samt att spelet skall vara lite mer avancerad gameplay en tex Skyrim. såklart bör det vara till next gen ochså även om jag tänker spela det till PC

Ja, om det blir ett nytt skyrim hoppas jag det förbättras lite. Skyrim var det tråkigaste hittils tror jag. Tröttnade innan jag klarat ut det. Skulle vilja se mycket bättre voice acting och story i nästa.
Eller ett Water world-spel. Fast det får helst Cd-projekt red göra.

Jupp Skyrim var nog det tråkigaste i serien skelv så vill jag nog se mer complexa quests, inga quest marks, ordentliga quest texter (så man kan hitta ställena man skall till utan qmarks), ingen fast travel via mapen utan ett travel system som man måste spendera guld på, mer equip parts, mer vapen sorter, att atributena kommer tillbaka och stora förbätringar med combaten. etc xD

Ja absolut, det har varit klent med det egna tänkandet i skyrim, i morrowind fanns ju ledtrådar och beskrivningar i böcker och konvensationer. Gav en större känsla av att utforska än i skyrim där man bara går från marker till marker.
Och gear/loot var extremt tråkigt, bara massa generiska vapen/namn typ. Och alldeles för lite olika kläder mm.

Medlem

Bethseda är dött

Medlem

så...... som de andra TES spelen så får Unoffical (spelnamn) Patch ta bort de 10 000tals bugar som Bethesda pekar fingret åt.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

så...... som de andra TES spelen så får Unoffical (spelnamn) Patch ta bort de 10 000tals bugar som Bethesda pekar fingret åt.

Ett spel behöver inte vara buggfritt för att vara bra. Vill man ha buggfritt får man spela korridor-shooters eller liknande.

Moderator | Testpilot

Jag ser gärna ett Elder Scrolls 6. Mer dynamiska event än bara drakar hade varit trevligt. Bättre combat som faktiskt kräver lite skils! Det finns å MYCKET mer de kan göra bättre som gör att jag vill ara ha ett TILL


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av vuze2143:

De lägger all focus på elder scrolls online Atm troligtvis.
För att sedan om ca 1 år sätta sig ner och utreda hur allt kunde gå åt helvete, pengarna rullar inte in. Människor får sparken och VD:n avgår....

Swtor har vi alla så klart i åtanken att folk aldrig lär sig.....

Det är inte ens Bethesta som utvecklar spelet dock, in other words så blir ingenting "ner segat" på grund av online liret.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

FUS RO NOOOO!


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Ztreek:

så...... som de andra TES spelen så får Unoffical (spelnamn) Patch ta bort de 10 000tals bugar som Bethesda pekar fingret åt.

Ett spel behöver inte vara buggfritt för att vara bra. Vill man ha buggfritt får man spela korridor-shooters eller liknande.

självklart, men det finns fortfarande gamebreaking bugar i quests.... samma sak i Oblivion, fanns quests som förstörde hela sparningen.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Ztreek:

så...... som de andra TES spelen så får Unoffical (spelnamn) Patch ta bort de 10 000tals bugar som Bethesda pekar fingret åt.

Ett spel behöver inte vara buggfritt för att vara bra. Vill man ha buggfritt får man spela korridor-shooters eller liknande.

självklart, men det finns fortfarande gamebreaking bugar i quests.... samma sak i Oblivion, fanns quests som förstörde hela sparningen.

Som..?


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av KrejzY:

Är det inte Fallout 4 så kommer jag ärligt talat bli enormt besviken.

Bethesda kör ju varannat Elder Scrolls, Fallout... så det är ju givet att det är Fallout 4.

Det ska visst utspela sig i/runt Boston.

Bethesta har gort 1 Fallout spel och 4st TES vet inte hur du får det till varannat.

Oblivion, Fallout 3, Skyrim... Fallout 4. Det är vad jag kallar vartannat. Innan Oblivion så ägde inte Bethesda rättigheterna till Fallout-IP:t så vad dom gjorde då spelar ingen roll.

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av KrejzY:

Är det inte Fallout 4 så kommer jag ärligt talat bli enormt besviken.

Bethesda kör ju varannat Elder Scrolls, Fallout... så det är ju givet att det är Fallout 4.

Det ska visst utspela sig i/runt Boston.

Bethesta har gort 1 Fallout spel och 4st TES vet inte hur du får det till varannat.

Oblivion, Fallout 3, Skyrim... Fallout 4. Det är vad jag kallar vartannat. Innan Oblivion så ägde inte Bethesda rättigheterna till Fallout-IP:t så vad dom gjorde då spelar ingen roll.

så ifall jag skulle släppa 10st spel i en speciel serie och sen köpt rätigheterna för ett annat spel släpper ett spel från den serien och sen ett 11e spel från den tidigare betyder det att jag skall göra nästa spel från den serien jag bara gort ett spel till?


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av KrejzY:

Är det inte Fallout 4 så kommer jag ärligt talat bli enormt besviken.

Bethesda kör ju varannat Elder Scrolls, Fallout... så det är ju givet att det är Fallout 4.

Det ska visst utspela sig i/runt Boston.

Bethesta har gort 1 Fallout spel och 4st TES vet inte hur du får det till varannat.

Oblivion, Fallout 3, Skyrim... Fallout 4. Det är vad jag kallar vartannat. Innan Oblivion så ägde inte Bethesda rättigheterna till Fallout-IP:t så vad dom gjorde då spelar ingen roll.

så ifall jag skulle släppa 10st spel i en speciel serie och sen köpt rätigheterna för ett annat spel släpper ett spel från den serien och sen ett 11e spel från den tidigare betyder det att jag skall göra nästa spel från den serien jag bara gort ett spel till?

Ja, om du vore smart...

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av KrejzY:

Är det inte Fallout 4 så kommer jag ärligt talat bli enormt besviken.

Bethesda kör ju varannat Elder Scrolls, Fallout... så det är ju givet att det är Fallout 4.

Det ska visst utspela sig i/runt Boston.

Bethesta har gort 1 Fallout spel och 4st TES vet inte hur du får det till varannat.

Oblivion, Fallout 3, Skyrim... Fallout 4. Det är vad jag kallar vartannat. Innan Oblivion så ägde inte Bethesda rättigheterna till Fallout-IP:t så vad dom gjorde då spelar ingen roll.

så ifall jag skulle släppa 10st spel i en speciel serie och sen köpt rätigheterna för ett annat spel släpper ett spel från den serien och sen ett 11e spel från den tidigare betyder det att jag skall göra nästa spel från den serien jag bara gort ett spel till?

Ja, om du vore smart...

nu har jag inte sagt hur mycket det tidigare spelet hadde solt etc så det skulle ha med sådant ochså inte bara att jag har rätigheterna.....
men som sagt dom har gort mer tes en fallout så att dom gör varannat är en lögn och så vitt jag vet så har dom alldrig sakt att dom skall göra varnnat äfter att dom fick rättigheterna.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Själv hoppas jag på att det blir något helt nytt.

Först Fallout 4, sen får de gärna få titta på ett nytt IP!

k3m
Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av KrejzY:

Är det inte Fallout 4 så kommer jag ärligt talat bli enormt besviken.

Bethesda kör ju varannat Elder Scrolls, Fallout... så det är ju givet att det är Fallout 4.

Det ska visst utspela sig i/runt Boston.

Bethesta har gort 1 Fallout spel och 4st TES vet inte hur du får det till varannat.

Skelv Hoppas jag på ett nytt TES som utspelar sig i Black Marsh samt att spelet skall vara lite mer avancerad gameplay en tex Skyrim. såklart bör det vara till next gen ochså även om jag tänker spela det till PC

Fem TES spel!

k3m
Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av KrejzY:

Är det inte Fallout 4 så kommer jag ärligt talat bli enormt besviken.

Bethesda kör ju varannat Elder Scrolls, Fallout... så det är ju givet att det är Fallout 4.

Det ska visst utspela sig i/runt Boston.

Bethesta har gort 1 Fallout spel och 4st TES vet inte hur du får det till varannat.

Oblivion, Fallout 3, Skyrim... Fallout 4. Det är vad jag kallar vartannat. Innan Oblivion så ägde inte Bethesda rättigheterna till Fallout-IP:t så vad dom gjorde då spelar ingen roll.

Har de utannonserat Fallout 4?

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av KrejzY:

Är det inte Fallout 4 så kommer jag ärligt talat bli enormt besviken.

Bethesda kör ju varannat Elder Scrolls, Fallout... så det är ju givet att det är Fallout 4.

Det ska visst utspela sig i/runt Boston.

Bethesta har gort 1 Fallout spel och 4st TES vet inte hur du får det till varannat.

Oblivion, Fallout 3, Skyrim... Fallout 4. Det är vad jag kallar vartannat. Innan Oblivion så ägde inte Bethesda rättigheterna till Fallout-IP:t så vad dom gjorde då spelar ingen roll.

Har de utannonserat Fallout 4?

Nej det ahr dom inte bara teoretiskt utalande här på fz.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

k3m
Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av k3m:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av KrejzY:

Är det inte Fallout 4 så kommer jag ärligt talat bli enormt besviken.

Bethesda kör ju varannat Elder Scrolls, Fallout... så det är ju givet att det är Fallout 4.

Det ska visst utspela sig i/runt Boston.

Bethesta har gort 1 Fallout spel och 4st TES vet inte hur du får det till varannat.

Oblivion, Fallout 3, Skyrim... Fallout 4. Det är vad jag kallar vartannat. Innan Oblivion så ägde inte Bethesda rättigheterna till Fallout-IP:t så vad dom gjorde då spelar ingen roll.

Har de utannonserat Fallout 4?

Nej det ahr dom inte bara teoretiskt utalande här på fz.

Skitsnack från izayoi då!

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Ztreek:

så...... som de andra TES spelen så får Unoffical (spelnamn) Patch ta bort de 10 000tals bugar som Bethesda pekar fingret åt.

Ett spel behöver inte vara buggfritt för att vara bra. Vill man ha buggfritt får man spela korridor-shooters eller liknande.

självklart, men det finns fortfarande gamebreaking bugar i quests.... samma sak i Oblivion, fanns quests som förstörde hela sparningen.

Inget jag någonsin lyckats stöta på. Plus att det finns en konsol där man kan lösa det mesta.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hoppas verkligen att det INTE är Fallout. Antingen ett helt nytt IP eller ett nytt Elder Scrolls, tack.

Medlem

Om jag var diktator över Bethesda hade TES VI varit utvecklat med pc som huvudplattform och portad till ps4 och 720.

Sen hade jag nog skaffat mig ett lite mer kompetent utvecklar team,så man slipper överdrivna buggar, fula texturer,och combat animationer som helt enkelt inte håller måttet.

Nya manusförfattare hade också behövts då storyn kändes som lite meh...jämfört med 4:ans, main quest. inräknat.

J Soul gjorde däremot ett bra jobb med soundtracket så han blir kvar.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av bionicman:

Nya manusförfattare hade också behövts då storyn kändes som lite meh...jämfört med 4:ans, main quest. inräknat.

Storyn var ju tyvärr oerhört urvattnad och ointressant i båda fyran och femman, men så har väl handlingen aldrig varit vad som gjort TES-spelen spännande heller.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av bionicman:

Nya manusförfattare hade också behövts då storyn kändes som lite meh...jämfört med 4:ans, main quest. inräknat.

Storyn var ju tyvärr oerhört urvattnad och ointressant i båda fyran och femman, men så har väl handlingen aldrig varit vad som gjort TES-spelen spännande heller.

Räknar man in sidoberättelserna tex dark brotherhod, mages guild etc så kändes 5 som ett steg ner från 4:an då denna hade IMO intressantare plot-twists.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

DLC för Skyrim kommer att vara med kött på och kännas nästan som expansioner- TodD Howard vad ha nu heter. In my ass att det kändes som expansion..


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Deras nästa stora projekt... nytt Wayne Gretzky Hockey! Yay.

Just kidding. Fast det hade varit jäkligt otippat

Medlem

Nooooooo alla mina hoes blev besvikna nu i Skyrim för nu minska chansen att jag skulle riskera att dö. Im the all mighty!

Medlem

Ett helt öppet spel i Dishonored-universumet kanske inte vore sämst?

Gå omkring och strosa i Dunwall utan att bli slagen ihjäl så fort någon ser en...

Medlem

Försökte skriva ett inlägg nyss men det försvann. Vad tror folk om en vidareutveckling på Dishonored-universumet? Att få hänga i Dunwall med omnejd som vore det Tamerel eller Wasteland?

Skrivet av KrejzY:

Är det inte Fallout 4 så kommer jag ärligt talat bli enormt besviken.

Skrivet av fanboyen:

Själv hoppas jag på att det blir något helt nytt.

Kanske FalliN 1

Skrivet av EnolaGay:

Ett helt öppet spel i Dishonored-universumet kanske inte vore sämst?

Gå omkring och strosa i Dunwall utan att bli slagen ihjäl så fort någon ser en...

Ja, men jag har för mig att man kan försvara sig i Dishonored

12
Skriv svar