Är Titan första spelet från Respawn Entertainment?

Robot
Är Titan första spelet från Respawn Entertainment?

Efter år av ovisshet verkar vi i alla fall ha fått ett namn på spelet som ska "visas snart".

#activision, #electronic-arts, #infinity-ward, #respawn-entertainment, #titan


Medlem
Är Titan första spelet från Respawn Entertainment?

Hur länge har Respawn entertainment egentligen jobbat på det där spelet nu? Känns som bra många år...

Skribent
Skrivet av 413X:

Hur länge har Respawn entertainment egentligen jobbat på det där spelet nu? Känns som bra många år...

Det ska väl visas snart, ända sedan 2010.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Lustiga FZ skribenter:

Vi får hoppas skärpan förbättras tills spelet släpps.
.

Hahaha!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

wat... är det inte blizzard som håller på med Titan?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

wat... är det inte blizzard som håller på med Titan?

Det är bara projektnamnet för deras nya spel.

Kanske Respawn Entertainment som försöker åka snålskjuts genom att ta namnet i hopp om att retards ska tro att det är Blizzards nya? Fast känns lite långsökt.

Medlem

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

För att?

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

varför?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Dryn:
Skrivet av PcGamer:

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

För att?

För deras agerande den senaste tiden, jag gjorde misstaget att köpa Old Republic (de pengarna kunde jag lika gärna bränt upp då spelet idag går att köpa för skrattretande lågt pris) men det är ett misstag jag aldrig kommer göra om. EA är enligt mig det värsta som hänt spelindustrin, det fanns en tid då jag ansåg annorlunda men det var även innan detta bolag fick storhetsvansinne. Det kommer inte hålla i längden, mer och mer börjar tydligen få upp ögonen för EA´s inställning till sina köpare. De börjar prata det enda språket EA förstår eftersom EA verkar vägra lyssna på den kritik som framförts det senaste månaderna. Inte ens att de blev framröstade som det värsta bolaget i USA för andra året på rad verkar ha fått detta bolag att inse att det kanske är dags att börja tänka om. Jag ger de inte många år till max 5 år sedan tror jag de kommer vara i samma sits som THQ hamnade i.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Dryn:
Skrivet av PcGamer:

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

För att?

För deras agerande den senaste tiden, jag gjorde misstaget att köpa Old Republic (de pengarna kunde jag lika gärna bränt upp då spelet idag går att köpa för skrattretande lågt pris) men det är ett misstag jag aldrig kommer göra om. EA är enligt mig det värsta som hänt spelindustrin och jag tror deras dagar är räknade.

Nej det värsta som hänt spelindustrin är när icke-gamers fick upp ögonen för industrin och insåg hur man kan suga ut spelare på pengar.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Dryn:
Skrivet av PcGamer:

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

För att?

För deras agerande den senaste tiden, jag gjorde misstaget att köpa Old Republic (de pengarna kunde jag lika gärna bränt upp då spelet idag går att köpa för skrattretande lågt pris) men det är ett misstag jag aldrig kommer göra om. EA är enligt mig det värsta som hänt spelindustrin och jag tror deras dagar är räknade.

Nej det värsta som hänt spelindustrin är när icke-gamers fick upp ögonen för industrin och insåg hur man kan suga ut spelare på pengar.

Fast allting bottnar i det EA vi ser idag eftersom EA är så stora som de är kan de även komma undan med sådant som en mindre utgivare som Ubisoft aldrig hade lyckats med. Jag säger inte att EA är de som först kör med sådan här BS, det jag säger är att eftersom de har så många IP som folk bara måste spela så kan de fortsätta att sakta men säkert se till att få spelarna att gå med på sådant som de vill, inte det som är bäst ur ett konsument perspektiv. Vad de som fortsätter köpa spel från utgivare som EA inte verkar förstå är att de själva hjälper till att ta bort de rättigheter vi konsumenter än så länge har. Vet inte hur det är för andra men jag är då verkligen inte okej med att bolag dikterar lagar och tror sig ha rätten att frångå de rättigheter vi konsumenter fortfarande har (som att sälja spel vidare då det inte är tjänst oavsett hur mycket utgivarna försöker hävda motsatsen).

Vad som ändrats är inte att spelindustrin idag har icke-gamers (dessa har alltid funnits, se bara på Atari som trodde att de kunde sälja skräp som ET och konverteringen av Pac-Man) utan snarare att dagens köpare inte är lika krävande som de som köpte spel förr. Detta är dock på väg att ändras och jag tror att vi nu börjar se vad som kan komma att bli nästa spelkrasch.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Nej det värsta som hänt spelindustrin är när icke-gamers fick upp ögonen för industrin och insåg hur man kan suga ut spelare på pengar.

Det värsta som hänt industrin är när ickegamers började spela.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Propy:
Skrivet av PcGamer:

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

varför?

Någonsin hört talas om det otäcka namnet som får barn att gråta, hundar att skälla och kvinnor som är gravida får missfall? = Origin

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ankh:

Nej det värsta som hänt spelindustrin är när icke-gamers fick upp ögonen för industrin och insåg hur man kan suga ut spelare på pengar.

Det värsta som hänt industrin är när ickegamers började spela.

Som när du började spela ja. Fyfan.

En CoD-killer?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

k3m
Medlem
Skrivet av Dryn:
Skrivet av PcGamer:

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

För att?

För att EA suger! Och de suger för bl.a. Origin, exploateringen av spelare, DRM, filosofi. Räcker det eller ska jag fortsätta!?

Skrivet av k3m:
Skrivet av Dryn:
Skrivet av PcGamer:

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

För att?

För att EA suger! Och de suger för bl.a. Origin, exploateringen av spelare, DRM, filosofi. Räcker det eller ska jag fortsätta!?

Oh, please go on.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

k3m
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Dryn:
Skrivet av PcGamer:

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

För att?

För att EA suger! Och de suger för bl.a. Origin, exploateringen av spelare, DRM, filosofi. Räcker det eller ska jag fortsätta!?

Oh, please go on.

Det var en retorisk fråga. Men när vi ändå håller på så kan vi ju ta upp Steam också. Många spelare lovprisar skiten fast det i grund och botten är ett jävla skit DRM.

Moderator | Testpilot
Skrivet av k3m:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Dryn:
Skrivet av PcGamer:

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

För att?

För att EA suger! Och de suger för bl.a. Origin, exploateringen av spelare, DRM, filosofi. Räcker det eller ska jag fortsätta!?

Oh, please go on.

Det var en retorisk fråga. Men när vi ändå håller på så kan vi ju ta upp Steam också. Många spelare lovprisar skiten fast det i grund och botten är ett jävla skit DRM.

Är du nöjd med något? I så fall, vad?

Steam tycker jag funkar bra, jag har alla mina spel på en och samma plats och kan lätt installera mina spel på flera olika datorer (säg om jag byter, flyttar osv).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

k3m
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av k3m:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Dryn:
Skrivet av PcGamer:

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

För att?

För att EA suger! Och de suger för bl.a. Origin, exploateringen av spelare, DRM, filosofi. Räcker det eller ska jag fortsätta!?

Oh, please go on.

Det var en retorisk fråga. Men när vi ändå håller på så kan vi ju ta upp Steam också. Många spelare lovprisar skiten fast det i grund och botten är ett jävla skit DRM.

Är du nöjd med något? I så fall, vad?

Steam tycker jag funkar bra, jag har alla mina spel på en och samma plats och kan lätt installera mina spel på flera olika datorer (säg om jag byter, flyttar osv).

Om jag är nöjd med något? Absolut inte, vad tror du. Det är världens undergång snart. (dum fråga får ett dumt svar)

k3m
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av k3m:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Dryn:
Skrivet av PcGamer:

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

För att?

För att EA suger! Och de suger för bl.a. Origin, exploateringen av spelare, DRM, filosofi. Räcker det eller ska jag fortsätta!?

Oh, please go on.

Det var en retorisk fråga. Men när vi ändå håller på så kan vi ju ta upp Steam också. Många spelare lovprisar skiten fast det i grund och botten är ett jävla skit DRM.

Är du nöjd med något? I så fall, vad?

Steam tycker jag funkar bra, jag har alla mina spel på en och samma plats och kan lätt installera mina spel på flera olika datorer (säg om jag byter, flyttar osv).

Spel på en skiva hade också varit lätt att installera på flera datorer o.s.v.

Moderator | Testpilot
Skrivet av k3m:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av k3m:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Dryn:
Skrivet av PcGamer:

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

För att?

För att EA suger! Och de suger för bl.a. Origin, exploateringen av spelare, DRM, filosofi. Räcker det eller ska jag fortsätta!?

Oh, please go on.

Det var en retorisk fråga. Men när vi ändå håller på så kan vi ju ta upp Steam också. Många spelare lovprisar skiten fast det i grund och botten är ett jävla skit DRM.

Är du nöjd med något? I så fall, vad?

Steam tycker jag funkar bra, jag har alla mina spel på en och samma plats och kan lätt installera mina spel på flera olika datorer (säg om jag byter, flyttar osv).

Spel på en skiva hade också varit lätt att installera på flera datorer o.s.v.

Men om du ska installera flera grejjer vilket jag gör så går det ju fortare och smidigare med steam T__T


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sluta citera mig. Ta bort mig ur allt det där.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

Gör väl inget, så länge spelet blir bra så kvittar det väl vem som ger ut det?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hipshot:

Sluta citera mig. Ta bort mig ur allt det där.

Din kommentar som startade det hela, sedan citerade vi inte dig utan bara citeringarna av den som citerade dig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Pawbelt:
Skrivet av Propy:
Skrivet av PcGamer:

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

varför?

Någonsin hört talas om det otäcka namnet som får barn att gråta, hundar att skälla och kvinnor som är gravida får missfall? = Origin

Jag förstår inte riktigt folks problem med Origin? Jag föredrar Steam och Impulse (förr iaf) men har inget emot Origin. Jag har iof aldrig haft problem med det...

eller är det folks rädsla över att känna sig övervakade och kontrollerade som gör att man inte vill använda smidiga online-tjänster?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Avstängd
Skrivet av Propy:
Skrivet av Pawbelt:
Skrivet av Propy:
Skrivet av PcGamer:

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

varför?

Någonsin hört talas om det otäcka namnet som får barn att gråta, hundar att skälla och kvinnor som är gravida får missfall? = Origin

Jag förstår inte riktigt folks problem med Origin? Jag föredrar Steam och Impulse (förr iaf) men har inget emot Origin. Jag har iof aldrig haft problem med det...

eller är det folks rädsla över att känna sig övervakade och kontrollerade som gör att man inte vill använda smidiga online-tjänster?

Nä det är ingen rädsla jag har, dock är det korkat att dom ska övervaka en. Men det jag ogillar med origin är just för att det segade ner min dator när jag hade igång det, steam har aldrig segar ner min dator och är dessutom i längden bättre på många sätt.
Sedan vill jag inte behöva tusen olika online tjänster för att behöva spela dom spelen jag vill, hade allt funnits på bara en t.e.x steam så hade jag då i alla fall blivit nöjd.

Skägg.
10 Chambers

Sådärja, 15 kommentarer raderade. Håll er till ämnet, hoppa inte på varandra med hårda ord och citera inte dåliga inlägg. Anmäl istället.


signatur
Medlem
Skrivet av Rudin9608:
Skrivet av PcGamer:

Tyvärr ges det ut av EA = inget köp

Gör väl inget, så länge spelet blir bra så kvittar det väl vem som ger ut det?

Kanske för andra men för mig är det minst lika viktigt vem som ligger bakom spelet eftersom jag inte vill stödja konsumentfientligt affärsbeteende likt det EA sysslar med. Se bara på vad de nu gjort med SimCity, det är en sak att via reklam ge sina köpare gratis DLC som platsar i spelet en helt annan att göra det EA senast gjorde med Oral-B där det hade varit mycket mer vettigare att ge DLC som har med företaget i sig att göra. EA har gjort SimCity till ett riktigt skämt och de lär väl återigen komma med något ännu mer skrattretande, det här företaget upphör aldrig att förvåna mig.

1
Skriv svar