Redaktör
Ponny
3DS

När jag lade sista handen vid min Fire Emblem-recension slog det mig: "Fan, jag gillar dig, 3DS!" Och vet du? Jag gillar att jag får gilla den. Dess sakta men stadigt växande spelbibliotek fyller ett tomrum. Vi var många som trodde att hotet från diverse smarta telefoner skulle bli nådastöten för #Nintendos bärbara saga.

Jag är glad att vi hade fel.

Visst, den lär aldrig kränga i 150 miljoner ex (läs: DS) och har alldeles säkert tappat mycket mark till mobilmarknaden. Men så länge det finns spel som Fire Emblem, #Super Mario 3D Land och #Professor Layton tänker jag inte klaga. Det är spel som betyder mycket för mig.

Ärligt talat tror jag inte de skulle göra sig särskilt bra på min Iphone.

Och så länge det kommer spel som #Mario & Luigi: Dream Team tanker jag fortsätta drömma. Och spela. Hurra, vad jag tänker spela!

[ia=769269; large]
Spel att tycka om.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
3DS

Synd bara på regionslåsningen, funderar seriöst på att importera en från USA. Finns ju en del RPGs som det är klart att de kommer till US men inte EU. Rätt irriterande att sitta där med byxorna nere och ett flertal spel man vill spela inte är tillgängliga, vilket är helt jävla otroligt när 3DS erbjuder digitala nerladdningar.

Skribent

Jag vill gilla 3DS, men den har aldrig riktigt lyft för mig. Spelar fortfarande bara Mario Kart 7 på den, och det sporadiskt. =(


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Redaktör
Ponny
Skrivet av kaealy:

Synd bara på regionslåsningen, funderar seriöst på att importera en från USA. Finns ju en del RPGs som det är klart att de kommer till US men inte EU. Rätt irriterande att sitta där med byxorna nere och ett flertal spel man vill spela inte är tillgängliga, vilket är helt jävla otroligt när 3DS erbjuder digitala nerladdningar.

Regionslåsning är ett helvete, en kvarleva från 90-talet som inte borde finnas idag. Sånt gör mig bara ledsen. Däremot har jag inte koll på exakt vilka 3DS-spel jag har gått miste om. Då kanske jag också går och köper en 3DS från Amerikat!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mattias Frost:

Jag vill gilla 3DS, men den har aldrig riktigt lyft för mig. Spelar fortfarande bara Mario Kart 7 på den, och det sporadiskt. =(

That makes me a sad panda. Vilka fler spel har du spelat? Har du kört Mario 3D Land, Layton? Ghost Recon: Shadow Wars är annars ett missat guldkorn.

Och köp en 3DS XL (om du inte gjort det)! Den är mumsig!


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Kid Icarus och Mario Tennis Open är de enda jag brytt mig tillräckligt mycket om för att införskaffa och de var i mina ögon högst medelmåttiga.

Finns en del halvintressanta grejer, till exempel Layton som du nämner, men med ett i övrigt ganska späckat spelschema är det svårt att motivera köp på flera hundra spänn på något jag bara är lite nyfiken på. Därför samlar min 3DS mest damm för stunden, och har så gjort sedan jag slutade spela Mario Kart 7 varje dag.

Mario & Luigi: Dream Team har dock kittlat intresset..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar