Oj då – Ouya är ingen snabb Android-maskin

Robot
Oj då – Ouya är ingen snabb Android-maskin

I jämförelse med andra Android-enheter hamnar Ouya på plats 78.

#nyhetstips


Medlem
Oj då – Ouya är ingen snabb Android-maskin

Har redan köpt en Ouya! Men gjorde det inte för hastigheten, direkt. Det ska bli min emulatorkonsol!

Medlem

Jag är skeptiskt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Helt pointless konsoll, anledningen till att lättare mobilspel är så populärt är för att de är väldigt lätttillgängliga när man är uttråkad var man än är. Inte går jag hem och startar upp hembion för att spela angry birds.

Medlem

Ett smärre tecken på att alla pengar från kickstarter inte direkt verkade hamna i .. projektet.

Skräp..

Medlem

Maskin som bara duger till indie-l och emulatorspel.
Next!

Skrivet av McKinley:

Maskin som bara duger till indie-l och emulatorspel.
Next!

Skrivet av stenhuggarna:

Helt pointless konsoll, anledningen till att lättare mobilspel är så populärt är för att de är väldigt lätttillgängliga när man är uttråkad var man än är. Inte går jag hem och startar upp hembion för att spela angry birds.

Ja, precis? Meningen är att indieutvecklare ska kunna använda handkontrollen och skapa mer retroartade spel, 8-bits/16-bits-stilen. Ni kanske inte är riktigt rätt målgrupp. Det lär bli stor skillnad mellan spelen på Ouya och nuvarande populära mobilspel då dessa kontrolleras med den värdelösa touchskärmen.

Medlem

Äh, poängen med Ouya är ju att den - och spelen - knappt kostar något jämfört med de stora drakarna. Alla har inte råd med en dyr konsol och spel för 600 kronor. På det sättet fyller Ouya en niche som definitivt inte är "pointless".

Som jag skrev tidigare har jag personligen tänkt använda min för emulering av äldre konsoler. Det känns inte så "pointless" heller.

Medlem

Alltså vad är det att diskutera här? De använder Tegra 3, den ligger runt Tegra 3 enheter. Tegra 3 är en av de sämre ARM chipsen som går att få tag på.

Varför de valde Tegra är till stor del på grund av Nvidia namnet men det sagt, Jag vet inte vad det här är för nyhetsvärde? Att enheten presterar som en Tegra enhet och ligger i samma klass som resterande Tegra enheter i den listan.

I alla fall baserat på vad jag ser i listan så kommer den prestera så got som en Asus Transformer Pad Infinity 700, samma CPU & GPU & Hastighet.

Avstängd
Skrivet av stenhuggarna:

Helt pointless konsoll, anledningen till att lättare mobilspel är så populärt är för att de är väldigt lätttillgängliga när man är uttråkad var man än är. Inte går jag hem och startar upp hembion för att spela angry birds.

Vad är "pointless" med den? Som Stephan sa, han köpte den för emulering av äldre konsoler. Det finner jag inte precis värdelöst, såna som du gnäller endast för ni är kräsna och kan bara njuta av 2000-3000 kronors teknologi där ett spel kostar 600-700 kronor.

Jag kommer lätt köpa denna vid ett senare tillfälle bara för att dom android spel som finns är jäkligt trevliga att spela.

Medlem

man måste ha i åtanke att det är samma sak som en PC och en konsol, OUYA är dedikerad till spel som nummer 1, en telefon har dedikerad till kommunikation av olika slag, sedan olika appar, en del av dem spel.

operativsystemet är nog gjort för att just spel ska gå bra med lite skit i bakgrunden, precis som en konsol.

På PC har du allt möjligt skit på i bakgrunden när du spelar, det går inte att göra en helt seriös tävling om hårdvara när mjukvaran spelar så stor roll.

som emulator konsol är den gud, finns ingenting bättre på marknaden.

en dedikerad android konsol, hur bra som helst, kanske kan få spel som faktiskt är intressanta.. finns typ 1 bra spel på android marknaden, det är Angry Birds, resten är bara kassa, man ser ingenting på skärmen för att fingrarna är i vägen. usch.

Medlem

Om den kan emulera c64/amiga bra så blir det lätt köp för mig.
Hade gärna kopplat mina gamla amigor/c64or till tvn men den verkar inte kunna hitta rätt kanal.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ztreek:

man måste ha i åtanke att det är samma sak som en PC och en konsol, OUYA är dedikerad till spel som nummer 1, en telefon har dedikerad till kommunikation av olika slag, sedan olika appar, en del av dem spel.

Jo, testet de länkade till testar till stor del grafikbiten, vi snackar om Futuremarks benchmark i det här fallet som är gjord för att testa spelprestanda.

Och som jag redan skrivit, den presterar som den är sagt att göra, Dvs lika bra som alla andra Tegra 3 enheter dvs ganska dåligt då Tegra 3 är en dålig ARM cpu. Den presterar varken bättre eller sämre så vet inte liksom vad för nyhet detta är. För insatta är detta fakta sedan länge.

Medlem

Det är enkelt att koppla in telefonen i TV:n med en MHL-adapter eller trådlös lösning. Sedan kan man använda en PS3-kontroll och t.ex. sitta och spela Vice City bekvämt i soffan. Ganska poänglös konsol för dem som redan har en okej Android-mobil. Iphone kan jag inte riktigt uttala mig om men har man en 3GS från 2009 kan man ju spela GTA.

Medlem

Kickstarten hade dom exakta specifikationerna så det är ju inget att bli förvånad över.

Målgruppen är uppenbarligen framförallt dom som backade projektet.

Medlem

Skulle vara kul om datorer använde samma program och poängskala. Så man kan se hur nära eller långt efter mobilerna är^^

Medlem
Skrivet av Ankh:

Om den kan emulera c64/amiga bra så blir det lätt köp för mig.
Hade gärna kopplat mina gamla amigor/c64or till tvn men den verkar inte kunna hitta rätt kanal.

Varför köpa en ny enhet när det finns väl fungerande emulatorer till datorn? Och kom inte med det förbannade "sitta i soffan"-argumentet. Det börjar bli riktigt gammalt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Ankh:

Om den kan emulera c64/amiga bra så blir det lätt köp för mig.
Hade gärna kopplat mina gamla amigor/c64or till tvn men den verkar inte kunna hitta rätt kanal.

Varför köpa en ny enhet när det finns väl fungerande emulatorer till datorn? Och kom inte med det förbannade "sitta i soffan"-argumentet. Det börjar bli riktigt gammalt.

Lugna dig.
Jag har redan emulatorer till förintelsen till datorn. Och yes, samtliga amiga/c64 spel till datorn också.
MEN jag sitter inne med en fet jävla tv som jag vill spela på och jag vill inte ha min dator igång undertiden (för yes, jag kan dra hdmi kabel). Varför? Tja, för jag har rätt mycket power i den och tycker det är 1. Onödigt med att ha den igång om jag ska spela saker som inte kräver en tusendel av dess kraft. 2. Det drar onödigt mycket ström.

Och sen vad det gäller ditt "förbannade sitta i soffan argument" så sitter jag till 99% av min lediga tid framför min pc och jag vill faktiskt sitta just i soffan så jag kan spela igenom gamla spel med min son.
Sen ligger jag inne med rejält många c64/amigor i garderoben som jag mer än gärna hade velat använda också.

Edit: Och yes, jag blev irriterad på ditt sätt att fråga. Fråga gärna saker men prova använda snällare ton.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Ankh:

Om den kan emulera c64/amiga bra så blir det lätt köp för mig.
Hade gärna kopplat mina gamla amigor/c64or till tvn men den verkar inte kunna hitta rätt kanal.

Varför köpa en ny enhet när det finns väl fungerande emulatorer till datorn? Och kom inte med det förbannade "sitta i soffan"-argumentet. Det börjar bli riktigt gammalt.

Lugna dig.
Jag har redan emulatorer till förintelsen till datorn. Och yes, samtliga amiga/c64 spel till datorn också.
MEN jag sitter inne med en fet jävla tv som jag vill spela på och jag vill inte ha min dator igång undertiden (för yes, jag kan dra hdmi kabel). Varför? Tja, för jag har rätt mycket power i den och tycker det är 1. Onödigt med att ha den igång om jag ska spela saker som inte kräver en tusendel av dess kraft. 2. Det drar onödigt mycket ström.

Och sen vad det gäller ditt "förbannade sitta i soffan argument" så sitter jag till 99% av min lediga tid framför min pc och jag vill faktiskt sitta just i soffan så jag kan spela igenom gamla spel med min son.
Sen ligger jag inne med rejält många c64/amigor i garderoben som jag mer än gärna hade velat använda också.

Edit: Och yes, jag blev irriterad på ditt sätt att fråga. Fråga gärna saker men prova använda snällare ton.

Det var mer ett påstående än en fråga. Och jag är lugn.. till skillnad från...


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Avstängd
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Ankh:

Om den kan emulera c64/amiga bra så blir det lätt köp för mig.
Hade gärna kopplat mina gamla amigor/c64or till tvn men den verkar inte kunna hitta rätt kanal.

Varför köpa en ny enhet när det finns väl fungerande emulatorer till datorn? Och kom inte med det förbannade "sitta i soffan"-argumentet. Det börjar bli riktigt gammalt.

Någon som vaknat på fel sida i morse eller är du bara helt emot konsoler? Hur som haver så det är inte samma nostalgi känsla att spela på en emulator. Det är mer nostalgi att spela med kontrollerna samt original konsolen.
Och tänk över ditt jäkla beteende, du beter dig som 14 åringar brukar göra.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Ankh:

Om den kan emulera c64/amiga bra så blir det lätt köp för mig.
Hade gärna kopplat mina gamla amigor/c64or till tvn men den verkar inte kunna hitta rätt kanal.

Varför köpa en ny enhet när det finns väl fungerande emulatorer till datorn? Och kom inte med det förbannade "sitta i soffan"-argumentet. Det börjar bli riktigt gammalt.

Lugna dig.
Jag har redan emulatorer till förintelsen till datorn. Och yes, samtliga amiga/c64 spel till datorn också.
MEN jag sitter inne med en fet jävla tv som jag vill spela på och jag vill inte ha min dator igång undertiden (för yes, jag kan dra hdmi kabel). Varför? Tja, för jag har rätt mycket power i den och tycker det är 1. Onödigt med att ha den igång om jag ska spela saker som inte kräver en tusendel av dess kraft. 2. Det drar onödigt mycket ström.

Och sen vad det gäller ditt "förbannade sitta i soffan argument" så sitter jag till 99% av min lediga tid framför min pc och jag vill faktiskt sitta just i soffan så jag kan spela igenom gamla spel med min son.
Sen ligger jag inne med rejält många c64/amigor i garderoben som jag mer än gärna hade velat använda också.

Edit: Och yes, jag blev irriterad på ditt sätt att fråga. Fråga gärna saker men prova använda snällare ton.

Det var mer ett påstående än en fråga. Och jag är lugn.. till skillnad från...

Om det varit ett påstående hade du inte undabett ett specifikt argument.

Edit: Förövrigt är jag i stort sett till 100% pc fanatiker så "sitta i soffan" är något jag mycket sällan gör.
Edit2: Jag kan erkänna att jag brusade upp mig lite, men det var ditt sätt att fråga som fick mig till det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

ska köpa en och ha som sekundär konsol till sovrummet
+ är man prylnörd är det ett givit köp.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Fått nog av meningslösa konsoler och leksaker.

Medlem

Backade projektet och är övetygad att jag kommer bli nöjd.

Den har betydligt bättre prestanda än en NES, NES:en har betydligt bättre spel än vad 360/PS3 har.

Nu skall det spelas, inte titta på rälsade semi-interaktiva filmer, det var tråkigt redan med Segas mega CD och Panasonics 3DO.

Ett mycket bra komplement till PC:n helt enkelt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Flopp utan tvekan, typiskt en sådan grej som kommer att vara "cool" att ha några månader innan alla har ledsnat och den glöms bort. Tanken var dock god.

Medlem

Jag skulle köpa det för emulatorn =). Guu va gött med nes,snes osv :). Så är det ju bra om man har barn som man ska härda för tidiga spel haha :).

låt dom spela battletoads!!!"

Känns som en mycket onödig produkt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Något många glömmer ovanpå det hela är att en Oyua konsol kostar ca 6-700 SEK och de jämnför detta med ex Galaxy SIII som kostar 5000SEK .. klart den inte kommer ha lika mycket Umpfh. tror man är lite väl i drömvärlden om man förväntar sig att en indie budget konsoll skall ha lika mycket kraft som den modernaste mobilen på marknaden. för priset så är det en bra konsoll och den funkar utmärkt för emulering och hyfsade 2D titlar skulle jag gissa på. kommer nog skaffa in en i framtiden.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Backade projektet och är övetygad att jag kommer bli nöjd.

Den har betydligt bättre prestanda än en NES, NES:en har betydligt bättre spel än vad 360/PS3 har.

Nu skall det spelas, inte titta på rälsade semi-interaktiva filmer, det var tråkigt redan med Segas mega CD och Panasonics 3DO.

Ett mycket bra komplement till PC:n helt enkelt.

Jag skulle gärna vilja att du nämnde några spel till Ouyan som är så himla bra.

Vad är det för fel på folk egentligen, är detta något nytt att man skall hacka sönder det som är etablerat?
Indiespel finns det gott om till PS3/Xbox också, som dessutom är riktigt bra.

Vissa här inne blir bara löjligare med sina argument.

Medlem

Har man en någorlunda dator i ett rum och en bra TV i ett helt annat rum så kanske det kan vara nåt...

http://en.wikipedia.org/wiki/Splashtop

12
Skriv svar