Bethesda teasar... vad?

Medlem

Battlefield 5

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Snälla låt det vara Fallout 4!

Men skämtar du eller?

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Wolfenstein med Unreal 4 engine, garanterat!

Du menar alltså att Carmack skulle använda sig av konkurrentens spelmotor när han suttit och knackat på sin ID Tech 5 i bortåt 10 år? Nee!

Man kan ju hoppas på ett Wolfenstein i klassisk RTCW-anda, ett spel som än idag håller jävligt hög klass! Gärna med fokus på oss HCG's!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

phi
Medlem

Wolfenstein, utan tvekan.

Medlem

Får hoppas att de går tillbaka till rötterna när de annonserar Fallout 4.

Nej, jag vet, det kommer aldrig hända... Ja, de kommer fortsätta våldta serien.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tror också det är wolfenstein


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Är det inte fallout 4 så kommer jag att gråta blod.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Spel i Dunwall/Dishonored-universumet i Fallout /Elderscrolls-stil? Hatar att smyga men äslkar världen.

Medlem

Blev mest sugen på att spela Dishonored av klippet och det är väl så teasers borde funka?

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Struggle:

Wolfgang = Österikisk

Österike = Castle Wolfensteins plats.

Bach = Tysk

Tysk = Nazisterna

Johan Bach = J.B vår kärre herre i Wolfenstein har nicket B.J

Klassisk musik.

Vinylplattor = Stenkakor = Fyllnadsmaterialet i dem är sten = Stein

Taggtråd = Barrikader = Infanterihinder

Blå färgnyans = Kall färg, Alperna, Snö

Vinylen är tidsenlig med 40 tal.

Alltså, något klassiskt, tyskt/österikiskt, äldre (i och med vinylskivan) och kyligt. Det pekar åt Wolfenstein mer än Fallout eller något annat. Jag kan ju vara helt ute och cykla också då det bara är mina spekulationer. Men jag gissar på Wolfenstein.

Svenskar håller på med nästa Wolfenstein, så det är det sannolikt inte, men kanske ett nytt IP?

Bara för att svenskar kanske håller på med Wolf, så betyder väl inte det att detta inte kan vara just Wolf?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av elPresidente:

Wolfenstein med Unreal 4 engine, garanterat!

Du menar alltså att Carmack skulle använda sig av konkurrentens spelmotor när han suttit och knackat på sin ID Tech 5 i bortåt 10 år? Nee!

Man kan ju hoppas på ett Wolfenstein i klassisk RTCW-anda, ett spel som än idag håller jävligt hög klass! Gärna med fokus på oss HCG's!

Vilken jobbig bubbla du måste leva i som inte förstår ironi. Varför i hel*ete skulle dom använda sig av Unreal 4 engine? Fick lov att dra fram UE4 just då den tas upp i så gott som majoriteten av spel på denna sida. Låt oss ta ett överdrivet exempel: fz skriver the Sims 4, då tas Unreal 4 engine upp. Skriver dom om hmm might and magic, Gta, My litle ponny så tas den även upp där

Låter även som om du är nöjd med tech 5, vilket är som en 105 åring som spenderat hela sin pension på botox.

Medlem

Ok, efter googling så kan det nog inte vara Wolfenstein. Om informationen är sann vill säga, då är det isåfall Zenimax Sweden som utvecklar spelet. (ja jag vet att zenimax ägs av bethesda, men då räknas ändock bethesda som utgivare bara) Så vi får hoppas han bara sa "guess again" på frågan om fallout för att retas lite och få folk att skrika av förtvivlan av att man inte vet vad det är som kommer, typ.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Ok, efter googling så kan det nog inte vara Wolfenstein. Om informationen är sann vill säga, då är det isåfall Zenimax Sweden som utvecklar spelet. (ja jag vet att zenimax ägs av bethesda, men då räknas ändock bethesda som utgivare bara) Så vi får hoppas han bara sa "guess again" på frågan om fallout för att retas lite och få folk att skrika av förtvivlan av att man inte vet vad det är som kommer, typ.

Det är klart det kan vara Wolfenstein.

För det första, Zenimax äger Bethesta, inte tvärtom.

Det du kallar Zenimax Sweden är Machinegames.

Machinegames är ryktade att utveckla nya Wolfenstein.

Ett spel från Machinegames kommer troligtvis att ges ut av utgivaren Bethesda Softworks.

Vine-klippet, teasern, som storyn handlar om släpptes av Bethesda Softworks.

Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av dotque:
Skrivet av elPresidente:

Wolfenstein med Unreal 4 engine, garanterat!

Du menar alltså att Carmack skulle använda sig av konkurrentens spelmotor när han suttit och knackat på sin ID Tech 5 i bortåt 10 år? Nee!

Man kan ju hoppas på ett Wolfenstein i klassisk RTCW-anda, ett spel som än idag håller jävligt hög klass! Gärna med fokus på oss HCG's!

Vilken jobbig bubbla du måste leva i som inte förstår ironi. Varför i hel*ete skulle dom använda sig av Unreal 4 engine? Fick lov att dra fram UE4 just då den tas upp i så gott som majoriteten av spel på denna sida. Låt oss ta ett överdrivet exempel: fz skriver the Sims 4, då tas Unreal 4 engine upp. Skriver dom om hmm might and magic, Gta, My litle ponny så tas den även upp där

Låter även som om du är nöjd med tech 5, vilket är som en 105 åring som spenderat hela sin pension på botox.

Oj jävlar, gick jag in i en fälla nu? Du var ju uppenbarligen ute efter det här!
Det finns trattar som mycket väl hade kunnat skriva det du gjorde.
Låter som att jag är nöjd med ID tech 5? Vad fick du det ifrån?
Har bara sett den användas i Rage och är inte speciellt mycket för spel med cel-shading..(nej rage använder inte cel-shading men det ser ut så, måste ju förklara för dig så att du inte kommer med ett nytt anfall.)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Antar väl att det blir något som utspelar sig under ww2, vågar inte gissa på titel än men wolfenstein är en kvalificerad gissning

Medlem

Om man pausar i videon förekommer "G-String", "Johann S"...(-"ebastian Bach" som inte syns), "orchestral version", m.m. Enligt vad jag vet har inte Johann Sebastian Bach, 1700-talet i vår riktiga värld eller kontrapunkt (eller whatever) något med Fallout att göra, så jag förväntar mig hitills inget Fallout 4:/

Medlem
Skrivet av The Puffybear:

Om man pausar i videon förekommer "G-String", "Johann S"...(-"ebastian Bach" som inte syns), "orchestral version", m.m. Enligt vad jag vet har inte Johann Sebastian Bach, 1700-talet i vår riktiga värld eller kontrapunkt (eller whatever) något med Fallout att göra, så jag förväntar mig hitills inget Fallout 4:/

Det ser ut som taggtråd i videon och Johann Sebastian Bach kan mycket väl kopplas till andra världskriget, så blir inte förvånad om detta är ett nytt wolfenstein som utspelar sig under andra världskriget:P

Medlem
Skrivet av The Puffybear:
Skrivet av The Puffybear:

Om man pausar i videon förekommer "G-String", "Johann S"...(-"ebastian Bach" som inte syns), "orchestral version", m.m. Enligt vad jag vet har inte Johann Sebastian Bach, 1700-talet i vår riktiga värld eller kontrapunkt (eller whatever) något med Fallout att göra, så jag förväntar mig hitills inget Fallout 4:/

Det ser ut som taggtråd i videon och Johann Sebastian Bach kan mycket väl kopplas till andra världskriget, så blir inte förvånad om detta är ett nytt wolfenstein som utspelar sig under andra världskriget:P

Eller så är det ett nytt Wolfenstein som utspelar sig under antiken...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Smoo87:

Ok, efter googling så kan det nog inte vara Wolfenstein. Om informationen är sann vill säga, då är det isåfall Zenimax Sweden som utvecklar spelet. (ja jag vet att zenimax ägs av bethesda, men då räknas ändock bethesda som utgivare bara) Så vi får hoppas han bara sa "guess again" på frågan om fallout för att retas lite och få folk att skrika av förtvivlan av att man inte vet vad det är som kommer, typ.

Det är klart det kan vara Wolfenstein.

För det första, Zenimax äger Bethesta, inte tvärtom.

Det du kallar Zenimax Sweden är Machinegames.

Machinegames är ryktade att utveckla nya Wolfenstein.

Ett spel från Machinegames kommer troligtvis att ges ut av utgivaren Bethesda Softworks.

Vine-klippet, teasern, som storyn handlar om släpptes av Bethesda Softworks.

http://en.wikipedia.org/wiki/MachineGames

Citat:

MachineGames (also known as ZeniMax Sweden)

Jag kan skriva Zenimax Sweden hur mycket jag vill bubben Sen som det är skrivet så verkar det vara ett spel Bethesda UTVECKLAR, inte ger ut, jag kan ha fel

Citat:

Tidigare idag rapporterade vi att Bethesda lämnar Skyrim bakom sig för att satsa helhjärtat på sitt nästa mastodontprojekt.

Står det i artikeln.

http://sv.wikipedia.org/wiki/The_Elder_Scrolls_V:_Skyrim

Citat:

The Elder Scrolls V: Skyrim, även känt som enbart Skyrim, är ett datorspel och den femte delen i RPG-serien The Elder Scrolls. Spelet utvecklades av Bethesda Softworks och gavs ut den 11 november 2011 till plattformarna Windows, PlayStation 3 och Xbox 360.

Det tyder på att det kommer vara ett spel som utvecklas av Bethesda Softwork, och inget annat. Men som sagt, jag kan ha fel

edit: Ja och jag hade fel angående att Bethesda ägde Zenimax Sweden, har alltid trott att det är Bethesda som är "högsta hönset" så att säga, och inte Zenimax

Medlem

min gissning ? fallout 4, dom må förneka det men jag tror bara dom jävlas med oss.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

min gissning ? fallout 4, dom må förneka det men jag tror bara dom jävlas med oss.

Jag misstänker oxå det . Självklart skulle dom säga så vare sig det är fallout 4 eller inte för att hålla det hemligt, men kan även vara något annat

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av The Puffybear:
Skrivet av The Puffybear:

Om man pausar i videon förekommer "G-String", "Johann S"...(-"ebastian Bach" som inte syns), "orchestral version", m.m. Enligt vad jag vet har inte Johann Sebastian Bach, 1700-talet i vår riktiga värld eller kontrapunkt (eller whatever) något med Fallout att göra, så jag förväntar mig hitills inget Fallout 4:/

Det ser ut som taggtråd i videon och Johann Sebastian Bach kan mycket väl kopplas till andra världskriget, så blir inte förvånad om detta är ett nytt wolfenstein som utspelar sig under andra världskriget:P

Eller så är det ett nytt Wolfenstein som utspelar sig under antiken...

Well, har aldrig spelar wolfentein, men tittade på google och då dök det upp nåt om andra världskriget. So I dooooon't knooooooww really:P

Medlem

Antagligen är det Wolfenstein som är under utveckling av MachineGames. Det som gör detta extra intressant i så fall är att killen som mer eller mindre var Starbreeze är med i teamet och gör tydligen det han är bäst på, utvecklar avancerad teknik för spel vilket Starbreeze var kända för.

För er som inte kört originalet så går denna att köra via läsaren på http://www.wolfenstein.com/game_NA.php

Medlem

Jag tror det är en uppföljare till dishonored


signatur

Den som vet vet.

eld
Medlem

1. klippet har ingen slags tematisk koppling till varken fallout eller dishonored.

2. Bethesda softworks är inte bara utvecklare utan publisher och deras logo kommer alltid synas i trailers, utvecklaren till detta spel visades inte här då det hade avslöjat allt.

3. Zenimax skapades av bethesda softworks långt efter bethesda softworks skapades så folket i bethesda bestämmer även om zenimax tekniskt sett är moderbolaget där bestämmandet sker, zenimax äger också rättigheterna till fallout tex.

4. klippet har ALL slags tematisk koppling med andravärldskriget och nazityskland.

5. och som ryktet säger sig så utvecklas ett wolfenstein av ett zenimax(bethesda) ägt företag i sverige.

12
Skriv svar