Kom in i Matchen! Läs det senaste om Fifa 14

Robot
Kom in i Matchen! Läs det senaste om Fifa 14

Electronic Arts lägger ribban högt för att få till äkta bollkänsla.

#nyhetstips, #electronic-arts, #fifa-14


Medlem
Kom in i Matchen! Läs det senaste om Fifa 14

Innan folk börjar klaga att det ser likadant ut så gör det inte det! Det kommer kännas som ett nytt spel!

Medlem

Köpte fifa13 på impuls, kändes som fifa 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12.

Medlem

Kanske dags att börja ta vad EA säger med en rejäl nypa salt, se bara på vad de lovade med SimCity och vad det nu blivit av det spelet.

Det fanns en tid då EA stod för mycket innovation i sina sportspel där en ny utgåva verkligen var värd att köpa även om man ägde föregångaren. Idag däremot verkar de mer köra med samma spel, det enda som ändras verkar oftast bara vara spelarna och jag kan inte se hur detta inte skulle gå att lösa via DLC istället för att behöva köpa ett nytt spel.

Skribent
Skrivet av alexst4:

Innan folk börjar klaga att det ser likadant ut så gör det inte det! Det kommer kännas som ett nytt spel!

Så var det ju i alla fall mellan 12 och 13. Grymt stor skillnad i känsla och spel. Till det bättre.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av alexst4:

Innan folk börjar klaga att det ser likadant ut så gör det inte det! Det kommer kännas som ett nytt spel!

Vet inte riktigt vad du grundar det där på, ingen utanför EA kan väl veta hur spelet känns än?

Medlem

Ser helt klart intressant ut

Medlem

När ska dom fokusera på försvaret. Försvaret suger ju hela tiden dom nyaste FIFA.

Medlem

Blir ju antingen Fifa elr Pes. Få se vilket som blir bäst iår


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Kommer definitivt köpa om demot är skoj.

Inaktiv

FIFA 10.4 med andra ord.

Inaktiv

Ska bollen finnas med från start i Fifa14 tro?

Medlem

Blir nog bra åter igen, allt faller på betraktarens ögon. Jag anser t.ex. det är stor skillnad mellan 12 och 13 medan min bror inte alls tycker det är det. Han anser att det är samma spel

Han spelar någon match då och då, oftast när det är bira inblandat

Jag spelar dagligen med olika vänner, möter olika människor med olika spelstilar.

Min poäng är att man "märker" skillnader i spel, ja.. i det mesta för den delen om du spenderar mkt tid med det du sysslar med. Hoppet mellan 13 och 14 kommer vara enormt för mig för man skapat mycket rutin och just märker de här små, små tweaksen som de tillför i nästa spel medan min bror kommer tycka det är samma skit igen

Ska man vara totalt objektiv så är skillnaderna mellan spelen inte speciellt stor, tvärtom.

Åter igen, allt faller på betraktarens ögon

nej, studion som gör fifa ska ha all respekt. De slipar på sin fina sten som bara blir bättre och bättre.

Sen huruvida det är "ok" av ea som bolag tar fullpris och kallar det ett "nytt spel" är en helt annan diskussion. Personligen anser jag att de är pengasugande vidriga små vampyrer som borde stabbas, korsfästa och sen eldas på bål (ja, jag har något starkt inneboende hat mot girighet i allmänt) och sen bli kastade till kråkorna

Men ja.. aktieägarna för EA har väl också barn och familj att mätta... men kom igen... KOM IGEN för fan! ^^

Medlem
Skrivet av SVartstol:

Köpte fifa13 på impuls, kändes som fifa 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12.

Du fick ganska mycket för dina pengar alltså?

Medlem
Skrivet av Segas:

Ska bollen finnas med från start i Fifa14 tro?

Kommer antingen som förboknings erbjudande eller DLC efter dom fått igång servrarna:D

Medlem
Skrivet av SVartstol:

Köpte fifa13 på impuls, kändes som fifa 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12.

Du är besviken år efter år men fortsätter att köpa dem? Både jag och polarna är helt tokiga i Fifa, speciellt en ons/fre/lör med några kalla till. Som jag tidigare sa är jag hel tokig i Fifa vilket är något av det bästa spelet i världen men totalt har jag endast köpt FIFA 08, 10, 11 och 13. Fysikmotorn som blev ett faktum för nått år sedan tyckte jag personligen var helt fantastisk. De BRUTALA buggarna som skedde under matchens gång gav bara ett grymt gott skratt.

Mitt tips till dig är att inte impulsa de löpande utgåvorna utan vänta 1-2 år mellan dem. Med den nya motorn dom kör finns det absolut ingen anledning att köpa nytt varje år. Skillnaden mellan 11-13 tycker jag personligen inte är någon större hopp.

Jag kommer nöja mig med 13 tills första releasen av Fifa till PS4 anländer. Nu är de så pass erfarna av själva utvecklandet av gameplayet att de gärna får bjuda på visuell bomb. Exempelvis några snabba "Fight Night 4" slow-mo sekvenser från sjuka glidtacklingar eller fouls.

Grafiken är ganska imponerande

Medlem

köper den. Sport kan fortfarande EA iaf.

Medlem
Skrivet av SVartstol:

Köpte fifa13 på impuls, kändes som fifa 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12.

omöjligt eftersom 05 och 06 inte använde den nya motern som introducerades i 07. sluta med såna dumheter. Om man spelar spelen så vet man att det finns skillnader och även om de inte är så stora från ett år till ett annat så märks det tydligt om du hoppar tillbaka ett par spel.

Varför köper du spelet varje år då om du blir besviken varje gång? hoppa över varannat år...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Något som måste fixas är ju de bedrövliga menyerna. Herregud vad svårnavigerade de är. Inte minst om man kör ett karriärläge. Även onlinespel har många irritationsmoment som att båda måste trycka OK när matchen är färdigspelad. Det gör att när motståndaren förlorat (jag förlorar ju inte ) så väntar denne ut tiden (35 sek) och trycker aldrig OK när matchen ändå är slut.

Själva spelmekaniken tycker jag redan är väldigt bra men så klart kan det slipas. Ett problem är AI:n som håller boll och kontrollerar den på ett helt onaturligt sätt. Det kan gå 20 min av en match där AI:n bara rullar runt boll på mittfältet och det är omöjligt att ta den ifrån dem.

Är lite undrande också till varför hands är avstängt som default. Kör alltid med det på och det resulterar i ett skönt oros- och överraskiningsmoment i straffområdet. Hands är ju annars en ganska grundläggande regel i fotboll Fördel + frisparkssituationer är inte heller klockrent. Men det största problemet tycker inte jag är skotten utan snarare menyerna och allt övrigt jag listat ovan.

Medlem
Skrivet av musse1:

Något som måste fixas är ju de bedrövliga menyerna. Herregud vad svårnavigerade de är. Inte minst om man kör ett karriärläge. Även onlinespel har många irritationsmoment som att båda måste trycka OK när matchen är färdigspelad. Det gör att när motståndaren förlorat (jag förlorar ju inte ) så väntar denne ut tiden (35 sek) och trycker aldrig OK när matchen ändå är slut.

Själva spelmekaniken tycker jag redan är väldigt bra men så klart kan det slipas. Ett problem är AI:n som håller boll och kontrollerar den på ett helt onaturligt sätt. Det kan gå 20 min av en match där AI:n bara rullar runt boll på mittfältet och det är omöjligt att ta den ifrån dem.

Är lite undrande också till varför hands är avstängt som default. Kör alltid med det på och det resulterar i ett skönt oros- och överraskiningsmoment i straffområdet. Hands är ju annars en ganska grundläggande regel i fotboll Fördel + frisparkssituationer är inte heller klockrent. Men det största problemet tycker inte jag är skotten utan snarare menyerna och allt övrigt jag listat ovan.

jag tycker det blir hands lite för ofta ibland. Jag är inte hel säker på att motorn känner av det rätt så det är nog därför den är av som default. Men jag kör också med den på.

Ai-problemet du nämner har jag inte märkt av, men jag är iof väldigt aggressiv så de hinner inte ha den så länge...
däremot retar det mig att när man pressar en spelare (oftast ytterback) så springer han tillbaka och vet inte vad han ska göra med bollen och det slutar oftast med att han rensar den vid sin hörnflagg...trots att han haft flera passningsalternativ på vägen.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av musse1:

Något som måste fixas är ju de bedrövliga menyerna. Herregud vad svårnavigerade de är. Inte minst om man kör ett karriärläge. Även onlinespel har många irritationsmoment som att båda måste trycka OK när matchen är färdigspelad. Det gör att när motståndaren förlorat (jag förlorar ju inte ) så väntar denne ut tiden (35 sek) och trycker aldrig OK när matchen ändå är slut.

Själva spelmekaniken tycker jag redan är väldigt bra men så klart kan det slipas. Ett problem är AI:n som håller boll och kontrollerar den på ett helt onaturligt sätt. Det kan gå 20 min av en match där AI:n bara rullar runt boll på mittfältet och det är omöjligt att ta den ifrån dem.

Är lite undrande också till varför hands är avstängt som default. Kör alltid med det på och det resulterar i ett skönt oros- och överraskiningsmoment i straffområdet. Hands är ju annars en ganska grundläggande regel i fotboll Fördel + frisparkssituationer är inte heller klockrent. Men det största problemet tycker inte jag är skotten utan snarare menyerna och allt övrigt jag listat ovan.

jag tycker det blir hands lite för ofta ibland. Jag är inte hel säker på att motorn känner av det rätt så det är nog därför den är av som default. Men jag kör också med den på.

Ai-problemet du nämner har jag inte märkt av, men jag är iof väldigt aggressiv så de hinner inte ha den så länge...
däremot retar det mig att när man pressar en spelare (oftast ytterback) så springer han tillbaka och vet inte vad han ska göra med bollen och det slutar oftast med att han rensar den vid sin hörnflagg...trots att han haft flera passningsalternativ på vägen.

Just det problemet med ytterbacken är ju en ganska rolig bugg som är lätt att utnyttja. Det är ju bara att pressa en kantspringare så backar han och backar tills han måste slå ut den från planen. Alternativt så gör han ett helt galet inlägg till sin målvakt. Många buggar finns det som måste slipas bort.

Stötte förresten på en ganska rolig bugg här om dagen när jag gick till anfall och spelat mig upp från backposition. Vem står och dräller i straffområdet då om inte linjemannen. Blev ganska komiskt när mittfältaren kommer med ett pressat skott rakt på linjemannen i straffområdet och sedan snubblar på samma linjeman. Själv står han kvar helt oberörd och viftar med sin flagga.

Medlem
Skrivet av SVartstol:

Köpte fifa13 på impuls, kändes som fifa 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12.

Fan vad du tuggar, du kan inte ens jämför 06-11 med fifa 13.

Medlem

Dont feed dem trolls

1
Skriv svar