Efterlysning: Har din Xbox, som du köpte vid releasen, fått RROD precis?

Antikvitet
Efterlysning: Har din Xbox, som du köpte vid releasen, fått RROD precis?

Något kusligt verkar hålla på att hända. Inom loppet av ett par dagar har min Xbox, och tre av mina vänners, fått RROD. Den gemensamma nämnaren är att alla fyra köptes vid releasen för lite drygt fyra år sedan.

Utan att bli för konspiratorisk vill jag ta reda på om det här är ett mönster att Xboxarna börjar dö efter fyra år, om inte tidigare.

Har det hänt även dig eller någon du känner? Hör av dig! Det är alltså viktigt att du köpte din Xbox vid releasen.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Utan att svara på din fråga, skulle jag säga att du, och dina vänner, har haft turen på er sida att den ens har hållit fyra år. Jag skulle nog säga att det verkar att fyra år är helt enkelt så långt de första 360-konsolerna klarat sig.
Att det skall ha hänt fler lär vi nog inte veta, då jag tror de flesta har antingen fått RRoD redan eller nog redan bytt till sig ny konsol. Av de som köpt sina vid release.

Medlem

4 år utan någon RROD är helt otroligt. Boxarna brukar ge upp tidigare än så.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Köpte min box vid release och den fick RROD för någon vecka sedan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Min gav upp efter drygt 2,5 år.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Är det frågan om en konspiration? RROD inprogrammerat i varenda box? Random tid o hela tjottaballongen.

Borde väl vara ett antal slölirare som köper en ny fräsch box istället för att skicka den på lagning bortom landsgränsen. Eller en kupp från Sony's insidertrupp i Microsofts huvudkontor!

Medlem

Låter minst sagt skumt, i detta fallet tror jag inte på slumpen.


signatur
Medlem

Fuffens med det lokala elnätet? Om ni nu bor i samma område, that is.

Själv dog mitt första 360 efter drygt 2 år.

Medlem

Det är Mr Gates som sitter och leker med sin röda "Don't push the button" knapp, han fick i julklapp av Chefen på Sony
Helt ovetandes om vad som händer när han trycker på knappen

Medlem

första gången, strax under 2 år, sen ett år senare drygt. det lustiga är att den la av den andra gången precis som jag beställt en ny RE5 collectors edition, den kände nog på sig att den skulle bli förrådd.

Medlem

Min dog två dagar efter att garantin slutat gälla, där och då blev jag riktigt misstänksam.

Medlem

Det kommer ju att dyka upp i "nyheterna" om det är fler releaseboxar som rasar nu. Att de har fungerat så länge som de gjort är ju rätt imponerande... eller inte, att hårdvara spontant går sönder på så kort tid hade aldrig accepterats innan denna generation.

Flakmonkey

min realease-360 pajjade ju för ett och ett halvt år sedan... men jag var en av de där som inte orkade med att få den utbytt så köpte en ny istället som är både tystare och har HDMI... tveksam om byggkvaliteten är så värst mycket bättre dock

Medlem

Jag har förtillfället 2st 360 hemma som är köpta vid release och båda fungerar.

Medlem

Min första gick sönder efter ca. 1 & ½ år men det var också pga. mig själv och inte boxen själv, men den hade inte krånglat överhuvudtaget innan det.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Min gav upp efter 3 månader. Sen har jag skickat in den 4 gånger och nu verkar min dvd läsare bli trött. Fick en ny xbox förra gången jag lämnade in den och de var för ett halvårsen :S


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv

Ingen RROD, men dock felkod E49 (eller nått sånt) Köpt förra året.

Medlem

Har en box tillhörande den första batchen, ingen RROD här inte. Det största problemet jag har haft som jag kan komma på så här på rak arm var när Saints Row lyckades låsa sig under en genomspelning för något år sen, men det var första och hittills enda gången jag varit med om något liknande.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Min lever än, dock köptes den 2 år efter releasen. Plus, jag använder den knappt.


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem

Mitt release ex pajade också för några månader sen, fick pröjsa 1000 spänn för att få en ny dammsugare. Vågar knappt änvända nya.

Medlem

Tror knappast att tillverkaren har något med det att göra. Gratis lagning vid RROD och de betalar ju för fan upphämtning och avlämning vid hemmet.

Eller hmm, garantin kanske bara räcker i 3 år? Isåfall känns det gött att jag fick RROD för typ ett år sen

Medlem

Min gick sönder efter knappt ett år. Fast det var något annat fel en RRoD. Tror det var hårddisken. Skicka iaf in hela boxen och fick den utbytt. Sen dess har den funkat.

Senaste året har jag inte använt den så mycket. Vågar knappt använda den heller. Vet ju att den kan gå sönder när som helst.

Den får stå tills Fable 3 och ev GoW 3 kommer.

Har ju min Ps3 och Wii att spela på.

KoP
Medlem
Skrivet av Varnberg:

Senaste året har jag inte använt den så mycket. Vågar knappt använda den heller. Vet ju att den kan gå sönder när som helst.

Äsch, nu överdramatiserar du lite. Grejjer är till för att användas. Använder 360'n dagligen till att hyra film, chattra med polare och spela. Går den sönder så.. jahapp.. inte världens undergång. Då får man den reparerad och sen reser man sig igen.

Medlem

Hehe jo det är klart det är så. Fast spel som kommer både till ps3 och 360 köps alltid till ps3 för min del. Kommer det något kul spel till bara 360, så är det klart jag kommer använda den.

Lite surt bara att garantin har gått ut.

Medlem

jag och 2-3 bekanta köpte varsin 360 ungefär samtidigt för 3-4 år sedan, alla fick rrod samma vecka :>

Medlem

Jag fick min första rrod för några dagar sen och jag har haft min sen release!

Medlem

Min Xbox Premium, niköpt i Januari 2007 RROD:ade på Annandag Jul mitt under Guitar Hero

Köpte en Elite igår. Visade sig va ohyggligt mycket tystare än min gamla.

Medlem

Min releasebox gick sönder för lite drygt ett år sedan iaf. Klarade sig väldigt bra tills dess. Orkade inte skicka in den så lagade den själv och nu fungerar den någorlunda bra iaf. Har dykt upp ett fel som jag endast kan lösa med en värmepistol och har inte orkat köpa en sådan ännu.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag hade min Premium i 3 år utan att få RROD, sålde den sedan för att köpa en Elite.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Ursäkta, men den här tråden skulle inte handla om och när ni fått RROD.

12
Skriv svar