Metro: Last Light - Pallar din PC trycket?

Robot
Metro: Last Light - Pallar din PC trycket?

Deep Silver och 4A Games har släppt systemkraven för spelet. Vackra texturer, eller postapokalyptisk bilduppdatering?

#metro-last-light, #deep-silver


Medlem
Metro: Last Light - Pallar din PC trycket?

Självklart är det optimalt att ha det värsta som finns på marknaden, vad tänkte dom där..?

Geeks Gaming

Nu ska vi se...
16 gig ram
en i7a(Ivy) 3.9 gHz
Och ett fint surrande 680 SOC

Medlem

hmm tror min rigg borde klara det:
Gtx 680 4gb
16gb ram på 2333 mhz
Amd fx 8150 8core 3,6 ghz.

Skribent

Gillar hur man direkt efter pc-köp blivit besatt av sådant här.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

gt 240 1gb
fichen

Medlem

Är det verkligen så stor skillnad på Metro 2033 och Metro: Last Light rent prestandamässigt?
Från det jag har sett ser spelen snarlika ut, men de kanske varierar i sådant som inte riktigt framgår i filmsnuttarna?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Loxus:

Självklart är det optimalt att ha det värsta som finns på marknaden, vad tänkte dom där..?

Visserligen, men om några år kommer det inte vara lika uppenbart, eftersom komponenterna som listas som "optimala" då inte kommer vara det vassaste på marknaden.

Medlem

Det är sådana här spel som ger konsolerna stora fördelar.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Är det verkligen så stor skillnad på Metro 2033 och Metro: Last Light rent prestandamässigt?
Från det jag har sett ser spelen snarlika ut, men de kanske varierar i sådant som inte riktigt framgår i filmsnuttarna?

Det är nog lite småförbättringar här och där i grafiken.
Det är knappast så mycket mer krävande, dock.

Jag skaffade precis en ny stationär dator efter att ha kört laptop i nästan två år.
Med grafikkorten fick jag Assassins Creed 3. Nu, en vecka senare får man Metro: Last Light
Jag skulle ha väntat lite.

Geeks Gaming
Skrivet av Johan Olander:

Gillar hur man direkt efter pc-köp blivit besatt av sådant här.

Klart. Äntligen kan man köra typ nya spel på allra högsta med stadig 80 fps

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:

Nu ska vi se...
16 gig ram
en i7a(Ivy) 3.9 gHz
Och ett fint surrande 680 SOC

Soc? Vojne vojne jag hoppas du spelar med hörlurar eller har riggen i ett annat rum. Det där kortet låter förjävligt. :-/

Medlem

Bara inte last night är lika dåligt optimerad som det första.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Geeks Gaming
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Jinxswe:

Nu ska vi se...
16 gig ram
en i7a(Ivy) 3.9 gHz
Och ett fint surrande 680 SOC

Soc? Vojne vojne jag hoppas du spelar med hörlurar eller har riggen i ett annat rum. Det där kortet låter förjävligt. :-/

Då vet jag inte vilket kort du menar.... dom 5 fläktarna låter inte ett dugg. Hade ett 560 innan från asus... satan vad de lät...

Medlem

Snart dags för ett nytt grafikkort känner jag

Inaktiv

Självklart! Så länge dem optimerar spelet!

Medlem

Metro: Last Light - Pallar din CP trycket?

läste rubriken fel, blev lite knäppt

ELF
Medlem

Min rigg pallade trycket relativt ok när jag spelade Metro 2033. Kunde inte maxa, men var inte långt ifrån. Men denna gången väntar jag tills jag har gjort socket bytet jag snart ska göra. Ska gå från LGA 775 till LGA 2011.
Grafikkortet väntar jag dock lite med att byta då det är så många spel som knappt nyttjar det. Men vid nästa köp så ska jag vara noggrann med att leta recensioner så jag inte köper en jetmotor


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Småpotatis.


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem

2600k i7 @ 4.6GHz
2x HD7970's @ 1125/1575
Vattenkylt med fina värden på temp vid full load.
12301p i nyaste 3D Mark, Fire Strike (standard gratis version)
Så borde ju funka fint på eyefinity 3x 24"

Medlem

Metro 2033 var väldigt dåligt optimerat spel(så med andra ord, var det inte pga grafiken spelet flöt dåligt), det har t.om utvecklarna erkänt. Så enda skillnaden denna gång, är att dom lovade optimera spelet bättre, vilket verkar stämma om man tittar på prestanda kraven. Jag är nöjd, för det verkar som att jag inte kommer ha några som helst problem (till skillnad från 2033) köra spelet galant.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Folk spänner sina epenisar. Roligt att se.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Jinxswe:

Nu ska vi se...
16 gig ram
en i7a(Ivy) 3.9 gHz
Och ett fint surrande 680 SOC

Soc? Vojne vojne jag hoppas du spelar med hörlurar eller har riggen i ett annat rum. Det där kortet låter förjävligt. :-/

Han skriver ju klart och tydligt att surrar på fint!

Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Jinxswe:

Nu ska vi se...
16 gig ram
en i7a(Ivy) 3.9 gHz
Och ett fint surrande 680 SOC

Soc? Vojne vojne jag hoppas du spelar med hörlurar eller har riggen i ett annat rum. Det där kortet låter förjävligt. :-/

Då vet jag inte vilket kort du menar.... dom 5 fläktarna låter inte ett dugg. Hade ett 560 innan från asus... satan vad de lät...

Jinxswe som jag spelat RO2 med lite det senaste?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Geeks Gaming
Skrivet av dotque:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Jinxswe:

Nu ska vi se...
16 gig ram
en i7a(Ivy) 3.9 gHz
Och ett fint surrande 680 SOC

Soc? Vojne vojne jag hoppas du spelar med hörlurar eller har riggen i ett annat rum. Det där kortet låter förjävligt. :-/

Han skriver ju klart och tydligt att surrar på fint!

Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Jinxswe:

Nu ska vi se...
16 gig ram
en i7a(Ivy) 3.9 gHz
Och ett fint surrande 680 SOC

Soc? Vojne vojne jag hoppas du spelar med hörlurar eller har riggen i ett annat rum. Det där kortet låter förjävligt. :-/

Då vet jag inte vilket kort du menar.... dom 5 fläktarna låter inte ett dugg. Hade ett 560 innan från asus... satan vad de lät...

Jinxswe som jag spelat RO2 med lite det senaste?

Heheh ja det kan de vara^^

Medlem

För de som undrar lite om optimeringen och dyligt borde läsa första inlägget i följande tråd på NeoGAF.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=541866

Informationen där kommer från Nvidias ansvarige bakom www.geforce.com.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Hanterar rekommenderat utan tvekan åtminstone, antagligen snäppet högre, men jag sitter inte på ett Titan/GTX690/SLI/CF. Det får bli någon annan dag. Tror dock jag nöjer mig med det jag uppnår.

Är vanligtvis oerhört petig med grafikinställningar men tror nog det ska gå bra ändå.

Medlem

Eh, kör man utan aa och af så ska det nog gå bra utan ett 690 alt Titan.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Hanterar rekommenderat utan tvekan åtminstone, antagligen snäppet högre, men jag sitter inte på ett Titan/GTX690/SLI/CF. Det får bli någon annan dag. Tror dock jag nöjer mig med det jag uppnår.

Är vanligtvis oerhört petig med grafikinställningar men tror nog det ska gå bra ändå.

Va fan säger ni? MAN MÅSTE JU MAXA SPELEN!!!!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Luciphear:

Hanterar rekommenderat utan tvekan åtminstone, antagligen snäppet högre, men jag sitter inte på ett Titan/GTX690/SLI/CF. Det får bli någon annan dag. Tror dock jag nöjer mig med det jag uppnår.

Är vanligtvis oerhört petig med grafikinställningar men tror nog det ska gå bra ändå.

Va fan säger ni? MAN MÅSTE JU MAXA SPELEN!!!!

Fortsätter du att säga sådär kommer jag slänga pengar jag inte har på ett Titan! Sluta! SLUTA NU!

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Eh, kör man utan aa och af så ska det nog gå bra utan ett 690 alt Titan.

Skrivet av Andrew Burnes, admin @ geforce.com:

Optimum is talking about 2560x, max DirectX 11 game settings with full-res fullscreen effects, DirectX 11 object and environment tessellation, 2048x2048 textures, and hardware PhysX effects.

Så vi snackar HÖG upplösning här ;p 1080p blir nog inte svårt med 660TI - 680 kort eller liknande AMD ditton.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

12
Skriv svar