Bristande kontaktkännedom

Medlem
Bristande kontaktkännedom

Vet inte om jag är helt ny i området eller om vad jag besitter enbart är av formatet djävligt knepigt. Sedan jag skaffade 360 har det gått smidigt med att koppla den till datorskärmen med custom kabellösning. Från och med idag vilar mina ögon beundrande på en LCD-TV med diverse olika kontaktmöjligheter (HDMI, VGA, Komponent o Scart givetvis, de jag tror mig kunna namnge), men den stödjer åtminstone upp till 1080p.
[ia=17768]
Ursäktar att bilden är lite suddig, förhållandet vid tagningen var inte optimal.
Vad jag undrar helt enkelt är om någon kan säga mig vad det där är för sorts hane? Formen och kontakten stämmer inte överens med något jag känner till och heller kan googla efter. Manualen säger att kontakten ska vara med typen med 6 motsvarande RCA(?)-hanar (vilket väl sammanslaget är komponent) i änden, istället sitter jag med vad bilden visar.

Oavsett vad det visar sig, så antar jag att jag måste köpa en sådan där svindyr HDMI-kabel om jag ska kunna utnyttja TV:ns kapacitet lite mer.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

KoP
Medlem

Svindyr och svindyr behöver väl inte hdmi kabeln bli. Clas Ohlson ftw.

Medlem

nåra hundringar för en hdmi på mediamarkt onoff siba m fl

Medlem

Fast de HDMI-kablar ni talar om är inte 360-kablage? För den jag syftade på, Microsofts patenterade cp-kabel går ju på en femhundring på Webhallen i alla fall. Nu kanske det inte är så mycket, men jag kan tycka det är lite saftigt för ett tillbehör.
Do fill me in.
Tack för svar, förresten.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Men du får ju med en komponent kabel när du köper 360n. Annars duger väl en billig hdmi på Clas Ohlsson.

Medlem

Är det inte så att deras HDMI endast är om man vill ha optiskt ljud? Man ska väl kunna använda en vanlig HDMI kabel om man vill.

Kabeln du visar är väl FÖ en VGA om jag inte har fel, dock ser den lite konstig ut från den jag har.


signatur

Videomupp

Medlem

Newsflash: Micromjuks HDMI är en helt vanlig HDMIkabel!!!
Inget speciellt med den, tvärtom, den är rätt kass.

Edit: det där e definitivt Inte en VGA, det ser mer ut som nån specialbreakout kontakt till nånting. Följde den med Xboxen eller teven?

Om den följde med Xboxen och inte passar så ere ju heeelskumt, ring supporten isf, så skickar dom nog en "rätt"


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Javisst ja, självfallet går det hur bra som helst att, utan större besvär, införskaffa en vanlig kabel. Hade negligerat att där faktiskt sitter en fullt brukbar HDMI-ut strax bredvid. Göttans! Behöver det ju inte bli så fasligt dyrt.

WildThing; Man skulle ju kunna tro att det är en VGA, men så är det icke. Istället för stiften så är det en enda tunga.

Jag kanske får ge mig med att finna svaret på kontaktfrågan, för hoppa in på Kjell&Company i mellandagarna kommer jag väl göra i vilket fall.
Tack för er uppmärksamhet och respons.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Kör på HDMI all the way!

Spelar ingen roll alls vilken, om den är 1m och koster 500 eller 10m för 199 på Netonnet. om det är version 1.2 eller 1.3. Om den är guld pleterad eller ej = ingen skillnad.

Digitalt ÄR digitalt!

Det enda du ska tänka på om den är isolerad eller inte, så den inte "slås ut" eller tappar kraft om den ligger intil en strömsladd, och då menar jag invirad i en fin bunte.

Vilken HDMI sladd som helst för bästa bild och Ljud.

Så pris och version spelar ingen roll alls, bara ett säljar knep att dyrast är bäst.

Sen kan det variera på din Tv eller stärkare vad de har för specs, men sladd som sladd gällande HDMI.

God Jul och gott nytt år!

1
Skriv svar