Nån bugg/förslag med nya videoplayern

Medlem
Nån bugg/förslag med nya videoplayern

Hej!
Vill först säga att nya Play sektionen är riktigt fint utformad!
Men jag har sett några buggar som är lite störande med playern.
Det första är att vissa thumbnails inte verkar se riktigt rätt ut och är mindre än rutan självt, inget stort men ändå ser lite roligt ut (se bilden).
Det andra är att det inte går att ställa om vilken stretching man vill ha, och detta gör att allt dras ut på 16:10 skärmar, fullscreen på min 16:9 ser bra ut, men på min andra 16:10 så blir allt utsträckt på höjden, vilket är något frustrerande.
// DegJ

Skägg.
10 Chambers

Vidarebefordrar till kodgänget!


signatur
Medlem

Jag hade samma problem. Den lilla rutan korrigerades dock och blev normal när man började spela upp. Sedan undrar jag vilket format som det är inspelat i? Det syns inte så tydligt i normalläge, men om jag kör i fullscreen så märks det att det är strechat lite. Inte mycket, men tillräckligt för att man skall märka det och sitta och tänka på att det ser lite konstigt ut.

(Sedan vore det trevligt att få feedback ang ljudet som jag skrev om i kommentarstråden.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Samma problem här, stretcha bilden för att fylla ut skärmen är inte alls bra. Jag kollar titt som tätt på en 4:3 skärm och där ser det för j*vligt ut när 16:9 filmen stretchas ut till 4:3. Alla blir så himla avlånga i filmerna

Så det vore jättebra om det går att se till att det fungerar som förr vad gäller fullscreen. Svarta kanter är såååå mycket bättre än en stretchad bild.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Skägg.
10 Chambers

Kodarna tittar på problemet.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Jag hade samma problem. Den lilla rutan korrigerades dock och blev normal när man började spela upp. Sedan undrar jag vilket format som det är inspelat i? Det syns inte så tydligt i normalläge, men om jag kör i fullscreen så märks det att det är strechat lite. Inte mycket, men tillräckligt för att man skall märka det och sitta och tänka på att det ser lite konstigt ut.

(Sedan vore det trevligt att få feedback ang ljudet som jag skrev om i kommentarstråden.)

You got pmed!


signatur
Medlem

Nu ska det vara fixat med att bilden visades i fel proportioner vid fullskärm. Säg gärna till om det knasar igen.

Medlem

Tackar, mycket bättre. Dock får jag nu en ghost-effekt av previewbilden på videon på randen som ska vara svart längst upp. Randen längst ner är svart som den ska vara. Har testat både i Chrome och Explorer (har windows XP om det nu kan påverka något). Har bifogat en screenshot.

Förresten, hur vet man om videon körs i högupplöst läge nu för tiden? Eller är det ej valbart längre?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Tackar, mycket bättre. Dock får jag nu en ghost-effekt av previewbilden på videon på randen som ska vara svart längst upp. Randen längst ner är svart som den ska vara. Har testat både i Chrome och Explorer (har windows XP om det nu kan påverka något). Har bifogat en screenshot.

Förresten, hur vet man om videon körs i högupplöst läge nu för tiden? Eller är det ej valbart längre?

Bra att du hittar buggar åt oss. Sitter själv på en skärm med "rätt" proportioner så har svårt att felsöka. Men vi kollar.
Nu är det alltid högupplöst som gäller, om du inte går till mobilsajten då.

Medlem

Får samma sak igen med att den är liten uppe i vänster hörne, fast sedan när man spelar så är bilden ända ut i kanten.

Sedan om man väljer fullskärm så blir en del av previewbilden som Milky_81 skrev kvar uppe i vänsterkanten.

[ia=737791]


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Får samma sak igen med att den är liten uppe i vänster hörne, fast sedan när man spelar så är bilden ända ut i kanten.

Sedan om man väljer fullskärm så blir en del av previewbilden som Milky_81 skrev kvar uppe i vänsterkanten.

[ia=737791]

Preview-bilden har att göra med att den är tagen från den lågupplösta varianten.


signatur
Medlem

Ok, men varför syns preview-bilden när man spelar upp?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Ok, men varför syns preview-bilden när man spelar upp?

Det, min herre, är en väldigt bra fråga


signatur
Medlem

Ordna eran bild först.
Tillfällig Minecraft-kvalité går att undvika... utan att göra filen större.
Klick bild:


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Finns det några planer på att stödja annat än flash i er videospelare? Gick in igår med paddan och kunde inte se några filmer.

(Lånade den här tråden och hoppas det var ok, tyckte ämnet hamnade under denna)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Kvarn:

Finns det några planer på att stödja annat än flash i er videospelare? Gick in igår med paddan och kunde inte se några filmer.

(Lånade den här tråden och hoppas det var ok, tyckte ämnet hamnade under denna)

Tjena!
Vi har upptäckt lite trubbel med fallbacken på HTML5-videos. Kikade faktiskt på detta så sent som i morse. Åtgärdade det och buggfixen kommer gå ut på onsdag. Då kan du förhoppningsvis se film med paddan igen

ELF
Medlem

Använder den här tråden då det känns onödigt att skapa en ny.

Men har ni precis gjort någon uppdatering?
Det buffrar nämligen oerhört sakta och försöker jag välja en tid längre fram i något videoklipp så börjar det bara om från början.
Har testat med både Firefox 20 och IE9. Har även uppdaterat Flash till senaste versionen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Buggade sig för mig nu, spelade helt Ok fram tills ca 30 sek. Sedan stannade den och "ploppade" tillbaka till början. Klickade sedan på slidern för att komma fram till där jag var men inget händer, den bara står och visar den där runda laddar-animationen.

Har 19.0.2, såg att det finns en uppdatering nu. Skall återkomma när jag uppdaterat.

// edit

Fungerar bättre nu med 20.0


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

ELF
Medlem
Skrivet av conthox:

Buggade sig för mig nu, spelade helt Ok fram tills ca 30 sek. Sedan stannade den och "ploppade" tillbaka till början. Klickade sedan på slidern för att komma fram till där jag var men inget händer, den bara står och visar den där runda laddar-animationen.

Har 19.0.2, såg att det finns en uppdatering nu. Skall återkomma när jag uppdaterat.

// edit

Fungerar bättre nu med 20.0

Eftersom att du också har samma problem ¨så borde de har gjort någon ändring precis nyligen.
Ska hur eller hur försäkra mig om att Flash-cashen är tömd sen när jag kommer hem. Men, det borde som sagt inte vara det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Halloj, vi känner till att det är lite strul med spelaren just nu. Under förra veckan ändrade vi nämligen till att strömma filmerna på riktigt och det är något där som strular. Men som en liten tröst har jag suttit med att försöka lösa felet sedan lunch igår så förhoppningsvis kommer jag på snart vad det är

ELF
Medlem

Löst det snart?

Har inte kunnat titta på några videor på FZ sedan jag skrev i tråden senast. Men kan nämna att det känns som om bandbredden spelar in en del också. Det verkar strula mer om jag försöker ladda något mer samtidigt.

EDIT:
Vad har ni förresten för filformat på videorna som spelas upp i html 5 spelaren?
Testade nämligen att inaktivera flash och se om html 5 spelaren fungerade och får bara upp meddelandet om att filformatet/mime-typen inte stöds. (Firefox 20.0.1)


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skägg.
10 Chambers

Vi kan lösa det genom att omkoda alla filmer, och förmodligen tappa lite kvalité. Annars finns hela säsongen på Youtube nu!


signatur
ELF
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi kan lösa det genom att omkoda alla filmer, och förmodligen tappa lite kvalité. Annars finns hela säsongen på Youtube nu!

Specialavsnittet saknas.

PS.
Ni kan inte ha en liten snabb artikel där ni frågar om folk har problem med spelaren?
Måste ju finnas fler som har samma problem som mig men som inte nämner det. Eller är jag ensam om det?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Löst det snart?

Har inte kunnat titta på några videor på FZ sedan jag skrev i tråden senast. Men kan nämna att det känns som om bandbredden spelar in en del också. Det verkar strula mer om jag försöker ladda något mer samtidigt.

EDIT:
Vad har ni förresten för filformat på videorna som spelas upp i html 5 spelaren?
Testade nämligen att inaktivera flash och se om html 5 spelaren fungerade och får bara upp meddelandet om att filformatet/mime-typen inte stöds. (Firefox 20.0.1)

Hej,
Vi kör formatet .mp4 med .h264-kodning som, tyvärr, inte stöds via HTML5-uppspelning i Firefox 20. Men i Firefox 21 ska det fixas om du sitter på Windows 7. Betan är redan ute.

Har du problem med trailers och liknande? Eller är det bara Fragzone-avsnitten?

ELF
Medlem
Skrivet av musse1:
Skrivet av ELF:

Löst det snart?

Har inte kunnat titta på några videor på FZ sedan jag skrev i tråden senast. Men kan nämna att det känns som om bandbredden spelar in en del också. Det verkar strula mer om jag försöker ladda något mer samtidigt.

EDIT:
Vad har ni förresten för filformat på videorna som spelas upp i html 5 spelaren?
Testade nämligen att inaktivera flash och se om html 5 spelaren fungerade och får bara upp meddelandet om att filformatet/mime-typen inte stöds. (Firefox 20.0.1)

Hej,
Vi kör formatet .mp4 med .h264-kodning som, tyvärr, inte stöds via HTML5-uppspelning i Firefox 20. Men i Firefox 21 ska det fixas om du sitter på Windows 7. Betan är redan ute.

Har du problem med trailers och liknande? Eller är det bara Fragzone-avsnitten?

Då förstår jag varför HTML 5 spelaren inte vill ha med mig att göra. Men trevligt att de äntligen kommer någon vart med h.264.

Det är alla trailers jag har problem med.
De börjar ladda och hinner spelas upp i en si så där 30 sek och sedan stannar de precis som att det slutar buffra eller inte hinner med. Men det händer absolut inget mer om jag bara låter det få stå. Försöker jag dock välja en bit längre fram i klippet så laddas just den framen, men inget mer laddas, utan till slut så börjar det istället om från början.
Det är endast på FZ jag har detta problem.

EDIT:
Verkar dock som att jag kan spela upp klipp med lägre upplösning felfritt.
Servern som kanske är lite för snabb på att nobba mig pga min slöa uppkoppling? (2 MB/s)


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av musse1:
Skrivet av ELF:

Löst det snart?

Har inte kunnat titta på några videor på FZ sedan jag skrev i tråden senast. Men kan nämna att det känns som om bandbredden spelar in en del också. Det verkar strula mer om jag försöker ladda något mer samtidigt.

EDIT:
Vad har ni förresten för filformat på videorna som spelas upp i html 5 spelaren?
Testade nämligen att inaktivera flash och se om html 5 spelaren fungerade och får bara upp meddelandet om att filformatet/mime-typen inte stöds. (Firefox 20.0.1)

Hej,
Vi kör formatet .mp4 med .h264-kodning som, tyvärr, inte stöds via HTML5-uppspelning i Firefox 20. Men i Firefox 21 ska det fixas om du sitter på Windows 7. Betan är redan ute.

Har du problem med trailers och liknande? Eller är det bara Fragzone-avsnitten?

Då förstår jag varför HTML 5 spelaren inte vill ha med mig att göra. Men trevligt att de äntligen kommer någon vart med h.264.

Det är alla trailers jag har problem med.
De börjar ladda och hinner spelas upp i en si så där 30 sek och sedan stannar de precis som att det slutar buffra eller inte hinner med. Men det händer absolut inget mer om jag bara låter det få stå. Försöker jag dock välja en bit längre fram i klippet så laddas just den framen, men inget mer laddas, utan till slut så börjar det istället om från början.
Det är endast på FZ jag har detta problem.

EDIT:
Verkar dock som att jag kan spela upp klipp med lägre upplösning felfritt.
Servern som kanske är lite för snabb på att nobba mig pga min slöa uppkoppling? (2 MB/s)

Det låter som anslutningen stängs på något sätt. Vi undersöker!

Testpilot

Nya videoplayern har för mörk färg då den visar buffringen den har gjort , man ser inte att den buffrar alls.

Ren slump att jag såg att den fakist har en mätare men den har en nyans som är lika svart som bakgrunden.

Medlem

Det gör det även svårare att träffa linjen om man vill spola.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

ELF
Medlem

Ville bara nämna att jag har installerat om Firefox och har testat i IE med senaste Flashplayer versionen och har fortfarande problem.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

ELF
Medlem

Sweet, äntligen kom Firefox 21, så nu kan jag använda HTML 5 spelaren.
Har väntat och väntat på att kunna se specialavsnittet av FragZone. Får bli imorgon om jag hinner

Jag får väl inaktivera Flash när jag ska titta på videor på FZ och aktivera Flash igen om någon annan sida kräver det. YouTube kräver ex. fortfarande Flash även för nya klipp.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

12
Skriv svar